Letecké společnosti Letectví Letiště

Konec nákladních jumb v Praze. China Airlines Cargo ruší po 15 letech linku na Tchaj-wan

Boeing 747F. Foto: China Airlines Cargo
Boeing 747F. Foto: China Airlines Cargo

Letecká společnost China Airlines Cargo zrušila po patnácti letech přímé spojení nákladním letadlem mezi Prahou a tchaj-wanským letištěm Tcjhaj-Pej. Důvodem je pokles poptávky. Z Prahy tak zmizí jedna z tradičních nákladních linek i jediná pravidelná návštěva  letadla Boeing 747 v nákladní verzi.

Konec linky potvrdil deníku Zdopravy.cz marketingový manažer aerolinek pro Střední Evropu Joseph Wu. Firma už během léta výrazně omezila letový provoz, v srpnu linka nelétala vůbec. „Tvrdá konkurence, vysoké provozní náklady a složitá situace na západoevropských trzích výrazně ovlivňují naše tržby a přinutily nás redukovat počty letů do Evropy,“ řekl Wu. Podle něj jsou lety z Prahy zrušeny do odvolání.

Linka zahájila provoz v listopadu 2004, její trasování se v minulosti měnilo, například do Lucemburku nebo Abú Zabí. Konečnou destinací ale vždy zůstávala tchaj-wanská metropole.

Letecká nákladní doprava zažívá letos celosvětově i v Praze pokles, za prvních sedm klesl objem převezených tun o 3,7 %. V provozu zůstane pět pravidelných nákladních linek.

Přehled cargo dopravců v Praze

CARGO DOPRAVCE TYP LETADLA DESTINACE
ASL AIRLINES BELGIUM Boeing 737 Brno, Liege
FEDERAL EXPRESS CORPORATION (FEDEX) ATR72 Paříž/CDG
QATAR AIRWAYS CARGO Airbus A330 Dauhá, Budapešť
TURKISH AIRLINES CARGO Airbus A330 Istanbul, Vilnius (dříve v roce 2018 přes Rigu)
UNITED PARCEL SERVICES (UPS) Boeing 757 Budapešť, Kolín nad Rýnem

10
Diskuze

avatar
3 Komentáře
7 Reakce na komentáře
7 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
8 Autoři komentářů
Daniel NovákMartin V.SpidourMichalMartin S. Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Spidour
Host
Spidour

Skoda, byl jsem v nem na exkurzi, pekna masina a poucne, jak funguji vnitrni posuvniky..

Janina
Host
Janina

Přišla nám výhodná nabídka pro cargo na přímé lince z Prahy do Šanghaje, míň než 50% obvyklé ceny, první odlety tento týden. Ten pokles přepravených nákladů mezi Prahou a východní Asií musí být opravdu masivní, když jdou cenově tak dolu, přestože už sem nelétá v článku zmíněná společnost a tím se snížila kapacita.

Daniel Novák
Host
Daniel Novák

Fungují Ovarovy politické linky do Číny vůbec na komerčním základě?

Kubrt
Host
Kubrt

Zaujal me ten přehled nákladních linek v Praze. Zajímala by mě situace v tomto směru v Brne a Ostravě. Nedávno se tu kdosi rozplýval nad potenciálem Mosnova pro nákladní dopravu, tak by mě zajímala realita. Děkuji

Martin S.
Host
Martin S.

Tu tabulku okopírovali z Wikipedie, kde je to hezky rozepsané. Do Ostravy v současné době létají nákladně 5x týdně DHL z Lipska a 2x týdně Uzbeci do Taškentu. Prosím: https://cs.wikipedia.org/wiki/Leti%C5%A1t%C4%9B_Leo%C5%A1e_Jan%C3%A1%C4%8Dka_Ostrava 🙂

Michal
Host
Michal

Od října s Uzbeky prý 3x týdně.

Martin V.
Host
Martin V.

Někdy před 10 lety létala z Lipska do Prahy pro DHL Electra, ale teď ty balíky nejspíš stihnou přes Krušné hory do Čech dovézt v noci kamionem a lítají už jen do Ostravy? Nevíte odkud DHL obsluhuje Brno?

Michal
Host
Michal
Martin V.
Host
Martin V.

Tři z toho pražského seznamu jsou „noční skoky“ expresních balíků, kde u dvou je Praha jen mezilehlá zastávka v obou směrech.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll