Konec rakouských strojvedoucích v Čechách. Přestali zajíždět do Budějovic

Jižní expres v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářJižní expres v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Změna jízdního řádu 8. června udělala definitivní tečku za působením strojvedoucích Rakouských spolkových drah (ÖBB) v českých zemích, když skončilo

Změna jízdního řádu 8. června udělala definitivní tečku za působením strojvedoucích Rakouských spolkových drah (ÖBB) v českých zemích, když skončilo jejich už tak skomírající zajíždění do Českých Budějovic.

Úpadek přeshraniční výpomoci nastal už v prosinci, kdy Rakušané opustili většinu výkonů a do Budějovic začali posílat svého strojvedoucího jen na jediném páru vlaků. Češi zajížděli do Lince na dvou párech, nyní jim zůstal jen jediný (vlaky 3803 a 3804). Dříve přitom vozili strojvedoucí ÖBB do Budějovic mnohem více vlaků a výkony s Čechy byly fakticky vyrovnané.

Nyní všechny vlaky přes hraniční čáru vozí strojvedoucí Českých drah, kromě zmíněného jediného páru však končí v Summerau, kde se střídají s Rakušany. „Důvody na straně ÖBB jsou dva. Jednak obecný nedostatek strojvedoucích a také povinnost strojvedoucích každé tři roky vykonat zákonem stanovené přezkoušení znalostí,“ uvedl mluvčí drah Radek Joklík.

Na ostatních přechodech strojvedoucí zajíždějí také pouze do pohraničních stanic, nikoliv do vnitrozemí.

Tagy České dráhy ÖBB strojvedoucí Top
86 komentářů