Sporný čtyřkolejný přejezd v Chuchli po letech zmizí, začíná stavba nadjezdu

Stávající přejezd ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnicStávající přejezd ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnic

Velká Chuchle se dlouho nemohla rozhodnout, zda chce podjezd či nadjezd.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Omlouvám se, že opakuji dotaz, ale víte o někom, kdo by byl schopný dodat silniční svodidlo z cortenu schváleného dle platných technických předpisů? Já tedy ne.

Milan

Děkuji za mínus, ale spíše bych ocenil kontakt na dodavatele a výrobek dle vizualizace.

Michal M

Přidávám dva za lenost.

Michal M

Jestli je platný technický předpis EN, tak corten mají rádi v Itálii.

Klíčové slovo je „barriere in acciaio corten“ a je to třeba tady:

https://www.lpsbarriere.it/barriere-acciaio-corten-protezione-sicurezza-sostenibilita/

Zelvak

Volejte sláva a tři dny se radujte!

Joe

Docela se divím, že se tam co chvíli něco nestalo. V sobotu jsem tam cca půl hodiny čekal a v podstatě při každém cinkání přejezdu blbečci přebíhali jako by se nechumelilo a pár aut vesele projelo. Jednoho debila (to nejde jinak nazvat) dělila od uzavření mezi závorami asi půlvteřina.

Juraj

Nedávno jsme tam kolektivně okřikli matku s dvěma malými dětmi, která už se chystala vyrazit ve výstraze přes koleje. Naštěstí ji to zaskočilo natolik, že raději počkala.

Tomáš Záruba

Umožní ten most do budoucna předělání provozu vnějších kolejí do Krče na vnitřní koleje do Krče (= bezkolizní obraty Radotín, ND rovnou po dálkových kolejích)…?

Adam Ř

Teď jsem koukal na studii modernizace ŽUP, ve které se počítá s 6 novými dvojkolejkami přes hranice Prahy, a přesto tam takováto úprava není, tedy soudím že se fakt jen tak nestane. Dokážu si představit, že tam dají dost času na obrat aby S71 mohla v klidu vyčkat na východní straně nádraží než bude volná chvilka na koridoru a přejet na druhou stranu na odstavnou kolej

Honza

Není tam místo mezi oblouky – sotva se tam vešly výhybky, které tam jsou teď.

Jack

Potvrzuji a doplním, že ani provizorní spojky, které se tam budou vkládat po dobu stavby, tak tam kvůli nedostatečné osové vzdálenosti nemohou zůstat. Stejně jak nelze vložit spojky zrcadlové k těm současným (rychlým na 80 km/h k/od obou vnějších nástupišť) před přejezdem, protože se tam jednoduše nevejdou.

Tomáš Záruba

Muselo by se to pojmout nějak takto (plus zdvoukolejnění na tělese vjezdové krčské koleje a zrušení / nevyužívání odjezdové).
https://mapy.com/s/relereracu

Radek

No sláva.. Jezdím do Radotína a autobus se tam vždycky zasekne, přitom vůbec nejede přes koleje..

Michal

Ale doufal jsem že ten serpentýn tam zmizí a ne že tam zůstane ☹️

XXXD

Ten serpentýn tam jaksi vznikl právě v očekávání, že se někdy postaví most.

Jirka

A jak jinak byste to tedy vedl?

Lukas B.

ten (jak říkáte) „serpentýn“ je právě příprava na nadjezd a provizorní řešení tak, aby bylo kudy jezdit po dobu stavby.

Michal

To pořád zdržují, vždyť o tom jsem četl už před dvěma lety že bude nadjezd. Už to dávno mohlo stát.

tarten

Mohlo. Jenže starostka a pár místních.

Jarda

by se za tyhle zdržení měly dávat k úhradě vícenáklady

Frantisek X

Trest za možnost řádného posuzování alternativ? To snad ne. Ano, trvá to déle, zato je pak to řešení pro všechny přijatelnější. Což se nedá říct o nedalekém nadjezdovém obludáriu u Malé Chuchle, sice menším, ale trčícím nad Vltavu. Místo křižovatky na stále městské třídě.

Jarda

trest za zdržování, krom toho se staví to co od začátku bylo v plánu.

Frantisek X

Kdo jiný než místní, kteří s tím budou potom žít, by se tím měl zabývat pečlivěji?

MilanSima

Bude nějak na té čtyřkolejce z důvodu bezpečnosti omezen drážní provoz? Teď by se možná na odbočce Závodiště hodila ta kolejová spojka mezi první a druhou kolejí.

