Konec dohadování o platnost jízdenek. Jihomoravský kraj bude i nadále uznávat tarif ČD
Elektrická jednotka Moravia nedaleko stanice Brno hlavní nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Kombinujte jízdenky, radí kraj.
Kombinujte jízdenky, radí kraj.
Existuje v sučasnosti aj denný sieťový listok ČD na územi JMK, resp. je moznosť vyuzivať na uzemi JMK aj celoštátny sietovy listok ČD (napriklad týzdenný alebo dvojtýzdenny prazdninový), alebo IN100, alebo sa uvedená dohoda tyka len cestujucich z územia JMK smer ostatne kraje ČR. Skratka zaujima ma cestovanie po JMK, nie len jednotlive cesty. V pripade jednotlivych ciet (ale len v ramci JMK (napriklad Krenovice-Blansko) je toez mozne kupit jednorazovy listok ČD?
V rámci kraje (Křenovice-Blansko) ČD tarif už nekoupíš.
Ty síťové si nejsem 100 % jistý, ale asi by to díky této smlouvě platit mělo dál…
Můžete si koupit denní síťový lístek od IDS JMK
… kdo pojede rychlíkem z Brna do Ústí nad Orlicí, u Českých drah za Flexi základní jednosměrnou zaplatí 207 Kč …
Mně teda eshop ČD ukazuje Flexi za 155, 207 je cena za OneTicket (mám navolen zítřejší den).
Takže na jízdenku ČD můžu jet dál i v rámci jihomoravského kraje? Například z Rosic do Brna?
V rámci JMK na ni nemůžete jet už skoro 5 let.
No to asi těžko, jezdím na ni i teď 😀 mě jde o to, jestli to půjde dál i po 15.12.
Úsekovou jízdenku ČD z Rosic do Brna rozhodně nemáte, ale jestli máte třeba In100, tak s ní můžete jezdit i nadále.
Nejezdíte. Přečtěte si, co je na jízdence napsáno. Není tam tarif ČD, ale IDS JMK.
Ok tak jinak, půjde po 15.12. udělat to samé co doposud, tj. jít na web ČD, zadat Rosice – Brno a ono mi to vyplivne jízdenku? Je mi jedno jestli tam bude tarif ČD, IDS JMK , polárního expresu nebo spěšňáku do Bradavic. Zatím mi stále nikdo neodpověděl. Děkuji
Jo prodej na e-shopu ČD, proč by nešel. SJT půjde určitě a idsjmk nevidím důvod proč by to rušili.
Ok, díky. Nevím co je to SJT. Proč by to nešlo? Nevím, abych pravdu řekl, už se v tom vůbec nevyznám. Pořád tu čtu články, že ČD nebudou uznávat jízdenky IDS JMK, pak že jo, pak že zase ne… že ty vlaky neprovozujou ČD, ale IDS JMK. Zlatý doby, kdy jsem si koupil na nádraží jízdenku z bodu A do bodu B a víc jsem neřešil. A to nejsem nějaký staromilec co se nevyzná v moderních technologiích. Já si s tím poradím, ale lituju lidi, co musí jednou za čas jet vlakem a tady v tom mumraji se nevyznají.
Obráceně – IDS JMK nechtěl uznávat jízdenky ČD. Teď šlo o mezikrajské, vnitrokrajské už jsou jen IDS JMK. Jízdenku z bodu A do bodu B si pořád koupit můžete, když to nebude modrým vlakem tak za jednotný tarif SJT.
No jo jenže když ten tady v ČB je v o polovinu dražší než JMK a ještě na ten samý lístek jedeš po Brně, Jo i moje teta která měla absolutně stejný názor uznala, že ČD jsou bullshit
SJT – Systém jednotného tarifu.
Tohle mi přijde jako normální řešení – ať si cestující vybere nejvýhodnější variantu jízdného. Někdo si koupí jednu jízdenku na celou trasu, někdo bude řešit hlavolamy s tarify IDS.
