Konec dvacetiletého čekání a 30 000 aut denně na průjezdu městem. Začala stavba obchvatu Náchoda
Vizualizace obchvatu Náchoda. Foto: ŘSD

Šéf výboru pro dopravu kritizuje chybějící koordinaci s krajskou přeložkou.
Šéf výboru pro dopravu kritizuje chybějící koordinaci s krajskou přeložkou.
Tak tohle je ukázka, že se lze pustit do jednoho z nejnáročnějších obchvatů při srovnatelné potřebnosti s mnohem jednoduššími. Proč tomu tak je a nepostupuje se metodou minimalizace nákladů při maximalizaci počtu obchvatů, ponechám na ctěném obecenstvu.
Náchod je jedním z největších měst v zemi, který dosud obchvat nemá…
Napsal bych to trochu jinak. Také Náchod, tak jako spousta jiných i větších měst, bohužel stále obchvat také nemá…… Nebo tak nějak 🙂
Takže byste napsal to samé vlastními slovy…není to pro každého absolventa 4. třídy základky normální?
normální by bylo, pokud by větší města. kterými projíždí desetitisíce aut, měla obchvaty popř by byly aspoň v přípravě
Když si člověk uvědomí, že je to skoro stejně drahé (3,2 mld) jako celá dálnice z HK do Jaroměře (4 mld)…
Chlapče, děláš si legraci ?
Dálnice mezi HK a Jaroměří vede po totální rovině a bývalých polích a je tam minimum mostu a všeho
Byls někdy kolem Náchoda?? Sedni na kolo a projeď se tam, Kramolna a okolí
Pak bys tady nepsal tyhle blbosti
Zklidni se, starče. Bylo to jen úvaha. Kde tam vidíš legraci? Já nikde. Spíš jsem to bral jako porovnání o kolik také stoupla cena stavebních prací, oproti roku budování D11 v tomto úseku. Na Náchodsku jsem vyrůstal, jsem z HK. Znám tady každý centimetr, Pavlišov nevyjímaje. Pořád je to 22,6 km délky ve dvoupruhu v násypech i zářezech, několika MÚK, přemostění a proti 6,5 km tedy téměř 3,5 násobek délky. Stejně tak jako cena dostavby D11 k Polsku od Jaroměře se oproti ceně kdy se otevírala D11 k Jaroměři více jak zdvojnásobila. Howgh.
Ty ses nejakej Apač ?
Nějak nejsem zvyklej , že by někdo končil konverzaci.
Bud rad, ze se to staví
Za pár let bude šlus a vymalováno
S takhle uřvanými lidmi to ani nijak nejde.
To je skvělá zpráva, kterou mi kazí jen to, že Valašské Meziříčí na svůj obchvat stále čeká.
ano, tak jako spousta jiných a i větších měst jak Náchod nebo Valmez….
Hlavní spojka Prahy a Varšavy by měla mát prostě 4 pruhy, nemohu si pomoct
To je snad dálnice, ne?
Hlavní spojka Prahy a Varšavy mít čtyři pruhy bude. A povede úplně jinudy. Račte se podívat do mapy.
Tak schválně.
Protože je zcela evidentní, že všichni se do map dívají, ale málokdo registruje výstavbu S8 Wroclav – Kłodzko (Bardo), která má být hotová do konce roku 2028.
Jet potom směr HK- WRO (WAW) po S3/A4 přes Legnici bude ještě větší nesmysl, než dnes.
A jaká jiná plně čtyřpruhá varianta tady je? Po D1 přes Ostravu?
Snažím se nad mapou pochopit, v čem spatřujete ten nesmysl, ale nevidím to tam. Já bych po S3 klidně jel (po dokončení napojení na naší straně).
Jinak taky dost záleží na tom, odkud jedete. Ostraváci asi budou mít jasno, Západočeši taky. Dilema, které popisujete, nastane nejspíš jen u těch, kdo bydlí tak nějak uprostřed (kde je ostatně ten Náchod).
