Podstatně levnější varianta je nemít kotoučové brzdy (které navíc brzdí hlavně střed, nikoliv obvod kola), ale podstatně plynuleji regulovatelné špalkové brzdy. Kotoučovky chápu u motorových vozidel, u kola je to jen móda.
v.sp
1 měsíc
Místo aby cyklisti byli rádi, že na kole jezdí čím dál víc lidí, tak jen nadávají, že to ostatní neumí, že na to nemají lézt, když to neumí atd. Viz tahle diskuse.
Nebo když přijdu s kolem z druhé ruky co má moje dítě na ježdění do školy do cykloservisu a dostanu málem vynadáno, že je blbě seřízené, že takový krám opravovat nebudou a já nevím co.
Takže já si kolo kupovat nebudu a budu dál jezdit autem (a PID).
existují ještě správkaři co jsou ochotní opravovat i „hajtry“, zejména na vesnicích a maloměstech, ale kupodivu jsou i v praze. ale i oni narážejí na to, že některá práce se vůbec nevyplatí, a že nemá cenu pokoušet se rozchodit něco zatuhlé zanedbaným servisem, neboť jen cena práce (s nejistým výsledkem) převýší cenu materiálu a práce nového kompletního dílu nebo dokonce nového bicyklu podobné kategorie. i správkař to dělá (částečně) pro peníze a když Vám bude hodinu oživovat třeba jen zatuhlý bowden k přehazovačce, tak to něco stojí. zadarmo to máte jen když to děláte sám doma a svůj čas si… Číst vice »
Povinnost systémů zasahující do řízení jsou v neoblibě i u autosedů, zejména drifterů.
Můj názor na ABS (v autě, motorce i na kole) je cca takový, ať si zákazník vybere. Pokud má legislativa něco řešit, tak maximálně cosi ve smyslu „podobný model má být na trhu i ve verzi s ABS“.
Jestli servisák nechce řešit něco zanedbaného, zkuste jiný servis – i auta můžou být ve stavu, kdy by zajímala veteránisty, nebo ve stavu na šrotiště. Jestli nabízí výměnu dílu místo promazání s nejistým výsledkem.
Po diskuzi s majitelem cykloservisu mám pár postřehů. 1. Cena práce je prostě vysoká a opravovat některé kusy je prostě nerentabilní. 2, Servisovat supermarketová kola postavená z toho nejlevnějšího co jde sehnat je problém, protože většina komponent i když to seřídíte, tak po ujetí pár stovek metrů jsou prostě opět rozhašené a cykloservis na tom dělá v podstatě zbytečně a ještě si tím pak ničí jméno, protože zákazník má pocit, že jeho stroj za 4000 kč ten babrák neumí ani seřídit. Z pohledu servisu je prostě jednodušší takovou zakázku odmítnout a předejde tím někdy dosti nepříjemným situacím.
přesně tak. supermarketová „věc“ (zdráhám se napsat bicykl) za 4000 bývá zpravidla složená někde v jihovýchodní asii z podivných komponentů, zabalená do krabice a někde v zázemí supermarketu velmi nekvalitně nějakým matlákem smontovaná, a je to zcela neseřiditelné a neopravitelné. proti tomu je nějaká liberta nebo eska z osmdesátek kosmický stroj. aktuální minimální mzda je asi 125 korun na hodinu (chcete, aby Vám opravoval kolo někdo s minmální mzdou?), s nějakým nájmem prostor a režijními náklady začíná reálná cena hodiny práce servisáka na dejmetomu třech – čtyřech stovkách (pro chudé regiony). ta supermarketová věc má fungl nová hodnotu jednoho dne… Číst vice »
Coby z třetiny řidič, z třetiny chodec a z třetiny cyklista, který se pohybuje všemi z uvedených způsobů pravidelně jak v Praze, tak mimo ní, bych to shrnul následovně: 1) Arogance pražských pracovníků cykloservisů je s jakýmkoli jiným regionem nesrovnatelná. Pamatuju si například, jak jsem si kupoval kolo a doprovázel mě kamarád, který je o 15 let starší. Prodavačka se neštítila ptát se, jestli je to můj otec, zatímco v jejich očích bylo vyloženě vidět, že se ve skutečnosti ptá, zda je to můj boyfriend, co si mě vydržuje. Podle mě jí zaskočilo, když jsem vytáhnul svou platební kartu a… Číst vice »
Lukas B.
