Konec nádražní ostudy. Nová budova v Mladé Boleslavi bude do poloviny příštího roku

Vizualizace nové podoby stanice Mladá Boleslav hl. n. Foto: AFRY CZVizualizace nové podoby stanice Mladá Boleslav hl. n. Foto: AFRY CZ

Namísto stávající budovy vznikne zcela nový objekt.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lokomoto.

Největší ostuda byli ti výpravčí s komunistickým myšlením.Jako cestující vím o čem mluvím.

Jan Hašek

No to už i nové Peny markety mají zajímavější design.

fabec

Největší ostuda je, že takové město jako MB má stále své hlavní nádraží v naprosto jiné obci.

Petr

Já bych řekl největší!! Dyt tu na to čekáme 30 let! Leckde předělávaj už předelane budovy a tady se člověk fakt za to stydí!!!

Frantisek X

Jedna z největších? No nevím, přijdou mi být leckde mnohem horší, možná tedy ne tak na očích. Že to není udržované a lépe využívané, je jiná věc, ale takových je také hodně. Prostě standardní nádraží, jemuž akorát chybí péče. Problémy toho uzlu jsou úplně jinde. Ale proč si nepostavit pomník, když už ty okolní trasy nestojí za moc.

hroch.obojzivelny

Já myslel, že na titulní fotce článku je ta ostuda – meruňkový teskobarák, ze kterého roste mech. A ono ne. :-/

Naštěstí je to jen nepovedená vizualizace. Podle dalších obrázků by to zblízka mělo vypadat líp. Tak uvidíme.

Rejpal

Až se někdy postaví z Lysé n. L. přes Milovice do Ml. Boleslavi nová dvoukolejná trať, přestaví Ml. Boleslav město (pět nástupních hran), tak současné hl.n. ztratí smysl. Bude tam jedno ostrovní nástupiště 90 m dlouhé a tato nová budova, vypadající jako skladiště, bude skoro zbytečná. Ale kdy k tomu dojde, neví ani SŽ.

Jan pesina

Myslím že k té budově mohly rovnou opravit i nádraží a udělat nástupiště na550 a podobně

platamond

To by stálo tak 10x tolik co ta budova. Zabezpečovačka je nová a jakýkoliv peron zničí přípoje, protože prodlouží přestupní dobu.

Jan pesina

Proč to dělat z polovičky že,za pár dní si vzpomenou že je to nástupiště potřeba😊😂

Petr

Ale jen těch lidí co se motaji v kolejišti!!

Petr

V tom baráku stejně nikdo kromě pokladny není

Romanero

No jako aspoň u baráku jedno 550 nástupiště by s novou budovou mohlo být..

Pavel

Už tam nejezdím a bydlím 300 km daleko, ale až to postaví, tak se tam asi stavím, až budu mít cestu kolem. To bylo vandrů co tam začínalo…

Happy

Co bude se jim tam stýskat po té hrůze stejně jako v Jihlavě teď slzí a moc se jim stýská po džungli plné odpadků, křoví, feťáků, které prý bylo parkem a po té znetvořené výpravní budově, kde se člověk štítil sáhnout na kliku u dveří…

Gryf

A nová ostuda na obzoru. Vypadá to jak takový to vesnický skladiště, u kolejí..

Michal M

Ale prd. Je to hezký. Jen je škoda, že se nepřestaví rovnou i kolejiště a neupraví trochu okolí.

Dominic

To přijde až s přestavbou uzlu MB a na hlaváku bude hlavně redukce nástupišť na 1 u budovy a 1 ostrovní

zvukař

Souhlas. Jen doufám, že ten vzhled skladiště v realitě bude trochu přijatelnější.

Michal M

Do takového drážního skanzenu se tak pěkná budova snad ani nehodí…

David

Ta budova na nádraží je především zbytečná… bez blízkosti jakýkoliv cílů cesty, přestupů a nebo parkování.

Tobias

Byl jste tam vůbec někdy? Zrovna přestupů zde probíhá docela dost. A to ani nemluvím o sezoně.

MartinD

Na přestup nepotřebuješ budovu. Parkoval jsi tam někdy a jak dlouho? :-)))

Twix

Nutně ji nepotřebuju, ale když tam můj připoj ještě nestojí, rád počkám v budově – zvlášť když bude takto přehledná, s výhledem do kolejiště, s nějakým tím občerstvením… skoro bych řekl že zrovna tady má ta budova větší význam pro přestupy než pro nástup z města.

David

Víc než i Bondy centra, kde je autobusák? Hmm…

czhunter

Tak přestupů vlak-vlak je rozhodně mnohem víc na hlavním, než u Bondy.
Přestup vlak-bus naopak.

Ale to se všechno může změnit za 20 let, až/jestli bude Bezděčínská spojka

TondaP

Volejte sláva a tři dni si radujte 🙂

koriandr

Tak která budouva teď převezme žezlo?? Nějaké návrhy??

JanO

Třeba Bystřice pod Hostýnem nebo Zlín střed.