Jenže na tu možnost „jízdenka na celou trasu“ je přeci SJT. Kraj by měl spíš uznávat SJT i v autobusech/mhd, ne si nechat vnucovat tr10 do modrých vlaků.
Přesně tak, to bychom ale nesměli být na jižní Moravě, kde si každý kvůli koruně nechá vrtat koleno.
S tím nelze nic jiného než souhlasit, jenže cestující by měli vědět, že ta možnost existuje, že IDS je v pořádku a ne, jak jsem občas svědkem v našem PID, že i když průvodčí cestujícím vnucuje levnější PID jízdenku s možností jet dále i po Praze, cestující ji odmítne, koupí si dražší ČD nebo ještě lépe Oneticet do centra Prahy a tam si koupí novou na tramvaj, či metro a nikdo mu nevymluví, že stačí ta z vlaku. Nejvíc mě tuhle dodělali starší lidé, kteří si hned po takovéto koupi stěžovali, jak je jízdenka drahá a ještě k tomu musí… Číst vice »
Jj taky si občas připadám že mluvím že stádem blbů. Hlavně že pak nadávají že máslo drahé a volí Babiše který ho vyrábí drahé
Chtěl bych se zeptat na ty automaty na jízdenky, když bude automat na teměř všech nádražích, k čemu bude ten ve vlaku? Myslel jsem původně že široký automat ve vlaku bude přijímat aji hotovost, ale zjistil jsem že ne, tak nerozumím jeho učel Ten automat ve vlaku se bude dosazovat i do starších vozidel, nebo bude jen ve vozidlech v barvach idsjmk? Kdyby se to udělalo jak v rakousku,kde se plati jak hotovosti tak kartou na nadraži nebo ve vlaku, tak by to bylo určitě lepší. Polopruvodči jsou podle mě kničemu a nedavaji mi smysl spiš by měli jezdit tak… Číst vice »
Přes Google i Apple Pay to normálně funguje. Akorát když tam člověk nemá nabitej kredit, tak je to za normální jízdný. Když je dobitej kredit, účtuje to ceny jako za Univerzální jízdenku, což se obzvlášť hodí v Brně…
Co myslíte tím “občas nefunguje”?
Poseidon využívám poslední dva roky a funguje na Androidu naprosto bezvadně a pohodlně. Když je potřeba, dobiju kredit a pak nakupuju jízdenky, které jsou, jak píše diskutující nade mnou, levnější o pár korun.
Aplikace občas dělá nesmysly, to je fakt; typu nenajde existující spojení.
Ale že bych musel kupovat jízdenku znovu, to se mi ještě nestalo.
Jestli je to s přestupem, tak to má tendenci nezobrazovat spojení “naknap”. Taky je tam nějaká preference určitých cest. Třeba mu musím vnutit cestu z Brna do Jedovnic přes Blansko, jinak se mě pokouší poslat autobusem ze Staré osady…
Poseidona používám při každé cestě po jmk a s jeho funkčností většinou nemívám problém. Jizdné mám levnější jak klasické papírové jízdenky, což je fajn. Jen občas aplikace nevyhledá tak výhodné spojení, jak Idos, ale to pak řeším nákupem rychlé jízdenky. Co se týče designu aplikace, to by mohl Kordis konečně vylepšit. Současný je takový nepřehledný a nějaká ikonka (vlak/bus..) by například při hledání spojení neuškodila.
Předpokládám že jedním z důvodů pro automat ve vlaku je Pípni a jeď který se konečně rozšiřuje i mimo Brno.
Když pojedu například z Brna do České Třebové nějakou R19 a budu mít koupené IDSJMK do Letovic, tak prodá mi vlakvedoucí IREDO z Letovic bez přirážky? Berme v potaz, že je v Letovicích otevřená pokladna. Sám jsem takto párkrát chtěl jet, ale nebyl jsem si nikdy jistý tou přirážkou.
Napadlo mě to stejné, při výletu z Brna do Poličky, ale vždycky jsem to nakonec kombinoval s ČD tarifem, když je IREDO sto let za opicemi a neumožňuje nákup on-line.
