Konec minisedaček, nově zásuvky a wi-fi. Modernizovaný „honecker“ vyjede v příštích týdnech
Vůz Bdmtee po modernizaci. Foto: České dráhy
České dráhy dnes poprvé veřejnosti představily, jak má vypadat v budoucnu cestování v modernizovaných vozech řady Bdmtee. První má začít
Fajn jak bude všechno komfortní. ale taky by dost lidi – verte že na inv vozíčku dost lidí je – uvítalo, když už u nás nemáme mezimestske nízkopodlažní autobusy, trochu samostatnosti pri připohybu aspoň těmi vlaky. Rezervovat si jízdu a nadrazaka 5 -7 dní předem je dost kompilace a to nemluvím o tom že i když se podaří vlak najít a rezervaci a pomoc zajistit, většina nádraží zase neumožní výstup neb nejsou bezbariérova.
Zkrátka jsi na vozíku, drž se svého města. Tohle není vůbec ošetřené.
*komplikace
obvykle tyto vozy budou jezdit jako push-pull, to znamená, že bude za nima připojen řídící vůz sysel, který má v následujících měsících pro Pardubický kraj dostat zvedací plošinu.
Fajn jak bude všechno komfortní. ale taky by dost lidi – verte že na inv vozíčku dost lidí je – uvítalo, když už u nás nemáme mezimestske nízkopodlažní autobusy, trochu samostatnosti pri připohybu aspoň těmi vlaky. Rezervovat si jízdu a nadrazaka 5 -7 dní předem je dost kompilace a to nemluvím o tom že i když se podaří vlak najít a rezervaci a pomoc zajistit, většina nádraží zase neumožní výstup neb nejsou bezbariérova.
Zkrátka jsi na vozíku, drž se svého města. Tohle není vůbec ošetřené.
Mít všechno 100% nízkopodlažní je ekonomicky nevýhodné, nepraktické a víceméně nereálné. Kvůli jednotkám procent imobilních? To se spíš vyplatí taxislužba pro imobilní, která pro ně dojede až domů a doveze je přímo na místo potřeby.
Erich Honecker nebyl prezident, taková funkce v Německé demokratické republice existovala jen do roku 1960!
„klimatizovaný řídicí vůz řady 961, který je bezbariérový“
odldy je sysel bezbariérový?
Od té chvíle,kdy mu tam instalují plošinu pro nástup vozíčkáře.
Jako bezbariérový/barierefree, se může označit pouze taková skutečnost, kdy invalida resp. vozíčkář dokáže využívat prostředky (objekty) POUZE sám a bez pomoci jakéhokoliv asistenta.
Pod pojmem bezbarierovost na naší železnici představím normované nástupiště s hranou 550mm, výtah nebo šikmou rampu. K tomu vlaky Regio/Interpanter, RegioShark, kupodivu i RegioNovu. Poté u Leo expresu jeho Stadler Flirt a nevím kolik mají hranu jeho Alstom Lint. Sysel ani cokoliv jiného tam nevidím. Railjet ani ÖBB neoznačují jako vhodné pro invalidy, ačkoliv na většině je plošina.
ČD zlikvidovat, úředníky, že radní a hejtmana zbičovat do bezvědomí. Protože to nemá klimatizaci.
Klimatizaci to nemá protože si ji kraj neobjednal !
Klimatizace by znamenala nemožnost větrání
Hezké a kulturní….jen dvě poznámky:
1.) klimatizace….
2.) stolky v regionálech v této podobě většinou překáží a nebo omezují ostatní cestující….
ad 2) Jet pracovně Přelouče někam hodinu, tak by se mi ten stolek hodil. Noťas na stehnech má jen tu výhodu, že nohy utlumí vibrace líp než stolek. Ovšem vlak se nemá třepat natolik, aby byl text na monitoru nečitelný.