1 měsíc
až se půjdete koupat, tak si radši předtím vypusťte rybník, abyste si náhodou nelokli. něž budete skákat do vody, tak si nandejte helmu, co kdyby tam bylo mělko.
ano, několikrát jsem letěl na kole přes řidítka. vždycky jsem si za to mohl sám svojí nešikovností, špatným vyhodnocením situace a nikdy se mi nic nestalo (kromě banálních odřenin), protože jsem dobře vyhodnotil terén a dopadové plochy, kde si mohu jízdu na hraně dovolit (srov. než skočím do rybníka šipku, tak si zjistím, jestli je tam hloubka).
ať si abs pořídí kdo chce. povinnost? proboha proč?
Ne každý je tak šikovný. Mojí partnerce skočil před kolo pes (volně pobíhající, panička nezájem), skočila na brzdy … a zlomila si obě ruce. Dva měsíce si ani zadek neutřela…
Bisik
1 měsíc
Jak můžou jezdit pod vlivem alkoholu, když je to zakázané 🙂 Asi by to chtělo zpřísnit pokuty a zavést bodový systém.
Tak ony by pokuty za to už mohly být i dostatečné, ale otázka je, jak často jsou vůbec nějaké udělovány… Já snad ani nikdy neviděl, že by cyklistovi dávali někde dýchnout… Při tom v hospodách a různých občerstvovnách to vidím skoro vždy, že tam přijede někdo (nebo skupinka) na kolech a klidně si dají 2-3 kousky… Na Moravě klidně i víno… Sám jezdím na kole hodně (vždy střízlivý) a nikdy jsem takovou kontrolu nezažil (asi vypadám moc střízlivě), ale snad ani neviděl. Buď můžou občas postavit hlídku na nějakou frekventovanou cyklotrasu (v Praze třeba Podolské nábřeží, u Rokytky, Klecánky) a… Číst vice »
Bosch patrně vyvinul nějaký produkt, odbyt asi nejde tak si představoval, no tak se pokusí to prolobovat, aby to bylo povinný a organizace placený z veřejnejch peněz mu k tomu udělají zdarma stafáž.
Ovšem linie cyklisti jezdí ožralí tak potřebujou ABS je prostě geniální. 😀 To by spíš chtělo alkoholový zámek na využití elektromotoru. Seš ožralej, tak si pěkně pořádně šlápni do pedálů.
😀
Ten motor vlastně má na samotnou jízdu dva hlavní dopady. 1) Jede to rychleji než ušlapu(což na rovině a z kopce není tak jistý, na polňačce překonává odpor ale nerovnosti a šutry mi nedovolí to využít)
2) Je to těžký. A pokud na tom sedí člověk kterej dlouho nejel, neumí brzdit a ještě se opije, tak je to koledování si o malér.
Don Pedro
1 měsíc
Jestliže někdo sedne na (elektro)kolo pod vlivem anebo se pořádně nenaučil jezdit na normálním a už lítá na elektrokole, tak pak je to případ pro pana Darwina.
Ladislav
1 měsíc
A co má elektrokolo společného s tím, že jezdec je debil. A je jedno jestli je to na elektro nebo obyč kole!!
Elektrokolo vede k tomu, ze se pady/nehody stavaji ve vyssich rychlostech, cimz se meni jejich charakter.
Phate
1 měsíc
Bosch poprvé eBike ABS prezentoval v 2017, od 2018 byl k dispozici a od 2022 přibyly i varianty (trail, cargo,…).
