Konec omezení. Praha se od pondělí vrací k plnému provozu MHD s výjimkou autobusů na letiště
Tramvaje na Karlově náměstí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Končí také automatické otevírání všech dveří na všech zastávkách.
Končí také automatické otevírání všech dveří na všech zastávkách.
Teď ještě dokopat Válka ke zrušení náhubkové buzerace.
Min. týden jsem na 377 narazil na řidiče, co nezastavoval na zastávkách ve směru do centra, protože na něj cestující nemávali. Asi nebyl v posl. 5 letech na žádném školení.
Horší je, že někde poptávkové zmáčknu, a řidič neotevře, protože se chytsá zavřít…
Ja jsem poptavku zmacknul hodne zavcasu a ridic mi vynadal do jebnutych a rval po mne jak kreten a chvili pred tym na jine zastavce to delal take na jinou pani… pozdravuji na linku 171- vyhybam se ji obloukem…. cenim si sve zdravi
jo stiznost na ropid jsem napsal predpokladam, ze podobne jako u cirkusu na Chodove budeme hledat duvod proc personal konal dobre..
No problém je spíš mačkání zvenčí, zevnitř je na to času dost (pokud nesedíte na místě, kde se nedá dosáhnout na stop tlačítka).
No, pochybuji, ze nekdo na stiznost odpovi. Na toho sedovlaseho psychopata, co prodava na hlavaku ve stanku dpp jizdenky jsem ji psal uz nekolikrat, ale zrejme tam ma dobre postaveni, tak muze na lidi beztrestne rvat, posledne na znamou za to, ze „spatne stala ve frotne“ a „prilis se tlscila na pani pred ni“-WTF??. Kdo nekdy mel tu „cest“ kupovat jizdenky na hlavaku, asi vi, o jakem zamestnanci mluvim, za sve chovani a neschopnost uz tam x let nemel pracovat. Takze dle meho vam ani nikdo nebude reagovat na stiznostt na onoho ridice, at uz bude opravnena, ci nikoli 🙂… Číst vice »
Jojo, pan Holčák, moc oblibeny mimo jine u studentů VŠE 😁👏
Povinnost zakrýt si ústa i nos.
Kde je realita? Stejně na to všichni dlabou.
Realita je taková, že v metru a tramvajích to velká většina dodržuje. Až je to zvláštní…
To mozna nekde v praze….😂
Článek i citované vyjádření je o Praze. Je symbolické, že Praze se smějí lidé, kteří mají problémy se čtením.
V Budějovicích se také vesměs dodržuje.
Chcete říct, že třeba v brněnském metru to lidé nedodržují?
Covid nezasahuje pouze dýchací cesty, ale i mozek …
No to nevím jakými tramvajemi jezdíte. Že to někdo nemá je dost vzácné (v Praze, třeba ve vlaku je poměr nenosičů vyšší).
No, úplné obnovení provozu to opravdu nebude, stále bude večer přetrvávat interval 20 min, místo 15-20, jak to bývalo před coronou a po půlnoci byla denní MHD ještě v provozu tak cca do půl 1.
Polonoční provoz, cca od 20.00 má dlouhodobě provozní interval 20 minut, pokud někde nebyl „historicky“ delší.
Právě že před příchodem corony do ČR byl po 20 hodině interval 15 min až do nějakých cca 22:00 – 22:30, pak 20 min. Teď těch 20 min začíná už po 21. hodině. Ostatně dokládá to věta na stránkách pid.cz v jejich Zpravodaji PID: „Zároveň i nadále zůstává omezený večerní provoz MHD mezi 21:00 a 22:30 a také víkendový noční provoz.
Obnovení plného provozu je očekáváno následně dle vývoje poptávky.“
Ta poptávka tam podle mě již dlouhodobě je, jen by se muselo chtít.
Přesně. Jak se pozná „poptávka“ v podání ROPIDu?
K tomu poptávkovému otevírání dveří – ví někdo, k čemu to je vlastně dobré? Chápu to např. na méně vytížených zastávkách, kde třeba nikdo nečeká na nástup a nikdo nechce vystoupit, urychlí to celkově odjezd. Ale nechápu to u případů, kdy plný autobus přijíždí k zastávce, kde čeká 30 lidí a je evidentní, že nějaká výměna cestujících prověhne. Tam mi to přijde spíše jako zdržovačka, než to tlačítko zvenku někdo zmáčkne. Ví někdo třeba o nějakém výzkumu nebo „tvrdých datech“, které podporují jednu nebo druhou variantu otevírání dveří? Jestli čistě poptávkové je svižnější, než automatické, a proto se využívá častěji?
setri to cas, mechanismus dveri a energii na topeni nebo klimu. zastavky s 30 lidmi opravdu nejsou na siti typicke.