Ja si ve vlaku vzdy vybiral misto se stolkem prave kvuli praci cestou, a to i na mene nez 1/2h se mi vyplatilo…
Interiér je hezký ale nezmínil jste se o tom nejdůležitějším 🤔 Budou mít tyhle nové vozy konečně také klimatizaci? Pokud ne tak je to stejná i když vzhledově hezčí plečka jako dříve. Ono cestovat v 50°C v narvaném voze každý den 90 minut ráno a večer opravdu není žádný med😟 Takže těžko budeme obdivovat hezký interiér v rozpalených plechových vozech když z Vás leje jako v sauně 🤔🤨
nebudou!!!! kilma půjde jen do 810.Tady budou jen nový sice, odpaďáky, WiFi a zásuvky. PCO zůstává zachováno.
aspoň to má stahovací okna a všechny..krom předtím výklopek a střední byly pevné..ale moc velký rozdíl to nebude, ty výklopky tady byly docela velký..tomu taková 845 může závidět..ta má malinký a jestě jen každé druhé okno..
Ten vagon byl evidentně dělán podle nějaké normy Varšavské smlouvy pro sanitní vůz. Jednou jedinkrát jsem se v Polsku setkal s vozem postaveným podle shodných rozměrů, byl starší, měl klapačky a stahovací okna a jel jsem s ním ze Skarziska-Kamienného do Tomaszowa Mazowieckého. Docela by mne zajímala nějaká historie tohoto projektu.
Vozy měly sloužit v případě války jako operační sály.
To je pravda, mám doma časopis Železničář z 80. let, kde se popisuje, kolik se do něj za války vleze přenosných lehátek. To ale cestující nezajímá a nebránilo to montáži normálních sedadel známých z vozů Bmnp a polospoustecich oken.
Tož tu si přečti: https://www.vagony.cz/vozidla/bdmtee/bdmtee.html
Úsporná LED svítidla – doufám, že to zas nebude nejlevnější namodrale svítící pásek bez difuzoru, jako v revitalizacích Bmz234.
Mě jenom tak napadlo, i když to až tak nesouvisí: myslíte si, že kdokoliv z těchto komentářů se někdy dožije doby, kdy se česká železnice zbaví všech východoněmeckých vozů? Včetně „modernizací“.
Stejně jako se nezbavíme M 152
Jak víte že se 810 nezbavíme. Už teď se masivně vyřazují a likvidují.
No já určitě ne.
Záleží na tom, kolik vám je. Životnost konstrukce je padesát let takže tu může ještě 20 let vydržet.
Já mám 39, takže jsem, doufám, skoro v polovině své „životnosti“ a i tak nevěřím, že bych se na důchodu ještě nesvezl v pravidelném provozu nějakou tou budyšínskou plečkou, byť modernizovanou 😉
Ještě mi nebylo ani 30, ale pochybnosti o tom mám. Zrovna včera jsem jel vozem pyšnícím se cedulkou „Vyrobeno ve vagónce Bautzen v roce 1969, modernizováno v ŽOS České Velenice v roce 1996“, asi nemusím doplňovat, že nikterak moderním dojmem nepůsobil.
24 let po modernizaci nebude moderním dojmem žáden interiér.
Máme naději, že ty otřesné hrůzy Honeckery a chcipaky vydrží ještě hodně dlouho. Zatím držela rekord Ostrava, kde v r.1969 byly v provozu vozy z r.1900. Osobní tramvaje. Na úzkokolejce prý jsou ještě starší, ale to jsou nákladní na bicykly. Takže máme šanci, že ty komunistické ČSD ještě tak 30 let budou dělat ostudu. Nevěřím, že ČD ještě letos VŠECHNY BEZ VYJÍMKY rekonstruují nebo vyřadí z provozu!.
Zato na ty kapitalistické plastové mašiny, které jsou mimo provoz více než ty komunistické, můžeme být vysloveně pyšní.
Další naleštěná bída.
Vážně nevím, kdo tu sype ty mínusy, to musí být nějaký čdbot 🙂
Jedním takovým honeckrem jsem kdysi jel kde předmětem modernizace byla jen výměna sedadel, no dopadlo to tak, že po chvíli sezení na těch trestných lavicích jsem se s bolavým zadkem přesunul do vagonu, kde byly původní měkká sedadla a hned bylo cestování jiné kafe.
