Konec omezení pro přepravu jízdních kol. V Plzni s nimi mohou už do všech tramvají

Přeprava jízdních kol v tramvaji v Plzni. Foto: plzen.euPřeprava jízdních kol v tramvaji v Plzni. Foto: plzen.eu

Až dosud bylo možné s kolem jezdit na jediné lince a jen o víkendech.

Odebírat
Upozornit na
guest
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
prt

V Praze nejezdí jen tramvaje:
https://pid.cz/cykliste-v-pid/

Kandelábr

V Plzni taky ne

frank

tam je jen zvláštní, že na některých stanicích metra není problém vzít kolo do výtahu a na některých to oficiálně nejde, obecně vzato je to až legrační, na céčku Hlavní nádraží je dokonce jeden tak agilní dozorčí stanice, že z výtahu vyžene i staré lidi s kolem s velkými brašnami a brání ho vlastním tělem a neumělými pokusy o cizí řeč ( byli to zjevně japonci) typu “ hele you not bike in lift chápeš “ . Tak jsem tehdy ty kola pomohl paní a pánovi snést do metra a ten člověk celou dobu stál u výtahu a pak s… Číst vice »

V. K.

To, že se nesmí kola přepravovat výtahem je naprosto bizarní, ale vlastně mě to vůbec nepřekvapuje. DPP se holt řídí §1 a §7

Jakub P

Ve vetsine tech vytahu do metra se spis bojim, ze bych si o vytah uspinil kolo nez naopak.

Frank

Přesně…

Ivan

V Brně to funguje už cca čtvrt století.

Petr S.

Až na to, že na to má pravo věta řidič a i z prázdného vozu vás dle vlastního uvážení může vykázat.

N.N.

Pokud neznečišťuje vozidlo, chová se slušně, řidiči nespílá… proč by ho vyhazoval, když je jinak volno?

Jakub P

Protože někteří řidiči MHD nenávidí lidi. Zažil jsem, že řidič vyhodil z téměř prázdnýho autobusu paní s kočárkem proto, že její druhý, cca čtyřletý dítě, mělo sebou malý dětský kolo…

Ivan

A toto právo má na cokoliv a bezdůvodně je uplatňovat nebude. Co dál potřebujete vysvětlit?

Aquinas

Cesta správným směrem

David

Další vítězství cyklofašismu nad zbytkem cestujících a dětmi v kočárcích

Ivan

„a dětmi v kočárcích“ – Příště dočtete do konce a alespoň se pokuste o pochopení.

Frank

Do debaty vstoupil fašismus jako “ argument “ cili můžeme konstatovat, že rozumná debata je ukončena . Nezbývá než doufat, že pan David měl na mysli nacismus…

Kralovska

Tohle je zhovadilost!
Pumpička má jet na kole a ne opruzovat s kolem v MHD.

J.K.

Už chodí první hlášení od farmářů že krávy přestávají dojit, situace je vážná…

Frank

Kompresůrkáři, rezervisté a majitelé nouzových dojezdových sad by měli slavit.
Popravdě vylepšení trasy ci nouzový dojezd tramvají není vůbec špatná věc. V Praze se, když povolili kola v metru a některých tramvajích, take ozvaly “ znepokojené hlasy lidu “ a nestalo se vůbec nic z jejich proroctví…

Aquinas

Bohužel někdo není schopen domýšlet věci do důsledku a obzvláště tehdy pokud se ho daný problém netýká/nepotřebuje/nepoužívá….Podle sebe soudím tebe.

Aquinas

A co když ho potřebuje dovézt do servisu? Třeba na prázdné pneu nebo s prasklým lankem brzdy se jezdí špatně.

N.N.

Praskl mi řetěz. Jedenkrát v životě. Tak jsem střídavě vedl, střídavě jel a odrážel se nohou … hodina navíc. Mobily tehdy nebyly, aby si jeden zavolal známého, nebo asistenci.
Tramvaj? Neblázněte, v tom kraji žádné nejsou. Řidiče autobusu bych asi přemluvil, aby mě s kolem s prasklým řetězem svezl, ale nic nejelo.