Ta trasa je dost kompilovana a S5 úsek od Bolkowa vzdálena budoucnost. Je to stále ve stadiu úvah
Krásné mapy jsou zde a omlouvám se za odkaz
https://ssc.siskom.waw.pl/
Za odkaz díky!
Škoda , že takovouhle mapku neznám pro ČR nebo SK , žádné blbosti jen stadium všeho a rok otevření
Velice vás chválím za vyznění tohoto článku . Pouze ohledně velkého poklesu kamionové dopravy po dostavbě D11 si opravdu v PL nejsou zdaleka jistí. Dost záleží na tom , kdy bude hotovy úsek S5 od Bolkowa na Wroclaw ( nikdo nebude objíždět po S3 a A4) Nevím do jaké míry znáte dopravni proudy kamionu v Polsku, ale D11/S3 je opravdu ve směru Legnica, Zielona Gora a Štětín téměř nulová .. Bylo by fajn, pokud by se to podařilo přesunout. Každopádně to nečekám horizontu pár let a spíš jen z části .. Ale sám víte , v jaké fázi je S8… Číst vice »
Samozřejmě vím o omezeni na staré současné silnici I/14 , ale ty dopravní proudy jsou jasné a pokud nebude přímý sjezd z S3 na Wroclaw ( nový úsek S5) , moc toho dokončení D11 nezmění
Poslední za to však pořádná průjezdní obec mezi Prahou a Kladskem. Haleluja…
Na naší straně souhlas, ale v Polsku toho ještě pár je.
Kladsko označujeme celý výběžek, ne jenom město…
A určitě to chtějí? Abychom pak po několika málo měsících nečetli, že podnikatelům v Náchodě tento obchvat zničil kšeft, protože kamiony jezdí jinudy a už u nich neutrácejí.
A proč by řidiči kamionů utráceli v Náchodě, když tam nemůžou zaparkovat a v Polsku je levněji?
Ten Hronov je tragédie už jen proto, že většina dopravy po dobudování D11 pojede po obchvatu právě na Hronov a z obchvatu tak bude většina dopravy sjížět stykovou křižovatkou na vedleší a obráceně. Už teď jede z Náchoda na Hronov nějakých 11k aut zatímco směrem na hranice 8k aut.
Po dobudování D11 bude většina dopravy jezdit na Trutnov a Královec.
Hele toto je pouze předpoklad a vlhké sny , možná po dobudování S5 od Bolkowa se o tom můžeme bavit . Ale velká část kamionu jede ve směru na Nysu, Opole. Dále je v přípravě / výstavbě S8 Wroclaw – Klodzko a ta ta trasa je proste kratší a lepší… jediný vyloženě špunt už byl u nás Nachod .. Až před Klodzko je pouze pár semaforu.. Takže tvrdit , že tento směr je nevýznamný a bude minoritní… to si mysli možná v Praze , ale Poláci opravdu ne.. Celkově ta S3 směr na Štětín pro Poláky je mnohem méně významná… Číst vice »
O to se nepřu,ale určitě nebude většina dopravy po dobudování D11 jezdit na Hronov. Jak se píše nademnou.
myslím, že je řeč o většině dopravy, která přijíždí do Náchoda od východu, nikoliv o většině dopravy v celé oblasti
Máš nějaké zkušenosti s vlhkým snem ?
Takže první jízda v roce 2028 ? Tak to si udělám výlet na slavnostní otevření. A náchodstí občané budou asi hodně slavit. Možná… Nerad tahám do odborných témat politiku ale na podzim jsou volby a iniciativní politici dokážou velmi rychle zaříznout i výborné projekty. Že pane bývalý ministře Bárto ?
vyvolávači po čtyřpruhu si uvědomte, že se staví dálnice D11 a D35, což tady může znamenat odklon dopravy právě na tyto dva směry. Nyní tudy vede silnice E67 (jaký si tah Praha – Helsinky), který by se logicky měl přesunout právě na dálnici. Měly by odpadnout cesty Opava – Praha přes Náchod apod. Takže intenzita dopravy prostě klesne.