A? Nic … viděl jste to někdo? 🙂
Osobně vidím přínos v tom že cyklista naučí brzdit (v přímém směru by smyk předního kola neměl být problém…).
drtivá většina pádů přes řidítka jsou napapaní strejdové a tety s elektrokolem z půjčovny. a ti opravdu nejezdí za nijak extrémních podmínek. a ano, kdybych snad chtěl provozovat půjčovnu elektrokol, notabene v kopcovatějším terénu, tak bych o této fičuře jako standardním vybavení určitě vážně uvažoval.
Jaroslav Černý
1 měsíc
Lidi, co prudce zmáčknou jen přední brzdu namísto zadní (nebo obou), si ten pád zaslouží.
no spíš za problém považuju to, že nezkušený se přední brzdu používat bojí, protože si dokáže snadno vizualizovat ten let přes řídítka. a pak to někam pošle, protože zcela překvapivě ta zadní brzda toho v krizový situaci moc neubrzdí. a právě tady nastupuje výhoda abs, protože se nikdo nebude bát použít i přední brzdu. popravdě se správnou technikou brzdění (všechna váha dozadu, paty tlačit dolů) je i na mým kole (4-pístkový brzdy, kovový desky a 200mm kotouče) dost výzva to zmáčknout tak, aby člověk letěl.
jako váš idealismus bych rád sdílel, ale když se kouknete na řidiče automobilů, tak který dnešní by byl schopen fungovat třeba s (ať nežeru) favoritem?
Pořádně brzdit by se měl naučit každý řidič auta – všichni jezdí jak mistři světa, ale kdyby se dostali do situace, kdy je třeba fakt pořádně brzdit, tak jsou nahraní.
Ono hlavně jezdi dost důchodců co jezdi 25kmh na elektrokole, i kdyz by vlastní silou tolik nikdy nedali. Jejich reakce na tu rychlost uz taky třeba nejsou
Hlavně se s tím dostanou do terénu, kam by se s klasikou nedostali. Na Šumavu, třeba. Pak si daj někde dobrej gábl, dvě tři pivka (protože řídit budou až zítra, na cestě do Prahy), a hurá s kopečka. A na cestě v zatáčce zbytky inertního posypu…
alph
1 měsíc
BESIP klasicky propaguje vše kromě oddělené cyklistické infrastruktury (na tu pan Kasl totiž nadává kdykoliv jen může).
Klasický recept jako vždy: říct, že 1. nehody stoupají, 2. cyklisté si za to můžou vlastně sami (jsou opilí a nezkušení), 3. navrhnout pseudo-řešení (ABS, povinná helma,…)
Přitom řešení je jasné, jak ukazují napříkald Helsinky, dobrá cyklistická a pěší infrastruktura = 0 mrtvých v dopravě. To ale pro BESIP asi není dost dobré?
Ano, infrastruktura je jedna věc, druhá je ten cyklista a jeho schopnosti, pokaď na tom někdo naposledy seděl před x lety a teď si koupí nebo půjčí elektrokolo, tak je neštěstí na světě.
Povinná helma, co je na tom špatného? Osobně se divím, že to není v zákoně, to je jako říct, že poutat se nemusíme, vždyť když pojedete dobře, tak se nehoda prakticky stát nemůže, tak na co pás..
Helma by měla být povinná i v tom autě. Profesionálové ji taky mají…a samosebou pro chodce. A do vody plovací vesta, ročně se u nás utopí kolem 200 lidí…
Žádný cyklista nepojede po silnici, když mu nabídnete adekvátní cyklostezku. Stejně jako nikdo autem nepojede po polní cestě, když mu nabídnete dálnici. Drtivá většina „cyklostezek“ u nás jsou ale nepoužitelné paskvily.