Ano, dvakrát jsem letos v létě jel touhle linkou na kombinaci IDSJMK (poseidon) a IREDO (vlakvedoucí hned při první kontrole za Brnem).
Podobně z Luhačovic mi prodal průvodčí (pokladna zavřena) do Brna IDS Zlín + IDS JMK, stálo to polovinu, co ČD
Je to tak, totéž na R11 při jízdě na IDS JMK z Brna, tak z Náměště vydá průvodčí jízdenku VDV bez přirážky, a to i kdyby v tu chvíli byla v Náměšti otevřená pokladna.
Potvrzuju, průvodčí prodá bez řečí jízdenky pro Iredo i pro VDV, cesta Brno-Ústí nad Orlicí či rychlíkem Brno-Pardubice tak vyjde rychlým odhadem od 30 až 40 pct levnějši než s tarifem ČD.
Super, díky 🙂
Ano prodá, dokonce i když přestupuju z cizího vlaku (RegioJetu včetně komerce) tak se přirážka nechce.
(Nevím jak IREDO, ale o PID je potřeba si přímo říct. A doporučuji si říkat „x pásem pid“ místo „pid do říčan“ když vím x)
IREDO budete mít v tomto případě bez přirážky. Dalo by se říct, že prodej funguje stejně jako doplatek za jízdu za cílovou stanici, o který pokud se přihlásíte před tou stanicí, odkud platí, tak máte též bez přirážky.
Ano, pokud navazujete na platnou jízdenku z jiného kraje, vždy vám průvodčí prodá další navazný lístek jiného kraje bez přirážky. Takto jezdím na výlety zcela běžně … tarif ČD či OneTicket je naprosto nepoužitelný, jedinou možností je kombinovat krajské jízdenky.
Nedávno jsem zjistil, že ČD kombinovat více jízdenek do jedné transakce umí. Ale jen tehdy, pokud není možný One Ticket.
Takže třeba na trasu Kdyně-Praha: pokud je to spojení s autobusem Kdyně-Domažlice, prodají v jedné transakcí doklad IDPK a vázanou jízdenku. Pokud je to ale s vlakem GWTR, tak už jen One Ticket.
Stejně tak třeba od nového jízdního řádu Znojmo-Bratislava dva doklady se zvýhodněnou jízdenkou ČD
Znojmo-Zlín jen OneTicket
Opravdu pak jde o jednu jizdenku (jednu prepravni smlouvu) nebo jen dve jizdenky vytisknute na stejnem papiru?
Dvě jízdenky, ale to je cestujícímu jedno. Prostě klikne koupit, zaplatit, hotovo. Jestli to pak má jeden nebo dva QR kódy nevím, neměl zatím šanci to vyzkoušet.
Takhle by to mělo fungovat všude se všemi IDS.
No ono to práve cestujúcemu jedno nie je, napríklad ak ujde prípoj, nebodaj posledný,alebo by bol lístok Breclav -Bratislava viazaný na konkrétny vlak. Preto otázka o tom či ide o 2 alebo 1 prepravnú zmluvu je na mieste.
Eshop se vždy snaží prodat celou cestu na jednu jízdenku. Na víc rozdělí jen pokud to nejde na jednu jízdenku (Například Vídeň – Liberec). Vždy je o tom zákazník informován. Pokud jde o kombinaci jízdenek u dopravců, kteří uznávají AJC se to pak bere jako jedna jízdenka. Seznam zapojených dopravců najdete na https://www.cer.be/cer-eu-projects-initiatives/agreement-on-journey-continuation-ajc
AJC má menšiu mieru ochrany ako cesta na jeden lístok. AJC kryje len možnosť použitia neskoršieho vlaku, ale nerieši napr. ubytovanie pri zmeškaní posledného prípoja.
Jak je to u ibalginu? Kdo je dopravcem? ČD nebo JMK?
Píšou že jízdenky ČD budou uznávány ve vlacích na území Jihomoravského kraje, kde jsou dopravcem České dráhy…..
