Konec letité dálniční ostudy. Na D3 u Tábora se jezdí ve čtyřech pruzích 130 km/h
Dostavba D3 u Tábora. Pramen: ŘSD
V provozu je aktuálně 70 kilometrů dálnice D3, dalších 44 kilometrů od Budějovic k rakouské hranici se staví.
Copak hotová dálnice, ale kude se teď dá přijet k tomu původnímu motocentru? 😉
Toto je maly krok pro lidstvo ale velky skok pro D3. Devedesata leta skončila v Tabore 5.8.2024. Skoda, ze se nestrihala paska. Odnesl bych ji na hrob toho urednika taborskeho Stavebniho uradu, který to tehdy pos*al a postal v tiche modlitbe. Smerem na jih je to ted rozjete vic nez dobře, ted ještě abychom se posunuli z devadesátek do 21.stoleti na sever od Mezna. Snad se zacne za 3-4 roky stavet i tam…
Fakt se nestříhala páska a netekly bubliny? 😀
Minulý týden, jsem dostal naloženo pěkných mínusů, když jsem jsem zpochybnil vhodnost případného konání této trachtace. Za mě je to v pořádku, pokud nic nebylo. Hlavně, že se jezdí.
Dokud nebude hotovo do Prahy, tak je to spíš formalita, kapacita Miličína je mnohem menší než byla zde. Možná dokonce bylo zúžení užitečné v tom, že omezovalo velikost zácpy před Milicinem.
Tušíte vůbec kde to je?
Koukněte do mapy, kde je Tábor a kde Miličín, příště to bude lepší…
Ono to pomůže i těm, kteří jedou po I/19 a projíždjí tímto úsekem D3
Prosim pekne – to nebyla ostuda, ale respekt k osobnimu vlastnictvi. Mate dum? A nebude nahodou v budoucnosti prekazet liniove stavbe? Pozor… Stat arogantne navrhl dalnici prez pozemek, ktery nevlastnil. Kdyz jsem po zminenem useku projizdel, vzdy jsem zpomalil a mel tak cas drzet majitelum pozemku palce. Bohuzel to nestacilo 🙂 Ale jestli je tohle „vitezstvi“ predobraz veci pristich, jsme opet na ceste do rudeho pekla.
Ale prdlačku, bylo to jinak. Postavíte si motocentrum u přeložky silnice I/3, která je stavěná jako půlka dálnice. Za pár let se dálnice dostavuje a oni vám nechtějí udělat sjezd. A taky proč, když tam žádné motocentrum stát nikdy nemělo. Takže asi tak. Jen velkou část viny nese úředník města Tábor, který asi jediný nebyl nijak potrestán.
Tuším v některé z diskuzí tady jsem četl, že to byl strýc těch majitelů, co to místo dočasné stavby povolil jako stavbu trvalou. Takže to úplně čisté asi také nebylo 🙂
Nestavela se jako půlka dalnice, ale rovnou od začátku to byla 4 pruhova, směrové oddělená silnice, označena pouze jako silnice I. třídy
Filipe, ten dům (autoservis a pumpa) tam nikdy stát trvale neměl povolit – šlo o korupci úředníka na StÚ, který věděl, že jde do důchodu a brzy zemre. D3 je ostuda tohoto státu (před 40 lety se dělal archeo průzkum,, na konci 80. let již káceli les za Táborem), dodnes není PHA – ČB hotovo ( vsadil jsem se v 90. letech, že to ani za dalších 40 nepostaví). Nám u Tábora vyvlastnili komunisti kvůli první části obchvatu TA zemědělské pozemky (schválně JZD znehodnocené dlouhodobým nehodpodařením) v trojnásobné výměře než potřebovali na zábor, zbytek po revoluci město prodávalo na parcely… Číst vice »
Já celý ten příspěvek čekal, jestli bude zmínka o něčem typu „rudé peklo“ a dočkal jsem se. Ale byly to nervy.
Škoda že o tom vite prd.
