Konec nosičů kufrů, na Veleslavíně jezdí ode dneška eskalátory
Dneškem skončila jedna pražská dopravní ostuda. Mezi autobusovým obratištěm a podchodem ve stanici metra A Nádraží Veleslavín se ráno se
Dneškem skončila jedna pražská dopravní ostuda. Mezi autobusovým obratištěm a podchodem ve stanici metra A Nádraží Veleslavín se ráno se zahájením provozu metra rozjely i nové eskalátory. Potvrdila to mluvčí pražského dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková.
Jezdící schody pomohou především cestujícím mířícím s těžkou bagáží na letiště. Dosud jim byli k ruce nosiči, které sponzorovalo letiště.
„Od uvedení stanice do provozu bylo jasné, že vzhledem k tomu, že je stanice klíčová pro spojení na letiště, je absence eskalátorů velkou chybou. Začali jsme s dopravním podnikem hned hledat řešení, ve hře byly i pásové dopravníky na zavazadla, nakonec má stanice eskalátory a stane se tak konečně pro cestující přívětivou,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.
Dopravní podnik zdůvodňuje pominutí eskalátorů při výstavbě stanice tím, že se při přípravě projektu počítalo už s železničním spojením na letiště. A přestup metro/vlak se měl odehrávat v podzemí, cestující mířící na letiště tak vůbec neměli na Veleslavíně vycházet na povrch. Výstavba tratě na letiště ale zůstává v nedohlednu, a tak vlak nejčastěji supluje autobusová linka 119 z Veleslavína.
Nové pohyblivé schody jsou zatím ve zkušebním provozu. Jedny schody z instalované dvojice eskalátorů jezdí směrem dolů, druhé nahoru. Schody mají na šířku 80 centimetrů, což je o 20 centimetrů méně, než je obvyklé. Dopravní podnik totiž nechtěl zasahovat do nosných konstrukcí stanice.
V rámci stavební akce byl také doplněn přístřešek autobusů ve směru na Slaný. Odhadované celkové náklady činily před zahájením 33 milionů, finální částka bude ještě vyčíslena. Zhotovitelem byl Metrostav. Autobusy ve směru letiště se také dneškem vracejí z provizoria na původní obratiště přímo u výstupu z metra.