Budou tedy platit i v ibalginech třeba do Hustopeč, nebo jenom tam kde je to hardcore ČD, treba Bučovice a Kyjov?
Dopravcem jsou ČD
Uznávané budou i v Ibalginech, ale prodat Vám je můžou jenom průvodčí ČD, tudíž S6, R56, rychlíky a osobáky v objednávce ostatních krajů
Kvůli 16 korunám budu vymýšlet kraviny…..
Inu, najdou se tací… 🙂
Halíře dělají talíře 😀
Já mám zkušenost že tydlety kombinace udělají podstatně větší slevu než 16 Kč
Když člověk jezdí často, tak se to nasčítá, a ne vždy jde jen o 16 Kč. Pravda, nevím, jak je to s mezikrajskými cestami z JMK, ale pokud např. jedu z Trutnova do Havlíčkova Brodu, tak tarif ČD vychází na 352 Kč, IREDO + ČD 227 Kč bez karty IREDO, resp. 197 Kč s kartou, což je rozdíl více než 100 Kč. A pokud se zpátky vracím ten samý den, tak celodenní IREDO stojí 200 Kč + tarif ČD 67 Kč tam a 67 Kč zpátky, takže za obě (!) cesty zaplatím celkem 334 Kč.
Nové heslo IDSJMK – jezdijednoduse … a pak radí kombinujte … no to dělám už tak 2 roky, na každou cestu 2 až 3 lístky …
A teď si vemte, že každý, kdo přestupuje bus-vlak vlak-MHD by musel mít dva doklady. A kdo přestupuje bus-bus taky a to i v rámci jednoho dopravce. Kdo jede bus-vlak-MHD, ten by potřeboval 3 jízdenky.
To by teprve byla opičárna.
Jenže teď to dopadá tak, že kdo jede jedním vlakem, ten má dvě jízdenky a tři průkazky.
Jak říkal Miloš Jakeš: tu jsme to s tou liberalizací poněkud přešvihli, soudruzi
Proč uvádíte jako místo, kde na sebe navážete jízdenky jiných tarifů, Letovice? IDS JMK platí až do Březové nad Svitavou.
Nebude tam nejaka okrajova podminka typu ze vlak v te stanici musi zastavit?
Ale ten vlak staví i v té Březové 🙂
Tarif IREDO je levnejší, proto je výhodnější navazovat v Letovicích ….
IREDO není tarif, ale paskvil. Moje největší přání je, aby pan Koleta to IREDO úplně zrušil, a zavedl nový IDS. Nebo alespoň překopat, ideálně zavést FAIRTIQ, nebo prodej přes DoKapsy od ČSOB. Co vím, od koho má být ta nová IREDO aplikace, věřím, že to bude opět paskvil, takže vyřešit minimálně zavedením FAIRTIQ nebo prodejem přes DoKapsy.
Nevím, jestli je levnější, od oka mi přijde, že spíš ne, ale v některých případech je cena do Letovic a do Březové stejná (například ze Zábřeha oboje 90 Kč), tak se vyplatí lomit v Letovicích https://iredo.info/wp-content/uploads/tarifni-mapy-24-7/a2/989%20-%20Z%C3%A1b%C5%99eh%20na%20Morav%C4%9B.pdf:
Naopak třeba z Pardubic je rozdíl 20 Kč, tudíž se vyplatí lomit v Březové, aby to nebylo tak jednoduché 😀
A IREDO do Letovic … a včil mudruj 😉 😀
To bude zase platit i pro vnitrokrajské cesty? V článku nevidím žádnou zmínku, že by to platitlo jen pro mezikrajské cesty (mimo dálkovku).
Pro mezikrajské cesty a pro síťovky to schválili už dřív, ne?
„Cílem této dohody je zajistit co největší komfort pro cestující, kteří využívají vlakovou dopravu mezi regiony.“
Z té citace vyplývá, že se nic nemění.
