Konec Honeckerů a Hyder. V Královéhradeckém kraji začala generační výměna vlaků

První RegioPanter nové generace pro Královéhradecký kraj. Foto: České dráhyPrvní RegioPanter nové generace pro Královéhradecký kraj. Foto: České dráhy

Do kraje letos a příští rok dorazí 40 nových jednotek.

Odebírat
Upozornit na
guest
77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M.Z.

A nemohly by ty Hydry dojezdit treba Jihlava-Jaromer? Spojeni sever-jih středem republiky je otřesné. Přes Prahu to jde rychleji…

Matyáš

Je v planu je nasadit na V24 (Chocen – Nachod) v nejake blizke dobe?

maaaca

Tam příjdou Foxové až ty poslední Foxové pro KHK…

Pavel

Je to super, ale absolutní priorita by měla být bleskově zadrátovat tratě do Trutnova, Letohradu (absolutní priorita – záloha při kolapsu na koridoru) a do Liberce. Aby nemusely jezdit smradlavý páchnoucí soupravy, co mají pomalý rozjezd a rychlost. Ano, teď se to výrazně zlepší, ale elektrifikace má být priorita! A to znamená, že se stejně během 3-5 let stejně vůbec nic nezmění (mimo trati do Rychnova).

milan

Mícháte jablka s hruškama. Kraj může ovlivnit vozový park, ale možnosti urychlení tempa SŽ jsou dost omezené.

Montano

v prvé řadě by kraj měl v rámci modernizace vlakové dopravy na páteřní lince (Liberec) -Stará Paka – Hr. Králové – (Pardubice) vyhnat z kolejí šrot „vlaky“ firmy ARRIVA, ostudu českých potažmo železnic od nichž se každý nejen cizinec ale i český cestující rád odvrátí

Buml

A vite, kdo tenhle rychlik objednava?

Vašek H.

Počkejte si do roku 2027, to se budou soutěžit dopravci na linky objednávané MDČR, tam už asi Arriva s limetkama neuspěje…

Raf

Mezitím trať do Jičína 🫠🫠🫠

Aaabbb

Ano, typický příspěvek v jakékoliv diskuzi o nových vozidlech. Ale ona nestojí pár korun a nemůže nikdo koupit najednou vozidla pro celý kraj. Proto je logické, že se jde postupně od těch pátečních tratí po ty regionální.

Tomáš Záruba

Navic když spis dříve než později bude aspoň nějaká z těch “foxovanych” trati pod dráty a muže se pocit celkem reálné se systémem padajícího… lišky. 🙂

Happy

No a kdy ty Foxy budou? Během května mělo být nějaké velké předání více kusů a je konec června a co?….

Petr

Předání kusů je hlavně z první objednávky. Jednotky pro Královéhradecký kraj jsou z druhé objednávky.
První jednotky budou už tento grafikon postupně nasazovány na zácviky strojvedoucích atd. , tak aby od nového grafikonu bylo nasazeno 16 pes v Královéhradeckém kraji.
Během příštího grafikonu přijdou další jednotky na Letohrad, Rokytnici atd. Pro Královéhradecký kraj běží vše dle plánu. Dokonce i v předstihu.

Huu

Co si přečíst článek

Kubrt

Aktuálně převzaté foxy se vyskytují na trati 238. Jak už zaznělo, pro Královehraecký kraj je určeno druhých 33 jednotek.

Tomáš Škrov

Každý, týden teď přibývají vždy +-3 nové kousky, zatím primárně pro Vysočinu, Pardubice a něco málo PID. Celkem by jich mělo být přebráno kolem 20ks

Huu

Dotaz pro místní.. kolik jezdí v Královéhradeckém kraji ještě klasik 163+ bdmtee?

Kubrt

Turnusová potřeba je 6 souprav.

Huu

Tak to mají brzy spočítané.

milan

Velký útlum lze očekávat v řádu 3 měsíců.

Traveller

Všechno, co jezdí na V10 a V20, tedy Chlumec nad Cidlinou – HK – Týniště nad Orlicí. Snad tu ten RegioPanter bude déle než jen jeden rok, jak tomu bylo v GVD 2021, kdy jej v prosinci 2020 na HK – TnO nasadili, a v prosinci 2021 stáhli. Každopádně se na 640.2 moc těším.