Když kraje novější vozidla odmítají platit……
Proc vlastne nikdo nedela podobne vozy jako vany, tedy nizkopodlazni stredni cast? Nemyslim rekonstrukci, to by bylo nakladne a mozna nemozne, ale vice by se blizily panterum a jinym jednotkam, jen by to byly klasicke vozy?
Bude to drahé, časově náročné, komplet nové schvalování a muselo by to projít pevnostními zkouškami.
Možná před 10-15 let že by to mělo smysl do toho investovat.
on mluvil o novostavbě ne o reko..
Ano presne tak, o novostavbe, reko v tomto smeru me ani nenapadla… i kvuli vozickum, kolum, kocarkum, ale i pohodlny nastup…
Dnes musite casto si objednavat misto a plosinu…
Na regiošuk se dělalo komplet nové schvalování a pevnostní zkoušky?
Já si spíše myslím, že budoucnost patří více vysokým nástupištím, než nízkopodlažním vlakům. Až dáme sbohem metr širokým sypaným peronům mezi kolejemi (stejně už se nikde nezřizují), nebude důvod stavět nástupiště dost vysoká, aby se z nich i do konstrukčně jednoduššího a uspořádáním interiéru optimálnějšího vysokopodlažního vlaku dalo pohodlně nastoupit.
Pro zasmání: v München Hbf jsem si při vystupování z Coradie Continental rozbil hubu, protože jsem čuměl do mobilu a nejsem zvyklý, že při vystupování z vlaku je razantní schod NAHORU.
No, to je vec druha, v ruznych zemich jsou ruzne vysoka nastupiste… Coz je problem u mezinarodnich vlaku…
Me pobavila v japonsku tramvaj, ktera ma vysoke perony, proste nad podvozky,…
protože by se muselo hrábnout, mimo jiný, i do rámu. A to je lepší už rovnou udělat „novostavbu“
Ja pisu o novostavbe…
Martin. Asi v roce 2005 vyrobil Bombardier nízkopodlažní vozy pro LVS Schleswig-Holstein. Určeny jsou na trasu na ostrov Sylt. Marschbahn. RE 6 Hamburg – Sylt. Nízkopodlažní jsou dle severoněmeckých podmínek. Tedy 760mm nad temenem kolejnice, ale za to jsou po 100% vozu. Bylo vyrobeno necelých 100ks. Vlak se tváří jako klasická pevná push-pull souprava, tažená motorovým Traxxem DE ME.. Ale konstrukčně se jedná o klasické vozy, původně vycházejících s koncepce Honeckerů, doplněné dizajnově zdařilým řídícím vozem. Modernizace proběhla v roce 2016. Rychlost je na 160km/h. Klimatizace. Vzduchové odpružení. Kotoučové a magnetické brzdy. Zkrátka, výrobci dokáží vyrobit klasické vagóny jako nízkopodlažní.… Číst vice »
Ano, souhlasim… je treba, treba aby si to objednal zakaznik, ale nekoho to napadnout musi, bud zakaznika a ten musi s pozadavkem uspet u vyrobce, nebo vyrobce, ktery to musi byt schopen nabidnout zakaznikovi ze to umi…
Pocet kusu neni az takovy problem, vlaky nejsou vetsinou seriova vyroba, spise to narazi u schvalovani a u ceny…
Diky za info..
Ale dělá, v Ostravě. Jsou to netradiční jednotky sestavené z řídícího 971 a vložených 071, tedy City Elefant bez hnacího vozu, tažené nebo sunute lokomotivou 371. Jezdí na Slovensku. Něco podobného, s lokomotivou. 754 Brejlovec mělo jezdit z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm. Ale jako vždy sliby – chyby!
Před pár lety bych tu chybějící klimatizaci ještě bral jako fatální selhání. Ale s tím, jak je teď klimatizace v hromadné dopravě častější a častější, mám čím dál radši vozy s otevíratelnými okny. Ona se totiž skoro v každém klimatizovaném vlaku najde „bába“ (typicky kolem 50 let), která kvůli klimatizaci stropí takovou scénu, že byste mysleli, že ji berou na nože. Protože klimatizace jí táhne na krk, takže pak nepohne hlavou, nachladnou jí od toho klouby, z kloubů jí to přejde do krku, v tom ji bude škrábat a z toho ji rozbolí hlava. V lepším případě bude celou cestu… Číst vice »
Ještě se tedy zeptejte v ordinacích lékařů, kolik neschopenek rozdají v létě díky klimatizacím, když už je tak opěvujete. A fyzioterapeutů, kolik musí díky klimatizacím řešit úplně zbytečně vzniklých problémů.
