Konec Honeckerů a Hyder. V Královéhradeckém kraji začala generační výměna vlaků
První RegioPanter nové generace pro Královéhradecký kraj. Foto: České dráhy
Do kraje letos a příští rok dorazí 40 nových jednotek.
Do kraje letos a příští rok dorazí 40 nových jednotek.
Konečně, moc mě potěšilo, že i do našeho kraje se něco dostane.
A nemohly by ty Hydry dojezdit treba Jihlava-Jaromer? Spojeni sever-jih středem republiky je otřesné. Přes Prahu to jde rychleji…
Je v planu je nasadit na V24 (Chocen – Nachod) v nejake blizke dobe?
Tam příjdou Foxové až ty poslední Foxové pro KHK…
Je to super, ale absolutní priorita by měla být bleskově zadrátovat tratě do Trutnova, Letohradu (absolutní priorita – záloha při kolapsu na koridoru) a do Liberce. Aby nemusely jezdit smradlavý páchnoucí soupravy, co mají pomalý rozjezd a rychlost. Ano, teď se to výrazně zlepší, ale elektrifikace má být priorita! A to znamená, že se stejně během 3-5 let stejně vůbec nic nezmění (mimo trati do Rychnova).
Mícháte jablka s hruškama. Kraj může ovlivnit vozový park, ale možnosti urychlení tempa SŽ jsou dost omezené.
v prvé řadě by kraj měl v rámci modernizace vlakové dopravy na páteřní lince (Liberec) -Stará Paka – Hr. Králové – (Pardubice) vyhnat z kolejí šrot „vlaky“ firmy ARRIVA, ostudu českých potažmo železnic od nichž se každý nejen cizinec ale i český cestující rád odvrátí
A vite, kdo tenhle rychlik objednava?
Počkejte si do roku 2027, to se budou soutěžit dopravci na linky objednávané MDČR, tam už asi Arriva s limetkama neuspěje…
Mezitím trať do Jičína 🫠🫠🫠
Ano, typický příspěvek v jakékoliv diskuzi o nových vozidlech. Ale ona nestojí pár korun a nemůže nikdo koupit najednou vozidla pro celý kraj. Proto je logické, že se jde postupně od těch pátečních tratí po ty regionální.
Navic když spis dříve než později bude aspoň nějaká z těch “foxovanych” trati pod dráty a muže se pocit celkem reálné se systémem padajícího… lišky. 🙂
No a kdy ty Foxy budou? Během května mělo být nějaké velké předání více kusů a je konec června a co?….
Předání kusů je hlavně z první objednávky. Jednotky pro Královéhradecký kraj jsou z druhé objednávky.
První jednotky budou už tento grafikon postupně nasazovány na zácviky strojvedoucích atd. , tak aby od nového grafikonu bylo nasazeno 16 pes v Královéhradeckém kraji.
Během příštího grafikonu přijdou další jednotky na Letohrad, Rokytnici atd. Pro Královéhradecký kraj běží vše dle plánu. Dokonce i v předstihu.
Co si přečíst článek
Aktuálně převzaté foxy se vyskytují na trati 238. Jak už zaznělo, pro Královehraecký kraj je určeno druhých 33 jednotek.
Každý, týden teď přibývají vždy +-3 nové kousky, zatím primárně pro Vysočinu, Pardubice a něco málo PID. Celkem by jich mělo být přebráno kolem 20ks
Dotaz pro místní.. kolik jezdí v Královéhradeckém kraji ještě klasik 163+ bdmtee?
Turnusová potřeba je 6 souprav.
Tak to mají brzy spočítané.
Velký útlum lze očekávat v řádu 3 měsíců.
Všechno, co jezdí na V10 a V20, tedy Chlumec nad Cidlinou – HK – Týniště nad Orlicí. Snad tu ten RegioPanter bude déle než jen jeden rok, jak tomu bylo v GVD 2021, kdy jej v prosinci 2020 na HK – TnO nasadili, a v prosinci 2021 stáhli. Každopádně se na 640.2 moc těším.