Huu

To je panter pro Královéhradecký kraj..takže tady zůstane.

Franta Pepa Jednička

HK – TnO jezdil při výlukách Pce – HK, stejně jako se díky výluce na HK objevil i na koridoru.

Míla

Nehledal jsem a dlouho neviděl uniformu dopravce s červenou čepicí. To fakt je? Díky.

Kubrt

Samozřejmě, že ne. Bylo by dobré to ČD připomenout, až se budou někdy vyhraňovat vůči SŽ, že oni jsou přece jenom dopravce.
Já osobně mám vůbec problém s tímto hosteskovým aranžmá, kdy tři obtloustlé chlapy obklopí dvě mladé štíhlé ženy v roli němého držáku cedule (a ve falešných uniformách). Proč??

MPE

No tak zaplatpanbuh, ze k tomu nemaji jeste podvazky jako ve Vratnych lahvich…

Bram

A proč ne?!? Mne by se to velmi líbilo :-).

Michal M

Ne, to jsou jen hadry pro hostesky.

Pája

Ty fotky papalášů neřešte. Oni holt potřebují pocit vlastní důležitosti. Pozitivní bude ta výměna souprav. Fakt je to jiné svezení a někde se díky akceleraci dají i vylepšit jízdní doby.

Ondra

Taky mě to trklo, vypadá to strašně devadesátkově..

Trumway

Emirates

Aleš

Tento podivný paskvil připomínající mix uniformy s různými prvky mi přijde trapný už x let, ale někomu se to líbí… Nějaký normální kostýmek by byl myslím přínosnější.

Jindra

Doufejme, že Liberecký kraj nadále zůstane skanzenem bez elektrifikace.Díky Ministerstvu dopravy.

Jindra

Kdopak mi dává mínusy?Asi nějaký expert, kterému vadí i tramvajová trať z Liberce do Jablonce,jak lze usoudit z jiných diskuzí….

Traveller

Skanzenem? Liberecký kraj má úžasné vlaky, za to, že tam SŽ stále nepostavila trakční vedení, Liberecký kraj nemůže. Jediný kraj, kde ČD nemají více než 50%. Jediné, co tam je na nic, je to špatné spojení vlakem Liberec – Praha, ale vynahrazeno to tam je luxusními autobusy.

Petr

Když Vám to v Kořenově ukradli.

Pája

Nojo, vítězná velmoc to demontovala a odvezla do CCCP. Ale to už je nějaký ten pátek, od té doby se hodně změnilo. Co se nezměnilo je vhodnost elektrických vlaků do kopců a hor

Honnzok

Zajímavé, že je to konec Honeckrů a Hyder při tom by to měl být konec Honeckrů a Rakví, hyder je v rajónu myslím 11, a končí pouze 6 z nich v RPP Trutnov na výkonech do Broumova, 5 dalších strojů je v RPP Hradec Králové rameno V2 na Letohrad a ty mají jezdit myslím, až do roku 2027. Poslední rameno kde skončí starší 4 nápravové motoráky v KHK bývá psaná relace Náchod – Choceň (V24 asi?) a to rok 28…. Rakví je tu přeci jen o dost víc a začátek provozu 847 rozhodně budou mizet rychleji.

Huu

843 je mladší ..ale jestli s ní počítají kraje.. toť otázka. Hydry jsou už silné za zenitem ..i když pohodlné.. a výkonem taky neoplýváji + původní poruchové převodovky.

Jan pesina

Jel jsem regiofoxem nedávno že skutce do Pardubic a můžu vám říct že hydra je pohodlnější,ve Foxu si nemáš dat kam ani zavazadlo klima rvala a o pohodlí ani nemluvím sedačky tvrdé zlatý regioschark a hydra s rakví ale zajímavé že po totálně neudržované trati že Žďárce u skutce do skutce jezdi novej Fox ale jede po ní 40km v hodině a to až do Svitav

Honnzok

Ano počítá se zatím s oběma, řada 843 bude sloužit v JMK a řada 854 posílí stav v Praze, kde bude nejspíše potřeba nahradit soupravy 750.7 + 954 (Abfbrdtn) kvůli změnám u řady 750.7 a ztrátě kompatability nejspíše to vypadá na právě nějaké motografy s řadou 854.

