posily_do_teamu

Konec dvacetiletého čekání a 30 000 aut denně na průjezdu městem. Začala stavba obchvatu Náchoda

Vizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD

Šéf výboru pro dopravu kritizuje chybějící koordinaci s krajskou přeložkou.

Odebírat
Upozornit na
guest
43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Hlavní spojka Prahy a Varšavy by měla mát prostě 4 pruhy, nemohu si pomoct

Hans1979

Velice vás chválím za vyznění tohoto článku . Pouze ohledně velkého poklesu kamionové dopravy po dostavbě D11 si opravdu v PL nejsou zdaleka jistí. Dost záleží na tom , kdy bude hotovy úsek S5 od Bolkowa na Wroclaw ( nikdo nebude objíždět po S3 a A4) Nevím do jaké míry znáte dopravni proudy kamionu v Polsku, ale D11/S3 je opravdu ve směru Legnica, Zielona Gora a Štětín téměř nulová .. Bylo by fajn, pokud by se to podařilo přesunout. Každopádně to nečekám horizontu pár let a spíš jen z části .. Ale sám víte , v jaké fázi je S8… Číst vice »

Hans1979

Samozřejmě vím o omezeni na staré současné silnici I/14 , ale ty dopravní proudy jsou jasné a pokud nebude přímý sjezd z S3 na Wroclaw ( nový úsek S5) , moc toho dokončení D11 nezmění

Jan

Poslední za to však pořádná průjezdní obec mezi Prahou a Kladskem. Haleluja…

Tomariero

Na naší straně souhlas, ale v Polsku toho ještě pár je.

Jan

Kladsko označujeme celý výběžek, ne jenom město…

Michal Bartoníček

A určitě to chtějí? Abychom pak po několika málo měsících nečetli, že podnikatelům v Náchodě tento obchvat zničil kšeft, protože kamiony jezdí jinudy a už u nich neutrácejí.

mic

A proč by řidiči kamionů utráceli v Náchodě, když tam nemůžou zaparkovat a v Polsku je levněji?

David

Ten Hronov je tragédie už jen proto, že většina dopravy po dobudování D11 pojede po obchvatu právě na Hronov a z obchvatu tak bude většina dopravy sjížět stykovou křižovatkou na vedleší a obráceně. Už teď jede z Náchoda na Hronov nějakých 11k aut zatímco směrem na hranice 8k aut.

Hytlák

Po dobudování D11 bude většina dopravy jezdit na Trutnov a Královec.

Hans1979

Hele toto je pouze předpoklad a vlhké sny , možná po dobudování S5 od Bolkowa se o tom můžeme bavit . Ale velká část kamionu jede ve směru na Nysu, Opole. Dále je v přípravě / výstavbě S8 Wroclaw – Klodzko a ta ta trasa je proste kratší a lepší… jediný vyloženě špunt už byl u nás Nachod .. Až před Klodzko je pouze pár semaforu.. Takže tvrdit , že tento směr je nevýznamný a bude minoritní… to si mysli možná v Praze , ale Poláci opravdu ne.. Celkově ta S3 směr na Štětín pro Poláky je mnohem méně významná… Číst vice »

Hytlák

O to se nepřu,ale určitě nebude většina dopravy po dobudování D11 jezdit na Hronov. Jak se píše nademnou.

J.Š.Hájek

Takže první jízda v roce 2028 ? Tak to si udělám výlet na slavnostní otevření. A náchodstí občané budou asi hodně slavit. Možná… Nerad tahám do odborných témat politiku ale na podzim jsou volby a iniciativní politici dokážou velmi rychle zaříznout i výborné projekty. Že pane bývalý ministře Bárto ?

libor

vyvolávači po čtyřpruhu si uvědomte, že se staví dálnice D11 a D35, což tady může znamenat odklon dopravy právě na tyto dva směry. Nyní tudy vede silnice E67 (jaký si tah Praha – Helsinky), který by se logicky měl přesunout právě na dálnici. Měly by odpadnout cesty Opava – Praha přes Náchod apod. Takže intenzita dopravy prostě klesne.

Jan

Každopádně pokud bude 4 pruh Wroclaw -Klodzko a vylepšená cesta Opole – Klodzko, tak to přes Náchod bude pořád hodně vytížená relace..a co se týče samotné ČR nezapomínejme ještě na severní části okresů Jeseník, Bruntál….i pro ně je obchvat Náchoda velmi důležitý, jelikož jinak spojení s vnitrozemím ČR je odtud poměrně tristní.

SYN

Ona ta čtyřpruhovka nějak pomůže směru Kudova Zdroj – Klodzko? Aby se tama vyplatilo jezdit na Jeseník?
Ale jinak je v plánu nejen D35 a 44, ale i takové věci jako Borohrádek, Častolovice a tak, takže i nejkratší cesta přes Králíky se bude zlepšovat…

Jan

Divil byste se, ale spoustu lidí z Jesenicka jezdí do Čech raději i oklikou přes Klodzko, Náchod. Tím spíš třeba v zimě, v horším počasí je to dost jasná volba. A s turistickým boomem kolem Dolní Moravy je to jen čím dál úmornější cesta jet tu horskou rallye přes Ramzovou, Hanušovice, Králíky, Pastviny.. dříve tu ani zdaleka nejezdilo tolik aut..

