Konec dvacetiletého čekání a 30 000 aut denně na průjezdu městem. Začala stavba obchvatu Náchoda
Vizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD

Šéf výboru pro dopravu kritizuje chybějící koordinaci s krajskou přeložkou.
Šéf výboru pro dopravu kritizuje chybějící koordinaci s krajskou přeložkou.
Hlavní spojka Prahy a Varšavy by měla mát prostě 4 pruhy, nemohu si pomoct
Velice vás chválím za vyznění tohoto článku . Pouze ohledně velkého poklesu kamionové dopravy po dostavbě D11 si opravdu v PL nejsou zdaleka jistí. Dost záleží na tom , kdy bude hotovy úsek S5 od Bolkowa na Wroclaw ( nikdo nebude objíždět po S3 a A4) Nevím do jaké míry znáte dopravni proudy kamionu v Polsku, ale D11/S3 je opravdu ve směru Legnica, Zielona Gora a Štětín téměř nulová .. Bylo by fajn, pokud by se to podařilo přesunout. Každopádně to nečekám horizontu pár let a spíš jen z části .. Ale sám víte , v jaké fázi je S8… Číst vice »
Samozřejmě vím o omezeni na staré současné silnici I/14 , ale ty dopravní proudy jsou jasné a pokud nebude přímý sjezd z S3 na Wroclaw ( nový úsek S5) , moc toho dokončení D11 nezmění
Poslední za to však pořádná průjezdní obec mezi Prahou a Kladskem. Haleluja…
Na naší straně souhlas, ale v Polsku toho ještě pár je.
Kladsko označujeme celý výběžek, ne jenom město…
A určitě to chtějí? Abychom pak po několika málo měsících nečetli, že podnikatelům v Náchodě tento obchvat zničil kšeft, protože kamiony jezdí jinudy a už u nich neutrácejí.
A proč by řidiči kamionů utráceli v Náchodě, když tam nemůžou zaparkovat a v Polsku je levněji?
Ten Hronov je tragédie už jen proto, že většina dopravy po dobudování D11 pojede po obchvatu právě na Hronov a z obchvatu tak bude většina dopravy sjížět stykovou křižovatkou na vedleší a obráceně. Už teď jede z Náchoda na Hronov nějakých 11k aut zatímco směrem na hranice 8k aut.
Po dobudování D11 bude většina dopravy jezdit na Trutnov a Královec.
Hele toto je pouze předpoklad a vlhké sny , možná po dobudování S5 od Bolkowa se o tom můžeme bavit . Ale velká část kamionu jede ve směru na Nysu, Opole. Dále je v přípravě / výstavbě S8 Wroclaw – Klodzko a ta ta trasa je proste kratší a lepší… jediný vyloženě špunt už byl u nás Nachod .. Až před Klodzko je pouze pár semaforu.. Takže tvrdit , že tento směr je nevýznamný a bude minoritní… to si mysli možná v Praze , ale Poláci opravdu ne.. Celkově ta S3 směr na Štětín pro Poláky je mnohem méně významná… Číst vice »
O to se nepřu,ale určitě nebude většina dopravy po dobudování D11 jezdit na Hronov. Jak se píše nademnou.
Takže první jízda v roce 2028 ? Tak to si udělám výlet na slavnostní otevření. A náchodstí občané budou asi hodně slavit. Možná… Nerad tahám do odborných témat politiku ale na podzim jsou volby a iniciativní politici dokážou velmi rychle zaříznout i výborné projekty. Že pane bývalý ministře Bárto ?
vyvolávači po čtyřpruhu si uvědomte, že se staví dálnice D11 a D35, což tady může znamenat odklon dopravy právě na tyto dva směry. Nyní tudy vede silnice E67 (jaký si tah Praha – Helsinky), který by se logicky měl přesunout právě na dálnici. Měly by odpadnout cesty Opava – Praha přes Náchod apod. Takže intenzita dopravy prostě klesne.
Každopádně pokud bude 4 pruh Wroclaw -Klodzko a vylepšená cesta Opole – Klodzko, tak to přes Náchod bude pořád hodně vytížená relace..a co se týče samotné ČR nezapomínejme ještě na severní části okresů Jeseník, Bruntál….i pro ně je obchvat Náchoda velmi důležitý, jelikož jinak spojení s vnitrozemím ČR je odtud poměrně tristní.
Ona ta čtyřpruhovka nějak pomůže směru Kudova Zdroj – Klodzko? Aby se tama vyplatilo jezdit na Jeseník?
Ale jinak je v plánu nejen D35 a 44, ale i takové věci jako Borohrádek, Častolovice a tak, takže i nejkratší cesta přes Králíky se bude zlepšovat…
Divil byste se, ale spoustu lidí z Jesenicka jezdí do Čech raději i oklikou přes Klodzko, Náchod. Tím spíš třeba v zimě, v horším počasí je to dost jasná volba. A s turistickým boomem kolem Dolní Moravy je to jen čím dál úmornější cesta jet tu horskou rallye přes Ramzovou, Hanušovice, Králíky, Pastviny.. dříve tu ani zdaleka nejezdilo tolik aut..