Aleš

Tak hlavně „katry“ 854 jezdí na výkonech na které s nimi původně nebylo počítáno.. (původně vozy spíše pro dálkovou dopravu, viz. Vindobona atd.)- když na Sp vlacích do Letohradu nahrazují v Pa. kraji zrušené os. vlaky a rozjíždí se z každé zastávky, dostává pohon zabrat 854+054+954… Převodovky sice trpí,ale kupodivu vcelku drží.. odcházejí spíše poslední dobou kompresory, zhoršuje se vzájemná komunikace vozů které se při poruchách mění mezi sebou atd.

Petr

Hradec – Letohrad budou nové pesy nasazeny maximálně do konce příštího grafikonu. S největší pravděpodobností už v jeho průběhu příští rok. To samé na Rokytnici atd. Strojvedoucí se už budou zacvičovat snáze, když od letoška budou pesy v kraji.

Honnzok

Ale v původním harmonogramu nasazení KHK kraje to bylo o něco později ne?

Zdeněk

Budou mít ty nové vlaky HK Letohrad taky jedničku jako 854?

Kubrt

Ano.

Jan

Kde udělali soudruzi z NDR chybu? Nejvyšší cestující, který fyzicky neobtěžoval naproti sedícího soudruha či soudružku v Honeckeru musel měřit max. 150 cm do výšky…

Huu

Bláboly z nudy co

Kubrt

Spíš se ptej, jaké soudruzi dostali na ten vůz zadání. V NDR jezdily koncepčně podobné vozy z Halberstadtu, ovšem s o jeden nižším počtem fiktivních oddílů (při stejné délce).

Jan Soukup

Přesně tak. stejně tak jako soudruh zadavatel původně požadoval do vozů řady Bmee koženkové lavice po osmi místech v kupé a světe div se, tady už byl s tímto požadavkem odmítnut. Ačkoliv nakonec to tak stejně dopadlo, až na ty staré známé bezúdržbové koženkové lavice.

M 474 003

Soudruzi z NDR neudělali žádnou chybu. Honeckerova pomsta je v podstatě lehátkový vůz, a pokud jsou použitá lehátka, tak jsou rozměry vozu optimální. Původní vozy, ještě se skládacími dveřmi, ze kterých tato konstrukce vyšla, mají o jeden fiktivní oddíl méně, a nohy se mezi sedadla vejdou. Tuto konstrukci chtěly původní ČSD a ministerstvo obrany, měly to být pojízdné nemocnice v případě války nebo nějaké pandemie.

M 474 003

Pokud by dnešní ČD na tyto vozy pohlížely jako na vozy se 48 místy k sezení, není problém. Pořád je lepší nasadit posilový Honecker, než stát 5 hodin na chodbičce.

Frantisek X

Nemusel, postačí kratší nohy. 🙂 Akorát to nebyla chyba, nýbrž vlastnost, vizte odpovědi jiných níže.

Kebab

Regíny tedy zůstávají? Za mě radši pojedu desetkrát Honeckerem, než jednou Regínou nebo původní 810. To ty velké motoráky, tuším 854, jsou po modernizacích celkem v pohodě, dokonce mívají i první třídu.

Průvodce původní Aleš

Regíny mají výhodu v tom, že jsou částečně nízkopodlažní. Což je většině lidí fuk, ale když jedete s kočárkem nebo máte dvacetikilový kufr, tak to drobně oceníte.

Vesper

Ano. V Jihočeském kraji si cestující dokonce vydupali návrat 814 po tom co byly nahrazeny 842. Pro běžného cestujícího je nízkopodlažnost důležitější než lepší chodové vlastnosti a akcelerace.

Trumway

„Pro běžného cestujícího je nízkopodlažnost důležitější než lepší chodové vlastnosti a akcelerace.“
Pro běžného řidiče silničního vozidla je taky lepší 810/814 nebo něco podobného. O takovém bozidle ví dalkeo snáze . Navíc tam kde jsou přejezdy zhusta zabezpečeny jen křížem bude modernímu vozidlu rychlost na nic když bude muset jet stejně pomalu. Ovšem za přejezdem se mu akcelerace hodí alespoň se rychleji dostane zase na cestovní rychlost.