Myslíte cyklotrasa, kde každých 100 metrov je značka „koniec cyklotrasy“, bočná ulica, kde cyklista musí dať prednosť a zase „začiatok cyklotrasy“? A keď pôjde vedľa po ceste, tak je na hlavnej a prednosť dávať nemusí? Napríklad Mladoboleslavská × Hůlkova a Košařova. Prípadne sú v zdieľanom chodníku pre peších a cyklistov nastavané pouličné lampy, dopravné značky, dočasné dopravné značky… Napríklad Evropská od Nádraží Veleslavín nahor (chodník na severnej strane je zdieľaný). Tak tomu hovorím adekvátna cykloinfraštruktúra…
Přesně tak – je naprosto absurdní, že cyklista _musí_ dát přednost autu i v T křižovatce, které jede z vedlejsí a má stopku a tak stejně musí zastavit (protože cyklista ze svého pohledu neví, že tam má stopku, on vidí jen „konec cyklostezky“).
V Holandsku by nikdo takovou hovadinu neudělal. Dokonce by ji nepřerušil ani kvůli připojení vedlejší silnice – tam má jednozněčně dávat přednost ten kdo bude odbočovat i rovně jedoucím cyklistům v hlavním směru (stejně jako autům)
A kde prosím taková oddělená infrastruktura třeba v Praze je? A mohl bych jí vidět? Vím o jednom kousku (snad 50 metrů) ve Vršovicích u Botiče, kde je opravdu značka označující cyklostezku (chodci mají o pár metrů vedle vlastní kus cesty). No a hádejte co, stejně tam chodci (i třeba s kočárky) vesele trajdají i v tom čistě „cyklo“ úseku… Většina tzv. cyklostezek (nejen v Praze) jsou ale smíšené stezky pro chodce a cyklisty. A tam platí také jistá omezení – třeba by se tam nic nemělo pohybovat rychleji než 20 km/hod. A to je pro spoustu cyklistů už docela… Číst vice »
Happy
1 měsíc
A ještě dejchátko na přítomnost alkoholu. Jakmile nebude nula promile, pak se kolo neodbrzdí 😁😁
No nevím, oni jsou na tom nebezpeční sobě a svému okolí i za střízliva. Co občas vidím v Jizerkách, to je k neuvěření. Bohužel se lidé na lenošlapech dostanou tam, kam by vlastní silou niky nedojeli a to vede k zaplevelení hor.
Cyklista pod vlivem sice není vyňat z veřejného zdravotního pojištění, ale v případě nehody je spoluvinen, i kdyby za nehodu vůbec nemohl. Tj. bude platit část případné škody a pokud má úrazové pojištění, tak bude kráceno.
A na oddělených cyklostezkách nevyhnutelně budou křižovatky, kde se potkávají různé směry jízdy. Takže bude nutné znát přednost zprava a bude potřeba brzdit.
Jo a hlavně v případě, kdy tu přednost mají dát právě cyklistovi… To už jsem viděl tolikrát… Jak u řidičů aut, ale třeba i chodců (mimo přechod) – on se tím směrem i podívá, cyklista je ale asi něco tak nepodstatného, jako třeba moucha, takže ho kompletně vytěsní a jde/jede, i když ten cyklista má přednost…
Podstatně levnější varianta je nemít kotoučové brzdy (které navíc brzdí hlavně střed, nikoliv obvod kola), ale podstatně plynuleji regulovatelné špalkové brzdy. Kotoučovky chápu u motorových vozidel, u kola je to jen móda.
Místo aby cyklisti byli rádi, že na kole jezdí čím dál víc lidí, tak jen nadávají, že to ostatní neumí, že na to nemají lézt, když to neumí atd. Viz tahle diskuse.
Nebo když přijdu s kolem z druhé ruky co má moje dítě na ježdění do školy do cykloservisu a dostanu málem vynadáno, že je blbě seřízené, že takový krám opravovat nebudou a já nevím co.
