Konec Honeckerovy pomsty na další trati. Mezi Přerovem a Břeclaví začínají jezdit RegioPantery
Nový RegioPanter pro Zlínský kraj. Foto: České dráhy
S novými jednotkami již probíhá zkušební provoz.
S novými jednotkami již probíhá zkušební provoz.
Strčte si ty nový pantery do prdele. Ty starší panter, jsou tak 30krat lepší než tyhle sračky. A klidně si pište co chcete ale tohle je prostě můj názor.
Děkujeme a zasíláme klíčenku.
Nejak jsem nepochopil proj je na vlaky Zlinsky kraj prelepeny tak, ze je videt jen Zlins – kraj …
Oficiální logo kraje? Je to i na jejich stránkách.
Tam jezdily se sysly? Co bude s těmi?
Takže největší šrot stále jezdí na Beroun !!!!!
Ano. A nejen to. Smiřte se s tím, že takto je to už tak 50 let. Trať 171 dovedena do katastrofálního stavu – je snad na síti trať daného významu s tak bizardním stavem?. Shrňme si to. Výtoňský most před uzavřením – hrozí snad jinde na páteřní síti stejný problém? Dále významná část dopravy zmrzačena ukončením na Smíchově, tedy na periferii a to z důvodu stavu výtoňského mostu (SŽ) a neochoty ČD a MD vložit do oběhu R16 další soupravu (ale hlavně musíme být v taktu, kaštani nechť se rvou v přeplněném metru). Nejvyšší manažer SŽ v létě roku 2023… Číst vice »
Honekry by mohli jezdit na EC jako low cost třída za poloviční cenu, to by Češi seděli spokojeně po čtyřech a ani by nepípli, podobně jako máslo z kaufu ve slevě, které máslo neviděli ani z dálky:)
Máte pravdu, Praha – Brno, Praha – Ostrava, návoz dělníků každou neděli a pátek, to by praskalo ve švech.
Já bych to viděl na návoz studentů VŠ, pátek večer z Prahy, v neděli večer do Prahy. A v létě, když by nejvíc chyběla klimatizace, tak jsou stejně prázdniny.
Pořád slyším, jak všude ruší Honeckry, ale sám jezdím po S6, kde je zruší, až se za jízdy rozpadnou. 😡😡😡😡
Tak to asi špatně slyšíte, protože všude se rozhodně neruší. 😉 Třeba také S7 (PID).
A na jaké vzdálenosti to tam jezdí?
Jedna nepodstatná otázka – a budou v těch vlacích jezdit i cestující ? Ptám se proto, že oproti minulosti jsou vlaky podstatně kratší a jezdí v nich méně a méně cestujících.
Máte zdroj těchto informací nebo jde jenom o domněnky?
Se prijdte nekdy svezt a uvidite, ze to jezdi poloprazdne…
Půlka sedadel obsazená mi nepřijde tak špatně…
Půlka sedatel obsazených, to v Honeckeru znamená vyčerpání použitelné kapacity pro dospělé.
Ono S9 má dost dementní jř. V přerově si to ujíždí s R8, pak to 10min trčí v Hulíně, některé spoje mají prostoj i přes 30min ve Starem městě… je to vlak dost nešťastně řešený
Milej pane Jablonecký, určitě máte oči, tak stačí se podívat (přes den) na vlaky když budete stát pěšky nebo v autě u železničníého přejezdu, jak jsou ty vlaky „přeplněny“. Stačí taková odpověď ?
Průjezd soupravy Honeckerů a sysla z linky Přerov – Břeclav stanicí Luleč na trati č. 300 Přerov – Brno. Zřejmě úklid do depa po nasazení prvních Regiopanterů na trať č. 330:
https://youtu.be/cmTwfR8xoOg
V Brně jsou 3 slévárny a v Kuřimi čtvrtá, pokud je mi známo.
A baterkovem panterů nic .to už byl i ve verovicich a 4/5 se bude předávat
Oproti Regionově a 810 jsou naprosto skvěle a kdyby do nich dali klimu a přidali brejlovce a řídicí vůz tak by mohl na staré motorákové tratě nahradit šroty
Pokud někde dneska jezdí regionova, tak Bdmtee+sysel je kapacitně dost masakr. Přidat k tomu těžkou mašinu pak efektivitu úplně pohřbívá.
Klimu do toho ČD kdysi dát chtěly, ale nevychází to prý hmotnostně.