Uh, i tam někdo volá po čtřpruhu? Hm… možná pokud by tento obchvat byl hotový dřív než D11 na hranici, pak by Náchod mohl mít nějakou špičku, ale pak by se to mělo usadit…
Ale teda aspoň mosty by na tomto obchvatu Náchoda mohli připravit tak aby stačily pro tři pruhy (13m) to by se tam někdy dodělat mohlo tak aby kvůli tomu nemusely mosty dolů a znova…
A ten ValMez se někdy dočká? Netuší někdo, jaký je tranzit ve Valašském Meziříčí?
tak ono se nikde ani nepsalo jaký je reálný tranzit přes Náchod, intenzita na průjezdem města zdaleka nevypovídá o skutečném množství tranzitní dopravy, ikdyž množtví kamionů v kontextu navazujících komunikací mimo město už trochu ano. Tyto intenzity si můžete dohledat na interaktivní mapě celostátního sčítání dopravy 2020
Zapněte google -> zadejte ŘSD sčítání dopravy 2020 a budete vědět 🙂
to jsou mi novinky že z dat z CSD zjistím tranzitní dopravu 😮
Ne, nedočká 😊 Ok, ale teď vážně, ŘSD Zlín by mělo přijet do HK na školení. Tady letos otevřou 10,5km D35 (2letá výstavba), zahájí cca 40km D11, obchvat Náchoda atd. ŘSD Zlín snad po 17ti letech otevře teprve první úsek D49 k Fryštáku a navazující plánují na r.2029? Docela úlet, když teď všichni budou vedeni do centra Zlína. Obchvat ValMezu má stejné tempo. Přes ValMez občas jezdím a je to katastrofa, nezávidím místním. Ještě odpověď na váš dotaz. Z dat ŘSD, na které odkazují pánové (díky za návod), jezdí v centru ValMezu 22tis. vozidel, v Náchodu dle stejné metodiky vyšlo… Číst vice »
Krásné krásné, jen ten průser s napojenim II/303. Po dokončení dálnice D11 téměř veškerý provoz na severním konci bude z a na II/303…..
je nějak řešen sjezd na Hronov? nebo hezky pěkně po staru přes město?
Je to napsané v článu, sjedeš na Hranicích směr Náchod a na kruháku u Alberta odbočíš na Hronov.
ajo, pardon a díky 😊
Neexistuje v eu nějaké nařízení od kolika aut denně musí být 4 pruhy?
Ideál by bylo
10000 a víc 4 pruhy a minimálně 100 km/h klidně bez odstavných pruhů ale s odděleným protipruhem
5000 a víc 2 pruhy bez kruháčů a bariér a minimálně 90 km/h
ČSN 73 6001. Ale mám obavy, že s Vámi uvažovanými parametry by peněženka i příroda zaplakala, následně bysme plakali my. 5000 voz/24 hod má kdejaká silnice 2. třídy… S návrhovou rychlostí 90 km/h a MÚK, kam by se to vešlo?
Pardon, 73 6101.
https://imgur.com/a/XJAlHFH
Dopravu do 20000 aut / den na rovině zvládne bez zácp i směrově rozdělený dvoupruh na 80km/h s MÚK či kruhovými objezdy.
Čtyřpruhy se tak budují primárně pro předjíždění. Čím vyšší rychlost tím neižší kapacita.
Kruháče na silnice 1. třídy a silnice nad 5000 aut nepatří a jsou katastrofa
Je předpoklad, že intenzity dopravy půjdou dolů v souvislosti s dokončením D11
vy nám ten tunel na I/69 pod Syrákovem dotlačíte!
Přestavba na 4 pruhy pak bude počítám stát víc než tahle stavba. jsme prostě díra plná blbů že tady dělají práci na půl a vzniká další silnice smrti bez oddělených protisměrných pruhů a jen se dvěma místo čtyř 🙁
Čtyři pruhy jsou zbytečné, je to dvoupruh už od dálnice.
No vždyť také pokud jedu 90 realnych každou chvíli mne někdo predjizdi mnohdy do zatáček, přes plnou a srafy…..
To bohužel ano, někteří jsou fakt hovada, ale pojud tam bude čtyř pruh tak těch 90 nebude dodržovat nikdo a navív by se ten obchvat neskutečně prodražil, např. kvůli mimoúrovnové křižovatce v Radechové.
To ale není problém silnice. Pokud nebudou pokuty v desítkách procent z ceny vozidla nebo přiznaného majetku nebo zabavení vozidla na dobu několika hodin až dnů a poraď si jak umíš, tak se nic nezmění.
Pokuty v desitkach procent z priznaneho majetku, vy jste opravdu vase prezdivka.
Netrpim laskou k pitomcum kaslajicim na predpisy, ale tyhle vykriky nic neresi a akorat destruuji normalni diskuzi. O coz trollum prave jde. Rozesirat.
Viz Švýcarsko.
Baví mne argumenty Švýcarskem, ale jen v oblasti kde se to hodí. Když pak dojde na zmínku i na jiné povinnosti ve Švýcarsku, tak se najednou příznivcům Švýcar křiví huba…