Murphyho zákon říká, že taková potřeba vyvstane mimo dosah MHD. Pak nezbývá, aby si (irony on) pumpičkář zavolal majitele nouzové dojezdové sady. Snad se u toho neporvou. (irony off)

Frantík

Já jsem třeba dva kilometry normálně jel na prázdném kole, naštěstí předním. Nevím ale, jak by to dopadlo ve městě.

frank

tak já jsem si tuhle ve vlaku mezi nádražím Dolní Počernice ( u kterého jsem píchl) a Masaryčkou vyměnil duši, nafoukl kolo a těch cca 10 km jsem pak do práce dojel . Tehdy jsem to měl do práce na kole 34 km jednu cestu.

petr

V městském provozu zase vadí autistům, takže marně přemýšlím jak se dostat do lesa aniž by se ozvali nějací prudiči.

Aquinas

Jak komu. Mě cyklisté nevadí, ale nesmí si dělat z pravidel silničního provozu holubník, ale to platí nejen v jejich případě, ale i v případě chodců i ostatních řidičů.

MiNo

Zhovadilost je určovat ostatním, co nemají dělat, i když je to povoleno.

Clovek

Zároveň mají pumpickari sportovat v přírodě, ne? Kompresari udělejte si v tom pořádek

Kralovska

Pumpička ať si sportuje kde chce, ale proč se budou cpát do MHD to fakt nechápu. Nikomu to nezakazuju, prostě se mi to nelíbí.

MiNo

Co teda uděláte, když potkáte cyklistu v tramvaji s kolem?

Modré zábradlí

Dostane psotník?

Kralovska

Ten cyklofašista?
Jo, to je možný.

Kralovska

Vůbec nic, proč bych měl něco dělat?
Pokud na mě nebude drzej, nebude překážet.
Já mám lidi rád 😉
Jen vožení kola v MHD mi přijde mimo.

frank

ono je to jednoduché “ vám to přijde mimo“ a “ mě to přijde fajn“. Znám kolegu důchodce, který začal s námi jezdit na kole z Prahy do okolí protože už nemusí šlapat z Holešovic na Prosek nebo na Černý Most na místa srazu. Pro něj by to bylo těžké a řešil to do doby než mohl vzít kolo do metra tak, že tam přivezl kolo rozebrané v autě . Špatně chodí, dobře jezdí na kole. Já jezdím na kole po Praze dopravně zhruba od roku 1975 ( s přestávkou cca 1990-98) a to že jsem si kolo mohl vzít… Číst vice »

Kralovska

Chápu, ale to by tam za chvíli mohli jezdit s třeba koněm. Když už tak za plnou taxu, kolo zabere víc než cestující

frank

časem by mohla auta jezdif po polních cestách což ?

Kralovska

Sorry, ale autem skoro vůbec nejezdím a jeho vlastnictví mě spíš obtěžuje, takže co tam máte dál?
Kolo zabere víc prostoru než člověk, minimálně stejně, takže plná taxa je na místě.

SYN

Nepřeháníte náhodou „trochu“? Kolo = 15kg, kůň=500kg (navíc se může splašit a dělá koblížky, to u kola nehrozí)…

Frantík

Akorát je pak škoda, že při výlukách metra nejede nějaký autobus s přívěsem pro kola. Ani do té náhradní tramvaje se dát nedá. Ale to je klasika v létě.

SYN

To záleží na obsazenosti spoje, dokud je nízká tak mi to nevadí ani trošku, proč toho nevyužít a nesvézt se (třeba do kopce, nebo tam kde není dobrá cesta)… kolo váží výrazně meně než člověk (ale teda místa zabírá spíš víc, proto ta zmínka o obsazenosti) a člověka taky nekádrujeme „proč tu zbůhdarma jezdí“ takže dokud je místo Why not?

Kralovska

Projeďte se po Plzni v tramvaji a debaty o obsazenosti spojů budou rázem mimo. Linka 4 je nejvytíženější v ČR

David

Ty vzdálenosti co dávají lidi v MHD nejsou takové, aby to nešlo…navíc ta MHD není proti kolu nijak významně rychlejší.

Kralovska

Jak fakt, souvislost?

náhodný

Na které lince se mohla kola dosud přepravovat?

Kralovska

Na 1 jen o víkendu