„Takzvaný průpletový úsek“ – nadužívání slova „takzvaný“ je aktuální novinářský nešvar, který někteří používají, když jen danému pojmu nerozumí, ačkoliv se často jedná o běžný odborný termín.
(Já vím, jde to za ČTK.)
zdroj
1 rok
20 let nesáhneme? no to jsem zvědav, povrch se na starším mostě rozsype po letošní zimě a do deseti let ten most půjde dolů. Snížení rychlosti nerozumím, pamatuji v tunelu 90km/h, je to jen alibizmus, polovina tam opravdu pojede radši 60-70.
2. Je pravda, že některé řidiče nechápu. Kde radar není jedou jak dobytci přes limit a když je radar jedou výrazně pomaleji než v daném úseku mohou a kolik jim podmínky dovolují což se změní za značkou „Konec měření“ bez ohledu na to , že obec ještě neskončila.
Takové zboňuji třeba na silnici 125 (Kolín- Kořenice) nebo na jakékoliv jné silnici (n.apř 16 Mělník -Velvary) kde je standard 90 a jsou tam odbočky před kterými je osazena 70, ale za odbočkou není cedule ukončení omezení.
Jako, že by je někdo mohl změřit? Copak neví, že když mají na tachometru 80, že skutečná hodnota je nižší? To znamená, že pokud pojedou na 80ce 80 tak realita bude tak 75. Když pojedou 70 tak reálně to bude tak 65.
To moc nedává smysl. Akorát to bude díky té nízké rychlosti parmanentně ucpané, protože půlka řidičů tam pro jistotu pojede 60-70.. podobná omezení by měla platit jen přes den nebo při zvýšeném provozu, navíc se podařilo přidat od Nisy po sjezd na jabko nový pruh, takze bezpečnější to bude i tak.
Zjevně nevíte že právě při rychlosti 70km/h má taková silnice největší kapacitu/propustnost. Při vyšších rychlostech při stejném počtu aut není proud tak homogenní a dochazi častěji ke vzniku kolon…
Plynulost. A plynulost je když se rychlost vozidel navzájem co nejvíce přiblíží. Je to průtah a tak je třeba počítat s tím, že ho jistě používají i lidé co běžně po dálnicích nejezdí a ti obvykle jezdí pomaleji. Je to stejné jako ńapř D10 v okolí Ml. Boleslavi nebo jakákoliv jiná taková silnice procházející v blízkosti města kde se neplatí dálniční poplatek. Naopak plynulosti nepomáhají velké rozdíly v rychlosti. K tomu připočítejme, že třeba u Babylonu bude snížení rychlosti z 80na 50 výrazně snazší než z 90. A pak jsou tu kamiony, které kolikrát jedou (musí) 80 a tak se… Číst vice »
ten průplet tam je bohužel dost krátký, mnohem lepší by byl až ke sjezdu do Košické, tam by to pak mělo hodně velké plus..mělo by to tam v pohodě vyjít, původní napojení od Jbc mělo být až o kousek dál (na původním mostě byla připrava), takže by se tam vešel i připojovák od Jbc (územně, nikoliv už teď na hotový most)
Jarda
1 rok
na jak dlouho je to omezení rychlosti? Až bude opraven i tunel a bude tedy vše komplet, tak se dočasné omezení zruší?
„Z průtahu by podle něj měla nejpozději do nedělních 19:00 zmizet všechna dopravní omezení s výjimkou těch před tunelem“
Chápu to tak, že snížení rychlsti na 80km/h je již trvalá změna a jediné kde bude dočasné omezení bude právě před tunelem. Navíc v tunelu ani před rekonstrukcí neplatila 80km/h a předpokládám, že to tak zůstane nebo, že se naopak tam rychlost zvedne na 80km/h i když to mi přijde spíše nepravděpodobné.Pořád je ten vjezd do tunelu od jihu v klesání a v zatáčce.
Nemám s tím sebemenší problém, protože 80km/h je naprosto běžná rychlost na takových silnicích i v jiných městech jako je třeba Praha. Doprava se nepatrně zklidní a těch 10km dolů pomůže těm co se budou připojovat kdydy zísjkají několik metrů a sekund k dobru.
Máte pravdu. Já když tam jel tak jsem jezdil po této silnici právě tak těch 80 což mi na tuhle silnici přijde akorát.Pro člověka co využívá pravý jízdní pruh kde jezdí nákladní vozidla, kam se připojují vozidla od Jablonce, od Nisy atd. se prakticky nic nezmění 😉
„Takzvaný průpletový úsek“ – nadužívání slova „takzvaný“ je aktuální novinářský nešvar, který někteří používají, když jen danému pojmu nerozumí, ačkoliv se často jedná o běžný odborný termín.
(Já vím, jde to za ČTK.)
