Konec proškrtaných papírových jízdních řádů. Vydávat je začne SŽDC

Knižní jízdní řády. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKnižní jízdní řády. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Cestující na železnici budou mít k dispozici po několika letech opět knižní jízdní řády se všemi dopravci. K vydávání jízdních

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dan

Když se ledy hnuly i u takové blbinky, jako je knižní jízdní řád, nemohla by se SŽDC namísto ČD ujmout i zveřejňování informací o omezení provozu?
Představoval bych si to jako přehledný, pravidelně aktualizovaný web, kde budou informace o výlukách včetně aktuálních omezení provozu od všech dopravců. K tomu třeba infokanál na sociálních sítích a zřízení nějakého otevřeného rozhraní, ze kterého by si dopravci mohli brát informace na své weby/aplikace (pokud budou chtít). Narozdíl od papírového jízdního řádu by tohle mohlo prospět podstatně více cestujícím.

čecháček

To by, prosím pěkně, nemohla. Ono to vyžaduje jistou míru invenčního myšlení a zároveň budťo a) schopnost zvládnout vypsat výběrové řízení dostatečně kvalitně nebo b) mít na to dostatečně schopný personál. Ani o jednom bodě si v případě státní organizace nedělám jakékoliv iluze. 🙂

Otmar

A kdo zaplatí ty zaměstnance, kteří to budou udržovat v chodu? Proč by to SŽDC dělala když to pro ni znamená ztrátu?

železničář v důchodu

No, on to vlastně de facto „stát“ (byť svým způsobem nevědomky, protože z iniciativy jednotlivce) až do loňska ASPOŇ ČÁSTEČNĚ prováděl v rámci (plánovaných) „Mimořádností“ na www stránkách „státních“ ČD – ale to už je vinou „truců ČD“ minulostí, a tak asi stejně bude muset časem dojít k tomu, že to informování přejde jako povinnost jednoznačně na SŽDC – jen asi nějakou chvíli potrvá, než to někdo kompetentní nařídí a „utne“ případné výmluvy na to, že opatření v osobní dopravě řeší příslušní dopravci sami. Pro začátek by úplně stačilo, kdyby SŽDC zveřejňovala a průběžně udržovala aktuální přehled plánovaných výluk podle… Číst vice »

petr

Tak ona SŽDC má samozřejmě aplikaci pro svou potřebu, kde stejně vede přehled o všech mimořádnostech. Jen asi nebude jednoduché to převést na verzi pro veřejnost…

VRT

Tak pro sběratele dobrý. Klidně by šla uvažovat i edice vázaná v umělé kůži a se zlatou ořízkou. Tyhle věci si zákazníky najdou.

čecháček

Šotoušci řvou tak dlouho, až se ledy pohnou. Tak já už jenom čekám, kdy se obnoví ten provoz z Kralovic do Mladotic 😀

Tomáš Záruba

Výborně! Teď ještě to nějak „zkomprimovat“, aby to nebylo tak „tlusté a přitom řídké“, třeba by to i trochu ušetřilo na tisku a rozhodně by rozdělení 090, 170, 250 a 270 bylo i přehlednější.

Alibaba

Možná bych přidal ještě 185?, 190, 210, tratě okolo Mladé Boleslavi(-města). Prostě snaha o „minimalizaci bílé plochy“.

fensterglaser

Za 250Kč se ho moc neprodá. Ale nevidím žádný relevantní důvod, aby se ostatní „daňoví poplatníci“ skládali na dotovanou cenu 99 Kč. SŽDC není charita, alespoň to předpokládám a cena nesmí být podnákladová.

Frantisek

Otázkou je, zda je ten speciální papír tolik nutný, a nešlo by to levněji na papíru běžném.

Alex

Františku, vy si asi nedovedete představit jak by to bylo pak zkroucený atd, co?

bkp

No to je zpráva dne.
Řešit v roce 2019 KJŘ je fakt důležitý. Ještě bych prosil nějaké hezké úřední vydání programu rozhlasu do drátě a taky pořád nemůžu sehnat pěkný korespondenční lístky.

Frantisek

Vidíte, korespondenční lístky jsem nedávno sehnal, možná hezčí než dříve. 🙂 Rozhlas po síti stále existuje, jen už není z kovových drátů a můžete si vybrat stanici dle libosti. Místo krabice užijete počítač. 😉

víta Klozík

Mělo by se uzákonit, že jízdní řád vydá KE ZMĚNĚ GRAFIKONU SŽDC…!!!

Dominik

Ale jízdní řád vydává SŽDC a je dostupný online na jejich webových stránkách.

Marek Janík

A k čemu to bude dobrý? I kdybych to doma měl, tak se před jízdou stejně podívám na internet, protože výluky/změny/řazení atd.
Průběžných změn je oproti minulosti o dost víc a o dost častějc, čili to bude neaktuální už v den vydání…..

Vít Jůza

Budeme si změny vylepovat, jako vždycky …

babilon

Jestli je vám k ničemu, tak si ho prostě nekoupíte.