Bdmtee+sysel má nižší reálnou kapacitu než Trio. Na váhu je to samozřejmě příšerné.
No trio možná, díky nízké „využitelnoti“ Bdmtee… nicméně to nemění nic na tom že je k tomu potřeba „velká“ mšina a to už pak je poněkud o ničem…
Než bymák to už bych i tu regionohu bral raději…
Kdy skončí hlavně na Sázavě?
Jakmile skončí na Sázavě skončí i rekreáky, nebude je totiž čím vozit.
Pravda. Na druhou stranu, takovéto pevné dodržování řazení je až trend posledních dvou dekád. Dříve byly rekreáky na horní Pacifik spíše tvořeny stylem „co v Praze zbylo“, proto není zase tak těžké najít fotky z Posázaví se soupravou pouze z vozů AB, Bc nebo mix pater a klasických vozů. Část ve mě si možná přeje, aby se to klidně vrátilo. Za nějaké to Bdpee nebo Bmz bych se vůbec nezlobil 😀
Ona se Honeckerova pomsta zase objeví na lince U1 Děčín – Kadaň. ČD tam prohráli soutěž a tak Pantery přesunou jinam.
ČD ty Pantery převedly jinam tak jako tak: Zasmluvnily je v Pardubickém kraji.
Zasmluvnily je až po prohře v Ústeckém kraji.
A to něčemu vadí? Proč by je drželi v místě kde to pro ně nemá budoucnost.
Dobrý kandidát je Praha, přinejmenším než sem postupně dodají slíbené Pantery. Koneckonců už tu mají dost bratříčků a bude v novém JŘ zas větší potřeba kapacity.
Neví někdo, jestli si pár vozů nevzala Lužná nebo nějaký spolek? Teď je ideální čas.
Kžc a Šatava to určitě koupí a budou provozovat dalších 50let, takže pohoda..
Přeji tamním cestujícím mnoho bezproblémových cest. Je to o to smutnější pozorovat, že všude po Česku honeckry mizí díky Panterům a u nás na Ústecku kvůli neschopným politikům zmizí Pantery a nahradí je právě honeckry…
Budete tam mít přece zelené Pantery od Jančury
To až od nástupu Regiojetu. V mezidobí s největší pravděpodobností Honeckry.
Proč kvůli politikům? I když je pravda, že jsou neschopní! ČD prohrály regulérní soutěž a tak smlouvu dojezdí se šrotem. Nový dopravce nasadí právě opět Regiopantery, i když se těm jednotkám už tak říkat nebude.
Politici, kteří si smluvně neohlídali, že tam ČD s těma Panterama nedojezdí ten poslední rok poté, co tu ty Pantery 10 let jezdí. Konkrétně bych se nebál jít za jistým panem Hrabáčem, co byl tou dobou náměstkem pro dopravu a místo zajišťování kvalitní veřejné dopravy dělal korupci.
„Proč kvůli politikům?“
Protože smlouva s ČD a Pantery končí teď na konci grafikonu.A novou transparentní soutěž, kterou vyhrál RJ vypsali až od 12/26. Takže 2 roky budou ČD provozovat to meziobdobí Honekrama.
„a tak smlouvu dojezdí se šrotem“ – to by se nejspíš stalo, ikdyby v té nedávné soutěži vyhrály. ČD totiž ty Patery potřebují jinde, aby splnily smlouvu.
Ale ta smlouva s Pardubickým krajem byla podepsána až po prohře v Ústeckém. Jinak by jim v prosinci 2026 zůstaly ty Pantery bez práce.
Ganze DDR Wagenproduktion ist eine Simulantenbande…
Příště pokud možno česky.jinak ne.
Mně by spíše vadil nesmyslný obsah. A chybějící mezery, stejně jako malá písmena na začátcích vět, mě tahají za oči též. 🙂
Promiňte ale. německy numím.
To je (upravený) citát ze Švejka, neznáte??
vždyť Honeckery zmizely z 330 už před měsícem….
Ještě minulý týden se na Os ukázaly.
Tak na to jsme přece zvyklí, ýe na dráze když něco mizí, tak mizí jak kočka Šklíba. Páry mizely celých deset let.
Regiopantery přišly poprvé na Ústecko a byl to velký skok dopředu. Pohodlné a nízkopodlažní. Furt jak nové 😁.
Tak se na Ústecku brzy vrátíme o pár desítek let zpátky.
