Konec Knödel-Expressu. Dráhy definitivně stáhly z Berlína původní restaurační vozy
Restaurační vůz WRmz815. Pramen: České dráhy

Původní restaurační vozy budou nadále nasazovány na vlacích linky Ex1 Praha – Ostrava – Bohumín s jejími prodloužení do Polska a na Slovensko.
Jojo,pánové Rudiš i Peterka byli před časem ve Výborné šou 👍👌to byl skvělý dil
Tak se třeba konečně najím i já. Pri minulé cestě jsem dostal hlad hodinu po nástupu a pan číšník mne vyhodil s tím, že místa jsou rezervovaná pro německý hovořící, kteří nastoupí za 20min.
Pár týdnů jsem přitom viděl jednoho našeho spisovatele, jak si tam žere a moc se těšil. Uvítání číšníka mne ale zarazilo a zjistil jsem tak, že podmínky pro spisovatele natáčejícího pořád pro televizi a Němce jsou jiné než pro mne..
Stalo se to samé 2x při cestě do Berlína.
Alespon po 15 letech budou do Ostravy jezdit normální jídelní vozy.
Přesně. A co se týče Comfortjetu, tam bude tak velký kvalitativní posun dopředu, že na nějaké knedlíky cestující ještě rádi zapomenou.
Používal jsem 2x týdně po tři roky. Bylo velmi milé, že díky ubrusu necestovalo nádobí po stole. S rostoucí dynamikou jízdy to začíná být častější problém.
Kvůli firemním kantýnám to pro mne často bylo v týdnu jediné jídlo “na porcelánu” s nerezovým příborem…
Máte všichni moc rozumu. To nejsou jen ČD. Jídelní vozy mizej (zmenšujou se) snad úplně všude. Soukromí dopravci se o ně ani nepokoušej. Důvod neznám, ale moje teorie je, že prostě chceme jezdit levněji i za cenu nižšího komfortu.
ComfortJet – ten nový vlak s menším komfortem než starý. žádné 6místné oddíly, žádná restaurace. jak mohou České Drahy udělat stejnou chybu jako západní železnice?
Probůh, tady je zase chytráků. Problém je, že tzv „lampičky“ mají max rychlost 160 a to je pro Němce málo.
Mají 200 km/h. Ale je to málo i tak.
Mají rychlost 200, stejně jako všechny ostatní Xmz ČD. Nicméně i to už je málo
Velice se mýlíte, 200 km/h
Tedy Siemensy… Plyňáky už jsou ukončeny a Rakušáky na Budapešť mají též lampičky, ty obojí byly na 160
Akorát i to je pro němce málo, požadují 230 a rakušani taky.
Jo, o tom ani potom
To jo. Až na to, že nová trať na Klagenfurt je „až“ na 250 km/h.
Tak já jezdím výhradně jedničkou a využívám servisu na místo. Do jídeláku si sednout nechodím ,musel bych tam tahat všechny věci – na místě to fakt nenechám. Za mě jde tedy JLV hodně dolů – jezdím převážně Jižní expresy a sem tam Metropolitan. Personál až na světlé vyjímky katastrofa ,když vidím jednu směnu ani si raději nic nedávám. Cenově to začíná být napružené a porce malé (palačinka je snad menší o půlku než bývala ..) – kolikrát ,když jedu kratší úsek si koupím raději něco před cestou. Ohřát svíčkovou v konvektomatu je asi nad nadlický úkol – vlažné až vyloženě… Číst vice »
Ahoj diskutující,vše se perfektně zlepšuje jako ve všem pro blaho cestujících. A o tom to je COMFORTJET sevším všudy!!! Dříve se prodávaly tatranky taky větší a dnes jsou taky menší a stojí více peněz než dříve. A to je též i v dopravě s restauračním vozem v ComfortJetu! Dříve větší a levnější. Dnes menší a dražší zkrátka COMFORTJET!!! Jsou opravdu pěkné a pohodlné, ale menší restaurant a to se přeci vyplatí!!! Krásný den všem přeji…
Ono by možná stačilo v klasickém jídeláku zrychlit obrat. Co jsem jezdil Brno-Praha, tak akce od objednání jídla, snězení po zaplacení, trvala někdy klidně dvě hodiny. Prvních půl hodiny z toho čekání, než si mě v poloprázdném jídeláku někdo všimne. To prostě nemohlo ekonomicky fungovat.
A zároveň, kdyby se tam chodilo jíst.