Takže já si kolo kupovat nebudu a budu dál jezdit autem (a PID).
existují ještě správkaři co jsou ochotní opravovat i „hajtry“, zejména na vesnicích a maloměstech, ale kupodivu jsou i v praze. ale i oni narážejí na to, že některá práce se vůbec nevyplatí, a že nemá cenu pokoušet se rozchodit něco zatuhlé zanedbaným servisem, neboť jen cena práce (s nejistým výsledkem) převýší cenu materiálu a práce nového kompletního dílu nebo dokonce nového bicyklu podobné kategorie. i správkař to dělá (částečně) pro peníze a když Vám bude hodinu oživovat třeba jen zatuhlý bowden k přehazovačce, tak to něco stojí. zadarmo to máte jen když to děláte sám doma a svůj čas si… Číst vice »
Povinnost systémů zasahující do řízení jsou v neoblibě i u autosedů, zejména drifterů.
Můj názor na ABS (v autě, motorce i na kole) je cca takový, ať si zákazník vybere. Pokud má legislativa něco řešit, tak maximálně cosi ve smyslu „podobný model má být na trhu i ve verzi s ABS“.
Jestli servisák nechce řešit něco zanedbaného, zkuste jiný servis – i auta můžou být ve stavu, kdy by zajímala veteránisty, nebo ve stavu na šrotiště. Jestli nabízí výměnu dílu místo promazání s nejistým výsledkem.
Po diskuzi s majitelem cykloservisu mám pár postřehů. 1. Cena práce je prostě vysoká a opravovat některé kusy je prostě nerentabilní. 2, Servisovat supermarketová kola postavená z toho nejlevnějšího co jde sehnat je problém, protože většina komponent i když to seřídíte, tak po ujetí pár stovek metrů jsou prostě opět rozhašené a cykloservis na tom dělá v podstatě zbytečně a ještě si tím pak ničí jméno, protože zákazník má pocit, že jeho stroj za 4000 kč ten babrák neumí ani seřídit. Z pohledu servisu je prostě jednodušší takovou zakázku odmítnout a předejde tím někdy dosti nepříjemným situacím.
přesně tak. supermarketová „věc“ (zdráhám se napsat bicykl) za 4000 bývá zpravidla složená někde v jihovýchodní asii z podivných komponentů, zabalená do krabice a někde v zázemí supermarketu velmi nekvalitně nějakým matlákem smontovaná, a je to zcela neseřiditelné a neopravitelné. proti tomu je nějaká liberta nebo eska z osmdesátek kosmický stroj. aktuální minimální mzda je asi 125 korun na hodinu (chcete, aby Vám opravoval kolo někdo s minmální mzdou?), s nějakým nájmem prostor a režijními náklady začíná reálná cena hodiny práce servisáka na dejmetomu třech – čtyřech stovkách (pro chudé regiony). ta supermarketová věc má fungl nová hodnotu jednoho dne… Číst vice »
Coby z třetiny řidič, z třetiny chodec a z třetiny cyklista, který se pohybuje všemi z uvedených způsobů pravidelně jak v Praze, tak mimo ní, bych to shrnul následovně: 1) Arogance pražských pracovníků cykloservisů je s jakýmkoli jiným regionem nesrovnatelná. Pamatuju si například, jak jsem si kupoval kolo a doprovázel mě kamarád, který je o 15 let starší. Prodavačka se neštítila ptát se, jestli je to můj otec, zatímco v jejich očích bylo vyloženě vidět, že se ve skutečnosti ptá, zda je to můj boyfriend, co si mě vydržuje. Podle mě jí zaskočilo, když jsem vytáhnul svou platební kartu a… Číst vice »
až se půjdete koupat, tak si radši předtím vypusťte rybník, abyste si náhodou nelokli. něž budete skákat do vody, tak si nandejte helmu, co kdyby tam bylo mělko.
ano, několikrát jsem letěl na kole přes řidítka. vždycky jsem si za to mohl sám svojí nešikovností, špatným vyhodnocením situace a nikdy se mi nic nestalo (kromě banálních odřenin), protože jsem dobře vyhodnotil terén a dopadové plochy, kde si mohu jízdu na hraně dovolit (srov. než skočím do rybníka šipku, tak si zjistím, jestli je tam hloubka).
ať si abs pořídí kdo chce. povinnost? proboha proč?
