Konec Knödel-Expressu. Dráhy definitivně stáhly z Berlína původní restaurační vozy

Původní restaurační vozy budou nadále nasazovány na vlacích linky Ex1 Praha – Ostrava – Bohumín s jejími prodloužení do Polska a na Slovensko.
České dráhy dneškem završily obměnu vozového parku na vlacích Berliner linky Ex5 Praha – Berlín (– Hamburk). Na všech spojích budou nadále nasazovány pouze kompletní devítivozové ComfortJety, a to včetně nové generace jídelních vozů.
Pro Němce (a německá média) to znamená definitivní konec tzv. Knödel-Expressu, který byl symbolizován původním restauračním vozem typu WRmz815. Jeho velkým příznivcem a propagátorem je hlavně spisovatel Jaroslav Rudiš. Podle jeho názoru Evropa nyní přichází o důležitý „kulturní statek“, jak se vyjádřil pro německá média.
Na poslední německou jízdu vyrazil jídelní vůz WRmz815 dnes na vlaku EC 171 v 6:55 z Berlína. Od svého nástupce se liší především tím, že je celý vyhrazen restauraci. Nabízí 34 míst k sezení (včetně čtyř míst v barové části) a vysoká je i kultura stolování. Nechybějí například ubrusy.
V novém jídelním voze BRmpz, který je součástí soupravy ComfortJet, je vyhrazena pro občerstvení jen část. Restaurační oddíl nabízí 18 míst k sezení, zbytek vagonu tvoří 2. třída s 26 místy.
Podle Českých drah změna neznamená zhoršení služeb. „Nové vlaky přinášejí vyšší komfort, lepší služby a do budoucna i zrychlení cesty a zkrácení cestovní doby. To, co se nám osvědčilo, jako například špičková gastronomie v restauračním voze, přitom zachováváme a dále ještě upgradujeme. Výborný řízek nebo svíčkovou a čepované pivo si tak cestující užijí i nadále,“ uvedl šéf ČD Michal Krapinec.
Původní restaurační vozy přesunuly České dráhy do Bohumína a budou nadále nasazovány na vlacích linky Ex1 Praha – Ostrava – Bohumín s jejími prodloužení do Polska a na Slovensko.