Konec některých výluk zkrátí jízdní dobu z Prahy do Ostravy až o čtvrt hodiny

Práce na koridoru v údolí Orlice. Foto: Chládek a Tintěra, PardubicePráce na koridoru v údolí Orlice. Foto: Chládek a Tintěra, Pardubice

Leo Express začal s prodejem jízdenek na nový jízdní řád, vrací se k zastavování v Ústí nad Orlicí.

81 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

15 min 🤣

Elb

Kolik hodin by si pán přál?

Standa

Jel jsem do Prahy v srpnu pendolinem a měli jsme jen 7minut spouštění

asdasdfsdfasd

Jel jsem do Prahy v pondělí a měli jsme náskok 5 minut.

Georg

jel jsem do prahy regiojetem v noci ze stredy na ctvrtek a nacas

Thom

Jel jsem v neděli z Prahy do Kolína s Albatrosem a měli jsme náskok 25 minut 🙂

Ondřej

Mně ten vlak taky vždycky jede načas…je to asi nějaké národní sportování, stěžovat si pořád na zpožděné vlaky…🤷‍♂️

bkv

Nejel jsem do Prahy pendolinem a díky tomu to bylo bez zpoždění…

Luboš Beneš

Jel jsem Olomouc Plzeň v srpnu s pendolinem +43 minut opakovaně.

Jméno

Hloupoučký nadpis….

Radim

😀

robert

Jak vy jako novinář vnímáte rozdíl mezi nadpisem a titulkem? Mě to přijde stejné.

Ondřej

Přijde Vám to asi stejně tak stejné, jako slova mě a mně, viďte? 🙂

Elb

Zanedlouho beztak bude potřeba znovu sáhnout do úseku Přerov-Ostrava a potom do dalších úseků mezí Chocní a Prahou, tak se bojím aby se z prvního koridoru nestala další D1, která taky nebude nikdy hotová.

Ryk Mat

Viděno vaší optikou nebude hotové nikdy nic. Dopravní stavby se totiž opotřebovávají a nějakou údržbu potřebují téměř nepřetržitě.

David

Je normální, že se trať průběžně opravuje. Výluky k železnici patří, zpoždění však nikoli, ty jsou jen vinou nekompetence řízení provozu. Jen teda nechápu, proč se ten koridor musí po 20 letech sanovat v podstatě od základů a nestačí jen vyměnit dosluhující prvky.

lia

Jenomže když připočteme zpoždění, které má na trase Pha-Ova tak 80% spojů, tak bude reálná jízdní doba pořád těsně pod čtyři hodiny…

Ondřej

Vy jste měl tu čest jet 100% spojů na této trati, že si troufnete takto směle se tu ohánět procenty?

Tomāš

Velkou část zpoždění by se dalo odstranit, kdyby vlaky vyjížděly z výchozí stanice načas (mrk mrk Ostravan)

robert

Ona informace se snaží působit senzačně, jenže ve světle minulých let a současného letopočtu je to prostě tragédie.
Není žádný rozumný důvod jezdit stejně rychle jako před 20 lety. Tady by se fakt někdo měl probrat a nastavit rychlost vyšší.

Laborec425

A proč potřebujete vyšší rychlost? Že by otrok systému a firem a potřebujete vydělávat, vydělávat a vydělávat?

navratp

Nás nebaví sedět ve vlaku.

robert

Co ti na tu hloupou otázku mám odpovědět? Proč Číňani potřebují Maglev a nestačí jim konvenční vlaky na obyčejných 160 km/h? Proč Francouzi vyvíjeli TGV a nestačí jim prostě normální rychlost 160 km/h?
Trohcu se zamysli, než se zeptáš.

Karel

Protože mají možnost postavit nové trat3, což u nás možné není.

robert

Proč tu možnost mají a my ne?

none

Protoze kdys neco opravdu chces, zaridis se aby to slo.

robert

Čili jsme u jádra věci – nechce se.

vbb

Už vidím, jak u nás přijde okresní tajemník ODS na náves nějaké vesnice a řekne svému podržtaškovi: tudy povede vysokorychlostní trať. Domy, co překážejí, zbourejte. Kdo bude vyskakovat, toho zavřete, a kdo bude vyskakovat příliš, tak s tím víte co udělat.
V Číně to tak jde.

Jinak si porovnejte rozlohu Číny nebo i Francie s rozlohou ČR a taky vzdálenost měst, ve kterých je potřeba zastavovat. Ve vesnici se 100 000 obyvateli čínská VRTka stavět zřejmě nebude…

Elb

Tak srovnejte vzdálenost jejich aglomerací a naších..

robert

Jak to s tím souvisí? Belgie je rozlohou menší a lítá se tam třístovkou.

Radim

Je menší, placatější, bohatší a má víc obyvatel (a není to ČR 😀 ) . Je jasné že se tam lítá třístovkou, divím se, že ne víc.

vbb

Třístovkou se vyjede z Bruselu a poprvé se staví až v Lille, tj. analogie vyjedeme z Prahy a zastavíme až v Drážďanech. Vnitostátní přínos nulový.
A snad nechcete srovnávat tok cestujících Lille – Brusel s tokem Praha – Drážďany.