Tedy mezikrajské cesty a dálková doprava nadále i v tarifu dopravce, vnitrokrajské regionální cesty pouze IDS JMK.
Díky, to jsem přehlédl. Škoda, už jsem myslel, že se vracíme před rok 2020.
Naštěstí ne.
Nicméně důležité info je, že by měly být nadále uznávány i celosíťové jízdenky dopravce. Což lze použít i pro vnitrokrajskou jízdu.
Kombinovane jizdenek je v pohode, dokud v miste jejich navaznosti neni „zajisten“ (ne)pripoj. Ujeti posledniho couraku do Zidlochovic pri prijezdu expresem z Prahy budiz prikladem.
Pokud dopravce a IDS budou chtít, jde zajistit i toto. Stejně jako je snaha to zajistit při přestupu mezi dopravci ze strany soukromých dopravců. Ale musí se chtít.
Ono nejde zas tolik o to, ze by se cekalo (to je celkem jednoduche) ale spis o narok na alternativni prepravu/hotel v pripade, ze ten vlak stejne ujede (kolik bude maximalne cekat, pul hodiny, hodinu?)
Text je prošpikován vzletnými frázemi aktérů dohody péčí o „co největší komfort pro cestující“, takže z tohoto pohledu by i toto pro JMK, potažmo Kordis, neměl být problém. 🙂
Poslední vlak do Židlochovic jede 22:43, ex3 z Prahy je v Brně 22:19…já nevím jak vy ale já tam vidím i rozumnou rezervu. Takže k čemu to chcete navázat?
A co když poslední Ex3 z Prahy bude mít více než 24 minut zpoždění (technicky stačí 20 a neznalost poměrů v přestupní stanici a i tak přestup nemusíte stíhat)?
Kolik je teda pro vás ta správná návaznost u linek v hodinovém taktu? 59 minut?
Pěkně o vlak později a pak pěšky z Hrušovan
Přepokládejme, že v tom přípojném vlaku již v Brně sedí cestující a čekají. Jak dlouho mají tito cestují čekat ve vlaku?
Má to i druhou stranu.
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=575&d=28 Podle Babitronu mel rj575 (posledni Ex3) za posledni mesic na prijezdu do Brna 2x zpozdeni >20 minut, 2x zpozdeni >60 minut a jednou tam vubec nedojel. Kdybych mel celou cestu Praha-Zidlochovice v tarifu CD, tak by mi CD museli proplatit alternativni dopravu do cile (rozumej taxi), pripadne hotel v Brne. Jenze kdyz ty jizdenky mam dve, tak mam dve prepravni smlouvy, z nichz jedna (CD) v Brne konci a druha (JMK) v Brne zacina a JMK je uplne jedno, proc jste na nadrazi v Brne dorazil pozde, to je jako kdybyste po aerolince pozadoval vraceni letenky, protoze jste se… Číst vice »
Oprava: v tom Babitronu ten jeden vlak co nedojel je ten dnesni co vyjede v 19:41 z Prahy-Vrsovic, ale da se ocekavat, ze zadne zpozdeni mit nebude.
Rozumná rezerva to je pouze v případě, že vlak z Prahy jede přesně, nebo má malé zpoždění, jinak na poslední vlak je tato rezerva za mně malá …
Skromný tip: Od toho rychlíku přestupovalo víc lidí do rozjezdu.
Ta návaznost by neměla být jen mezi vlaky, ale celkově.
Kombinované jízdenky zvládá vydávat i eshop ČD – do Katowic a pak do Zurichu mi to z Brna na jeden nákup prodalo dvě jízdenky ČD s upozorněním, že jde o dvě přepravní smlouvy, předpokládám, že právě kvůli kompenzacím za ujeté přípoje v České Třebové, resp. ve Vídni.
Ujetí přípoje není katastrofa, pokud to nemá za následek nějakou životní nepříjemnost. Zmeškání vlastní svatby, rodinného pohřbu, odletu charteru na dovolenou a pod.
Proč zrovna charteru? Na pravidelné linky se životní nepříjemnost nevztahuje?