Ne každý je tak šikovný. Mojí partnerce skočil před kolo pes (volně pobíhající, panička nezájem), skočila na brzdy … a zlomila si obě ruce. Dva měsíce si ani zadek neutřela…
Jak můžou jezdit pod vlivem alkoholu, když je to zakázané 🙂 Asi by to chtělo zpřísnit pokuty a zavést bodový systém.
Tak ony by pokuty za to už mohly být i dostatečné, ale otázka je, jak často jsou vůbec nějaké udělovány… Já snad ani nikdy neviděl, že by cyklistovi dávali někde dýchnout… Při tom v hospodách a různých občerstvovnách to vidím skoro vždy, že tam přijede někdo (nebo skupinka) na kolech a klidně si dají 2-3 kousky… Na Moravě klidně i víno… Sám jezdím na kole hodně (vždy střízlivý) a nikdy jsem takovou kontrolu nezažil (asi vypadám moc střízlivě), ale snad ani neviděl. Buď můžou občas postavit hlídku na nějakou frekventovanou cyklotrasu (v Praze třeba Podolské nábřeží, u Rokytky, Klecánky) a… Číst vice »
A až cyklista nasbírá body, tak mu seberete co (pokud nemá řidičák) ?
Kartičku pojišťovny?
Občanku 🙂
Ve skutečnosti by mnoho cyklistů ani nenapadlo sednout na kolo, kdyby si cestou nemohli dát pivo.
A přitom by stačilo brzdit s citem.
Nebo s rozumem, ze? :o))
Ovšem bez pýchy a předsudku.
Bosch patrně vyvinul nějaký produkt, odbyt asi nejde tak si představoval, no tak se pokusí to prolobovat, aby to bylo povinný a organizace placený z veřejnejch peněz mu k tomu udělají zdarma stafáž.
Ovšem linie cyklisti jezdí ožralí tak potřebujou ABS je prostě geniální. 😀 To by spíš chtělo alkoholový zámek na využití elektromotoru. Seš ožralej, tak si pěkně pořádně šlápni do pedálů.
😀
Já bych tedy raději neptokával ožralé cyklisty ani bez motoru. Ať jim to rovnou to kolo zablokuje úplně, nebo nechat jen možnost ho tlačit…
Ten motor vlastně má na samotnou jízdu dva hlavní dopady. 1) Jede to rychleji než ušlapu(což na rovině a z kopce není tak jistý, na polňačce překonává odpor ale nerovnosti a šutry mi nedovolí to využít)
2) Je to těžký. A pokud na tom sedí člověk kterej dlouho nejel, neumí brzdit a ještě se opije, tak je to koledování si o malér.
Jestliže někdo sedne na (elektro)kolo pod vlivem anebo se pořádně nenaučil jezdit na normálním a už lítá na elektrokole, tak pak je to případ pro pana Darwina.
A co má elektrokolo společného s tím, že jezdec je debil. A je jedno jestli je to na elektro nebo obyč kole!!
Elektrokolo vede k tomu, ze se pady/nehody stavaji ve vyssich rychlostech, cimz se meni jejich charakter.
Bosch poprvé eBike ABS prezentoval v 2017, od 2018 byl k dispozici a od 2022 přibyly i varianty (trail, cargo,…).
A? Nic … viděl jste to někdo? 🙂
Osobně vidím přínos v tom že cyklista naučí brzdit (v přímém směru by smyk předního kola neměl být problém…).
Zkuste si to, třeba na ledu nebo udusaném sněhu (na mokrém vodorovném značení nebo kanálovym deklu raději ne, ještě vás něco přejede)…
drtivá většina pádů přes řidítka jsou napapaní strejdové a tety s elektrokolem z půjčovny. a ti opravdu nejezdí za nijak extrémních podmínek. a ano, kdybych snad chtěl provozovat půjčovnu elektrokol, notabene v kopcovatějším terénu, tak bych o této fičuře jako standardním vybavení určitě vážně uvažoval.