SYN

Uh, i tam někdo volá po čtřpruhu? Hm… možná pokud by tento obchvat byl hotový dřív než D11 na hranici, pak by Náchod mohl mít nějakou špičku, ale pak by se to mělo usadit…
Ale teda aspoň mosty by na tomto obchvatu Náchoda mohli připravit tak aby stačily pro tři pruhy (13m) to by se tam někdy dodělat mohlo tak aby kvůli tomu nemusely mosty dolů a znova…

vreckam

A ten ValMez se někdy dočká? Netuší někdo, jaký je tranzit ve Valašském Meziříčí?

PetrN

tak ono se nikde ani nepsalo jaký je reálný tranzit přes Náchod, intenzita na průjezdem města zdaleka nevypovídá o skutečném množství tranzitní dopravy, ikdyž množtví kamionů v kontextu navazujících komunikací mimo město už trochu ano. Tyto intenzity si můžete dohledat na interaktivní mapě celostátního sčítání dopravy 2020

Jan M

Zapněte google -> zadejte ŘSD sčítání dopravy 2020 a budete vědět 🙂

PetrN

to jsou mi novinky že z dat z CSD zjistím tranzitní dopravu 😮

odpoved

Ne, nedočká 😊 Ok, ale teď vážně, ŘSD Zlín by mělo přijet do HK na školení. Tady letos otevřou 10,5km D35 (2letá výstavba), zahájí cca 40km D11, obchvat Náchoda atd. ŘSD Zlín snad po 17ti letech otevře teprve první úsek D49 k Fryštáku a navazující plánují na r.2029? Docela úlet, když teď všichni budou vedeni do centra Zlína. Obchvat ValMezu má stejné tempo. Přes ValMez občas jezdím a je to katastrofa, nezávidím místním. Ještě odpověď na váš dotaz. Z dat ŘSD, na které odkazují pánové (díky za návod), jezdí v centru ValMezu 22tis. vozidel, v Náchodu dle stejné metodiky vyšlo… Číst vice »

John

Krásné krásné, jen ten průser s napojenim II/303. Po dokončení dálnice D11 téměř veškerý provoz na severním konci bude z a na II/303…..

Gregyros

je nějak řešen sjezd na Hronov? nebo hezky pěkně po staru přes město?

halbsatdt

Je to napsané v článu, sjedeš na Hranicích směr Náchod a na kruháku u Alberta odbočíš na Hronov.

Gregyros

ajo, pardon a díky 😊

Tomáš

Neexistuje v eu nějaké nařízení od kolika aut denně musí být 4 pruhy?

Ideál by bylo

10000 a víc 4 pruhy a minimálně 100 km/h klidně bez odstavných pruhů ale s odděleným protipruhem

5000 a víc 2 pruhy bez kruháčů a bariér a minimálně 90 km/h

Pavel S.

ČSN 73 6001. Ale mám obavy, že s Vámi uvažovanými parametry by peněženka i příroda zaplakala, následně bysme plakali my. 5000 voz/24 hod má kdejaká silnice 2. třídy… S návrhovou rychlostí 90 km/h a MÚK, kam by se to vešlo?

Pavel S.

Pardon, 73 6101.

Gregyros
David

Dopravu do 20000 aut / den na rovině zvládne bez zácp i směrově rozdělený dvoupruh na 80km/h s MÚK či kruhovými objezdy.
Čtyřpruhy se tak budují primárně pro předjíždění. Čím vyšší rychlost tím neižší kapacita.

Tomáš

Kruháče na silnice 1. třídy a silnice nad 5000 aut nepatří a jsou katastrofa

Poutnik99

Je předpoklad, že intenzity dopravy půjdou dolů v souvislosti s dokončením D11

Jan M

vy nám ten tunel na I/69 pod Syrákovem dotlačíte!

Tomáš

Přestavba na 4 pruhy pak bude počítám stát víc než tahle stavba. jsme prostě díra plná blbů že tady dělají práci na půl a vzniká další silnice smrti bez oddělených protisměrných pruhů a jen se dvěma místo čtyř 🙁

halbsatdt

Čtyři pruhy jsou zbytečné, je to dvoupruh už od dálnice.

John

No vždyť také pokud jedu 90 realnych každou chvíli mne někdo predjizdi mnohdy do zatáček, přes plnou a srafy…..

halbsatdt

To bohužel ano, někteří jsou fakt hovada, ale pojud tam bude čtyř pruh tak těch 90 nebude dodržovat nikdo a navív by se ten obchvat neskutečně prodražil, např. kvůli mimoúrovnové křižovatce v Radechové.

Pako

To ale není problém silnice. Pokud nebudou pokuty v desítkách procent z ceny vozidla nebo přiznaného majetku nebo zabavení vozidla na dobu několika hodin až dnů a poraď si jak umíš, tak se nic nezmění.

Gwann

Pokuty v desitkach procent z priznaneho majetku, vy jste opravdu vase prezdivka.

Netrpim laskou k pitomcum kaslajicim na predpisy, ale tyhle vykriky nic neresi a akorat destruuji normalni diskuzi. O coz trollum prave jde. Rozesirat.

Jaaa

Viz Švýcarsko.

Vrána

Baví mne argumenty Švýcarskem, ale jen v oblasti kde se to hodí. Když pak dojde na zmínku i na jiné povinnosti ve Švýcarsku, tak se najednou příznivcům Švýcar křiví huba…