Letecká společnost China Airlines Cargo zrušila po patnácti letech přímé spojení nákladním letadlem mezi Prahou a tchaj-wanským letištěm Tcjhaj-Pej. Důvodem je pokles poptávky. Z Prahy tak zmizí jedna z tradičních nákladních linek i jediná pravidelná návštěva letadla Boeing 747 v nákladní verzi.
Konec linky potvrdil deníku Zdopravy.cz marketingový manažer aerolinek pro Střední Evropu Joseph Wu. Firma už během léta výrazně omezila letový provoz, v srpnu linka nelétala vůbec. „Tvrdá konkurence, vysoké provozní náklady a složitá situace na západoevropských trzích výrazně ovlivňují naše tržby a přinutily nás redukovat počty letů do Evropy,“ řekl Wu. Podle něj jsou lety z Prahy zrušeny do odvolání.
Linka zahájila provoz v listopadu 2004, její trasování se v minulosti měnilo, například do Lucemburku nebo Abú Zabí. Konečnou destinací ale vždy zůstávala tchaj-wanská metropole.
Letecká nákladní doprava zažívá letos celosvětově i v Praze pokles, za prvních sedm klesl objem převezených tun o 3,7 %. V provozu zůstane pět pravidelných nákladních linek.
Přehled cargo dopravců v Praze
CARGO DOPRAVCE | TYP LETADLA | DESTINACE |
ASL AIRLINES BELGIUM | Boeing 737 | Brno, Liege |
FEDERAL EXPRESS CORPORATION (FEDEX) | ATR72 | Paříž/CDG |
QATAR AIRWAYS CARGO | Airbus A330 | Dauhá, Budapešť |
TURKISH AIRLINES CARGO | Airbus A330 | Istanbul, Vilnius (dříve v roce 2018 přes Rigu) |
UNITED PARCEL SERVICES (UPS) | Boeing 757 | Budapešť, Kolín nad Rýnem |
Skoda, byl jsem v nem na exkurzi, pekna masina a poucne, jak funguji vnitrni posuvniky..
Přišla nám výhodná nabídka pro cargo na přímé lince z Prahy do Šanghaje, míň než 50% obvyklé ceny, první odlety tento týden. Ten pokles přepravených nákladů mezi Prahou a východní Asií musí být opravdu masivní, když jdou cenově tak dolu, přestože už sem nelétá v článku zmíněná společnost a tím se snížila kapacita.
Signalizují to data všech nákladních dopravců, že sešup začíná být dost velký.
Fungují Ovarovy politické linky do Číny vůbec na komerčním základě?
Zaujal me ten přehled nákladních linek v Praze. Zajímala by mě situace v tomto směru v Brne a Ostravě. Nedávno se tu kdosi rozplýval nad potenciálem Mosnova pro nákladní dopravu, tak by mě zajímala realita. Děkuji
Tu tabulku okopírovali z Wikipedie, kde je to hezky rozepsané. Do Ostravy v současné době létají nákladně 5x týdně DHL z Lipska a 2x týdně Uzbeci do Taškentu. Prosím: https://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A1t%C4%9B_Leo%C5%A1e_Jan%C3%A1%C4%8Dka_Ostrava 🙂
Od října s Uzbeky prý 3x týdně.
Někdy před 10 lety létala z Lipska do Prahy pro DHL Electra, ale teď ty balíky nejspíš stihnou přes Krušné hory do Čech dovézt v noci kamionem a lítají už jen do Ostravy? Nevíte odkud DHL obsluhuje Brno?
https://www.facebook.com/140456375975244/posts/2529436903743834/
Tři z toho pražského seznamu jsou „noční skoky“ expresních balíků, kde u dvou je Praha jen mezilehlá zastávka v obou směrech.