Průvodce původní Aleš
Honza

Obrnice?

Zapa

Tam ta budova ale odpovídá zmaru města.

Petr

Nbk. Hl. N

Tomáš

Na pár let dobrý. Po stavbě bezděčínské spojky a přesměrování téměř všech vlaků na město to bude už k ničemu.

Danny

Doufejme, že to je jen na pár let. Obávám se však, aby z toho nebylo 10 – 20 let.

Daniel Jablonecký

Počítejte spíš 20+

luzkovyvagon

Tak očividně se počítá s tím, že to bude na těch aspoň 20 let, pokud se do toho investuje 110 milionů? 😀

a8n

Aspoň pár. V Třinci se vyhodilo 100 mega až poté, co už odtamtud kromě pár šichtovních vlaků cestující téměř zmizeli.

Clovek

Az budou spojky, nova budova bude ve stavu te dnesni. Soucasny rok dokonceni je 2031, pricemz roky dokonceni nejsou u vetsich staveb nikdy dodrzeny.

Petr

Budova je potřeba teď, co bude za 20 let, to už je jedno. To už tu nebudem

Daniel Jablonecký

Vítám nová přímá spojení (Mladá Boleslav – Jaroměř, Starkoč, Náchod), jakož i návrat dávno opuštěného loga SŽDC.

Petr

Přes Turnov? Tak to nevím, to už je jiný kraj, jine voze bní rameno

Jan

Budova je ostudou díky nulové údržbě ze strany těch co se teď vytahuji že za naše peníze postaví novou..

Náhodný Kolemjdoucí

Mohli to před zbouráním ještě zrekonstruovat ZA NAŠE PENÍZE, to by jistě dávalo větší smysl.

Martin II

Nebo to mohli v předchozích desetiletích prostě jen udržovat a drobně modernizovat. Třeba by to stálo nakonec stejně, ale budova by celé ty roky až dodnes ve vyhovujícím stavu.

Za mě by to bylo lepší, než desetiletí ostudy, pak teprve demoli, novostavba až pak snad dobrá nová budova.

P.S. Ty venkovní „sochy“ aut jsou naprostá šílenost – drahé a ve venkovním prostředí budou brzo zničené. Proti automobilnímu motivu jako takovému ale nic nemám…

Twix

Tak za stejné peníze bych radši bral chvíli ostudy a pak novou budovu. Protože nádraží z 19. století už se nehodí ani dispozičně – nepotřebuju tam chodit půl hodiny před odjezdem, kupovat psané jízdenky, odbavovat spěšniny a točit válci s jízdními řády, abych se pak jedněmi neprůhlednými dveřmi prodral ven ke svému vlaku. Dneska stačí kulturní a přehledný prostor, kde můžu chvíli počkat a třeba si koupit něco na cestu.

Jaaa

A stojí to za těch 110 míčů?

Twix

To já nevím, záleží i jak dlouho to nádraží bude mít ještě svou funkci hlavního. Ale jestli je 110 míčů moc, tím spíš by to bylo moc za „lepší“ údržbu stávající budovy.

czhunter

110M není zas tak moc – to stojí třeba stavba běžné školky (které jsou taky potřeba).

Jestli to „stojí za to“ v tomto případě není problém toho, že by ta stavba byla nějak neobvykle drahá (mně se spíš zdá na dnešní dobu neobvykle levná), ale spíš toho, jestli tam vůbec budou za 20 let chodit nějací lidé, protož v MB se bude mezitím defakto stavět druhé nové nádraží – MB Město)

Petr

A kdepak to nádraží na městě chcete postavit?? Snad v podzemí, někdo snad zbourat tangent? Nebo v Bondy? Tam prostě není kde

Petr

Válce už se 30 let nepoužívají! A když se rozjedou vlaky, není tam ani noha! Je to daný dobou. Stačí fakt něco maličkého, už jen na tu údržbu, úklid a vytápění

luzkovyvagon

Ani ty vlaky se tam moc jako dřív nerozjíždí. Minule jsem měl od Prahy v rychlíku 9 minut zpoždění a přípoje ostatních rychlíků ujely a výpravčí a pokladní ze mě ještě dělali naprostého kre*éna. Další přípoj stejným dopravcem za dvě hodiny. Nebo si znovu zaplatit jinému dopravci. Skvělý, kam jsme to dopracovali. A ještě tomu tleskáme.

Petr

Ale ta budova je úplně prázdná, tam nikdo není

Petr

Je to zbytečne veliký, ten barák je úplně prázdný

Kont

Ten barák by byl ohavnej i kdyby nebyl na spadnutí. To fakt není nějakej zanedbanej skvost, co se opravujou třeba někde na menších městech. Je to tuctový nádraží, který kromě svý ohavnosti není ničím výjimečnej. Ten barák navíc vůbec nevyhovuje moderním potřebám.

czhunter

Ta budova byla ostuda už když se „ti, co se teď vytahují že za naše peníze postaví novou“ chodili na základku – nebo možná i dělat bobo na nočník.