A né chlastat…
Podle mě je řešení zabránit „sezením nad jedním kafem“. Upřímně řečeno, mezi Prahou a Děčínem si dávám jídlo dost pravidelně, a stejně pravidelně jsem jeden z mála přítomných. 18 míst určitě naprosto stačí, pokud budou vyhrazeny pro jídlo. Erst recht, když jedničkáři budou ve větší míře obsluhováni na místě. Oni ti Němeci sice možná píšou o Knödel-Express, ale realita je spíš Bier-Express. Totéž směr východ.
Větší problém je ta omezená nabídka.
K obsluhování na místě. Naposled (kompletní souprava ComfortJet) jsme měl problém přesvědčit zaměstnance JLV, aby mi polévku a řízek vůbec donesl na místo, skoro se tvářil, že takové věci tu nedělají a že se mám jako normální člověk najíst v jídeláku. O něčem jako obsluha i s možností objednání až na místo se ani nezdálo (objednával jsem „na baru“). Slo asi o nejméně exponovaný úsek mez Ústím a Bad Schandau v ne moc exponovaný čas 10:00.
Potvrzuju, ale přičítal jsem to dočasnému řazení (velká vzdálenost mezi BR a A).
Ono je občas obsluha i bez zájmu k lidem v jídeláku. Nedávno jsem nasedl v Libni, že do Pardubic stihnu oběd. Před Kolínem jsem si myslel ještě aspoň na kafe a něco k němu. Obsluha přišla, když jsem projeli Svítkov, tak jsem jen poděkoval že už si nestíhám nic dát. A hlad jsem takový neměl, abych šel na bar a rušil servírku od hraní si s mobilem.
Tady jsou úvahy dopravce/JLV o braní si jídla ssebou stejně mylné, jako někdejší nejmenovaná osoba od ČD (z vyšších míst) tvrdila, že když se zakáže (limitně omezí) přeprava kol, tak lidi pojedou na výlet pěší. No, ono je to tak, že lidi na cyklovýlet jedou i nadále, akorát autem…. (takže dopravce je v mínusu přepravených). Já, než bych se doprošoval a stál frontu na místo, případně představa, jak se prodírám s gulášem v krabičce přes 7 vozů a cestou obliju sebe a někoho dalšího, tak tam raději nepůjdu vůbec, a rozbalím si krabičku svou/koupenou laciněji na nádraží. Takže jediné co… Číst vice »
A ten až bude hodně starý, tak bude ukazovat na fotografiích pravnoučatům, že kdysi dávno se vlakem vozila též kola.
Ona ta pravnoučata už budou zvyklá na vlaky, kde se přepravují lidi. Ale zároveň by byla zvyklá na velké restaurační vozy bez baru.
A pan Peterka bude jezdít kde? V létě mne (příjemně) překvapil v Košičanu.
Díky výlukám v Německu se jezdí jen do Berlína, tudíž z potřeby 9 posádek je potřeba jen 7, no a aby se to nemuselo prohazovat, tak vždy sedm part jezdí Německo, jedna má volno a jedna Košice… teď už ovšem místo Košičanů Valašské expresy… Zatím do grafikonu
A Metropolitany ?
Hele, něco se chystá, my zatím víme víte co, má se to nějak od grafikonu splácat tak, že všichni budou jezdit všechno, ovšem už začínají i na firmě chápat, že věci nejsou takové, jaké se zdály.. takže uvidíme… V plánu to je, minimálně Hungárka, protože Uhři na nich končí, ovšem kdo ví, jak udělají turnus, vyřeší dozásobení během cesty a dál a dál a dál… Necháme se překvapit
Tak snad se díky němcům a panu Rudišovi dočkáme zapsání vozu WRmz815 na seznam Unesco a bude na trati Praha – Berlín jezdit ještě dalších 100 let. Když už máme na věky rámusák, proč k němu ještě nepřihodit vůz ?! 😁
Pro realisty – postaru se žít nedá !
Jak známo, na dráze se nevyplatí vúbec nic . Kusové zásilky , spěšniny, sklady, podomci , výpravčí ani nádražní hospody. .
Místní lokálky ani mezinárodní rychlíky.
Co s tím ? Strhnout mosty, postavit třetí koleje pro blaho Mindopu. A pak to zavřít. A předělat na pergolu pro cyklisty
Ekonomika je nemilosrdná. Samozřejmě, že by šlo udělat vůz v ComfortJetu, který by nabízel kompletní restauraci a možná i lepší zážitek než současné WRmz. Jenomže, aby se provoz toho vozu zaplatil, svíčková by pak stála 600 Kč a pivo 150 Kč. 🙁 Je strašně smutné, jak hospodaření vraždí poetiku.
