Konec raritní úzkokolejky. Ve Vítkovicích dojezdily po 165 letech vlaky na rozchodu 790 mm

Rozloučení z vítkovickou úzkokolejnou dráhou. Foto: Dalibor PalkoRozloučení z vítkovickou úzkokolejnou dráhou. Foto: Dalibor Palko

Dvě lokomotivy jsou nyní na prodej.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rumpeak

Když jsem odléval ocel na Nové ocelárně, tak nám vozily vlaky s kokilama na stripovací halu a zpět. Poloměr zatáčky byl na vlak šílený. Jelo to takovým tunelem a pak ostrá zatáčka ke každé licí plošině.

Ondra770

Zajímalo by mě jak komplikovaná by byla případná přestavba na rozchod 760mm. Přeci jen by to bylo pro budoucí provoz o hodně praktičtější. Pokud vím tak ty lokomotivy mají technicky blízko ke klasickým prasátkům, takže by to příliš složité být nemuselo.

Pavel Vavříček

Na Osoblažku?

182-097

V tom případě by to nebyl problém technicky, ale spíše administrativně…

Ondra770

Spíš by mi seděly do Milovic. Trať je tam krátká a sbírka vozidel hodně různorodá.

Jozo_cz

Nijak, byla konstruována na rozchody 760 až 900 mm. Ale s max. rychlostí 20 km/h to bude terno 😉

vjkm

Spíš by vadila absence průběžné brzdy. No ale byla by škoda nezachovat stroj provozní.

Jozo_cz

Zdá se, že jsme studovali stejný zdroj. Na absenci průběžné brzdy jsem narazil chvíli po odeslání mého příspěvku.

Ondra770

On osoblažský Faur tu rychlost o moc větší nemá. Ale jinak bych za nejvhodnější působiště považoval tankodrom v Milovicích. Trať je tam krátká a majitel se celkem snažil pořizovat různé zajímavé stroje.

Jmeno

Tak to bych si taky jednu vzal, je tu v okolí Hradce pár desítek kilometrů nepoužívané úzkokolejky….

petr

Takové akce mě ničí 😭zase konec něčeho ..

N.N.

Pracovat v té hale, tak budu radši za toho elektrického jezevčíka, než čuchat 50letý nafťák. Nevím kolik zaměstnanců to má takhle, ale pro firmu jsou důležitější oni – bez nich končí celá.

Jmeno

A že vaši předci nezůstali na stromě…

libcha

Díky za obzvlášť kvalitně zpracovanou reportáž.

Vítězslav Klozík

Par mych fotek z VD …https://www.zelam.cz/vitkovice/

kuna

Je někde v ČR ještě v provozu nějaká čistě průmyslová úzkokolejka?
Nemyslím muzejní dráhy jako Mladějov, nebo SOOS.
Díky

Radoslav

Nějaké koleje jsou v Nýřanech v areálu Krimmich. Pak panelárna Březinka. I torzo Litické drážky pořád funguje.

kuna

Díky!

junet9@gmail.com

V třineckých železárnách je v provozu úzká, sice už je v provozu pouze od pondělí do pátku na ranních směnách, ale stále funguje.

T_t

Třinecké železárny mají taky .

Ještě byla v Mannesmanu v Chomutově, ale ta nevím jestli ještě reálné funguje

M M

@T_t Jaké mají mašinky v TŽ?

182-097

DH120 s dálkovým ovládáním