2101

Ty 814 na 226 si především vydupaly vlakové čety a strojvedoucí (míň práce než na 842+Bdtn), a nářky důchodců tomu napomohly

Jaja

A taky se to tam udělalo jen protože se dlouhodobé počítá s elektrifikací a pantery -jakýkoliv diesel tam je dočasné řešení…

Trumway

V takových Kunčicích Vám je i nízkopodlažní vozidlo na nic.

jan.amadeus.komesky

V takových Kunčicích radši udělám jeden schod do vozu, než se škrábat jak na posed.

Jiří Kocurek

… obzvlášť starší člověk o berlích.

Honnzok

No jak se to veme, poslední stupátko u vozů bývá níž než úroveň podlahy v 914, tedy nastupovat z pešunku do 814 po schodech je někdy snažší než nastupovat do 914, kde je potřeba tu nohu zvednout ještě o kus výše… Kór u lidí co se třeba hýbou, ale mají omezené možnosti v kloubech….

jan.amadeus.komesky

Ať to vemu jako vemu, pořád mi 1 schod, možná trochu vyšší, nabízí vyšší komfort než stoupat a stoupat…

Honnzok

Nevím, ale možná radši vylezu 4 deseti cm schody než jeden metrový… V zámcích taky bývají schodiště s výškově malými schody a nikoliv velmi vysokými…

jan.amadeus.komesky

OK, já ovšem mluvil sám za sebe. Takže opravdu dám přednost 1 schodu než 4 , navíc v relativně úzkém nástupním prostoru. Jinak opravdu nemám pocit že by 814 i jiné podobné motoráky měly schod 10 cm.

Z. Lapil

1/ Oni fakt existují lidi, co tu nohu neohnou.
2/ Ale hlavně: kdysi mě překvapilo (a už to mám taky, klepy klep – vubec ne dramaticky), že MNOHEM větší problém je krok dolů, zvlášť když dopad není precizně rovný nebo vypadá, že by mohl klouzat (štěrk).
Zrovna dnes zablokovala výstup z autobusu, schůdek možná pět centimetrů dolů, ALE možná 15 cm dopredu, stará paní s takovým tím opěrných vozíkem. Museli jsme ji ho vyndat, pridrzet, aby neodjel, a teprv pak se o něj mohla opřít a ten krok udělat. A byla evidentně ráda, že ji dáváme záchranu.

jan.amadeus.komesky

Souhlasím, v takovém případě může být problém jakýkoliv schod. Pak si ale myslím, že jim 1 schod bude o něco přijatelnější než vidina sestoupit jich víc. Samozřejmě i já rád pomůžu, když je třeba. Nižší nástup ovšem sleduje potřeby víc cestujících než jen těch s omezenou schopností pohybu.

Jiří Kocurek

V případě 914 máte šanci, že je/bude ve stanici vysoký peron. U Honeckeru máte jistotu, že budete šplhat přinejmenším 70 cm vysoko.

Honnzok

To doufat můžete ale je spousta, kde není žádný takový, takže to doufání bude dost marný

Twix

Stavba řádného nástupiště v Kunčicích se časově dobře trefí do nasazení vozidel s NP nástupem na této trati.

Mengo

Kuncice budou mit nastupiste. Snad behem te slavne vyluky.

Libor

Třeba na trať Stará Paka-Lomnice nad Popelkou ta Regína bohatě stačí a jelikož se taháme s kočárkem,tak jí i docela vítám…

Z. Lapil

Tak. A cyklisti jak se do těch nízkých dveří hrnou 😀.

Trumway

No tak na to jsem tedy zvědavý jak rychle ta obměna půjde a kdy se těch vlaků dočkáme i na trati Trutnov-Svoboda n.Úpou.

maaaca

Na Sp od GVD

Mengo

To bych si tak jisty nebyl. To by v Tu musel byt dostatek Foxu protoze dalsi Fox musi prijet od Broumova do Starkoce.