Problém není samotná klimatizace, ale její obsluha. Stačí se držet pravidla 5 stupňů a nervat tam např. 22, když je venku přes 30 ve stínu.
takže když bude venku 35°C tak vevnitř bude „příjemných“ 30°C. Tj všichni se budou potit a jako dnes venku kolem poledne s tím, že ještě k tomu vevitř nebude vítr, co by alespoň trochu zpocenýho člověja ochladil. Takto si představuji opravdu kvalitní cestování.
Ano, údajně se to tak dělá. Na škole jsem se v automatizaci učil, že teplota klimatizace nemá být fixně nastavená na jednu hodnotu, ale má se přímo úměrně zvyšovat s teplotou venkovní. Tedy při 30 na 25, při 35 na 27, při 40 na 29 atd. Jinak může mnoho lidí onemocnět na rýmy, podchlazení, revma a pod.
Nedela, klimatizace jsou stavene obvykle tak, ze se drzi v uzkem pasu teplot, tech 5st. rozdil plati do interni teploty 28st., nad 28st. nikdy jit nesmi….
Prilisne horko namaha krevni obeh, ve vyssich teplotach je obtizne pro lidske telo udrzovat vnitrni teplotu pod 37st., navic se zvysuje unava, clovek se hure soustredi, vice se poti, atp… u vysokych teplot pak to vede k upalum, ale i kolapsum…
No tak brzy ráno vlak vyjel v létě z tropického města, položeného 800 mnm, bylo tam 28 stupňů, klima funguje na příjemných 23 stupňů. Končí ve městě položeném 700 mnm, pozdě večer je tam 30 stupňů a tak klima na příjezdu chladí na hezkých 25 stupňů. Drtivá většina cestujících jede z konečné na konečnou. Vlak bohužel jede nížinou, kde je 40 stupňů a tak aby cestující nedostali během jízdy rýmu, po většinu cesty je ve vlaku „nádherných“ 35 stupňů. Protože pravidlo pěti stupňů se musí dodržet :-)))
A je vůbec potřeba aby do toho obsluha zasahovala?
Pokud má vagón vnější i vnitřní teploměr, tak nastavení typu „ve voze chci 17 – 22°C, ale minimálně venkovní -5K, maximálně venkovní +10K“ může být trvale.
Když vlak jede několik hodin, jak na tepelné pohodě uvnitř závisí to, kolik je momentálně venku? Těch 5 stupňů by se mělo používat při nástupu/výstupu, ale ne během několikahodinové cesty. Když máte venku 40, tak má být uvnitř 35?
Proč tedy těmihle problémy netrpí nikdo v jižních zemích? Popravdě ani v zemích stejné zeměpisné šířky jsem se s tímhle nesetkal. Když jsem si někde v cizině pochvaloval hezky vyhlazený interiér a zmínil se o tom, že u nás by se z toho lidi zcvokli, ťukali si mí přátelé nevěřícně na čelo.
Nevim procpodle vasi zkusenosti temito problemy netrpi „nikdo“ v jiznich zemich ale temer vsichni lidi kteri pouzivaji slova jako „vsichni“ nebo „nikdo“ je pouzivaji pouze pro lidi ktery znaji. Hadam ze jste v te cizine poznal jenom urcitou skupinu lidi ktera vam byla dost podobna.
Já ty pojmy „všichni“ a „nikdo“ používám nerad, právě z toho důvodu, co říkáte. Ale tady jsem si to dovolil použít, protože v jižních zemích prostě klimatizace ve veřejných prostorech jede na teploty kolem 22°C. Kdyby s tím lidi měli problém, tak by to tak nebylo, protože by si stěžovali, tak jako si stěžují tady.