Lidi, co prudce zmáčknou jen přední brzdu namísto zadní (nebo obou), si ten pád zaslouží.
no spíš za problém považuju to, že nezkušený se přední brzdu používat bojí, protože si dokáže snadno vizualizovat ten let přes řídítka. a pak to někam pošle, protože zcela překvapivě ta zadní brzda toho v krizový situaci moc neubrzdí. a právě tady nastupuje výhoda abs, protože se nikdo nebude bát použít i přední brzdu. popravdě se správnou technikou brzdění (všechna váha dozadu, paty tlačit dolů) je i na mým kole (4-pístkový brzdy, kovový desky a 200mm kotouče) dost výzva to zmáčknout tak, aby člověk letěl.
A nebo si to vyzkoušet nanečisto, co to dělá, aby měl zažité, jak moc může zatáhnout rovnou. Naučit se brzdit… rozjet se umí každý.
jako váš idealismus bych rád sdílel, ale když se kouknete na řidiče automobilů, tak který dnešní by byl schopen fungovat třeba s (ať nežeru) favoritem?
Pořádně brzdit by se měl naučit každý řidič auta – všichni jezdí jak mistři světa, ale kdyby se dostali do situace, kdy je třeba fakt pořádně brzdit, tak jsou nahraní.
Ono hlavně jezdi dost důchodců co jezdi 25kmh na elektrokole, i kdyz by vlastní silou tolik nikdy nedali. Jejich reakce na tu rychlost uz taky třeba nejsou
Hlavně se s tím dostanou do terénu, kam by se s klasikou nedostali. Na Šumavu, třeba. Pak si daj někde dobrej gábl, dvě tři pivka (protože řídit budou až zítra, na cestě do Prahy), a hurá s kopečka. A na cestě v zatáčce zbytky inertního posypu…
BESIP klasicky propaguje vše kromě oddělené cyklistické infrastruktury (na tu pan Kasl totiž nadává kdykoliv jen může).
Klasický recept jako vždy: říct, že 1. nehody stoupají, 2. cyklisté si za to můžou vlastně sami (jsou opilí a nezkušení), 3. navrhnout pseudo-řešení (ABS, povinná helma,…)
Přitom řešení je jasné, jak ukazují napříkald Helsinky, dobrá cyklistická a pěší infrastruktura = 0 mrtvých v dopravě. To ale pro BESIP asi není dost dobré?
Ano, infrastruktura je jedna věc, druhá je ten cyklista a jeho schopnosti, pokaď na tom někdo naposledy seděl před x lety a teď si koupí nebo půjčí elektrokolo, tak je neštěstí na světě.
Povinná helma, co je na tom špatného? Osobně se divím, že to není v zákoně, to je jako říct, že poutat se nemusíme, vždyť když pojedete dobře, tak se nehoda prakticky stát nemůže, tak na co pás..
Helma by měla být povinná i v tom autě. Profesionálové ji taky mají…a samosebou pro chodce. A do vody plovací vesta, ročně se u nás utopí kolem 200 lidí…
JJ, Besip je v podstatě synonymum pro victim blaming…
Oddělená infrastruktura je super. Ale pak ciklistům řeknete ,že po ní nemusí jezdit a polovina jede po silnici místo po cyklostezce co je vedle 🤷
Žádný cyklista nepojede po silnici, když mu nabídnete adekvátní cyklostezku. Stejně jako nikdo autem nepojede po polní cestě, když mu nabídnete dálnici. Drtivá většina „cyklostezek“ u nás jsou ale nepoužitelné paskvily.