To je panter pro Královéhradecký kraj..takže tady zůstane.
HK – TnO jezdil při výlukách Pce – HK, stejně jako se díky výluce na HK objevil i na koridoru.
Nehledal jsem a dlouho neviděl uniformu dopravce s červenou čepicí. To fakt je? Díky.
Samozřejmě, že ne. Bylo by dobré to ČD připomenout, až se budou někdy vyhraňovat vůči SŽ, že oni jsou přece jenom dopravce.
Já osobně mám vůbec problém s tímto hosteskovým aranžmá, kdy tři obtloustlé chlapy obklopí dvě mladé štíhlé ženy v roli němého držáku cedule (a ve falešných uniformách). Proč??
No tak zaplatpanbuh, ze k tomu nemaji jeste podvazky jako ve Vratnych lahvich…
A proč ne?!? Mne by se to velmi líbilo :-).
Ne, to jsou jen hadry pro hostesky.
Ty fotky papalášů neřešte. Oni holt potřebují pocit vlastní důležitosti. Pozitivní bude ta výměna souprav. Fakt je to jiné svezení a někde se díky akceleraci dají i vylepšit jízdní doby.
Taky mě to trklo, vypadá to strašně devadesátkově..
Emirates
Tento podivný paskvil připomínající mix uniformy s různými prvky mi přijde trapný už x let, ale někomu se to líbí… Nějaký normální kostýmek by byl myslím přínosnější.
Doufejme, že Liberecký kraj nadále zůstane skanzenem bez elektrifikace.Díky Ministerstvu dopravy.
Kdopak mi dává mínusy?Asi nějaký expert, kterému vadí i tramvajová trať z Liberce do Jablonce,jak lze usoudit z jiných diskuzí….
Skanzenem? Liberecký kraj má úžasné vlaky, za to, že tam SŽ stále nepostavila trakční vedení, Liberecký kraj nemůže. Jediný kraj, kde ČD nemají více než 50%. Jediné, co tam je na nic, je to špatné spojení vlakem Liberec – Praha, ale vynahrazeno to tam je luxusními autobusy.
Když Vám to v Kořenově ukradli.
Nojo, vítězná velmoc to demontovala a odvezla do CCCP. Ale to už je nějaký ten pátek, od té doby se hodně změnilo. Co se nezměnilo je vhodnost elektrických vlaků do kopců a hor
Zajímavé, že je to konec Honeckrů a Hyder při tom by to měl být konec Honeckrů a Rakví, hyder je v rajónu myslím 11, a končí pouze 6 z nich v RPP Trutnov na výkonech do Broumova, 5 dalších strojů je v RPP Hradec Králové rameno V2 na Letohrad a ty mají jezdit myslím, až do roku 2027. Poslední rameno kde skončí starší 4 nápravové motoráky v KHK bývá psaná relace Náchod – Choceň (V24 asi?) a to rok 28…. Rakví je tu přeci jen o dost víc a začátek provozu 847 rozhodně budou mizet rychleji.
843 je mladší ..ale jestli s ní počítají kraje.. toť otázka. Hydry jsou už silné za zenitem ..i když pohodlné.. a výkonem taky neoplýváji + původní poruchové převodovky.
Jel jsem regiofoxem nedávno že skutce do Pardubic a můžu vám říct že hydra je pohodlnější,ve Foxu si nemáš dat kam ani zavazadlo klima rvala a o pohodlí ani nemluvím sedačky tvrdé zlatý regioschark a hydra s rakví ale zajímavé že po totálně neudržované trati že Žďárce u skutce do skutce jezdi novej Fox ale jede po ní 40km v hodině a to až do Svitav
Ano počítá se zatím s oběma, řada 843 bude sloužit v JMK a řada 854 posílí stav v Praze, kde bude nejspíše potřeba nahradit soupravy 750.7 + 954 (Abfbrdtn) kvůli změnám u řady 750.7 a ztrátě kompatability nejspíše to vypadá na právě nějaké motografy s řadou 854.