Clovek se dokaze trochu adaptovat, ale jen omezene, je rozdil zit na Aljasce cely zivot a po generace nebo zit v Egypte…
Pak uvidite tu odlisnost jak je u nas jednomu zima a druhemu vedro…
Ale plati to do urcite teploty, prilis nizka a prilis vysoka uz pak neumoznuje cloveku prezit, a je u kazdeho diky jeho puvodu a generacni adaptabilite jina…
Jeden takový k nám do firmy jezdí servisovat tiskárny, byl půl roku na neschopence, díky tomu že jeho auto nemělo klimatizaci a z průvanu z otevřených oken měl dlouhodobé problémy se zády.
Problém neni v klimatizaci. Já osobně mám klimu v autě, doma i v práci. Ještě nikdy jsem kvůli klimně nešel na neschopenku ani na rehabilitaci.
Problem je u klimatizace obsluha a zamceny okna. Okna totiz snizuji ucinnost klimatizace.
Snizena ucinnost klimatizace znamena ze si kazdy kupe muze regulovat teplotu podle svyho a ne jak to naordinuje vagonfuhrer.
Obávám se, že na krk a klouby jsou mnohem horší spuštěná okna po obou stranách soupravy ve 120 km/h a výš než klimatizace.
U vozidla provozovaného v těchto rychlostech by měla být klimatizace standard a otvírání oken jako doplňková možnost při její nefunkčnosti.
To je moje pointa. Možná je to horší, ale báby si nestěžují.
ano je, protože silnej „průvan“ + propocená tělo triko a spol. způsobí podstatně větší místní podchlazení než vhodně nastavená klima a pomalým prouděním vzduchu. Ale to většina lidí nepochopí…
Presne tak, navic, kdyz je vuz uz prijemne vytemperovan na 22 st., tak klima uz jen diky vymeniku tolik nefuni – navic rozdil teplot vhaneneho vzduchu je minimalni od toho ve voze…
Rozdíl je v tom, že ta okna by se dala mnohem operativněji ovládat podle okamžité situace a okamžitých potřeb. Pokud by to tedy nebyla taková ta okna, která znají jenom dvě polohy. A jinak čerstvý vzduch zvenku celkově bývá většinou o něco příjemnější než recyklované ochlazené dusno ze smrdutého klimatizačního systému.
V zime staci topit na 17 a v lete by se nemelo chladit o vic jak 5 stupnu nez je venku a to z techto duvodu: – je to vyhazovani penez delat superklima kterou clovek nema ani doma (vetsina lidi nevytapi na 22 v zime a nechladi na 22 v lete) – v zime maji lide u sebe teple obleceni kdezto v parnem letene, takze kdyz je jim zima tak v zime se mohou lide oblect kdezto v lete nemohou Pamatuju kdyz zavadely klimu tak to na dalkovych davali na 17 stupnu (nejde to vypnout) a ja si bral v… Číst vice »
tzn. když bude tropickej den, 35°C tak budu mít vevitř 30°C. tak na to, abych se vevitř potil a neuděla nic, klimu fakt nepotřebuju. Doma mám v létě tolik °C, koli je mi příjemné, většinou kolem 23°C, v ložnici 20°C – v létě. V zimně topím tak jak je mi příjemné, vtěinou kolem 22°C, ložnice 19°C. takto to vyhovuje mi a mojí rodině. Naposledy když jsme jeli chorvatsko tak jsem vpodstatě celou dobu na klimě v autě měl nastavený 24°C, a bylo fajn. V práci, páč v kanclu máme jednu „poseroutku“ kterej myslí, že klima je největší svinstvo na světě,… Číst vice »
Loni na jaře, kdy venku bylo už ráno nějakých 15 stupňů, jsem musel naopak průvodčího žádat, aby vypnul topení, jinak mi bude muset v nejbližší stanici volat sanitku, protože mu tam omdlím. A myslel jsem to vážně. Jsou totiž i lidé, které naopak postihnou zdravotní problémy v příliš vyhřátém prostředí a já jsem jedním z nich. Nikdy jsem neměl zdravotní potíže v klimatizovaném voze. Ale v tom neklimatizovaném… to je jiný příběh.
