Konec RegioJetu na Smíchově se blíží, Správa železnic začala hledat firmu na vytrhání kolejí
Lávka přes Smíchovské nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Odhadovaná cena zakázky je 66 milionů korun.
Odhadovaná cena zakázky je 66 milionů korun.
A jak pojedou vlaky na Semmering? Snad je po dobu rekonstrukce nezruší?
úvratí
Správa železnic je opravdu obskurní monopolní moloch. Zatímco MHD jezdí po přeplněné Praze celkem na čas, vlaky v obvodu Prahy nabírají nesmyslná zpoždění, když je SŽ nechává často nesmyslně stát několik minut před vjezdem na nádraží. Zatímco v Německu (i jinde) víte rok dopředu, z jakého nástupiště pojede váš vlak, SŽ to na velkých nádražích oznamuje často až pár minut před odjezdem vlaku. Pro některé lidi může být takový přesun na 7. nástupiště na hlavním nádraží v osmi minutách docela problém.
Zatímco v Německu…………… To platí, když je vše včas. Pokud jsou některé spoje opožděné, improvizuje se i tam. Není výjimkou, že již vyvěšené nástupiště se změní pár minut před příjezdem vlaku, takže početné obecenstvo stěhuje se na jiný perón. ( Osmnáctiletá osobní zkušenost z Drážďan).
Berlin Hbf je stejné
Tak jsem se, nedávno, alespoň po Smíchovské lávce❤ mezi Smíchovským a Severním nádraží naposled prošel. Před tím tobylo naposled jako kluk v 1962, bydlím za vodou v Braníku, historie😳 .
Nekonečné „výluky“ se za bolševika v JŘ označovaly roztomilým souslovím „doprava toho času zastavena“…
To ještě kolem roku 2000.
Jo to byl doběh, zkrátka v papírové éře…
Bude společné nádraží průjezdné pro semmering, nebo se S65 zabije jízdní dobou 18 minut Smíchov – Žvahov?
B je správně
Po přestavbě Smíchova očekávejte průjezd. Těch 18 minut je na dvě úvratě.
akorát, že přestavba Smíchova bude v režii Správy železnic hotová za 5 let a to ještě kdo ví jestli
Probuh proč zaberou odstavným nádražím další kus v širším centru? Vždyť ve Slatinách je studie pro novou čtvrt pro 400 tisíc lidi. Potřebujeme dostat víc lidí do města. Ať tolik lidí nedojizdi. Stejně tak odstavné nádraží Jih by mělo zmizet z centra. Měli by spolu s VRT postavit vše třeba mezi Měcholupy a Štěrboholy, na druhé straně někde třeba u Hostivic/Letiště a třeba ještě na severu před Čelákovicemi.
Docela jsem se zasmál, že by mělo zmizet ONJ. Co byste si tam, Lukáši představoval? Markety, cyklostezky,……… ONJ za nic nemůže. Když vznikalo, bylo na periferii.
To byly Ringhoffer-Werke AG. Smichow v roce 1852 taky.
ONJ už zmizelo. Teď se to jmenuje Praha jih… 🙂
Depa už také zmizela, přesto pořád říkáme, že jdeme ,,do depa“. Názvy se mění tak často, že už se ani nevyplatí vždy přemalovat název firmy.
Vaše myšlenka není v principu špatná, ale má své nevýhody. Mj třeba tu, že ty kapacity na čištění plus depo musíte mít jinde. I kdybyste to v Praze a okolí úplně zrušil, bude to muset být třeba v Berouně plus Kralupech plus Nymburce, plus kladně, plus Kolíně plus Benešově. A tam všude tím budete muset zabrat plochy. Nebo to dáte na periferii Prahy a budete tam muset zabrat plochu. Braunfíld klidně zaberte, ale může tam vzniknout taky obytná čtvrť. A zabrat ornou půdu, nebo les, nebo přírodu? Tak za to bych už dneska každému nakopal zadek.
Světe div se, oni všichni v panelácích a bytovkách na perifériích Prahy bydlet nechtějí…
„Potřebujeme dostat víc lidí do města“
Kolik lidí chce bydlet v „developerském projektu“ (králíkárny s podivně uspořádanými 2+kk, vzniklými na poslední chvíli dělením 4+1, které se je nepodařilo prodat) s názvem „U lesní studánky“ (z jedné strany frekventovaná čtyřproudovka, z druhé průmyslová zóna) za peníze, které 40 km od Pupku stačí na domek?