Každopádně pokud bude 4 pruh Wroclaw -Klodzko a vylepšená cesta Opole – Klodzko, tak to přes Náchod bude pořád hodně vytížená relace..a co se týče samotné ČR nezapomínejme ještě na severní části okresů Jeseník, Bruntál….i pro ně je obchvat Náchoda velmi důležitý, jelikož jinak spojení s vnitrozemím ČR je odtud poměrně tristní.
Ona ta čtyřpruhovka nějak pomůže směru Kudova Zdroj – Klodzko? Aby se tama vyplatilo jezdit na Jeseník?
Ale jinak je v plánu nejen D35 a 44, ale i takové věci jako Borohrádek, Častolovice a tak, takže i nejkratší cesta přes Králíky se bude zlepšovat…
Divil byste se, ale spoustu lidí z Jesenicka jezdí do Čech raději i oklikou přes Klodzko, Náchod. Tím spíš třeba v zimě, v horším počasí je to dost jasná volba. A s turistickým boomem kolem Dolní Moravy je to jen čím dál úmornější cesta jet tu horskou rallye přes Ramzovou, Hanušovice, Králíky, Pastviny.. dříve tu ani zdaleka nejezdilo tolik aut..
Uh, i tam někdo volá po čtřpruhu? Hm… možná pokud by tento obchvat byl hotový dřív než D11 na hranici, pak by Náchod mohl mít nějakou špičku, ale pak by se to mělo usadit…
Ale teda aspoň mosty by na tomto obchvatu Náchoda mohli připravit tak aby stačily pro tři pruhy (13m) to by se tam někdy dodělat mohlo tak aby kvůli tomu nemusely mosty dolů a znova…
No a Vy si uvědomte výstavbu S8 do Kłodzka, kterou vůbec neberete v úvahu.
A stejně tak neberete v úvahu přestavbu A4 mezi Legnicí a Wroclaví, která z toho úseku na dlouhou dobu udělá ještě větší mordor, než je tam dnes.
A ten ValMez se někdy dočká? Netuší někdo, jaký je tranzit ve Valašském Meziříčí?
tak ono se nikde ani nepsalo jaký je reálný tranzit přes Náchod, intenzita na průjezdem města zdaleka nevypovídá o skutečném množství tranzitní dopravy, ikdyž množtví kamionů v kontextu navazujících komunikací mimo město už trochu ano. Tyto intenzity si můžete dohledat na interaktivní mapě celostátního sčítání dopravy 2020
Dle sčítání dopravy proudí Náchodem cca 6000 TNV za den, což je docela masakr.
Zapněte google -> zadejte ŘSD sčítání dopravy 2020 a budete vědět 🙂
to jsou mi novinky že z dat z CSD zjistím tranzitní dopravu 😮
Ne, nedočká 😊 Ok, ale teď vážně, ŘSD Zlín by mělo přijet do HK na školení. Tady letos otevřou 10,5km D35 (2letá výstavba), zahájí cca 40km D11, obchvat Náchoda atd. ŘSD Zlín snad po 17ti letech otevře teprve první úsek D49 k Fryštáku a navazující plánují na r.2029? Docela úlet, když teď všichni budou vedeni do centra Zlína. Obchvat ValMezu má stejné tempo. Přes ValMez občas jezdím a je to katastrofa, nezávidím místním. Ještě odpověď na váš dotaz. Z dat ŘSD, na které odkazují pánové (díky za návod), jezdí v centru ValMezu 22tis. vozidel, v Náchodu dle stejné metodiky vyšlo… Číst vice »
hochu, Východní Čechy byly ještě před 10 lety téměř bez dálnice – jen kousek D11 před HK v Pardubickém a část v HK kraji
Morava (hlavně severní) je dávno vyřešena a mnohem lépe, když si vezmeš “zbytnou” dálnici D48. Jezdím tam občas a to je neskutečný luxus proti středním Čechám.