Tak pivní speciál od Chrousta už stojí 158 Kč, nestačí to tedy? 🙂 Ale Plzeň tedy „jen“ 98 Kč (samozřejmě píšu ceny na německém území). Je pravda že se hledá nějaké ekonomické optimum, aby ten jídelák nebyl moc velký (a nevozilo se tam tolik prázdých stolů, protože i ti hosté mají většinou svou sedačku zároveň někde jinde ve vlaku), ani moc malý (aby vůbec měli pro koho vařit a lidi neodcházeli zklamaní, že je plno). A vyrobit to bistro takové neútulné je možná cestou, jak zabránit tomu aby tam někdo poeticky dlouho vysedával…
Nebo možnost rezervace místa (případně i včetně pokrmu a nápoje) pro určitý úsek, v němž by zároveň mohlo být sedadlo jinde ve vlaku volné, a tedy k dispozici dalšímu cestujícímu.
A bez této předchozí rezervace bych nesměl do jídeláku jít? Protože pokud ano, moc nevidím důvod to dělat. Ano, budu mít jakože garanci místa k sezení v jídeláku, ale akorát by vznikaly problémy v případě že se tam nedostavím (nebo tam budu v trochu jiný čas) a ještě budu muset uvolnit své místo ve vlaku.
Hm, ale toto bych řekl částečně řeší rezervace místa (2. třídy) v tom „zbytku“ (nejídelní část vozu)? Když bude prázdno, zajdete si sednout do jídelny, kdyby byl problém, donesou vám to na místo kde sedíte celou cestu…?
Toto (rezervace místa v jídeláku) mimochodem funguje u Snälltåget. Za mě v pohodě, ale nevím, jak to bude vypadat na exponované lince.
Rezervace místa včetně jídla funguje od jara v BR ve spojích RJ(X) ÖBB (online-formulařem alespoň tři dny před odjezdem). V létě vyzkoušeno na cestě Bregenz – Linec. Fungovalo to jak mělo a obsluha měla z toho opravdu velkou radost, tak servis dokonalý. Ale kdyby nám třeba ujel přípoj, pak by měl DoN’s smůlu s tou rezervací.
Ovšem zrovna CJ má zároveň úplně plonkový infopoint, kde se zásadně vozí jen a pouze vzduch.
Takže vlaková četa je vzduch? V tom infopointě je celkem dost důležité ovládání systému celé soupravy.
Můžou ho využít jako dodatečnou zásobárnu kuchyně aspoň 🙂
No vzhledem k tomu, že cca 70% vlakových čet (na sever naštěstí ne 🤣) patří ke 4% menšině, asi by to jídlo moc dlouho studený nevydrželo 😂
Původní jídelní vozy budou jezdit na Bohumín, do Polska a na Slovensko,…….. To by mohly zmizet ty nemožné ARmpee, kde si v 1.třídě spojené s bistrem člověk připadá, jak v průchoďáku a u některých sedadel kouká namísto z okna jenom úzkou škvírou nebo čumí přímo do stěny. Na kterépak lince budou mít to „štěstí“, že je ČD o vozy ARmpee „obohatí“. Typoval bych Balticy.
Tipujete naprosto správně…
Ale budou alespoň přeznačené na 2. třídu
Jo? Tak to se mi ještě nedoneslo… Ovšem co vím, v Polsku si ve vlaku můžete z alkoholu dát jen pivo a jen v jídeláku… No a v Polsku z Wroclawi jezdí velká polská hospoda a kluci říkali, že furt narvaná (možná jen přes léto…?)… Takže se sebere skoro 40 míst a dá se deset…
A nepojede tam i ta polská hospoda i nadále? Ona ta polská část je o dost výraznější než ta mezistátní…
To netuším… Ale zřejmě ne…
2 hospody v jednom vlaku by asi nedělali dobrotu a neuživily by se
To nedokážu říct, ale třeba na Alexech jednu dobu jezdilo ARmpee z Mnichova do Prahy a současně s tím na té hofské části i další „Mitropa“ jídelák. Fungovalo to současně. A ještě předtím, když se to s ničím nespojovalo, fungovalo kromě ARmpee ještě bistro Alex-Treff na stejném vlaku.