Pokud by měl stát absolutně respektovat nedotknutelnost vlastnictví, pak se nepostaví žádná liniová stavba. Institut vyvlastnění je rozumný kompromis.
Chcete dálnice? Chcete VRT? Nebo chcete už jen blbé dráty vysokého napětí? Ano? A kudy to má vést, pokud si z každé možné trasy postaví jeden dotčený majitel hlavu???
To je jednoduché: vše v tunelu. Na podzemní stavby, které neovlivňují nic na povrchu, není třeba souhlasu vlastníka pozemku! 🙂
Leda by se jednalo o báňské dílo v hloubce větší než 35 metrů a to ještě za podmínek, že v okolí nejsou vodní zdroje nebo sousedův důl.
Pro vodovod apod. se zřizují věcná břemena.
Souhlas. Nepochopil jsem proč jim tam proste nepostavili ten sjezd, a místo toho se stát tisíc let soudil a nakonec jim to motocentrum ukradl.
Jako kolovrátek pořád dokola. Nikdo jim nic neukradl. Proč není sjezd tu bylo vysvětleno mnohokrát. Co je na to, k nepochopení?
Vyvlastnění je pro mě synonymum ke krádeži
To myslíš v těchto případech vážně anebo chceš jen prudit?
Tak to máš špaté synonymum.
Nemůže být sjezd ke každé chalupě. Obecně je z nás sjezdu až moc, stačí se podívat do zahraničí. Každý sjezd je nákladná věc a zbytečně prodažuje stavbu.
Jak už tu bylo řečeno, motoservis byl a je černá stavba. To, že stát nenapadl soudně rozhodnutí podplaceneho úředníka je ostuda.
Rude peklo je mozna ve vasi mysli. Tak při tom drzeni palcu nezapomente ridit a prilezitostne můžete Bratranky požádat, aby vam ukazali to rozhodnuti z taborskeho St.U. Neukazou, ztratili ho. A kdybyste nahodou chtěl videt kopii z taborskeho St.U., taky nee. Ztratila se, když sel ten inkriminovany urednik, jinak jejich pribuzny, do duchodu. To jsou nahody. Rude peklo, co?
Dálnice do Prahy v roce 2031? Tak to chci vidět to už by museli začít něco dělat ,s tempem výstavby českých dálnic to bude až tak 2040…
Příliš optimistické. Úsek Praha-Tábor nebude kompletní ani v té době.
No to byla doba i když zde to stěžoval majitel motocentra za Bolševiků si vybrečel pozemky které ani být na prodej neměli a nyní chtěl akorát státu pustit žilou za astronomickou částku taky na druhou stranu ŘSD tam mohlo ten sjezd udělat místo tam na to je ale to ne na to oni nemají tabulky aby jim těch 300m asfaltu náhodou nechybělo.
Uff, to je dlouhá věta.
A plná hovadin. Nemůže vést dálniční sjezd přímo k soukromému majetku – i všechny odpočívadla a benzínky na dálniční síti jsou v majetku státu, který je pronajímá provozovatelům. Navíc jsou určité normy – kdy nesmí být sjezdy méně než 3 km mezi sebou, protože každý sjezd a nájezd je kolizní místo. Starší dálnice a některé místa mají výjimky, ale nové se projektují podle norem a snaží se to dodržovat.
Zvlášť s pozadím tohoto případu nesouhlasím, aby se jim ustupovalo v tomto.
Ostuda je spíš podpora automobilismu.
Děkujeme za názor.
Pracuji na železnici a studuji železniční dopravu k tomu, a přesto Vám říkám narovinu, že tahle dálnice je nutná. Představa, že budeme všechno vozit vlakem je a vždycky byla naprosto zcestná. Už historicky se vozila naprostá většina nákladů na koňských povozech či se plavila po vodě, železnice se ani v době svého největšího rozmachu nikdy nedostala v nákladní přepravě přes 50%. No a dnes po automobilizaci i v tom Švýcarsku mají podíl carga stále pod 40%. Česko je svou polohou přirozeně tranzitní země a pokud nezavřeme hranice, tak se kamionového tranzitu prostě nezbavíme. Samozřejmě máte pravdu v tom, že v… Číst vice »
Už dlouho se pídím po informacích, proč skončil systém ROLA (kamion na vlak). Pamatuji, že u Budějic se na to postavil terminál, podle map nyní zarostlý kopřivami. Taky si pamatuji, že v devadesátkách byl tento systém docela využívaný. Minimálně Děčínem těhle vlaků projíždělo kopa. Nevíte proč se od něj upustilo? Díky.