V Malešicích vybudovala Správa železnic nové topné stojany přímo ve stanici. Je tedy možné, že místo České pošty bude žst. Praha-Malešice.
Může někdo popsat, proč se řeší omezené Malešice a proč se nemohl využít prostor bývalého NN Žižkov?
protože Žižkov už je zrušený a výhybka byla nahrazena kolejovým polem?
A nepíše se tady někde v diskuzi, že se to ví min. 10 let. A to Žižkov snad zrušený nebyl.
Doplním 55p
Na Žižkově není elektrická trakce.
To by vyšlo snad levněji, než stavět někde nové depo. A také s elektrickou trakcí.
NNŽ je zrušené s probíhající velkou územní studií na zastavění. Koleje odpojené, na konci vytrhané. Zbývající část neudržovaná.
Ortel nad NNŽ už byl vynesen poměrně dávno – stavební uzávěra od 2009, změna UP 2010. Více na https://iprpraha.cz/projekt/120/nakladove-nadrazi-zizkov
Až opravdu na Smíchově vytrhají koleje, tak předpokládám, že žlutý dopravce udělá vše proto, aby se doslova vecpal na nádraží Praha jih. A pokud ČD budou protestovat, tak to medializuje, jak zlé ČD ubližují nebohému soukromníkovi, ČD výměnou a žlutý dopravce bude mít zázemí.
Praha-jih (dříve ONJ) je ovšem v majetku ČD, takže si těžko může kdokoliv nárokovat přístup… pokud tam někdo chce, musí se s ČD domluvit na komerční bázi. To je stejné, jako kdyby se třeba ČD Cargo chtělo cpát Metransu na překladiště v Uhříněvsi.
Zruší se lávka a jak se budou dostávat lidí bydlící za nádražím k metru?
Lávka se v rámci téhle akce neruší. Bude se nahrazovat v rámci projektu rekonstrukce nádraží a terminálu Smíchov.
Než ji postaví, budu v důchodu. A to mám nyní jedno dítě ve školce
Tramvají / pěšky na Radlickou / Anděl?
Pá pá poslední poštovní expresy v zemi.
Je to uspěchané. Nejprve by se měla vybudovat kvalitní náhrada a pak stěhování. Nějaké byty snad počkají. Vhodných lokalit k jejich výstavbě+ je jistě více.
Na vybudování měl tlučhuba Jančura času dost
jančura není vlastníkem infrastruktury
RJ se podílí i na linkach objednávané MD, takže by se měl i stát starat zda se dá kde odstavovat, když vše ruší
V Praze nekončí žádná linka RGJ, která by byla dotována celá či „integrována“ v Praze/SČK
Od příštího roku to nebude pravda.
Myslíte S49/S61 od prosince 2024?
https://zdopravy.cz/regiojet-vstoupi-do-prazske-integrovane-dopravy-vyhral-soutez-na-provoz-mestskych-vlaku-97871/
Nechtěli by si fanatičtí příznivci Časem Dojedem založit vlastní diskusní fórum, kde by je ostatní neobtěžovali např. jinými názory?
Kdyby se nádraží nechalo chvíli bez dozoru, vše odtud zmizí samo, bez dalších nákladů. Stačilo by pak jen vyhrábnout zbytky shnilých pražců.
Ani ty by se nemuseli vyhrabávat bo by byly bio a to každý chce
Rozhodnutí KrajskéTrysky mít údržbovou základnu v Praze, bylo asi jedno z nejhorších, které učinil. Aneb Ego Express stojí elektromechanik polovic, než KrajskáTryska zaplatí nejlevnějšímu pražskému flákači. Budiž mu to přáno.
Obecně mě vůbec fascinuje tok ingormaci a podání médií.
Viz moldava, kde někteří kvitovali vymenu 810 za 811 a reálně tam poslední dny jezdila už jen sólo 811 a dnes nic, tedy až teď jede 810.
A souvislost s článkem?