D49 je fajn, ale ty intenzity u hranic budou nízké , až hrůza …
Krásné krásné, jen ten průser s napojenim II/303. Po dokončení dálnice D11 téměř veškerý provoz na severním konci bude z a na II/303…..
je nějak řešen sjezd na Hronov? nebo hezky pěkně po staru přes město?
Je to napsané v článu, sjedeš na Hranicích směr Náchod a na kruháku u Alberta odbočíš na Hronov.
ajo, pardon a díky 😊
Neexistuje v eu nějaké nařízení od kolika aut denně musí být 4 pruhy?
Ideál by bylo
10000 a víc 4 pruhy a minimálně 100 km/h klidně bez odstavných pruhů ale s odděleným protipruhem
5000 a víc 2 pruhy bez kruháčů a bariér a minimálně 90 km/h
ČSN 73 6001. Ale mám obavy, že s Vámi uvažovanými parametry by peněženka i příroda zaplakala, následně bysme plakali my. 5000 voz/24 hod má kdejaká silnice 2. třídy… S návrhovou rychlostí 90 km/h a MÚK, kam by se to vešlo?
Pardon, 73 6101.
https://imgur.com/a/XJAlHFH
Jj, tam by ty rozhledové a směrové poměry musely vypadat krapet jinak.
Dopravu do 20000 aut / den na rovině zvládne bez zácp i směrově rozdělený dvoupruh na 80km/h s MÚK či kruhovými objezdy.
Čtyřpruhy se tak budují primárně pro předjíždění. Čím vyšší rychlost tím neižší kapacita.
Kruháče na silnice 1. třídy a silnice nad 5000 aut nepatří a jsou katastrofa
Žádný stát na světě není tak bohatý aby si mohl dovolit na každé silnici s 5k auty budovat MÚK.
Je předpoklad, že intenzity dopravy půjdou dolů v souvislosti s dokončením D11
vy nám ten tunel na I/69 pod Syrákovem dotlačíte!
A budete na to vyasfaltování republiky platit daně?
Přestavba na 4 pruhy pak bude počítám stát víc než tahle stavba. jsme prostě díra plná blbů že tady dělají práci na půl a vzniká další silnice smrti bez oddělených protisměrných pruhů a jen se dvěma místo čtyř 🙁
Čtyři pruhy jsou zbytečné, je to dvoupruh už od dálnice.
No vždyť také pokud jedu 90 realnych každou chvíli mne někdo predjizdi mnohdy do zatáček, přes plnou a srafy…..
To bohužel ano, někteří jsou fakt hovada, ale pojud tam bude čtyř pruh tak těch 90 nebude dodržovat nikdo a navív by se ten obchvat neskutečně prodražil, např. kvůli mimoúrovnové křižovatce v Radechové.
To ale není problém silnice. Pokud nebudou pokuty v desítkách procent z ceny vozidla nebo přiznaného majetku nebo zabavení vozidla na dobu několika hodin až dnů a poraď si jak umíš, tak se nic nezmění.
Pokuty v desitkach procent z priznaneho majetku, vy jste opravdu vase prezdivka.
Netrpim laskou k pitomcum kaslajicim na predpisy, ale tyhle vykriky nic neresi a akorat destruuji normalni diskuzi. O coz trollum prave jde. Rozesirat.
Viz Švýcarsko.
Baví mne argumenty Švýcarskem, ale jen v oblasti kde se to hodí. Když pak dojde na zmínku i na jiné povinnosti ve Švýcarsku, tak se najednou příznivcům Švýcar křiví huba…