ROLA byla v ČR kvůli dlouhým kontrolám na hranicích. Vstoupili jsme do EU a Schengenského prostoru, sytém přestal dávat smysl. Dnes kamion přejede hranice bez čekání. Navíc došlo k dostavbě dálnice D8, D3 bude brzy také, což navýšilo kapacitu silnic i rychlost přeprav. Dnes už je prostě ROLA jen drahá hračka, která, až možná na pár ekologických aspektů, nedává smysl provozovat. Je to pomalé, drahé a neefektivní. Proto už je taky provozuje fakticky jen Rakousko a částečně okolní alpské země, protože tam to ještě dává smysl kvůli velkým převýšením, tunelům a většímu důrazu na ekologii včetně hlukových limitací a jsou… Číst vice »
Navíc je koridor zaplněný nákladní kontejnerovou dopravou, na Rola by dnes nebyla kapacita. Ale škoda to je, koncept byl pěkný. Řidič mohl část cesty spát a náklad jet, jenže ani tak se to nevyplatilo.
Bylo to dotované a vagóny byly za hodně peněz půjčené z ciziny. Stát to už pak nechtěl dotovat.
RoLa ještě kolem 2015 fungovala v Maďarsku, ale pak to skončilo i tam
No já nevím, zrovna směr jih je nejslabší, přesto tam stavíme hned dvě dálnice. Ten „koridor“ je tam pak proč? Píšete, že by mohl pojmout hodně tranzitní dopravy – přesto pro ni chcete dálnici. Po implementaci ETCS na něj budou moci jen drahé lokomotivy, vlečky byly ořezány, zastávky přesunuty ještě dále do polí. Švýcarsko je pod 40% podílem, my jsme teď ale prý jen někde kolem 20 %. Dostávat na koleje osobní dopravu je hezké, ale energeticky nepříliš efektivní. Největší úsporu zdrojů představuje na kolejích proti silnicím právě těžší nákladní doprava.
Jaké drahé lokomotivy? Stačí, když se dopravci konečně zbaví starých šrotu a pořídí moderní stroje, které budou mít na desetiletí. Mimochodem, velká část už touto cestou jde, on to v reálu zas takový problém nebude.
Pro kamiony to stačilo a přebujelá osobní doprava může po kolejích, jen by lidé nesměli být pohodlní…
Zkoušel jste už vézt skříň v rychlíku. Ani paráda to není,když jedete na druhý konec republiky na týden k příbuzným, popř se vám odporučí auto – s kočárkem, minimálně dalším větším dítětem, bagáží a remcajicí přítelkyní. Pro ostatní cestující není taky požitek když dítě chvílemi vřeští, stichne jen když zkoumá obsazení vlaku a vy se ho snažíte nějak v mezích slušnosti pacifikovat, zatímco vaše mladá čumí celou dobu do mobilu….
A kdo z táborského úřadu to zaplatí? Co?
Tenhle přístup teda rozhodně není v pořádku. Úřady jsou zahlcené, proto všechno trvá dlouho a jsou v tom chyby. Kdyby byli osobním majetkem zodpovědní za takové hovadiny, tak by to s tím platem nikdo nedělal, už teď je problém kohokoliv do státní správy najít. Natož, aby byl kvalitní pracovník
Potrefena husa? Však on to dotyčný s razítkem za ten plat oficiální plat taky tehdy nedělal, to je u nás jasné každému malému dítěti, jak to na úřadech chodí, oni si ty prachy vyberou jinak..
