Konec omezení na tahu z Plzně do Příbrami, most ve Spáleném Poříčí je hotový
Nový most ve Spáleném Poříčí na silnici I/19. Foto: ŘSD
Šířka původního mostu neumožňovala míjení dvou autobusů nebo nákladních vozidel.
Šířka původního mostu neumožňovala míjení dvou autobusů nebo nákladních vozidel.
To provizorium mi přišlo směrově mnohem lepší, než ten most, který se opravoval.
Nevede spíš na Příbram I/18? I/19 je spíš směr Březnice a dál Pelhřimov
Z Plzně do Příbrami po I/19 a v Rožmitálu odbočit na I/18. Jinak souhlas I/19 je Plzeň – Pelhřimov přes Tábor.
Cedule „dej prednost protijedoucimu vozidlu“ na silnici 1. tridy neptatri!
Na I/19 jeste par takovych mist zbejva :/
kdyby jenom pár… ta silnice je celá šílená.. to není silnice první třídy !
Jak v které části…
„Tah“ z Plzně do Příbrami má parametry I. třídy možná tak na obchvatu Rožmitálu. Jinde to je max. lepší „dvojka“, místy dokonce i průměrná „trojka“.
Bývala to vždy silnice II.třídy, jenže pak vznikl vojenský prostor Brdy a komančové z ní udělali I.třídu.
Nikoliv, to již za první republiky byla součást plánované Národní silnice Plzeň – Moravská Ostrava (někde uváděné i Košice). Když tehdy vznikla podlouhlá republika, vyvstala potřeba lepšího spojení západu s východem. Akorát Spálené Poříčí to zrovna v plánech obcházelo, uvažovaná trasa byla z Plzně na Rokycany společná s pražskou silnicí a dále pak přes Mirošov a Brdy na Rozentál. Některé úseky se dočkaly luxusních parametrů na svou dobu (např. Lety – Oltyně), jiné zůstaly v podobě bývalých formanských cest (pod Radyní nebo Hořehledy – Borovno nebo kolem Březnice).
Z Rokycan je do Hrádku hotový obchvat, ale vámi zmiňovaný Mirošov je nebezpečná tragédie. Velký provoz, kamiony, zásobování, chodci, děti ze školy a vedení obce si neprosadilo ani přechod. Je zatím zázrak, že se nikomu nic nestalo. Asi jsou jiné priority… 😒
Souhlasím. Nesourodý slepenec okresních silnic s vodorovným značením a odrazkovými patníky. Snad jen kousek u Rožmitálu je v pořádku.