Tak hlavně „katry“ 854 jezdí na výkonech na které s nimi původně nebylo počítáno.. (původně vozy spíše pro dálkovou dopravu, viz. Vindobona atd.)- když na Sp vlacích do Letohradu nahrazují v Pa. kraji zrušené os. vlaky a rozjíždí se z každé zastávky, dostává pohon zabrat 854+054+954… Převodovky sice trpí,ale kupodivu vcelku drží.. odcházejí spíše poslední dobou kompresory, zhoršuje se vzájemná komunikace vozů které se při poruchách mění mezi sebou atd.
Hradec – Letohrad budou nové pesy nasazeny maximálně do konce příštího grafikonu. S největší pravděpodobností už v jeho průběhu příští rok. To samé na Rokytnici atd. Strojvedoucí se už budou zacvičovat snáze, když od letoška budou pesy v kraji.
Ale v původním harmonogramu nasazení KHK kraje to bylo o něco později ne?
Budou mít ty nové vlaky HK Letohrad taky jedničku jako 854?
Ano.
Kde udělali soudruzi z NDR chybu? Nejvyšší cestující, který fyzicky neobtěžoval naproti sedícího soudruha či soudružku v Honeckeru musel měřit max. 150 cm do výšky…
Bláboly z nudy co
Spíš se ptej, jaké soudruzi dostali na ten vůz zadání. V NDR jezdily koncepčně podobné vozy z Halberstadtu, ovšem s o jeden nižším počtem fiktivních oddílů (při stejné délce).
Přesně tak. stejně tak jako soudruh zadavatel původně požadoval do vozů řady Bmee koženkové lavice po osmi místech v kupé a světe div se, tady už byl s tímto požadavkem odmítnut. Ačkoliv nakonec to tak stejně dopadlo, až na ty staré známé bezúdržbové koženkové lavice.
Soudruzi z NDR neudělali žádnou chybu. Honeckerova pomsta je v podstatě lehátkový vůz, a pokud jsou použitá lehátka, tak jsou rozměry vozu optimální. Původní vozy, ještě se skládacími dveřmi, ze kterých tato konstrukce vyšla, mají o jeden fiktivní oddíl méně, a nohy se mezi sedadla vejdou. Tuto konstrukci chtěly původní ČSD a ministerstvo obrany, měly to být pojízdné nemocnice v případě války nebo nějaké pandemie.
Pokud by dnešní ČD na tyto vozy pohlížely jako na vozy se 48 místy k sezení, není problém. Pořád je lepší nasadit posilový Honecker, než stát 5 hodin na chodbičce.
Nemusel, postačí kratší nohy. 🙂 Akorát to nebyla chyba, nýbrž vlastnost, vizte odpovědi jiných níže.
Regíny tedy zůstávají? Za mě radši pojedu desetkrát Honeckerem, než jednou Regínou nebo původní 810. To ty velké motoráky, tuším 854, jsou po modernizacích celkem v pohodě, dokonce mívají i první třídu.
Regíny mají výhodu v tom, že jsou částečně nízkopodlažní. Což je většině lidí fuk, ale když jedete s kočárkem nebo máte dvacetikilový kufr, tak to drobně oceníte.
Ano. V Jihočeském kraji si cestující dokonce vydupali návrat 814 po tom co byly nahrazeny 842. Pro běžného cestujícího je nízkopodlažnost důležitější než lepší chodové vlastnosti a akcelerace.