Vy jste koukám konzument. No co ty články čtete, když pak nevidíte po čase rozdíl s realitou.
A neplatí v ní režijka co ?
Zaměstnanci jiných společností nemají nějaké režiíky? Tedy pracovník RJ na vlaky RJ, GWTR na GWTR atd.
He rozdíl mezi zaměstnaneckým benefitem, který nabízí zaměstnavatel a něčím, co je dáno zákonem.
RJ nic takového nemá, jsou nějaké slevy, ale to jsou fakt směšné slevy a ne každy zaměstnanec na ně dosáhne
Ale má. A v několika podobách, podle toho, kde dotyčný pracuje…
aha a vy děláte snad v regiojetu, že to víte? Že o vás nevím
Žádné obdoby režijek tady nejsou prosím pěkně
RJ postavil nové depo, tak proč nejde tam. ?? Vždyť se zde o tom už před lety psalo.
Stále ho nepostavil…
Tak hlavně že se vždy po webech tohle píše jako hotová vec
Kam se chce k té poště do Malešic vejít – to jsem tedy zvědav. To snad Pošta přestane jezdit? A i kdyby – v žst. Malešice má tři relativně krátké koleje, které využívá i ČDC a nahoře v areálu je to tak pro motoráky…
„To snad Pošta přestane jezdit?“
No, já bych se ani nedivil. Například obsluha pardubické Pošty po železnici v prosinci skončila.
obávám se, že pošta přestane jezdit i bez tohoto ( strašák jménem ECM+ čim dál míň možností kde servisovat tyto téměř retrovozy )
No a? Mám dojem, ze Švýcarska pošta jezdí v Habilnsech.
jiná možnost není, linky na brno se budou otáčet na Hlavním nadraží,
linky na ostravu v malešicích, chorvatsko bude problem v malešicích se na nejdelší kolej vleze 12 vozů
A nemá v poště depo taky Arriva na motoráky😉? Původně chtěl Jančura depo se zázemím na vlečce v Hostivaři, ale to zatím také nevyšlo.
Arriva je na vlečce teplárny…
netuší prosím někdo , jak to má arr se servisem? ještě se montéři válí mezi kolejemi v teplárně pod vozy ? nebo mají něco profesionálnějšího? viděl jsem je několikrát ,,motat,, se u depa v Libni.
děkuji
jo montážní jámu mají pronajatou, teď nevím kde přesně, ale je to vlečka někde u hostivaře
jednou jsme tam vezli bobinu arrivackou
Historicky to mělo logiku, měli jsme jakoukoliv železniční stavbu a u ni továrnu, nebo prostě průmysl. který velkou část toho hluku s dráhy pohltil. Dneska i přes protihlukové opatření vznikají u kolejí obytné komplexy. kde se to udělá aby to hlukově vyšlo a šlo to postavit, ale potom se tam nastěhují lidi a diví se že jim pod okny jezdí vlaky co dělají kravál.
Jaký průmysl byl třeba v Nuslích nebo u Wilsoňaku?
No, původně to vlastně všechno bylo za hradbama. Odhlučnění kvalitní.
,,wilsoňák ,, byl v parku na kopci a pro osobní přepravu. náklady jezdily rámusit na žižkov , tehdy daleko od obytných domů. A nusle , někudy je nutne ty koleje protáhnout . nevím zda je to i případ nuslí , ale vstřícný krok železnice směrem k městu bylo např elektrifikování tratí a nádraží v praze pro místní výkony. sama elektrifikace musela být ohromný krok vpřed. pamatuji celou noc bublající sergeje mezi domy nedaleko nádr vyšehrad. to bylo hrozný . proč to nestopovali je mi dodnes záhadou. nekdy kolem 1978. to museli lidi z okolních domů taky vískat nadšením.
Do centra města nic takového nepatří a ani se nevejde, radši ať tam jsou bytovky než opuštěné továrny a prázdné degradující oblasti. Navíc to může zvednout i počet cestujících přepravujících se v rámci města po železnici.
Z tohoto důvodu mají nákladní vlaky sníženou rychlost při průjezdu Želechovicemi na 30 km/h.
U kontejnerů by mně docela zajímalo, kde zhruba je čelo vlaku, když poslední vůz nebo postrk opouští Želechovice.