Pavel Skládaný

Pravda, pan Spejbl to vystihl přesně: „Ať si jedou, blázni splašení, já si závod vychutnám pomalu“.

Jiří Kocurek

„a nastavit rychlost vyšší“

To se lehce řekně, ale horší je to vypapírovat. Bez novostaveb se to neobejde.

robert

Na tohle jsem narážel. Kdyby se chtělo, novostavby už dávno stojí. Jenže ono se nechce, protože papírování, protože „ne“stavební zákon.

Jiří Kocurek

Zvláštní, že podel „ne“stavebního zákona se dají jiné stavby vypapírovat. Ať už D35 nebo IV koridor.

robert

Ano, to je zvláštní. Ale opravdu nevím, kde je teda zakopaný pes.

none

V lidech.

Georg

jak to myslite, kdyby se chtelo? historii tunelu u brandysa evidentne neznate…

robert

Tyhle výmluvy na historii mě nebaví, zavání to železničářským desaterem.

PetrH

Tak hláška „kdyby se chtělo“ mne pobavila. Už takhle se všechno u nás staví na dluh a z dotací EU. Co proboha ještě chcete? Víc se zadlužovat?
Jste malá ekonomicky nevýkonná země s nízkou hustotou obyvatel. Uvědomte si to. Že na západě mají TGV, ještě neznamená, že bude i tady „kdyby se chtělo“.

Karel

Poraďte kde. Na místech, kde se tratě opravují to nejde. Hlavní důvod je však poloměr oblouků (pro neznalé zatáček).

Elb

Pověste Kefalín, jak byste si tady představoval nastavovat vyšší rychlost.

robert

Odpovím za Kefalína, ten se ti nejspíš neozve. Obecně by ses mohl obejít bez vyvolávání neexistujících osob, Elbe.
Když rekonstruuju železniční trať, zvýším přitom její rychlost. Neznáš? Podívej se třeba na trať Olomouc – Uničov.

Ryk Mat

Železnice není automobil. Na železnici je maximální rychlost vždy ta technicky nejvyšší možná. Nastavení vyšší rychlosti je tedy možné vždy pouze po investicích do technických změn. V současné době se investuje do ETCS, které nějaké další zvýšení rychlosti přinese. S tím budou spojeny i některé další úpravy, aby úseky s rychlostmi 160 – 200 km/h byly co nejdelší. Kromě právě opravovaného úseku Choceň – Ústí n. O. je ta trať už narovnána, ačkoli nějaké dílčí úpravy se ještě plánují. Já si ještě dobře pamatuju, jak se vlaky plazily z České Třebové do Zábřehu skoro 50 minut. Uvědomte si ale, že z Prahy do… Číst vice »

Vladimir

Zajímalo by me až bude hotová trať u Brandýse, Kolína a Pardubic jestli se trať zrychli pod úroveň roku 2019, jestí se nepletu pendolino se Svinova do Libne se dalo dojet za 2h43 min.

Richard

Tak hned jak skončí Pardubice, tak nejspíš začne Třebová + je v plánu rekonstrukce Lipník – Drahotuše, takže zrychlení nepředpokládám

Tomáš Gottschalk

Ausgerechnet u MuN nebude důvod pro prodloužení JD. Je tam hafo kolejí, kterými se dají objet ty vyloučené. Vlaky, co tam nestaví, to v nejhorším mohou vzít přes nákladní skupinu.

Tomáš Záruba

A to podle vás je stejně rychle, jo?

Tomáš Gottschalk

ve směru na šalingrad asi jo , na Zábřeh bude minimální rozdíl vzhledem k závratným rychlostem, kterými se uzlem projíždí teď.

Ondra

A kdy se konečně zkrátí jízdní doba mezi Prahou a Brnem? Ty tři hodiny jsou katastrofa

Pavel Skládaný

Jezděte z Králova Pole, to je pro některé části Brna do Prahy rychlejší, než blahé paměti přes Českou Třebovou s odjezdem z hlavního nádraží.

Martin Verner

Úžasný nápad, pokud do té Prahy potřebujete jet odjinud než z těch „některých částí“ (kterých je sakra málo), nebo tuplem s přestupem.
Že jste rovnou neporadil jezdit z Kolína? To je ještě rychlejší…

Elb

Většina Brněnského osídlení to má z domu blíž do Králova Pole, než z hlavního nádraží vedle pole.