„Pro běžného cestujícího je nízkopodlažnost důležitější než lepší chodové vlastnosti a akcelerace.“
Pro běžného řidiče silničního vozidla je taky lepší 810/814 nebo něco podobného. O takovém bozidle ví dalkeo snáze . Navíc tam kde jsou přejezdy zhusta zabezpečeny jen křížem bude modernímu vozidlu rychlost na nic když bude muset jet stejně pomalu. Ovšem za přejezdem se mu akcelerace hodí alespoň se rychleji dostane zase na cestovní rychlost.
Ty 814 na 226 si především vydupaly vlakové čety a strojvedoucí (míň práce než na 842+Bdtn), a nářky důchodců tomu napomohly
A taky se to tam udělalo jen protože se dlouhodobé počítá s elektrifikací a pantery -jakýkoliv diesel tam je dočasné řešení…
V takových Kunčicích Vám je i nízkopodlažní vozidlo na nic.
V takových Kunčicích radši udělám jeden schod do vozu, než se škrábat jak na posed.
… obzvlášť starší člověk o berlích.
No jak se to veme, poslední stupátko u vozů bývá níž než úroveň podlahy v 914, tedy nastupovat z pešunku do 814 po schodech je někdy snažší než nastupovat do 914, kde je potřeba tu nohu zvednout ještě o kus výše… Kór u lidí co se třeba hýbou, ale mají omezené možnosti v kloubech….
Ať to vemu jako vemu, pořád mi 1 schod, možná trochu vyšší, nabízí vyšší komfort než stoupat a stoupat…
Nevím, ale možná radši vylezu 4 deseti cm schody než jeden metrový… V zámcích taky bývají schodiště s výškově malými schody a nikoliv velmi vysokými…
OK, já ovšem mluvil sám za sebe. Takže opravdu dám přednost 1 schodu než 4 , navíc v relativně úzkém nástupním prostoru. Jinak opravdu nemám pocit že by 814 i jiné podobné motoráky měly schod 10 cm.
1/ Oni fakt existují lidi, co tu nohu neohnou.
2/ Ale hlavně: kdysi mě překvapilo (a už to mám taky, klepy klep – vubec ne dramaticky), že MNOHEM větší problém je krok dolů, zvlášť když dopad není precizně rovný nebo vypadá, že by mohl klouzat (štěrk).
Zrovna dnes zablokovala výstup z autobusu, schůdek možná pět centimetrů dolů, ALE možná 15 cm dopredu, stará paní s takovým tím opěrných vozíkem. Museli jsme ji ho vyndat, pridrzet, aby neodjel, a teprv pak se o něj mohla opřít a ten krok udělat. A byla evidentně ráda, že ji dáváme záchranu.
Souhlasím, v takovém případě může být problém jakýkoliv schod. Pak si ale myslím, že jim 1 schod bude o něco přijatelnější než vidina sestoupit jich víc. Samozřejmě i já rád pomůžu, když je třeba. Nižší nástup ovšem sleduje potřeby víc cestujících než jen těch s omezenou schopností pohybu.
V případě 914 máte šanci, že je/bude ve stanici vysoký peron. U Honeckeru máte jistotu, že budete šplhat přinejmenším 70 cm vysoko.
To doufat můžete ale je spousta, kde není žádný takový, takže to doufání bude dost marný
Stavba řádného nástupiště v Kunčicích se časově dobře trefí do nasazení vozidel s NP nástupem na této trati.
Kuncice budou mit nastupiste. Snad behem te slavne vyluky.
Třeba na trať Stará Paka-Lomnice nad Popelkou ta Regína bohatě stačí a jelikož se taháme s kočárkem,tak jí i docela vítám…
Tak. A cyklisti jak se do těch nízkých dveří hrnou 😀.
No tak na to jsem tedy zvědavý jak rychle ta obměna půjde a kdy se těch vlaků dočkáme i na trati Trutnov-Svoboda n.Úpou.
Na Sp od GVD
To bych si tak jisty nebyl. To by v Tu musel byt dostatek Foxu protoze dalsi Fox musi prijet od Broumova do Starkoce.