Konec rakouských strojvedoucích v Čechách. Přestali zajíždět do Budějovic
Změna jízdního řádu 8. června udělala definitivní tečku za působením strojvedoucích Rakouských spolkových drah (ÖBB) v českých zemích, když skončilo
Změna jízdního řádu 8. června udělala definitivní tečku za působením strojvedoucích Rakouských spolkových drah (ÖBB) v českých zemích, když skončilo jejich už tak skomírající zajíždění do Českých Budějovic.
Úpadek přeshraniční výpomoci nastal už v prosinci, kdy Rakušané opustili většinu výkonů a do Budějovic začali posílat svého strojvedoucího jen na jediném páru vlaků. Češi zajížděli do Lince na dvou párech, nyní jim zůstal jen jediný (vlaky 3803 a 3804). Dříve přitom vozili strojvedoucí ÖBB do Budějovic mnohem více vlaků a výkony s Čechy byly fakticky vyrovnané.
Nyní všechny vlaky přes hraniční čáru vozí strojvedoucí Českých drah, kromě zmíněného jediného páru však končí v Summerau, kde se střídají s Rakušany. „Důvody na straně ÖBB jsou dva. Jednak obecný nedostatek strojvedoucích a také povinnost strojvedoucích každé tři roky vykonat zákonem stanovené přezkoušení znalostí,“ uvedl mluvčí drah Radek Joklík.
Na ostatních přechodech strojvedoucí zajíždějí také pouze do pohraničních stanic, nikoliv do vnitrozemí.