Jo od grafikonu bude jezdit turnusově 12 souprav na tratích Ústí-Lysá,Ústí-Litvínov,Sp Ústí-Klášterec. V průběhu příštího roku nahradí všechny Pantery(které odejdou na trať Kolín-Třebová) dalších 6 souprav Honekrů, které budou jezdit na U1 Děčín-Kadaň.
Honeckerova pomsta na svou dobu zase tak strašná nebyla. Sice ty vozy nebyly moc pohodlné hlavně pro osoby vyššího vzrůstu, ale zase aspoň měly slušné brzdy a podvozky, takže se uměly rychle rozjet i zabrzdit, což na courák bylo ideální a pokud fíra nebyl poseroutka a uměl ostřejš brzdit na poslední chvíli, tak se s tím dalo slušně krátit zpoždění. No a protože jezdily v devadesátkách a nulkách, tak to řešilo i ten problém malého prostoru, protože vlakem tolik lidí nejezdilo, takže když seděl max 1-2 lidi na „čtyřce“, tak se dal takto přežít i ten nedostatek místa na nohy…
Mizerna uroven pohodli je u osobniho vozu dost podstatna zavada…
Bohužel v devadesátkách snad vyjma jediného vozu (není to ten, co se modernizoval relativně nedávno, na R Vysočina jezdil v 90kach jeden honecker s „plyšákama a koberečkama“) těm honeckerům nikdo interiér nevyměnil, a pak už to nemělo smysl (po tom, co zkrachoval poslední projekt jejich modernizace a skončilo u 1 prototypu, co to hobluje někde ve vých. čechách).
V PaK jsou tyto reko vozy dokonce 2 nebo 3.
A nedávno jsem se potkal s nějakou rekonstrukci Bdmtee na Os Lysá – Ústí, které mají dokonce vakuový WC, informační systém, dveře do oddílů zůstaly na kliku, ale jsou tam dosazeny klasické sedačky, a je jich tam méně
Předváděčka, od které ČD ustoupily, přednost dostala mnohem levnější modernizace o které píše jfp.
Ale podle provedení tipuji, že to už je starší rekonstrukce.
Ano Bdmtee jsou promarněná šance. Před 10 – 15 lety kdyby prošly nějakou střední modernizací, mohly to být dobré vozy na rychlíky. Dnes už je pozdě.
On ten Panter taky není žádná výhra. Oproti Elefantu je užší. A co si budeme povídat, průměrný člověk dneska neváží 80 kg a 175 cm….
Já myslím, že to průměr docela bude, spíš jsou větší výkyvy na obě strany
Hodně záleží, jestli myslíte průměrného člověka nebo průměrného dospělého.
Opravdu je oproti Elefantu užší i zevnitř? Elefant nemá moc prostorné horní patro, bočnice jsou rovně zkosené (jiní výrobci už uměli zaoblené), tak není moc místa na hlavu (do které se pak člověk praští o polici).
Nicméně na kratší cesty se dá přežít, na rozdíl od ujíždějících přípojů při zpoždění.
Jfp je přesně ve stylu „jezdí to dobře, akorát to neseje“…
Souhlasím, i když asi teda oba dostaneme „mraky“ mínusů…
Ale byla. S Btme, které produkovala Studénka pro osobní vlaky, se to nedalo srovnat. a Ty byly také s kotoučovými brzdami.
Z hlediska jízdních vlastností (kotoučová brzda, automaticky zavírané dveře při rozjezdu, rychlost 160 km/h – využila se snad jen na nějakém EC) asi nebyly špatné, ale pro cestující to nejhorší, co snad kdy u nás jezdilo. Začněme dveřmi těžce otevíranými, pak šplhání po strmém žebříku nahoru, sedadla extrémně nepohodlná a namačkaná na sebe, okna vyklápěcí, střední okno celé pevné a žádné závěsy ani rolety (rolety byly zamčené klíčem nad každým oknem, ale ty se měly použít jen při přestavbě na sanitní vozy). Když je venku 35 stupňů a vlak postává, tak pro cestující na omdlení.
Já je měl rád. Centrální zdroj energie, takže se vagon nikdy nevybil. Dobře topil, pokud šel člověk do malého oddílu k prostřední sedačce, seděl v tzv kině-okno zde není rozděleno příčkou. Nerachotil zde ventilátor. Malá 4 sedačka byla výhoda, pokud člověk sešoupnul zadkem o 10 cm narazil koleny na sedák proti, tím se zaaretoval proti vypadnutí a mohl bez obav usnout. Koš se nechal otevřít nohou, když člověk nechtěl na nic sahat.
