Konec nizozemské legendy. KLM končí s Fokkery, do konce roku dolétají u Austrian
Z evropského nebe mizí postupně další typ letadel. Letecká společnost KLM vypraví v sobotu poslední let s letadlem Fokker 70,
Z evropského nebe mizí postupně další typ letadel. Letecká společnost KLM vypraví v sobotu poslední let s letadlem Fokker 70, do konce roku je z provozu vyřadí i Austrian.
Pro holandského dopravce jde o loučení s domácím výrobcem letadlem, který sice zkrachoval už před dvaceti lety, ale jeho letadla jsou stále v provozu. Navíc KLM je se značkou Fokker mimořádně spojená, stála u jeho začátků. První letadlo KLM bylo právě od Fokkeru.
KLM si připomíná konec letadla speciálním nátěrem. Na směrovku umístil podobiznu zakladatele firmy Anthonyho Fokkera, na trupu pak nechybí poděkování. KLM, respektive jejich dceřiná společnost KLM Cityhopper je do zítřka druhým největším provozovatelem těchto letadel po australských Aliance Airlines.
Fokker zažil svoji největší rozmach v osmdesátých a devadesátých letech minulého století, poslední proudové letadlo vyrobil v roce 1997, firma zkrachovala.
KLM už dříve vyřadila z flotily letadla Fokker 50 a 100, nahradili je brazilskými embraery. Fokkery byly pravidelnými návštěvníky i Prahy, kam je KLM nasazovaly, teď už ale provoz převzaly boeingy 737 nebo embraery.
Podle zveřejněného letového řádu nasadí KLM Fokkery na několik tras z Amsterdamu, například do Bruselu, Norwiche či Düsseldorfu. Úplně poslední let je naplánovaný z Londýna. Právě tam KLM s letadlem od Fokkera před 97 lety poprvé letělo.
Fokkery končí i na linkách Austrian, poslední let je naplánovaný na konec prosince.