Jakub Bernáth

Podle toho, co občanům řekla na schůzce SŽ, tak nikoliv. Stavba nad koridorem by měla probíhat hlavně v noci, kdy po trati nic nepojede.

Achilles

Ve vybraných obdobích budou vlaky v Chuchli zastavovat u provizorních nástupišť u první a druhé koleje. To znamená u elefantů nástup a výstup pouze prvními dveřmi prvního vozu, syslografy budou Chuchli projíždět.
Některé noci tam bude provoz přerušen úplně, ale to se bude týkat pouze nočních vlaků.

Lysimachia

Chtěl bych to zábradlí a svodidla z cortenu vidět. Ale chápu, architekti jsou schopni namalovat úplně cokoliv.

Jiný Petr

Tak studie, resp. papír snese všechno. Já hlavně chuchelákům přeji, aby nadjezd nebyl nekonečnou stavbou jako např. podjezd ve Wolkerově ul. na Kladně

Kubrt

Nemůžu říct, že by se mi to nějak extra líbilo, ale cortenové svodidlo na trhu je k dostání 🙂

Milan

Mohu poprosit kdo je vyrábí a dodává. Děkuji.

vlachjan

Čistě ze zevědavosti, co je na tom nerealizovatelného? Chápu, že to není modré zábradlí, ale podobné prvyky jsem v cortenu realizované viděl.

Lukas B.

Obecně patinující ocele jsou vhodné do prostředí vystavenému dešti a větru (sucho a vlhko se víceméně pravidelně střídá), nejsou vhodné do prostředí trvale suchého či trvale vlhkého a do prostředí slaného nebo chemicky agresivního, například mořské pobřeží, chemické provozy, blízkost chemicky ošetřovaných vozovek – a právě tento případ zde nastává (při podélném sklonu na mostě 7,4% a při vedení autobusových linek lze pravidelné ošetřování posypovou solí očekávat), spodní část zábradlí bude zatížena ostřikem, horní část slanou mlhou a lze tedy očekávat velmi nepravidelný a nespolehlivý vývoj patiny. Dalším problémem je aktivní polétavý obrus uhlíkové oceli na frekventované železniční trati (litinové… Číst vice »

vlachjan

Děkuji za vysvětlení 🙂

Kubrt

V jakém časovém horizontu dochází k tomu vytěsňování Cr?
V Dánsku používají cortenové sloupy při elektrifikaci železnic, tak snad jim to brzo nepopadá, když už se do toho pustili 🙂

Lukas B.

mnohem větší problém je ta slaná mlha. vytěsňování legur uhlíkem je u dostatečně masivních a nenosných prvků problém víceméně jen estetický.

MOS

Dánové taky stavějí rádi dřevěné pergoly, tak hodně štěstí…

Kubrt

Jo. A všech 6 milionů Dánů je úplně stejných.

MOS

A nebo jim ty corteny brzo popadají ?

Jirka

No já doufám, že tam patinující ocel nebude, ale že to bude natřené hnědou barvou, aby to něco vydrželo.

vlachjan

Prosím, nenatírejme věci na hnědou barvu. I ta modrá je výrazně lepší.

Jirka

Každému se líbí něco jiného. Co konkrétně vám na hnědé vadí? A proč to nemůže být třeba červené nebo žluté?

Lukas B.

je to jakási architektonicko-památkářská představa, že všechno kolem dráhy má být malebně rezaté. ono to nakonec není zas tak špatně, polétavý obrus uhlíkové ocele za pár let nabarví všechno porézní kolem dráhy nazrzavo (beton, kámen, omítky etc.). svého času bylo módní barevné řešení všeho kolem dráhy odstínem „drážní rez“ – není na tom vidět špína a patina. úplně stejně, jako kolem silnice vypadá nejlépe (nejméně špinavě) dopravní šedá (verkehsrgrau, ral 7042).

MOS

Brzy se malebné rezatosti dočkáme i na Výtoni. NPÚ dnes aktuálně podpořil opravu starého mostu přes Vltavu namísto výstavby nového. Malebný šrot podle návrhu nadace.

Jirka

Jaké by to bylo krásné, kdyby si nadace převzala i projekt a celou rekonstrukci. Aby prostě převzala odpovědnost a ukázala, co umí.

MOS

Oni tvrdí, že podle nich to bude jednoduché, rychlé a na mnoho let. Doufám, že tam budou moci jezdit třeba taky i vlaky.

Lukáš F.

Pořád lepší hnědá než rezavý plech, jakkoliv mu dáme vznešený název „corten“.

Frantisek X

Máte raději olupující se lak? V tomto případě celkem zbytná přidaná vrstva chemie.