Myslíte cyklotrasa, kde každých 100 metrov je značka „koniec cyklotrasy“, bočná ulica, kde cyklista musí dať prednosť a zase „začiatok cyklotrasy“? A keď pôjde vedľa po ceste, tak je na hlavnej a prednosť dávať nemusí? Napríklad Mladoboleslavská × Hůlkova a Košařova. Prípadne sú v zdieľanom chodníku pre peších a cyklistov nastavané pouličné lampy, dopravné značky, dočasné dopravné značky… Napríklad Evropská od Nádraží Veleslavín nahor (chodník na severnej strane je zdieľaný). Tak tomu hovorím adekvátna cykloinfraštruktúra…
Přesně tak – je naprosto absurdní, že cyklista _musí_ dát přednost autu i v T křižovatce, které jede z vedlejsí a má stopku a tak stejně musí zastavit (protože cyklista ze svého pohledu neví, že tam má stopku, on vidí jen „konec cyklostezky“).
V Holandsku by nikdo takovou hovadinu neudělal. Dokonce by ji nepřerušil ani kvůli připojení vedlejší silnice – tam má jednozněčně dávat přednost ten kdo bude odbočovat i rovně jedoucím cyklistům v hlavním směru (stejně jako autům)
A kde prosím taková oddělená infrastruktura třeba v Praze je? A mohl bych jí vidět? Vím o jednom kousku (snad 50 metrů) ve Vršovicích u Botiče, kde je opravdu značka označující cyklostezku (chodci mají o pár metrů vedle vlastní kus cesty). No a hádejte co, stejně tam chodci (i třeba s kočárky) vesele trajdají i v tom čistě „cyklo“ úseku… Většina tzv. cyklostezek (nejen v Praze) jsou ale smíšené stezky pro chodce a cyklisty. A tam platí také jistá omezení – třeba by se tam nic nemělo pohybovat rychleji než 20 km/hod. A to je pro spoustu cyklistů už docela… Číst vice »
A ještě dejchátko na přítomnost alkoholu. Jakmile nebude nula promile, pak se kolo neodbrzdí 😁😁
No nevím, oni jsou na tom nebezpeční sobě a svému okolí i za střízliva. Co občas vidím v Jizerkách, to je k neuvěření. Bohužel se lidé na lenošlapech dostanou tam, kam by vlastní silou niky nedojeli a to vede k zaplevelení hor.
Ono by pro začátek bodlo, aby člověk pod vlivem byl vyňat z veřejného zdravotního pojištění…
Což je nesmysl, může se stát obětí i jako spolujezdec či cestující.
Cyklista pod vlivem sice není vyňat z veřejného zdravotního pojištění, ale v případě nehody je spoluvinen, i kdyby za nehodu vůbec nemohl. Tj. bude platit část případné škody a pokud má úrazové pojištění, tak bude kráceno.
první část blbost, druhá část to je holt jeho problém…
Ono mu sice ta zdravotní pojišťovna to léčení zaplatí, ale může pak po něm následně náklady (či jejich část) vymáhat…
Jasně. stejně jako to funguje u aut. Vlastně počkat…
To je pěkné ale nejvíc by pomohlo, kdyby se stavěly oddělené cyklostezky. Především ve městech
A na oddělených cyklostezkách nevyhnutelně budou křižovatky, kde se potkávají různé směry jízdy. Takže bude nutné znát přednost zprava a bude potřeba brzdit.
Čímž nám počet nehod opět stoupne, protože cyklisti na nějakou přednost zprava většinou dost prdí.
ono i dost ridicu 😉
Jo a hlavně v případě, kdy tu přednost mají dát právě cyklistovi… To už jsem viděl tolikrát… Jak u řidičů aut, ale třeba i chodců (mimo přechod) – on se tím směrem i podívá, cyklista je ale asi něco tak nepodstatného, jako třeba moucha, takže ho kompletně vytěsní a jde/jede, i když ten cyklista má přednost…
Nejvíc by pomohlo,kdyby cyklostezky navrhovali ti, co jezdili po tech v Německu a Rakousku a ne, ze to viděli jen od stolu
Bohužel u nás jsou ty cyklostezky spíš taková tragikomedie. Málokde je to alternativa k OA nebo MHD.