Zrušili veškeré nákladní nádraží a teď nemají prostory.
Většinu nákladní dopravy už (také) přesunuli na silnice. Posledně bylo na kolejích něco okolo 17 %. Rozšiřují silnice, koleje spíše ořezávají. Možná tato politika dotlačí i RegioJet k autobusovým vláčkům. „Nechceme vlaky, chceme auta,“ zdá se. Ale darmo se proto trápit, dokud s tím nepůjde hnout.
Jo VONI přesunuli nákladní dopravu na silnice. To je fakt hrozný, a kdo jsou ti VONI? Ilumináti?
Žádní VONI. Samo a Seto.
Fakt? Já je mám doma, ale netušil jsem, že škodí až v Praze 😃
No a já proč se mi tu válí neumyté nádobí a on je Seto klidně u vás
Už mají spoustu franšíz.
😃
VONI je dopravní politika státu, která preferuje silniční dopravu, protože je to prakticky silniční loby.
Názorná ukázka ekologie jen plnou h… pardon ústy.
Proč mám dojem že RJ jde opačným směrem, než tu blábolí Frantisek ? Nejni to to tak dávno, kdy Rj neměl jedinej vlak a měl jen autobusy.
To byla myšlenka dne. Tome. Děkujeme za obohacení.
Regiojet má možnost od píky vybudovat přípojky ke zrušeným nákladovým nádražím a technické zařízení nezávislé na ČD .ČD je v ubohém stavu s dopravní obsluhou ,rozprodává spoje a ještě se má starat o cizí firmy ?
Nejsou kolej spíš SŽ ?
Vědeli to min. 10let ale nechtěl bych být v jejich situaci.
Otázka zní, zda-li jsou jiné prostory pro řazení souprav, doplnění vody a zásob pro firmu velikosti Regiojetu. A za jakých podmínek užívají Smíchov a co se nabízí v Malešicích. Druh věc je, že mají depo na Zličíně v nájmu a jejich prostorách pro depo v Dolních Měcholupech zřejmě dosud nemají stavební povolení a budou rádi, když jej dostanou do konce roku 2023.
Pokud se bavíme o důstojných prostorech, tak nejsou. Takové mají v Praze k dispozici jen České Dráhy. Podmínky za jakých tyto činnosti provádí REGIOJETu na Smíchově jsou tragické. Zase ale to tam bude fakt levné a za podobné peníze v Praze asi nic nesežene. Po prostorech k pronájmu je poptávka a každý si to tu nechá dobře zaplatit.
Důstojné prostory by si měl vybudovat REGIO ,snad to není státní firma. Když se někdo pustí do podnikání ,tak má vybudovat nejprve zázemí a pak provoz. Stát s tím nemá co dělat. Pronájem v tomto případě není pro stát výhodný.
Vlastní depo řeší v Měcholupech, ale potřebuje prostor pro umístění posilových vozů, záloh, k čemuž se používají zpravidla odstavné koleje na nádražích.
No aby toho nebylo málo tak i areál na Zličíně koupil developer s plánem nové čtvrti.
Ale už dávno, před 3 lety. A zatím se do toho nijak nežene, má po Praze pozemků dost. Na Zličíně je teď souboj Ekospolu s obcí o výstavbu na mnohem menším placu. Tak Central Group asi vyčkává?
Jo kdyby šlo o lokálku do horní dolní, tak už šotousci sepisují petice, ale tady je fuj fuj zlý soukromník, tak by ty koleje šli trhat sami.
To se pletete. Většina šotoušstva naopak jezdí auty a omezování sítě berou jako potřebný pokrok – alespoň pak jejich fotky budou o to vzácnější. Někdo dpokonce sdílí představu, že se tím pomůže zlepšení několika málo hlavních tratí – ještě si nevšimli, že na tom to vůbec nezáleží. A ten zbytek, který myslí trochu dopředu, nese nelibě i ořezávání kapacit ve městech, zvláště když vidí nové silnice a haly po okrajích bez vleček.
Ale tady nejde o likvidaci tratě, pouze o přeložku. Pražský Semmering bude jezdit i nadále.