Krokous

Pokud se podíváme na ilustrační foto – na hřbetě všech jízdních řádů vidíme logo ČD. Pakli-že se ČD rozhodnou, že budou zveřejňovat pouze své spoje (zvlášť když jízdní řád vydávají a hradí náklady), je to zcela logické a samozřejmé. GVD se všemi dopravci má logicky vydávat SŽDC. V letáčku LE, RJ nebo Arrivy jsem také nenašel spoje jiných dopravců… nechápu tu hysterii

Ondřej

Těch 250 za to klidně dám, do sbírky dobrý 😃

Lech Malý

Tak já bych si plnou verzi za 299 koupil, naopak vykastrovanou verzi za 99 jsem letos nepořizoval. Uvidíme. 🙂

Ondra

Škoda papíru, nakonec to zjistí sami a tiše s tím skoncují, jako s telefonním seznamem.

Frantisek

Ten skončil spíš na problematice poskytování osobních údajů. Z lidí, kterým jste nedali číslo své (většinou již) vysílačky, vás tak dnes zastihne leda otravný telefonický prodejce…

Paleček

Myslíte, že by šla cena tisku výše zmíněného jízdního řádu přepočítat na metry modrého zábradlí?

Romanero

Uvidíme kolik jich z toho tisíce skončí na „černém“ trhu za úsměvné částky. To bude poklad 😉

Kajman

Taky jsem zvědavej, za jak dlouho se první objeví na Aukru… 🙂

železničář v důchodu

A za jakou cenu bude vydražen …
Pro běžné používání je cena okolo 100 Kč přijatelná, její trojnásobek by velký odbyt rozhodně nezaručil a ve výsledku by prodražil i cenu „služebních“ výtisků, které by měly být aspoň částečně „dotovány“ z tržeb za ty prodejní: stará pravda praví, že „nevydělává se (vyšší) cenou, ale obratem“, a čím méně se prodá, tím menší jsou logicky i tržby.

Martin V.

Co myslíte tou „úsměvnou částkou“? KJŘ SŽDC 2019 by při tom nákladu mohl být mezi šotouši něco jako modrý mauritius mezi filatelisty. Pro příští rok bych se ceny 250 Kč vůbec nebál. Kdo ho fakt chce, tak tu cenu zaplatí bez mrknutí oka – vždyť to je jedna večeře v restauraci. A aspoň se toho nebude tisknout tolik jako reklamních letáků ze supermarketů.

P.S. Pro ty, kteří mají pocit, že šotouše znevažuju, jen dodám, že doma mám starých KJŘ zhruba dvacítku. Ovšem ten nejnovější z nich je už aspoň 10 let starý.

Jarek

Jak to může být prodělečný byznys?Vzhledem k tomu kdo si dneska kupuje SJŘ tak při nákladech 250 Kč (neřešme teď DPH) ho prodám na 299, a na 100% prodám stejné množství jako za 99 Kč.Není to žádné terno v těch miliardách co se v dopravě poyebou, ale určitě to není mínusová záležitost.Já to beru jen jako zástupný problém, proč si přidělávat práci, když splním literu zákona a vydám jen elektronickou verzi.

Romanero

Za mě je teda diskutabilní ta udaná náladová cena, která se prakticky rovná prodejní ceně beletristické knihy, kde musejí navíc být všemožné autorské poplatky a marže..

X 1

Když tam vrazí pár stránek reklamy, tož se to zaplatí, sakum prdum.
Raduško, zamlouvám si jich 5 kusů. Pro sebe a rodinu. Díky. 😉

Vít Jůza

Kolik byste za současných poměrů dal za reklamu v jízdním řádu? Zdaleka není samozřejmostí, že se to zaplatí. Leda že mnozí, mnohé organizace, včetně dopravců, se touto formou složí a přispějí k vydání tohoto JŘ.

Radek

Autorské poplatky jsou minimum z ceny beletristické knihy. Srovnejte si radši, kolik stránek má průměrná beletristická kniha a kolik JŘ.
Jsem zvědavý, kolik zdejších zastánců tisku KJŘ si ho doopravdy koupí (ne vyžebrá u SŽDC).

watslaw

Nejsem si jistý, že autorské poplatky u beletrie jsou vždy minimální:
Sázka na bestseller se ale taky může hodně nevyplatit kvůli rostoucím cenám práv, které se šplhají až do výše několika desítek tisíc eur. „Leckdy kupujete budoucí bestseller debutující dvacetileté australské autorky, ke kterému máte krátkou ukázku o deseti stránkách, soutěží o něj tři čeští nakladatelé a cena se nečekaně vyšplhá na 20 tisíc eur zálohy,“ popisuje s nadsázkou Žák. Zálohu je třeba zaplatit vždy, bez ohledu na prodej. Cenu šponuje i to, že více než dříve agenti využívají aukce.

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/test-a-spotrebitel/bestseller-knihy-vanoce-darky-knihkupci-nakladatele-vydavatelstvi.A181217_445802_test_rts

Alibaba

No, uvidíme… 🙂