Konec jízdy mezi betonovými zdmi. DB otestuje nové protihlukové stěny
Instalace protihlukové stěny s větší průhledností. Foto: DB
Od nového typu protihlukových stěn si DB slibuje i jednodušší projednávání se samosprávami.
Průhledné plochy i bez zásahu sprejerů za pár let zůstanou vcelku neprůhledné..viz x míst našich koridorů…
I kdyby, pokud budou aspoň průsvitné tak je to i tak pokrok… Kromě toho bych očekával nějaký postup „leštění“ případně povrchové fólie která se dá strhnout a znovu nalepit.
Škoda, že to srovnání protihlukovek neudělali se stejnými výškami stěn…
Me by zajimalo, jake bude mit pruhledna stena naroky na udrzbu.
Kdyz tam vidim ty vodorovne plochy – spina na nich, pak rozstrik destove vody na zaprasenych plochach,…
pak samotna zivotnost dilu, do kterych zatece voda a jen tak odtud nevytece, zvlaste pak v zime.
V provoznich nakladech to tipuju na radneho Otesanka.
Všechny ostatní ohledy kromě „průhlednosti“ jsou stejné jako u současných výplní…
Trochu odbočím. Před lety přišel někdo s nápadem, že kdyby se protihluková stěna udělala těsně u kolejí, že by mohla být nízká, i pod úrovní oken. Protože hluk u železnice je převážně od podvozku. Testy to potvrdily, ale potom už jsem o tom neslyšel, ani jsem neviděl, že by se to realizovalo. Má někdo o tomto nějaké informace? Vyskytly se při praktické aplikaci nějaké problémy?
Toto by mně také zajímalo. I ti v diskusi zmiňovaní hasiči by měli k případné havárii mnohem lepší přístup.
Možná to narazilo na průjezdný průřez, který se musí zachovat?
No je to použito v hlubočepech, nebo třeba oboustranné v norsku ale jaká je účinnost?
https://maps.app.goo.gl/85doAbHY8XgwZzcB8
https://mapy.cz/turisticka?pid=95952254&newest=1&yaw=5.288&fov=0.465&pitch=0.132&x=14.3937104&y=50.0407690&z=19&ovl=8
Ano máte pravdu, účastnil jsem se toho projektu v Hlubočepích, kde myslím ještě úsek stojí a narazilo to na možnosti údržby , tedy použití mechanizace (podbíječky…..) Jinak klasická je samozřejmě finančně zajímavější.
Ještě to pokud vím moc nekrylo nákladní vozy vysoké stavby.
V Ostravě je to použito u tramvajových kolejí. Myslím, že to bylo taky součástí nějakého projektu, ale jak dopadlo vyhodnocení bohužel nevím….
https://mapy.cz/zakladni?pid=103283646&newest=1&yaw=0.513&fov=1.571&pitch=-0.084&x=18.2712148&y=49.7939589&z=19&ovl=8
Viděl bych tam potenciální problémy u dvoukolejné trati… od té koleje co bezprostředně přiléhá k nízké protihlukovce to funguje solidně, ale čím dál je zdroj hluku (druhá kolejnice stejné koleje, další kolej(e)) tím „nevýhodnější“ je úhel k horní hraně té PHS…
Podle mě je důležitá i otázka, jaký mají takové (nebo každé) stěny protihasičský faktor.
Protihasičský faktor snad bude nulový. Protipožární věřím že dostatečný.
Bude je někdo čistit? Dovolím si upozornit na to, že během 10 let se kvůli kovovému „prachu“ od pojíždění kolejí a brzd, stávají i průhledné stěny téměř neprůhledné a to i tam, kde neřádí sprejeři. Déšť to nezvládne umýt jako u silnic, kde stěny takto zanášené nejsou. Bez čištění nebo výměny plastů, bude průhlednost jen dočasná. Takový způsob, jak neprijit o výhled hned, ale už za 3 roky to bude o dost horší, za 5 ještě více a za 10 téměř úplně. Jediným řešením je stavět ty stěny dal od kolejnic, ale to znamená je postavit vyšší a tedy větší… Číst vice »
Hádám že to bude také souviset spíš s údržbou. Zastávku alespoň jednou za čas SŽ umyje, být ta frekvence je obvykle tragická.
V úvahu připadá strojní vysokotlaké čištění. Pokud bude vůle.
To se musí nejprve potřít kyselinou a pak teprve vapku.
Pujde to cistit?
Jak dopadl ten test s tema protihlukovyma stenama s vyskou do urovne podvozku?
Jak by dopadl? Funguje to.
Akorát traťovka brblá kvůli bezpečnosti, protože se nedá jít po pešuňku, ale musí se buď středem, nebo úplně mimo.
Taky jsem si na to hned vzpomněl.
Odbočím do Rakous. Teď jsem jel Vídeň-Graz-SLO. Ta budovaná trať, co je vidět z dálnice u letiště Graz, má už namontované nízké stěny. Vypadá to pěkně.
To lidi stejně počmárají a rozbijou. Jako třeba v Běchovicích.
A i kdyby ne, tak to zajde na špínu a prach.
A mejt to bude kdo?
Toto se nelíbí uživatelům #my nic a #beton forever 😁
Odpuzuje to taky spreje?
Z té členité strany docela určitě. 🤣🤣🤣
Pokud to vyjde, byl bych rád aby se to začalo využívat i u nás. Ti kdo bydlí u těchto zdí ví, že mít na to x let výhled není nic parádního.
U nás dali při modernizaci průhledné stěny na mosty. Po pár letech už průhledné nejsou ani trochu a esteticky to vypadá naprosto odpudivě, mnohem hůře než beton hned vedle. Takže za mě raději ne.
Tak ono všechno potřebuje nějakou údržbu. I tam kde nejsou ta skla počmáraná jsou šipnavá neb se na údržbu kašle. To je obecně problém téměř všech veřejných prostor v Česku. Není to neřešitelné, jen je třeba aby se s tím konečně začalo počítat.
Souhlas, pravě proto to raději nechci. Představa, že se v této zemi budou pravidelně čistit protihlukové stěny je naprosté sci-fi.
To bych netvrdil, jen je třeba nějaký občanský tlak na to aby se tak dělo. Za komunistů lidé veřejný prostor moc neřešili, ale věřím, že se to pomalu začíná měnit.
Já bych tedy raději trval na údržbě, než nedostatečnou údržbu bral jako výmluvu, proč #mynic.
A nebyla by prosím (Streetview) ukázka kde to vypadá „hůř než beton“?
Jinak by bylo záhodno kdyby se údržby zůčastnil i ten pro jehož prospěch se toto dělá (obec atd…)
Já si myslím že to bude několik let určitě lepší než neprůhledná, pak stejné a po takových 20-25let se stejně protihlukovky musí obnovovat (např. Pohořelice)… Takže pokud se to udělá tak aby fixační konstrukce (=“stojky“) byly dostatečně standartní, stačilo by z kolejnic „vytahat“ staré panely a vložit nové. Chtělo by to jen „držet normu“…
Steny mezi Libni a hlavakem je prehled obrazku a hnedeho plastu. Jde to vubec udrzovat a nebo se ten prach do toho plastu zazere?
Jj, vidět skrz je jen, když je tak silné slunce, že ten hnědý plast ještě trochu prosvítí. Takže jen po část roku a jen v určité hodiny.
Nevím, jestli bude výhra výhled na špinavou protihlukovou stěnu, co kdysi byla průhledná
Doporučuji okamžitě zasadit ke zdi břečťan a za pár let z toho máte pěknou zeleň 😎