Konec polystyrenu. Do jídelních vozů ČD se vrací normální provoz a talíře
Jídelní vůz ČD. Pramen: České dráhy
Cestující si znovu budou moci zajít přímo jídelních vozů, přičemž pokrmy a nápoje budou servírované v porcelánu a skle.
Valašský expres ano, ale Slovácký expres ne? 🙁
Hurá, sláva kultuře cestování a gastronomie.
Polystyrenem porazíme koronáče 😀
už za tu přezdívku….
fakt, jak malý jarin
Nerozumim.
Konečně skončí ten nesmysl, kdy člověk mohl v Rakousku navštívit jídelní vůz ČD a najíst se tam jako člověk – a na území ČR. Bylo to z toho důvodu, že i když v Rakousku také byly zavřené restaurace, zákaz se nevztahoval na jídelní vozy. Což mi přišlo celkem rozumné – ale co bychom chtěli od naší vlády, která na podzim sice nezavřela divadla a kina, ale nesměli tam diváci – a teď pro změnu otevírá taneční kluby, ale nesmí se tančit….
Maďar TO vyřešil celkem jednoduše. Do Hungárie špajzák přestal řadit ….
Takže ušetřil 56 tun a 26,4 m délky.😀
Taneční kluby neotvírá z vlastní vůle, ale protože to nařídil soud. Třeba v Chorvatsku jsou pořád zavřené =)
a nezapomeňte, že se nesmí zpívat
Polystyren nepolystyren, fujtajbl to bude tak jak tak..
JLV má spoustu much, ale jídlo k nim nepatří.
Jak dlouho jste JLV nejel? 30 let?
To spíš vy…
https://www.faz.net/aktuell/feuilleton/im-zug-von-berlin-nach-prag-fuehlt-man-sich-wie-in-tschechien-16351149.html
https://www.euro.cz/byznys/ceske-drahy-maji-nejlepsi-jidlo-vyplyva-ze-srovnani-evropskych-zeleznic-1407627
(pardon, to nebylo na vás)
nene, sotva týden 🙂
Jo 🙂
https://www.faz.net/aktuell/feuilleton/im-zug-von-berlin-nach-prag-fuehlt-man-sich-wie-in-tschechien-16351149.html
dejte si kus sekané z alberta z umaštěného papíru. contra gustem non est disputandum
Jídelní vozy (nebo aspoň bistro) jsou u nás hrozně podceňovaná věc. Přitom právě tohle de facto umožňuje zkrátit vnímanou cestovní dobu o cca hodinu, takže právě u „dlouhých pomalíků“ typu R9, R11, R12 (ale taky třeba R5 nebo Trutnovů) by se to celkem hodilo.
Bylo by dobré, kdyby se rozšířili. Ale museli by být součástí závazku, protože by tam asi byl problém se uživit.
Samozřejmě – jenže tady to bohužel objednatel dálkovky pořád vnímá jako nějaký „luxus“. Podobně tak (pořádně vybavené) dětské vozy třeba. Škoda, klidně bych to okamžitě vyměnil za různé wifi nebo roznášenou vodu. 🙁
A není to celkem logické vnímání? Doplácení objednatele za ty vlaky jako takové chápu, je to služba, jejíž absence by společnost stála víc. Vybavená kupé pro děti proč ne, pokud by to bylo za rozumnou cenu (to by nemuselo ani stát moc navíc). Ale doplácet na tom vlaku ještě extra za jídelní vůz už je pro mě za hranou toho, co mi přijde jako rozumné. To ať tam radši dají dopravci automat na drobné občerstvení, pokud ten se tam uživí.
Tak je otázka, co je jako cílem. Já to vnímám tak, že ta hospoda (krom toho, že stávající cestující potěší) je něco, co je schopno být ekvivalentem zkrácení cesty, a (popř. i z jiných důvodů) přitáhnout cestující nové.
Nemyslím si, že by jich to přitáhlo tolik, aby se to vyplatilo, jestli vůbec někoho. Nejsem teda cílovka těchto pomalíků, tak se můžu mýlit, ale pokud bych se já rozhodoval, jestli s ním jet, bude zařazení jídeláku to poslední, podle čeho bych se orientoval.
Pocitový zkrácení může být fajn, ale nikdo, kdo běžně takovým vlakem nejezdí, si neřekne: hele, sice to má jet 5 hodin, ale je tam jídelák, uteče nám to jako 4… Jestli si někdo něco takovýho řekne, bude to fanoušek vlaků, kterej by nejspíš jel tak jako tak…
Vyloženě „přilákat“ asi ne tak moc, resp. vyžadovalo by to chytrý marketing. Ono to řekl bych funguje hlavně obráceně: Někoho, kdo by latentně jel, může absence odradit.
Jo, to už je pravděpodobnější, ale tipuju to max. v jednotkách lidí na spoj, což těžko zaplatí aspoň náklady.
Díky tomu že jediným cílem je jenom získ to tahle společnost dopracovala do tý zádrhrlr ve který je.