Párkrát jsem je zažil na Pardubicku, kde jezdily opravdu plné a sedět s někým koleno na koleno bylo opravdu nepříjemné. A ty sedačky jsou nepohodlné i samy o sobě, i když naproti nikdo nebyl.
Nejhnusnější a nejupištěnější vlaky. Hlavně že mají na střeše včelín, nebo co to je.
Děkujeme za relevantní argumenty. Posíláme klíčenku.
A jaky je presne problem s vyzbroji na strese (u nizkopodlazniho vozidla)?
§1 nikdy se to tak nedělalo … patří tam odporníky!
JOOOOOOOO!!!
Honekry mají na střeše včelín? co to je? 🙂
Pantery mají na střeše včelín, takovou děrovanou věžičku.
Stejně už tam jezdili, teda na trase Brno-Břeclav-Olomouc…
Nepleť INTERpaner pro rychlíky s REGIOpanterem pro zastavkove osobaky – mají podstatně rozdílný interiér, protože ty tzv. zastavkove nemají nijak dělený interiér dveřmi čili vytvořené tzv. zádveří!
To je InterPanter. Ale chápu, že „normální“ člověk asi nevidí moc rozdíl…
Tak je fakt že občas tam jezdily dvojmo jako náhrada za nějaký IP,co byl na opravě anebo montáži ETCS.Rozhodně to byla lepší náhrada než pětivozový Syslograf, hlavně v létě.
Na R13 už opravdu nebudou? xD
No konečně.
Možná by byl zajímavý článek na téma, kde ještě Honeckery budou v roce 2025 jezdit. Protože těch míst už opravdu moc nebude.
Spěšné vlaky Tábor-Praha.Přesun právě z JMK.Už jsou v Táboře.
Kolín – Česká Třebová ne? Plus si myslím Cyklo Brdy, možná Řevnice? A Posázaví by mělo, ale opravte mne kdyžtak díky
Na Kolín – Česká Třebová by měli přijít Pantery z Ústeckého kraje.
Ale až za rok. Nejdřív se do nich bude dávat ETCS. Dnes jsem to někde četl.
U/S32
Posázaví? Jako Sp do Tábora? Nebo co myslíte, teď si nic nevybavuju. Řevnice a Kolín – ČT skoro jistě.
No ty sp fo jezdí ze Zruče do Prahy, přes Ledečko, letos jsem tam jel asi měsíc a jely honeckery
Taky nějaký speciál Eilzug do Znojma jezdil brejlovec s Honeckerama.
Tam už mnoho let jezdí 854 + BDs + Bdt (Sp Pálava – Podyjí)
Kolín – Česká Třebová přece budou obsluhovat od prosince RegioPantery přesunute z Ústeckého kraje a tam naopak poslední rok provozu elektrických osobáku ČD než je převezme žlutak budou jezdit právě honekry z té linky přes Pardubice !
Ten přechod bude postupný. Nejdřív musejí projít montáží ETCS.
Na Kolín – Třebová, pokud to je pravda, by se do konce roku 25 měly objevit Ústecké pantery.
Ústecký kraj do 12/2026
S7 Smíchov – Radotín – Řevnice
R61 Návsí – Ostrava – Opava
A nejspíše na U1 a U3 v Ústeckém kraji …kde vystřídají právě Pantery…
Na Brněnsku: Sp Pernštejn, některé osobní a spěšné vlaky do Veselí nad Moravou (a možná dál).
To ani omylem. Nic z toho co jste napsal.
Pouze Sp do Frenštátu tam a zpět
Skvělá zpráva! Chystají se i nějaké úpravy jízdních dob pro tyto Os vlaky? Proti současným soupravám mají nové jednostky vyšší max. rychlost i lepší dynamiku. Daly by se třeba odstranit pobyty Os v Hulíně kvůli předjíždění rychlíky?
Už se na ně těšíme na Ostravsku.
Eeeee a co vám jiného jako na Ostravsku teď jezdí než 471 + 650xxx ?
Ještě tu jsou 4 trojvozové Pantery. 2 nové a 2 starší z Brna. Potom ty 650 a Elefanty a to je z elektřiny a regionální vše. Pak jsou tu diesely a místo bateráků budou jezdit chvíli Kvatra s velkými řidičáky
Ešusy prý zatím nemají ETCS tak bude sysel s honekry.
Prej už v Bohumíně stojí bateriovky
Už jel i do Veřovic