20 let nesáhneme? no to jsem zvědav, povrch se na starším mostě rozsype po letošní zimě a do deseti let ten most půjde dolů. Snížení rychlosti nerozumím, pamatuji v tunelu 90km/h, je to jen alibizmus, polovina tam opravdu pojede radši 60-70.
pojede, protože tam bude osazen radar
2. Je pravda, že některé řidiče nechápu. Kde radar není jedou jak dobytci přes limit a když je radar jedou výrazně pomaleji než v daném úseku mohou a kolik jim podmínky dovolují což se změní za značkou „Konec měření“ bez ohledu na to , že obec ještě neskončila.
na I/14 mezi Lukášovem a Kunraticema naopak všichno poctivě jedou 70 až k ceduli konec měření, ačkoliv 70 ukončuje křižovatka 😀
🙂 Taky dobrý
Takové zboňuji třeba na silnici 125 (Kolín- Kořenice) nebo na jakékoliv jné silnici (n.apř 16 Mělník -Velvary) kde je standard 90 a jsou tam odbočky před kterými je osazena 70, ale za odbočkou není cedule ukončení omezení.
1. Proč by nemohli? Nejvyšší dovolená rychlost není rychlost nejnižší dovolená. A to právě řeší to snížení rychlosti.
Tak pořád to je silnice pro motorová vozidla, jde o to, že radši každý pojede 70 co kdyby náhodou a nepojedou těch 80 co by mohl.
Jako, že by je někdo mohl změřit? Copak neví, že když mají na tachometru 80, že skutečná hodnota je nižší? To znamená, že pokud pojedou na 80ce 80 tak realita bude tak 75. Když pojedou 70 tak reálně to bude tak 65.
co to máš za krám, že ti to tak přeměřuje?
A to nevíte, že tachometr nesmí hnát řidiče do problémů a proto je hodnota na něm zobrazená u dříve vyrobených vozidel vyšší než rychlost skutečná?
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:42018X1857&from=CS
To moc nedává smysl. Akorát to bude díky té nízké rychlosti parmanentně ucpané, protože půlka řidičů tam pro jistotu pojede 60-70.. podobná omezení by měla platit jen přes den nebo při zvýšeném provozu, navíc se podařilo přidat od Nisy po sjezd na jabko nový pruh, takze bezpečnější to bude i tak.
Zjevně nevíte že právě při rychlosti 70km/h má taková silnice největší kapacitu/propustnost. Při vyšších rychlostech při stejném počtu aut není proud tak homogenní a dochazi častěji ke vzniku kolon…
Není to právě při 80 km/h? Alespoň tak si to pamatuju.
Co to je za kravinu? A co frustrace z pomale jizdy? Nebezpecna to vec.
Plynulost. A plynulost je když se rychlost vozidel navzájem co nejvíce přiblíží. Je to průtah a tak je třeba počítat s tím, že ho jistě používají i lidé co běžně po dálnicích nejezdí a ti obvykle jezdí pomaleji. Je to stejné jako ńapř D10 v okolí Ml. Boleslavi nebo jakákoliv jiná taková silnice procházející v blízkosti města kde se neplatí dálniční poplatek. Naopak plynulosti nepomáhají velké rozdíly v rychlosti. K tomu připočítejme, že třeba u Babylonu bude snížení rychlosti z 80na 50 výrazně snazší než z 90. A pak jsou tu kamiony, které kolikrát jedou (musí) 80 a tak se… Číst vice »
„Naopak plynulosti nepomáhají velké rozdíly v rychlosti.“
Zavést na ně minimální rychlost, parchanty, 😀
Proc by museli nakladaky ject 80?
ten průplet tam je bohužel dost krátký, mnohem lepší by byl až ke sjezdu do Košické, tam by to pak mělo hodně velké plus..mělo by to tam v pohodě vyjít, původní napojení od Jbc mělo být až o kousek dál (na původním mostě byla připrava), takže by se tam vešel i připojovák od Jbc (územně, nikoliv už teď na hotový most)
na jak dlouho je to omezení rychlosti? Až bude opraven i tunel a bude tedy vše komplet, tak se dočasné omezení zruší?
„Z průtahu by podle něj měla nejpozději do nedělních 19:00 zmizet všechna dopravní omezení s výjimkou těch před tunelem“
Chápu to tak, že snížení rychlsti na 80km/h je již trvalá změna a jediné kde bude dočasné omezení bude právě před tunelem. Navíc v tunelu ani před rekonstrukcí neplatila 80km/h a předpokládám, že to tak zůstane nebo, že se naopak tam rychlost zvedne na 80km/h i když to mi přijde spíše nepravděpodobné.Pořád je ten vjezd do tunelu od jihu v klesání a v zatáčce.
trvale
Nemám s tím sebemenší problém, protože 80km/h je naprosto běžná rychlost na takových silnicích i v jiných městech jako je třeba Praha. Doprava se nepatrně zklidní a těch 10km dolů pomůže těm co se budou připojovat kdydy zísjkají několik metrů a sekund k dobru.
ono reálně to bude tak 50 dolů..90 se tam nikdy moc nejezdilo, teď to zatne všem tipec
Máte pravdu. Já když tam jel tak jsem jezdil po této silnici právě tak těch 80 což mi na tuhle silnici přijde akorát.Pro člověka co využívá pravý jízdní pruh kde jezdí nákladní vozidla, kam se připojují vozidla od Jablonce, od Nisy atd. se prakticky nic nezmění 😉