Jenže ta přeložka bude až s modernizovaným nádražím Smíchov, což bude odhadem až tak za pět let. Do té doby se bude jezdit od hlavního nádraží přes nemodernizovanou žst. Smíchov, dále posunem na záhlaví směr Radotín, pak změna směru a posun po spojce z radotínského zhlaví na kusé dopravní koleje (zbytky současných dopravních kolejí) bývalého Společného nádraží. Pak zase změna směru a odjezd jako vlak směr Zličín. Tohle Správa železnic těžce neuřídila, nehledě na to, že problém nastal již za ČD, kterým byly naprosto nesmyslně ponechány pozemky pod některými železničními stanicemi k pozdějšímu zpeněžení. Prostě totální šméčko, které se dere… Číst vice »
Tohle neuhlídala vláda při dělení ČSD, a spíš bych řekl, že to bylo napůl cílené.
Prý tak nějak počítalo, že to dělení nevydrží a bude se to do roka, dvou zase slučovat, druhá věc je kapitál pro ČD na krytí dluhů a třetí věc je to zmíněné zpeněžení = dosypy.
Něco tu zmiňoval v tomto smyslu i E.Šíp.
Zajímavé, najednou to jde jízdní dobu vlaků ve veřejném zájmu bezdůvodně prodloužit a využívanou železniční infrastrukturu zrušit. Skoro to vypadá, že aby se mohlo stavět a nečekat na modernizaci Smíchova, měl někdo letos hezkého Ježíška.
Jak píše Bram ruší se využívaná železniční infrastruktura využívaná vlaky ve veřejném zájmu, s reko Smíchova to teď nemá nic společného. Ale chápu boj proti žlutozlu je pro šotoušky víc, než 810 ČD a je jim úplně jedno jak k tomu došlo, jestli někdo nedostal na kafe atd.
TO JE NĚCO JINÝHO!!! 😀
Jak bude možné se dostat od Křížové ke Smíchovskému nádraží, když nebude existovat lávka? To fakt bude nutné celé obcházet několik kilometrů?
Je pravda, že by to chtělo alespoň provizorní lávku, jako byla třeba v Radotíně, do doby než dojde k dokončení výstavby té nové.
Nijak a termín výstavby nové lávky i rekonstrukce nádraží se pravidelně oddaluje… Ale zase je fajn, že z nové lávky bude přístup přímo na perony a do haly.
Levitovat, objet MHD, jít pěšky přes staveniště nebo přes koleje, anebo ideálně začít jezdit po městě dalším autem… Docel rád bych se mýlil a viděl předtím prodloužení podchodu, nebo alespoň nějaké provizorní přemostění.
A doporučuješ mi teda použít auto, Františku?
to ležel regiojet někomu v žaludku?
Proč by měl????
že ho tam nechtěj?
Co bychom tak dnes RegioJetu provedli? Už to mám, zrušíme jim odstavné nádraží!
😃
Spíš řekli: zrušíme jim depo a druhé nepovolime. Asi Rj nejsou voliči této vlády.
Doporučil bych si nastudovat něco k historii přesunu RJ ze Smíchova. S žádnou vládou to nesouvisí
Pozemky jsou dlouhodobě určeny k zástavbě. REGIOJET už mnoho let ví, že tam končí. Nyní se již výstavba přibližuje k daným pozemkům, takže je nejvyšší čas zmizet.
Vždyť se o tom rušení ví 20 let, tak co to tady melete?
Vůbec ne, jenom si Regiojet před dávnými lety, když ZAČÍNAL, postavil zázemí v místě, které bylo určeno na vytrhání už v té době. Kdyby nebyla před 13-ti lety krize a RJ začínal cca v roce 2015, tak tohle neřešíme, protože v té době by už Smíchov společné neexistovalo nebo bylo těsně před likvidací. A Regiojet to celou dobu ví, ale každý měsíc dobrý.
V jaké fázi je depo Regiojetu v Dolních Měcholupech? Už vůbec podali žádost o EIA a bylo k tomu vydané nějaké rozhodnutí? Vím, že žádost o tzv. malou EIA shodili úřady ze stolu?
Na portálu CENIA je poslední aktualizace ze 14. 1. 2022 – závěr zjišťovacího řízení: https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1138?lang=cs Nic dalšího k výstavbě depa zatím není veřejné.