Mohli by začít od 114. Tam chybně jezdí ARmpee už léta…
Dnes na 114 jel Ampz.
Ty nové bistrovozy jsou strašné. I když se vám poštěstí a bude mezi těmi asi 10 místy volno, je to hrozně stísněné a chcete co nejrychleji dojíst a zase vypadnout.
To byl zřejmě účel
Jíst se da i na místě bez problému
Což je správně…
Já bych to zas nedramatizoval. Restaurační vůz na ComfortJetu je to samé, co na railjetu, s jedním stolem navíc ještě. Nepřijde mi to vůbec tak zlé, jak se všude podává.
ČD lžou, z nabídky se mnoho pokrmů vytratilo. Anglická snídaně, opečený toast, vepřová pečeně, kuřecí nudličky, oba přílohové saláty, odlišná je i nabídka lihovin. Bylo by fér, kdyby tiskové oddělení ALESPOŇ nekomunikovalo, že se gastronomie zachová a (!!) dále ještě upgraduje.
Menu se pravidelně obměňuje.
„Neznamená zhoršení služeb“ – no nevím. Včera jsem tím jel. Ano, byl extrémní den. Ale to bistro je na tuhle linku za mě poddimenzované. Kapacitně kolikrát nestačí bistra v railjetech, tak bych čekal u comfortjetů nějaké zlepšení.
Obsluha byla ze situace snad ještě zklamanější a frustrovanější než já, který jsem se tedy spokojil s jídlem do krabičky na místo.
Pan manažer JLV až při první jízdě zjistil, že jim kloužou stoly. Prostě absolutní nezájem o produkt.
No a Krapinec, ten lže o celém Zázraku dlouhodobě.
U obsluhy je to zejména o změně myšlení. Tedy, přeorientovat se z prodeje skoro výhradně v restauraci na prodej do 1. třídy na místo, častější servis minibaru a prodej s sebou.
Více zbytečných jednorázových obalů a nechtěné provonění ostatních, toť kýžená změna myšlení. Peníze nade vše, zbytek nás nezajímá.
Ve vlaku se normalně jedlo a jist bude
Buďme rádi za bistrovozy, nemuselo taky být nic. Jídelák je z pohledu ekonomiky provozu mrtvá váha. Vydělají si jídeláky dnes alespoň na provozní náklady?
No, to bistro už si nevydělá na konec nic, návrh je špatně. Stačilo by aspoň mít výdejní okno otočené na druhou stranu… No nic. Líp už bylo.
Na otázku v obecné rovině odpovídá skutečnost, že ČD za to JLV platí.
Konkrétně to nerozklíčujeme, komplet stravování je v jednom balíku. U přeshraničních spojů bude šance na rentabilitu patrně vyšší.
Ale bistrovůz u dlouhé trasy může rozhodnout, jestli pojedu vlakem nebo autem. Tj. pokud jsou vlaky plně vytížené, tak máte pravdu. Pokud stojí o další cestující, tak se musí snažit především kvalitou služeb.
Ty vlaky jsou samozřejmě v úseku Hamburk-Drážďany ziskové, jinak by tam nejezdily, mediální pozornost navíc může věštit, že to jsou i preferované spoje na dané lince, alespoň některými.
Tak si to holt budou soudruzi jezdit sami…
A teď je otázka, proč objednatel nezapočítává i kapacitu bistra či restaurace do běžné kapacity.
Jaký je důvod chybějících ubrusů v Comfortjetech? Vždyť to vypadá hrozně smutně
Katování kostů.
Katování hostů.
Pan manažer JLV až při první jízdě zjistil, že jim kloužou stoly. Prostě absolutní nezájem o produkt.
Pane, vy shazujete práci na slovo vzatých odborníků… Vždyť současný produkt je výsledkem mnohaleté snahy spousty gastronomických vědců a celých marketingových týmů, které si od pusy odtrhovaly, trápily se, nespaly, jen aby vytvořily finální produkt pro spokojenost všech cestujících… Ubrusy určitě obsahovaly spousty bakterií, lampičky mohly probíjet, 30 míst nestačilo, takže dáme 18, zpovykaní hosté si zvykli na jídla, připravená kuchařem na pánvi – no to vůbec, to je nehygienické, dáme vše unifikované z plastu… No a i to klouzání věci po stole má svůj strategický důvod… Když lahev ujede, spadne a vylije se, tudíž je třeba objednat novou, a… Číst vice »
😂