Konec hyder a rakví. Motoráky z minulého století dojezdí v Královéhradeckém kraji na podzim

České dráhy budou mít v Královéhradeckém kraji v regionální dopravě od podzimu 100 % vozidel nízkopodlažních.
Cestující v Královéhradeckém kraji čeká od podzimu na řadě tratí velká generační proměna vozidel. Motorové vozy řad 854 a 843, známé pod přezdívkami Hydra a Rakev, má na podzim nahradit další desítka nových motorových jednotek řady 847 RegioFox.
České dráhy to oznámily v tiskové zprávě. Završí tak velkou modernizaci dopravy v Královéhradeckém kraji. Aktuálně jezdí po kraji 16 jednotek od polského výrobce PESA Bydgoscz, na podzim by jich mělo být již 26.
„Díky dodávce nových vozidel došlo také k razantnímu omlazení regionálního vozidlového parku. Nyní jsme na průměrném věku regionálních vozidel 14 let s tím, že jak budou chodit další nové RegioFoxy přímo z výrobních linek, můžeme pokračovat ve vyřazování dosluhujících vozidel řad 854 a 843 a dále tak mládnout,“ uvedl předseda představenstva Českých drah Michal Krapinec.
RegioFoxy dopravce nasazuje na tratě Choceň – Náchod, Hradec Králové – Trutnov / Svoboda nad Úpou, Hradec Králové – Náchod – Meziměstí / Broumov, Trutnov – Chlumec nad Cidlinou – Kolín Stará Paka – Lomnice nad Popelkou a Chlumec nad Cidlinou – Městec Králové.
Na podzim mají nové vlaky Českých drah v Královéhradeckém kraji zajistit více než 70 % všech výkonů v regionální dopravě. Zároveň bude 100 % všech regionálních spojů Českých drah provozováno bezbariérovými, nízkopodlažními vlaky.
Motorové vozy řady 854 čeká postupné vyřazování z provozu nejen v Královéhradeckém kraji, do dvou let mají skončit úplně. V případě motorových vozů řady 843 s nimi dopravce počítá ještě pro výkony v jiných krajích.
Ještě dva roky provozu a konec. České dráhy vyřadí další řadu motorových vozů
České dráhy mají v celé republice aktuálně turnusovou potřebu pro 30 vozů řady 842 a 21 vozů řady 843. Dopravce plánuje převést motorové vozy řady 843 hlavně pro výkony v Jihomoravském kraji.