Já v tom vidím, jako výrazně zlepšení kultury cestování. Přeci jenom, kdybychom to brali jen čistě podle ceny, tak nám budou stačit béčka, protože jsou už dávno odepsané a člověka odvezou stejně jako Bmz. Na vnitrostátních vlacích bych si uměl narozdíl od EC představit bistrovozy. A alespoň minibar nebo přinejhorším automaty by měli být v každém rychlíku a vytížených Sp.
Chápu, ale myslím si, že vás takovejch bude málo. Že pro většinu potenciálních cestujících to bude maximálně příjemná možnost navíc, ale nic, co by jim chybělo, když to není. Spíš bych tipoval, že většina cestujících nejspíš jídelní vůz nevyužije ani na těch vlacích, kde řazenej je.
To je trochu nesmysl. Spousta lidí raději sedí v kavárně než v MHD.
Samozřejmě pravidelně dojíždějící lidé to až tak neocení, sedět každý den v kavárně poněkud leze do peněz.
Nicméně v tomhle má vlak určitou výhodu – prostor. Pokud z něho teda neuděláte dobytčák.
To nijak nepopírám. Ovšem když se potřebujou někam dostat, zvolej přesto spíš tu MHD než tu kavárnu. A co si budeme povídat, zas takovej zázrak ta nabídka jídelních vozů není. Ona ani z principu být nemůže, logicky by neměla být nějak vyhraněná, měla by pokud možno uspokojit co nejvíc lidí s různejma chutěma, je tam spousta omezení danejch složitější logistikou oproti pevný restauraci. Výsledek je vlastně za těch podmínek v podání JLV velmi dobrej, ale není to nic, co by si člověk nemohl dát v podobný kvalitě leckde jinde. Neumím si představit, že by někdo jel vlakem tam a zpátky… Číst vice »
Tak třeba rodinka s dětma jedoucí přes poledne nebo vracející se večer = nutnost delší cestu někde přerušit/jet zpět dříve a řešit jídlo (nebo „rohlíky s něčím“ do kupé, což taky není zrovna ideál) po trase nebo ještě po návratu doma. A zase je o pár argumentů proti autu méně…
Kolik takových rodin s dětmi v jídelácích potkáváte? Vyberou si tam něco, co děti chtěj jíst a současně jim to rodiče chtěj koupit?
Budete se divit moje děti jí jídlo z menu JLV. Párkem se zavděčíte všem dětem ač je pravda, že to moc zdravé není, ale co naděláte. A z toho zbývajícího jsme si vždy vybraly.
Vidíte předloni v létě Praha Pardubice na Pardubický bazén. I o víkendu nijak zásadně narváno. Atrakce pro děti a příznivá cena. Cesta tam RailJet v Business s snídaní. Cesta zpět po poledni SC Pendolino 1 třída s obědem. Fajn strávená sobota.
Chapu. A jeli byste s detma nekterym z tech dlouhejch pomalejch rychliku, o kterych je rec? Ovlivnilo by vase uvahy pridani jidelaku? Myslite, ze takovych rodin pojede temi vlaky tolik a tak casto, aby se tam ten jidelni vuz uzivil a zaplatilo se jeho porizeni? Pendolino i Railjet jsou preci jen jina liga, uceleny soupravy, kde jidelni cast je napevno, navic se oboji porizovalo jako vlajkovy lode CD na nejvyznamnejsi spoje vcetne mezinarodnich, tam mi prijde sance, ze se ta jidelni cast vyplati, o dost vyssi.
Na WiFi zdarma nesahat, puberťák se nám aspoň cestou zabaví.
A kdo TO zaplatí … hospoda na kolečkách by měla fungovat na stejných principech jako hospoda „Na růžku“ = ceny musí být takové, aby kryly náklady …a přinášely zisk … což v případě špajzáků neplatí …
Kdyby přestali některá jídla ohřívat v mikrovlnce, tak by to bylo i uskutečnitelné.
A nemusely by mít všechny restaurační vozy klimatizaci. Osobně znám jedinou restauraci s klimatizací.
Tak mně by se taky líbily špajzáky s otevíracími okny, popelníčkem na stole, max. dvěma hotovkama a třema minutkama a točeným pivem, kde se daly prosedět 3 hodiny cesty. Jen nevím, jestli by tak o ně cestující projevovali větší zájem 😉
Když tam můžou hodinu krafat u jednoho piva/kafe…
Měl bych dotaz, neví někdo kdy začnou jezdit SC Pendolina normálně? Nějak jsem o nich už delší dobu neslyšel…
Čtyři páry Pendolin se vrací tuším v úterý 1. června, zbytek pak v následujících dnech, nebo týdnech.
A jak to vypadá s Opavanem do Opavy?? Ten se rozjede kdy??
Jaký bude další přístup v těch nesmyslně rekonstruovaných vozech s první třídou? I nadále bude určena jen pro cestující 1.třidy nebo se už někdo z GŘ zvládl zamyslet nad tím nesmyslem? (Jít pro lahvace a bagetu k JLV a přes celý vlak je nesmysl, to si to můžu koupit rovnou na nádraží a nemusím nikam carat. Koupit polívku a vravorat s ní pak někde bez stolku v Bmpee je nesmysl na entou ….