To jsi zřejmě nejel polským vlakem z Vídně do Ostravy, který byl jednou vychlazený na cca 15°C
A Erich Honecker nikdy nebyl prezident Východního Německa. Byl 1 soudruh
Generální tajemník. Měl v rukou víc moci než prezident.
Ostatně sami komunisti v NDR raději uděali puč, aby ho odstavili od moci. Ten byl tak levý a tak kovaný stalinista, že hrozilo, že rozkáže střílet do dělníků.
Ale zato uměl dávat dokonalé francouzáky Leonidovi. 😁
Jo, mohli jste se dívat jak Soudruh líbá soudruha, zatímco vaše děti jsou odebrány na převýchovu do politicky korektní rodiny. Odebírání dětí na převýchovu měla na starost jeho ženuška.
Vedle orchestrionů neměly ČD nepohodlnější vozy, než honeckery. Sezení v nich, stísněné a se zcela kolmým opěradlem, a s minimem místa pro nohy bylo za trest, snad i elektrické křeslo je pohodlnější. Takže jakákoli úprava interiéru těchto vozů musí znamenat zlepšení, nic horšího, než původní interiér honeckerů, si nelze představit.
Kor, když je člověk vysokej jak cyp, tak zabere celú čtyřku a je vymalováno. Na prvý pohled to vypadá, že by tam toho placu mohlo být trošku víc.
Tak sedačky měly pohodlné, ale chtělo to lepší rozmístění
Ale lze, horší jsou původní chcipaky 810 + 010. Tytéž vlastnosti – stísněná malá sedadla a nevetratelny prosklený interiér na chcipnuti přehřátý – odtud ta přezdívka. Chcipaky a Honeckery prostě neměly být ČSD převzaty bez dosazeni polospoustecich oken a normálních sedadel s normální roztečí jako u Bdt. Převzali si 600ks šmejdů 810 a 200ks šmejdů Bdmtee a teď nám je více než 30let vnucovali, i když IHNED PRI PŘEVZETÍ bylo jasné, že neodpovídají úrovni cestování ani v 70. letech. A zase mají plno výmluv, takže situace bude pokračovat s tím, že se sem – tam objeví nějaký rekonstruovaný vůz, kterým… Číst vice »
A že ty nenáviděné komunistické chcipáky kapitalisté nenahradí něčím novějším, když je to tržní hospodářství a ne to plánované, kdy byl všeho nedostatek (ovšem vyrobeno bylo více vozidel než za kapitalismu), a dodnes to musí držet v provozu ?
Btx…
takže luxus 21 století, přwsunutí odpodkáčů, vyřešen. Klimatizaci necháme na století 22. JInak sedačky jsou docela slušný, místa opravdu zřetelně i pocitově přibylo. Nastupování je původní – žebřík. WiFi mne nezajímá, zásuvky taky ne, tak dlouho, abych byl „bez šťávy“, doufám, nikdy tímto výkřikem moderních technologií, nepojedu. A na krátký „skok“ pár zastávek kolem Brna se to jaxi dá vydržet.
S tou vmax=160 km/h to je trochu zavádějící. Vozy tuto maximální rychlost sice mají, ale vzhledem k použití 8″ brzdových válců mají poměrmě malé Brzdící váhy, nyní jen lehce zvýšené dosazením potrubního zrychlovače. Aby byla souprava schopná jet 160 km/h musí dosáhnout požadovaných brzdících procent, proto by musela být do soupravy zařazena další vozidla s výkonnější brzdou…
Super, ze prestehovali odpadkove kose, to byl jeden z velkych problemu stareho interieru.
Doufejme, že už tady mají odpaďáky vychytané a nemají ostré rohy a hrany.V nacpaném panteru jsem si o odpaďák na noze sedačky poranil vlastní nohu.
Prý měl vyjet už dnes podle odpovědi na facebooku https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3364090370282299&id=483904081634290&anchor_composer=false.