Vojta

Hrubé rozdělení osou úsečky hlavas – Krpole (ale více méně odpovídá):
Severní části: 176661 obyvatel
Jižní části: 221849 obyvatel

Severní části:
21262 Brno-Žabovřesky
30155 Brno-Královo Pole
48382 Brno-sever
4617 Brno-Jundrov
24714 Brno-Bystrc
1105 Brno-Kníničky
7984 Brno-Komín
6103 Brno-Medlánky
15127 Brno-Řečkovice a Mokrá Hora
6376 Brno-Maloměřice a Obřany
6222 Brno-Žebětín
1997 Brno-Ivanovice
1090 Brno-Jehnice
607 Brno-Ořešín
920 Brno-Útěchov

Jižní části:
70857 Brno-střed
22573 Brno-Židenice
8374 Brno-Černovice
9258 Brno-jih
14212 Brno-Bohunice
12782 Brno-Starý Lískovec
10284 Brno-Nový Lískovec
12078 Brno-Kohoutovice
12172 Brno-Vinohrady
26266 Brno-Líšeň
11104 Brno-Slatina
5674 Brno-Tuřany
3613 Brno-Chrlice
2602 Brno-Bosonohy

zdroj: https://www.czso.cz/csu/czso/vysledky-scitani-2021-otevrena-data

Tomáš Gottschalk

Opravdu hraběcí rada, zejména když někteří dopraffci v Kéniku nestaví. Navíc rychlejší to reálně nejspíš není a ani nebude, bo začne výluka i v Kéniku.

JiP

Nadpis clanku je zcela chybny, spravna verze by mela byt.“Jizdni doby vlaku Praha-Ostrava se pomalu priblizuji zpet k normalu“.

Realne k zadnemu zkraceni nedoslo, porad jsou jizdni doby delsi nez pred vylukami.

Frantisek Vokurka

Jaka bude cestovni doba az nebudou vsechny vyluky? Pokud se jezdilo za 2:55 pred opravami cekam tak 2:30-2:40 Praha – Ostrava

Pavel Skládaný

To je iluzorní. Za úspěch bych považoval dosažení hranice 3 hodiny.

Vojtěch

Výluky nebudou tak 2035, to bude čas cca 2:30. Jenže v tu dobu by mohla být už ta VRT Ostrava-Praha, takže konvenční trať jenom jako záloha.

none

Myslel jsi s tou VRT jako ze bude naplanovana, ze?

Josef22

Bojím se zeptat na jak dlouho… 😀

Radim

ČD mají u Ex asi trochu víc vaty, často jsou na nich „horší“ vozy, takže Vmax je pak 140 a naskakuje zpoždění. Takto bude (asi) naskakovat méně/vůbec.

Leinad

Proč to vlastně Spržel trpí? Máš soupravu na 140, tak v sešiťáku bude max 140, nebo jedeš ve zbytkové kapacitě.

Lukáš F.

Protože standardní řazení je na 160?

Leinad

A když souprava na 160 není, tak vlak nepojede. Ne že pojede a bude dělat bordel(zdržovat ostatní)

Erik

V roce 2022 vzdalenostne necelych 300km, nezvladnou pod 3hodiny, je opravdu tragicke.

JiriP

Necelých 300 km? Měříte vzdálenost mezi městy vzdušnou čarou?

Erik

ano, mate samoze mate pravdu, nechteny preklep, 350 km

Vojtěch

Vzdálenost je cca 350km, což ale nic nemění na tom, že ty časy jsou strašné

Jiří Kocurek

Ono by to bylo kratší, když by se vynechala Olomouc a šlo se bázovým tunelem s podzemní zastávkou v Bruntálu. Jenže to je krávovina ještě větší než průplav.

Luboš Beneš

To bude dost drahé…. to by se mohlo postavit!

none

A co teprve za deset let….

Ondřej

Nechápu, na co si stěžujete…Co já bych za to dal, kdyby pod 3 hodiny zvládnul vlak mojí trasu, dlouhou cca 160 km…

Surio Mario

Vážně už jsou opravy v úseku Velim-Poříčany dokončené? Nepřijde mi, že by se přes Poříčany jezdilo dřívější traťovou rychlostí. A pokud už je výluka u konce, tak moc nechápu, proč jsme dnes opět jeli z Peček až za Tatce krokem, cestou 2x stáli (= zvýšení zpoždění o čtvrt hodiny) a hned za zastávkou Tatce se pod náspem pilně bagrovalo.

Radim

Když se tam musí „nacpat“ zpožděné Ex/R/(NEx?) tak se to asi může stát. Ale taky mi úplně nepřipadá, že by to bylo dokončené…

Surio Mario

Dneska tam žádná fronta vlaků nebyla, jel jsem R 894 a před námi RJ 1000, který tam zkysnul taky, a před ním prázdno. Spíš to vypadalo na nějaký problém, protože kolem zastávky Tatce jsme jeli hodně pomalu, o pár set metrů dál se bagrovalo a hned za tím místem se vlak konečně rozjel.

Radim

Tak tam stála MUVka a schválně zdržovala 😀 😀 😀

Richard

Ještě to není ukončené, plnou rychlostí by se mělo začít jezdit od listopadu.

Leinad

Samozřejmě, že už se jezdí podle kratších jízdních dob. Dokud zpoždění není v KPI, musí být co největší, aby příští rok byly prémie za včasnost.