Máte-li na mysli vozy ARmpee829, tak v nich již relativně dlouho platí systém, kdy velký oddíl je „jednička“, malý, přilehlý ke kuchyni, jsou tzv. „bistro místa“, kde může při konzumaci setrvat a pobývat i cestující s „dvojkou“.
Ne, tohle právě v režimu „Restaurace mají zavřeno“ nějaký nábřežník zrušil, takže sedíte u baru, žerete z polystyrenu a v půlce jídla se objeví štíplístek a začne somrovat doplatek do jedničky.
To by zkusil jen jednou, a dostal by takovou přednášku o prdeli, že by si příště nedovolil… Tohle je přesně ten přístup, proč mají CD u mnohých lidi tak prisernou pověst.
Nebo by na něm bylo názorně demonstrováno „vyoknění“…
Děkuji zhrzeným stiplistkum za disliky, moc si vašeho názoru vážím 🙂
Hulvátské dno v praxi?
PetrN=arogant…..
Za mě je huvlatske dno v praxi, když by po mě chtěl průvodci příplatek za to, že si v jídelním voze sním objednané jídlo :)… A to, že jsou toho někteří průvodci schopni, jsem zažil sám, když mě jeden z nich setrval za to, že jsou použil wc v první třídě :D.. Ve vagónu vedle kde jsem seděl bylo wc „nepouzitelne“, tak jsem přešel vedle a dostal přednášku o tom, že v první třídě nesmím být ani na chodbicce.. Tak pan dostal přednášku o tom, na co si hraje, jelikož první třída byl starý vůz A,ve kterém byly poskytovány nulové… Číst vice »
Tak si vemte třeba R11, kde je dvojka (236) lepší než jednička (349). Já mám lístek do dvojky, ale na WC chodím do té části s jedničkou. Pokud je v jedničce prázdný oddíl, tak si tam i na chvíli sednu. Nikdo mě zatím nenapomenul ani nevykázala.
Ve 236 mi vadí to, že musím projít mnoha pomalu otevírajícími dveřmi. A obvykle je tento vůz obsažený.
A není důvodem to, že nějaký inteligent v rámci úsporných omezení vymyslel, že ve vlacích, kde je řazen ARmpee + vůz 1. třídy, bude zařazen pouze ARmpee? Tahle „úspora“ se totiž třeba na Valašských expresech ukázala jako zcela nesmyslná, protože půljednička byla leckdy zcela vymístenkovaná. V téhle pokroucené logice rádobyúspor by pak dávalo smysl, že pro cestující s jízdenkou 1. třídy bez místenky byla určena sedadla v jídelní části.
Ale zavedení toho systému chvíli trvalo.
Vaší oblíbenou bagetku Vám doporučuji koupit už na nádraží, bagety jídelní vozy JLV nenabízejí. A myslím, že do bistra můžete i s jízdenkou do druhé vozové třídy, pokud máte v úmyslu opravdu konzumovat.
Nabízejí nějaký strašlivě chemizovaný wrap.
Ach tak, myslíte patrně tortillu. Ve kterém bistrovoze JLV jste seděl u baru?
Ano, to mohla být tortila, tu jsem omylem koupil kdysi v pendolinu. Bagety tam ale fakt nemají.
V jakém bistrovoze to bylo přesně nevím, ale něco na jižním expresu. „U baru“ nebylo myšleno na barové stoličce…
„Během corony“ si do cestujíci 2.tř. mohl polévku leda tak sám odnést, v bistro časti si sednout nemohl, kdežto cestující 1.tř. v druhé části dostal jídlo naservírované přímo na místo, i když v plastu. Cestující 2.třídy v menším oddíle bistro vozu Armpee byli asi hodně rizikova skupina…
V tom výčtu JLV chybí ještě křídlo Jižního expresu do Českého Krumlova, víkendový pár rychlíků Praha – Ústí – Cheb a IC Přerovský Zubr.
Nevíte jak je to s lůžkama a lehátkama?
https://www.cd.cz/info/aktuality/-34558/
Nevíte někdo, kdy plánují obnovení provozu ČD Minibaru? Už mi začíná chybět …
Provoz minibarů se obnovuje od 13. Června
Copak? Málo piva?
Nekupte si kafe za 10 korun …
Ale to je nejakej odpornej instant ne?
No…čokoláda moc pitelná nebývala…
Samozřejmě, že je to obyčejné rozpustné kafe ze sáčku. Výhodou aspoň je, že to míchají přímo před cestujícím, takže člověk nemusí mít obavy, že na něj v termosce čeká půl dne staré kafe. Není to rozhodně žádný zázrak, na druhou stranu pokud člověk potřebuje dávku kofeinu, tak je to po ruce a je to chutnější než kofeinové žvýkačky. 🙂