Konec polské přeshraniční ostudy. Peáž po desítkách let žádostí prochází kompletní proměnou
Oprava peážní trati přes Polsko mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou. Foto: Martin Půta / Facebook.com

Společně s opravami na české straně umožní rekonstrukce zrychlení spojení mezi Libercem a Žitavou.
Hurá, ale že to trvalo…
Chápu, ze kvalitní spojení potřebuje kvalitní trať. Jen z pohledu potěchy oka a snad i romantické představy se mi líbí tratě, kde to jede pomalu, na letitych dřevěných prazcich a koleje se ztrácejí v trávě. Chybi mi tam i telefonní sloupy a dratovody 🙂
Ještě těch tratí, nebo spíš úseků, jednou tohle všechno zmizí.🥲. Bude to jako železničním vozidly. Historické budou leštěnky a pořádně opecovavane – což samozřejmě není špatně ☝️
Inu co, svět se nezastaví a kdo bude hledat, „jak to bylo kdysi“ si najde jinak a jinde
No když vidím na první fotce ten přejezd jen s blikačkami a kříži a v článku čtu, že se rekonstruuje až na 120 km/h, tak doufám, že to není konečný stav a že tam ještě dodají závory…
Mně dostává jak si ten kousek PLK prostě musí opravit sama ve vlastní režiji, místo toho aby se dohodlo že to udělá buď SŽ nebo DB Infra.
A přitom v článku: „O rekonstrukci se mluvilo desítky let, Německo i Česko dokonce Polsku nabízely, že si trať vezmou do své správy. Opravu měla řešit mezistátní smlouva. „. Prostě mohli se toho zbavit…
Polská zemská hrdost se projevuje různými způsoby v pozitivním i negativním smyslu. Ale alespoň ji Poláci mají…