Byl to samozřejmě příklad, který se ovšem např. v ranní špičce objevuje často (u autobusů asi méně, ale u tramvají běžně). Myslel jsem to obecně, ne nutně jen v Praze. Třeba v Brně to zažívám každý den.
Za podmínky, že výměna cestujících není taková, že se pootevírají všechny dveře.
V tom případě je opotřebení větší (mechanismus + navíc tlačítko) a pobyt delší (nastupující nikdy nedají předvolbu)
Jenom drobná poznámka: to tlačítko navíc je za pár korun, narozdíl od mechanismu dveří.
K tomu tlačítku potřebujete kabel, zjevně nějaký čip. A předcházel tomu nějaký dlouhodobý technický výzkum, jak se opotřebovává mechanismus dveří u tvrdrého a poptávkového otvírání dveří ? Čili jeden BUS by jezdil na stejné lince s tvrdým otvíráním, za ním na „interval“ jiný bus s poptávkovým, v obou by bylo nainstalováno počítadlo otevření dveří a po řekněme ročním provozu by se obě vozidla přistavila k demontáži dveří a detailnímu měření opotřebení součástek … Pokud taková relevantní čísla neexistují, jsou to jen dohady a spekulace …. A to se tam vlastně opotřebovává. Neměl by ten mechanismus být vyroben (konstruován) tak, aby… Číst vice »
jenom dotaz – proc si myslite, ze poptavkove otevirani bylo v autobusech zavedeno (na zapade uz tak pred 30 lety), kdyby to k nicemu nebylo?
Třeba proto, že tam lze nastupovat během pauzy na konečné (po poptávkovém otevření následuje asi za 5 sekund zase zavření) a tedy čekat v teple…?
To nemají rádi řidiči … 🙁
Jde o to, že to řidiči nesmí umožnit, ne proto, že to nemají rádi. Což je samozřejmě taky trochu pravda. Protože když stojí bus v konečné, tak má řidič z pravidla přestávku. K nástupu je nástupní zastávka 😉
V autobusech se topí odpadním teplem spalovacího motoru, takže tam se ušetří velké NIC …. to teplo se musí, tak jako tak odvést ….
To máte jako v metru, kde se standardně otvírají první a poslední dveře soupravy. Tam cestující taky mačkají, ačkoli TO nefunguje.
K čemu je „poptávkové“ otevírání dveří u autobusu nevím, ale u tramvají se zdůvodňuje omezním úniku tepla při topení – úspora EE. V busu se topí odpadním teplem, tam se nic neušetří.
Podobně bylo zdůvodněno jednokřídlé otvírání dveří u EJ 471 a následně MJ 814 ….
Od řidiče dost dobře nelze očekávat, že by operativně – podle počtu cestující na zastávce – měnil způsob otevírání dveří …
Minimálně v metru by automatické otevírání dveří mohlo zůstat už navždy, tam poptávkové otvírání vyloženě zdržuje. A i u těch tramvají jsem si na to zvykl a nevadilo by mi, kdyby to zůstalo.
Zdržuje? Vždyť se ty dveře otevřou úplně ve stejný moment ať už jsou na poptávku nebo namáčknuté.
Nezůstane to, protože to je hlavně kvůli šetření mechanismu dveří.
A máte nějaká relevantní data z výzkumu technické vysoké školy > třeba diplomová, disertační, habilitační práce – nebo „výzkumného ústavu pro otevrání dveří“.
Sem s nimi – jinak je to pouhá spekulace a „konspirační teorie“.
Nemám, ale četl jsem mnoho vyjádření z DPP, když se to zavádělo a je za tím pouhá statistika. Normální technika co se nedojíždí do rozpadnutí, cykly jsou únava, cyklů je hodně mezi velkými prohlídkami, když se sníží počet cyklů třeba o 20 %, znamená to prodloužení životností dílů o pětinu, což je třeba v 30leté životnosti kolejového vozidla 6 let. To je samozřejmě hrubá konstrukce, každý díl mechanismu má životnost jinou.
Na poptávku? Ne zvenčí.
Tak ono v metru se občas otevíraly všechny dveře a občas poptávkově, asi dle momentální nálady fíry.