Rozhodně lepší než předchozí stav. Uvítala bych tuto modernizace interieru i vozů mezi UL a Kolínem. Více míst pro kola a kočárky. Vyšší bezpečnost se zavíráním dvěří. Stále má své plusy a mínusy, už jsem v něm seděla a líbí se mi modernizace.
Vypadá to dobře, i háky na kola by mohly pobrat přes dva palce šířku obutí. Klimatizace bude chybět.
takře moje 19mm tam zas budou vaklat. Nechápu, že se ve vlaku dělají háky jen pro traktoristy.
Tak 19 už se nevozí, aktuálně 23 a víc. Hák výlučně na silničku je volovina, většina kol ve vlaku jsou MTB a krosy.
tohle mám teď obutý.
https://www.tufo.com/cz/pneu/detail/elite-jet1/
Hezký kousek. Já mám pláště, vetšinou Conti šířky 23, nemám to na závody, tak mi to stačí, spíš mi jde o to, aby to vydrželo i hrubší povrch a sem tam i polní cestu. Ale pořád je to silnička, žádný gravel. Jak se dostat od Honeckeru k cyklistice.
já moc na terén nejsem. Bejvalej silničář, pořád silničář. Přemejšlím, že bych na druhý kolo obul 21 plášťovky, teď jsem koukal tak pláště maj svou kariéru už za sebou (mám tam Viktorky a už sou úplně hin), jeden galuskáč stačí. Na takový to popojíždění. Koupil jsem červený, aby ladily k rámu.
Co takhle na sekundární bicykl obout Conti Gatorskin?
když to ty lidibaví tahat ssebou tuny a přetlašovat „zubatou“ balónovou gumu… Masochismu se meze nekladou. 20 vpředu 10, vzadu 12 bar a jede to „skoro“ samo.
Jj, silnička je silnička, ale když chce člověk trochu objevovat přírodu …
já mám s 4.0″ pořád smůlu 😀
Doufám, že to máš v elektrice, to je cykloporno.
Vy máte veterána motorku? Tak nasedněte a jeďte, ne?
tvl tohle tahat to musí být bakačka teda… Já se snažím spíše ušerřít hmotnost a minimalizovat valivej odpor.
Potěšila mne polospouštěcí okna.
„Letecké“ uspořádání sedadel a „žehlicí prkna“ pro rychlou výměnu cestujících moc vhodné nejsou. Ten, kdo sedí u uličky, se bude muset zvednout ze židličky, aby pustil toho od okna ven. Původní sedačky mi (narozdíl od těch nových) připadaly docela pohodlné, až na to, že byly moc blízko sebe. V některých případech mám pocit, že se dělá pokrok za každou cenu.
Pokud pokládáte původní příšerná sedadla honeckerů, kde člověk seděl, jako by spolkl pravítko, za pohodlná, tak musíte mít postavu buď žokeje, vietnamského teenagera nebo Pygmeje.
Hloupá řeč: tam byl skutečně jediný problém s roztečí ve „čtyřkách“!
Sedačky jako takové pohodlné byly, ale rozmístění bylo špatné
Přesně tak, byly to krásně měkké křesla jak ve starých mercedesech, pouze ta rozteč byla fakt tragická a dle fotek to vypadá že na těch zjevně nepohodlných autobusových sedačkách bude mít stejně cestující zabořené kolena v sedadle před ním.
Že by to pan Kothera nezvládl?
tak ten nezvládá lecos i z historického hlediska (380, že)
Hlavně že to „leccos“ zvládáte vy …
no aspoň neposílám mašiny so Německa dřív, než je vhodné, že.
Kdyby tam byla A/C, tak proč ne. Takhle to je nic moc teda, ale lepší, než to bylo no.
Já tam teda vidím samé výklopky, popř. pevná okna.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/07/honekr4.jpg
Tohle jsou stahovačky alá Tornádo. Oproti Béčku pokrok v tom, že okno má zabudovánu aretaci, není potřeba používat závěs/záclonu k nastavení výšky.
Opravdu – na některých fotkách původní vyklápěcí okna, na jiných polospouštěcí. To asi nebude ten samý vůz? Nebo byl po modernizaci napřed s původními okny, která byla poté vyměněna?