Ony navic, pokud si dobre vzpominam (uz je to opravdu hodne let…), v tom byly nejake pribuzenske vztahy mezi dotycnym urednikem a majiteli motocentra – tusim ze to byl jejich stryc…
Jak to na úřadech chodí? Už jste na úřadě někoho uplatil, nebo jak to myslíte? Klidně se o to pokuste, ale budete mít žalobu na krku, jestli si jste jistý, že v tomto případě proběhla nějaká korupce, tak jste měl podat žalobu vy
Je vidět, že jste na stavebním úřadě nikdy nebyl. Tam je korupce šílená, úředníci si nebojí o úplatek říci.
Jinde mi to tak nepřijde, ale na stavebních úřadech to tak je.
„Oni si ty prachy vyberou jinak“ tak vy teda fakt nejste v pořádku
To je trochu extrem, nemyslite? Kdyz uz se jich polovina flaka, mohli by byt aspon neuplatni. To by pro zacatek uplne stacilo. Protoze kdyz nejsou, stane se treba i to, co se stalo tady. A to fakt nechceme!
Ano, jedna „chyba“ leží na úředníkovi, ale do vyřešení sporu mohl obchvat Tábora zůstat jako silnice I/3 a tahle maškaráda se odehrávat jen na pozadí a ne se zúžením. To je zas chyba státu, že bez povolení se to převedlo na dálnici.
Jenže „další pruhy pro auta za každou cenu“ – i tam, kde zatím celkem v pohodě stačí ty, které už máme.
Trochu ti to kulhá. V místě se žádné pruhy nepřidávaly…
Tomu říkám smíšené pocity…
A máte to u každé dokončené dopravní stavby?
Zdravím, tak to je výkon. Jako první akci po VŠ škole mě poslali na zkušenou asistovat při založení nedalekého Čekanického mostu. Je to už pár let, pokud se nepletu bylo to v dubnu 2003. Takže sláva Švejkům a za mě to je skoro na Chocholouška. Co se vzpomínám, tak to tam nevábně vonělo blízkou drůběžárnou. Děkuji českému právnímu státu nebo ŘSD ??? 🙂
Ta drůbežárna nebo prasečák nebo co to je vypadá zrezle a opuštěně.
Dálniční Nagano!
S tím koncem letité ostudy bych moc nepospíchal, protože D3 jich má víc. Nějak mi pořád chybí napojení od Prahy. Nebo, že bych ho přehlíd?
Napojení od Prahy bude další čistě virtuální stavbou v ČR spolu s železničním mostem na Výtoni 🙂
Ale kdyby se o to starala sžvd, správa železné virtuální dráhy, to by byla jiná cimarnovina…
Napojení je na papírech a tam asi zůstane. xD
Dálniční policie přišla o oblíbené místo k měření 😀
jj když mě změřili někde před Táborem tak mě nesebrali hned, ale zcela otevřeně mě řekli, že čekali kolik pojedu v tom zúžení jenže sem je překvapil tím, že jsem jel na Plzeň 😀
Myslím že daleko větší ostuda je proluka D3 – D1…..
Ty dvě dálnice se nikdy nedotknou. 🙂
Také nějak netuším, co chtěl básník říci.
no většině to asi došlo 🙂
Jako jo, ale když už u zprávy o opraveném půlkilometru někdo musí otevírat průserový 60 km úsek, tak by mohl být trochu přesnější…
Že i kdyby se D3 dostavěla, tak se napojí na D0 a ne na D1 (pokud se tedy nějak výrazně nezmění plány, no).
Nebo to, že místo virtuální D3 na okruh se měla současná I/3 od D1 k Meznu rekonstruovat na něco blízkého dálnici.
A tu rekonstrukci něco blízkého dálnici.prosadíte jak?
D3 povede na okruh, což je D0. Uvažovalo se i na připojení na D1, jako je I/3, ale D1 by na to kapacitně nestačila.
Ona dnes nestačí?
No zaplať pámbu. Taky jsem už nedoufal, že se toho dožiju.
No konečně, někdy jsem měl obavy zda-li se toho dožiju. 😀
Stálo to za to?