A co má elektrokolo společného s tím, že jezdec je debil. A je jedno jestli je to na elektro nebo obyč kole!!
Phate
1 hodina
Bosch poprvé eBike ABS prezentoval v 2017, od 2018 byl k dispozici a od 2022 přibyly i varianty (trail, cargo,…).
A? Nic … viděl jste to někdo? 🙂
Osobně vidím přínos v tom že cyklista naučí brzdit (v přímém směru by smyk předního kola neměl být problém…).
Jaroslav Černý
2 hodin
Lidi, co prudce zmáčknou jen přední brzdu namísto zadní (nebo obou), si ten pád zaslouží.
no spíš za problém považuju to, že nezkušený se přední brzdu používat bojí, protože si dokáže snadno vizualizovat ten let přes řídítka. a pak to někam pošle, protože zcela překvapivě ta zadní brzda toho v krizový situaci moc neubrzdí. a právě tady nastupuje výhoda abs, protože se nikdo nebude bát použít i přední brzdu. popravdě se správnou technikou brzdění (všechna váha dozadu, paty tlačit dolů) je i na mým kole (4-pístkový brzdy, kovový desky a 200mm kotouče) dost výzva to zmáčknout tak, aby člověk letěl.
jako váš idealismus bych rád sdílel, ale když se kouknete na řidiče automobilů, tak který dnešní by byl schopen fungovat třeba s (ať nežeru) favoritem?
Ono hlavně jezdi dost důchodců co jezdi 25kmh na elektrokole, i kdyz by vlastní silou tolik nikdy nedali. Jejich reakce na tu rychlost uz taky třeba nejsou
alph
2 hodin
BESIP klasicky propaguje vše kromě oddělené cyklistické infrastruktury (na tu pan Kasl totiž nadává kdykoliv jen může).
Klasický recept jako vždy: říct, že 1. nehody stoupají, 2. cyklisté si za to můžou vlastně sami (jsou opilí a nezkušení), 3. navrhnout pseudo-řešení (ABS, povinná helma,…)
Přitom řešení je jasné, jak ukazují napříkald Helsinky, dobrá cyklistická a pěší infrastruktura = 0 mrtvých v dopravě. To ale pro BESIP asi není dost dobré?
Ano, infrastruktura je jedna věc, druhá je ten cyklista a jeho schopnosti, pokaď na tom někdo naposledy seděl před x lety a teď si koupí nebo půjčí elektrokolo, tak je neštěstí na světě.
Povinná helma, co je na tom špatného? Osobně se divím, že to není v zákoně, to je jako říct, že poutat se nemusíme, vždyť když pojedete dobře, tak se nehoda prakticky stát nemůže, tak na co pás..
No nevím, oni jsou na tom nebezpeční sobě a svému okolí i za střízliva. Co občas vidím v Jizerkách, to je k neuvěření. Bohužel se lidé na lenošlapech dostanou tam, kam by vlastní silou niky nedojeli a to vede k zaplevelení hor.
A na oddělených cyklostezkách nevyhnutelně budou křižovatky, kde se potkávají různé směry jízdy. Takže bude nutné znát přednost zprava a bude potřeba brzdit.
A co má elektrokolo společného s tím, že jezdec je debil. A je jedno jestli je to na elektro nebo obyč kole!!
Bosch poprvé eBike ABS prezentoval v 2017, od 2018 byl k dispozici a od 2022 přibyly i varianty (trail, cargo,…).
A? Nic … viděl jste to někdo? 🙂
Osobně vidím přínos v tom že cyklista naučí brzdit (v přímém směru by smyk předního kola neměl být problém…).
Lidi, co prudce zmáčknou jen přední brzdu namísto zadní (nebo obou), si ten pád zaslouží.
no spíš za problém považuju to, že nezkušený se přední brzdu používat bojí, protože si dokáže snadno vizualizovat ten let přes řídítka. a pak to někam pošle, protože zcela překvapivě ta zadní brzda toho v krizový situaci moc neubrzdí. a právě tady nastupuje výhoda abs, protože se nikdo nebude bát použít i přední brzdu. popravdě se správnou technikou brzdění (všechna váha dozadu, paty tlačit dolů) je i na mým kole (4-pístkový brzdy, kovový desky a 200mm kotouče) dost výzva to zmáčknout tak, aby člověk letěl.
A nebo si to vyzkoušet nanečisto, co to dělá, aby měl zažité, jak moc může zatáhnout rovnou. Naučit se brzdit… rozjet se umí každý.
jako váš idealismus bych rád sdílel, ale když se kouknete na řidiče automobilů, tak který dnešní by byl schopen fungovat třeba s (ať nežeru) favoritem?
Ono hlavně jezdi dost důchodců co jezdi 25kmh na elektrokole, i kdyz by vlastní silou tolik nikdy nedali. Jejich reakce na tu rychlost uz taky třeba nejsou
BESIP klasicky propaguje vše kromě oddělené cyklistické infrastruktury (na tu pan Kasl totiž nadává kdykoliv jen může).
Klasický recept jako vždy: říct, že 1. nehody stoupají, 2. cyklisté si za to můžou vlastně sami (jsou opilí a nezkušení), 3. navrhnout pseudo-řešení (ABS, povinná helma,…)
Přitom řešení je jasné, jak ukazují napříkald Helsinky, dobrá cyklistická a pěší infrastruktura = 0 mrtvých v dopravě. To ale pro BESIP asi není dost dobré?
Ano, infrastruktura je jedna věc, druhá je ten cyklista a jeho schopnosti, pokaď na tom někdo naposledy seděl před x lety a teď si koupí nebo půjčí elektrokolo, tak je neštěstí na světě.
Povinná helma, co je na tom špatného? Osobně se divím, že to není v zákoně, to je jako říct, že poutat se nemusíme, vždyť když pojedete dobře, tak se nehoda prakticky stát nemůže, tak na co pás..
JJ, Besip je v podstatě synonymum pro victim blaming…
A ještě dejchátko na přítomnost alkoholu. Jakmile nebude nula promile, pak se kolo neodbrzdí 😁😁
No nevím, oni jsou na tom nebezpeční sobě a svému okolí i za střízliva. Co občas vidím v Jizerkách, to je k neuvěření. Bohužel se lidé na lenošlapech dostanou tam, kam by vlastní silou niky nedojeli a to vede k zaplevelení hor.
Ono by pro začátek bodlo, aby člověk pod vlivem byl vyňat z veřejného zdravotního pojištění…
Což je nesmysl, může se stát obětí i jako spolujezdec či cestující.
To je pěkné ale nejvíc by pomohlo, kdyby se stavěly oddělené cyklostezky. Především ve městech
A na oddělených cyklostezkách nevyhnutelně budou křižovatky, kde se potkávají různé směry jízdy. Takže bude nutné znát přednost zprava a bude potřeba brzdit.
Čímž nám počet nehod opět stoupne, protože cyklisti na nějakou přednost zprava většinou dost prdí.
Nejvíc by pomohlo,kdyby cyklostezky navrhovali ti, co jezdili po tech v Německu a Rakousku a ne, ze to viděli jen od stolu