Prototyp má původní vyklápěcí okna, další kusy už nové polospouštěcí.
Díky za vysvětlení.
Hezký no. Ale čekal bych že v roce 2020 bude mít vůz s Vmax160km/h klimatizaci jako samozřejmost. Ano v praxi na osobácích bude jezdit až 140km/h, ale stahovací okýnka jsou podle mě tak do 70-80km/h a přijde mi že léta jsou čím dál teplejší (třeba je to jen osobní pocit). Nehledě že taková rekonstrukce tu měla být nejméně před 10 lety, v dnešní době mi to přijde trochu jako nepovedený vtip. I když se mi velice líbí posun z „nemocničního sálu“ k obložení stěny „dřevem“. A celkově to vypadá mnohem lépe než třeba Bdtee a Bdpee apod. Mám pocit, že… Číst vice »
Tak ona ta 160 je v podstatě jen papírová. Prakticky tohle 160 nedá, leda krátký vlak tažený něčím moderním, co bude mít dostatečnou brzdící schopnost. Maj docela „slabý“ brzdy.
Tak on sysel má taky jen 140, ne? A esa a peršingy též. A ty x62 brzdí fakt na pendrek, aspon teda papírově, EDB je nezapočitatelná. Škoda že tohle se už nějak nedořešilo.
Ano. V soupravě vlaku, jakož to posila, bezproblémový vůz. Ve 160 klidný chod jízdy…
Takže pojezdů se není třeba obávat!
Pantera ? Takže mačkat se jak sardinka …..
Zlatý Béčko. Tento krám měl skončit v Třebové a zmodernizovat Bdt a ona Béčka.
Pokud jsou myšleny Bdt se špalkovou brzdu, tak ne dík. Tam by se muselo hrabat do podvozku, to samé u B, aby se vybavily kotoučema. Nehledě že Bymka jsou o nějakých 10-20let mladší.
Jen hrabat? To je na kompletní výměnu. Nejen brzdy, ale i vypružení + tlumení nemá šanci vyhovět.
Stejně jako u A(B)(p)ee, těch s klimatizací a 160.
A klima je jako kde?
„Tam kde slunce nesvítí.“
V šukafonu
Ono je to stejně divné. Do šukafonu dají klimu, ale nechají tam staré WC, sem naopak dají nové WC, ale zase nedají klímu. Holt ČD, vždycky všechno udělat jenom napůl.
Co si kraj objedná, tak to dostane… Pokud vím, tak z ČD šel na kraj návrh na pantery. Kraj chtěl zřejmě ušetřit, tak z toho vyšlo toto a bez klimy(další úspora).
Je mi jasné, že to není vždy jenom na ČD. Holt, když kraje sice chtějí lepší, ale zároveň levné, tak pak vznikne takovýto paskvil. Přitom to mohla být skoro perfektní rekonstrukce. Ale co už, no.
Tak kraj hlavně nechtěl 810, proto vybral drahého Lea na Letohrad
U 810 je s vakuovým wc problém v malém prostoru, nešťastném umístění odpadní nádrže za „pluh“ a ta jedna co ho má jezdí dokud se wc nepokazí a pak dobu stojí, protože se čeká na díly a firmu. Celý ten hajlík tam je atypický, proti jiným. Asi za ty 4 roky „ověřovacího“ provozu se došlo k tomu, že to není to nejlepší řešení. A pokud se pokazí někde v provozu, tak je vlak bez wc a je nutné ho hned stáhnout z provozu, takže tím je i potřeba ho hlídat, aby se nedostal někde za výluku atd.
To je jak s cestou z Prahy do Budějovic. Půl dálnice a půl dvojkolejné železnice. Ať žije nábřeží! 😛
vzhledem k paralelně probíhající modernizaci 810 na 811 klimy byly dány tam. Nemáme dost technologií, abychom mohli vybavit všechny vozy vším. Vače ČD.
Beztak budou nasazovat na EC do Žiliny. 😀
Pořád lepší tohle, než B. Když nic jiného, tak aspoň může jet 160 a nebude se zpožďovat 😉
Honekra ( a taky hjundaj) prostě nezastavíš!