Sporný čtyřkolejný přejezd v Chuchli po letech zmizí, začíná stavba nadjezdu
Stávající přejezd ve Velké Chuchli. Foto: Správa železnic

Velká Chuchle se dlouho nemohla rozhodnout, zda chce podjezd či nadjezd.
Velká Chuchle se dlouho nemohla rozhodnout, zda chce podjezd či nadjezd.
Omlouvám se, že opakuji dotaz, ale víte o někom, kdo by byl schopný dodat silniční svodidlo z cortenu schváleného dle platných technických předpisů? Já tedy ne.
Děkuji za mínus, ale spíše bych ocenil kontakt na dodavatele a výrobek dle vizualizace.
Přidávám dva za lenost.
Jestli je platný technický předpis EN, tak corten mají rádi v Itálii.
Klíčové slovo je „barriere in acciaio corten“ a je to třeba tady:
https://www.lpsbarriere.it/barriere-acciaio-corten-protezione-sicurezza-sostenibilita/
Volejte sláva a tři dny se radujte!
Docela se divím, že se tam co chvíli něco nestalo. V sobotu jsem tam cca půl hodiny čekal a v podstatě při každém cinkání přejezdu blbečci přebíhali jako by se nechumelilo a pár aut vesele projelo. Jednoho debila (to nejde jinak nazvat) dělila od uzavření mezi závorami asi půlvteřina.
Nedávno jsme tam kolektivně okřikli matku s dvěma malými dětmi, která už se chystala vyrazit ve výstraze přes koleje. Naštěstí ji to zaskočilo natolik, že raději počkala.
Umožní ten most do budoucna předělání provozu vnějších kolejí do Krče na vnitřní koleje do Krče (= bezkolizní obraty Radotín, ND rovnou po dálkových kolejích)…?
Teď jsem koukal na studii modernizace ŽUP, ve které se počítá s 6 novými dvojkolejkami přes hranice Prahy, a přesto tam takováto úprava není, tedy soudím že se fakt jen tak nestane. Dokážu si představit, že tam dají dost času na obrat aby S71 mohla v klidu vyčkat na východní straně nádraží než bude volná chvilka na koridoru a přejet na druhou stranu na odstavnou kolej
Není tam místo mezi oblouky – sotva se tam vešly výhybky, které tam jsou teď.
Potvrzuji a doplním, že ani provizorní spojky, které se tam budou vkládat po dobu stavby, tak tam kvůli nedostatečné osové vzdálenosti nemohou zůstat. Stejně jak nelze vložit spojky zrcadlové k těm současným (rychlým na 80 km/h k/od obou vnějších nástupišť) před přejezdem, protože se tam jednoduše nevejdou.
Muselo by se to pojmout nějak takto (plus zdvoukolejnění na tělese vjezdové krčské koleje a zrušení / nevyužívání odjezdové).
https://mapy.com/s/relereracu
No sláva.. Jezdím do Radotína a autobus se tam vždycky zasekne, přitom vůbec nejede přes koleje..
Ale doufal jsem že ten serpentýn tam zmizí a ne že tam zůstane ☹️
Ten serpentýn tam jaksi vznikl právě v očekávání, že se někdy postaví most.
A jak jinak byste to tedy vedl?
ten (jak říkáte) „serpentýn“ je právě příprava na nadjezd a provizorní řešení tak, aby bylo kudy jezdit po dobu stavby.
To pořád zdržují, vždyť o tom jsem četl už před dvěma lety že bude nadjezd. Už to dávno mohlo stát.
Mohlo. Jenže starostka a pár místních.
by se za tyhle zdržení měly dávat k úhradě vícenáklady
Trest za možnost řádného posuzování alternativ? To snad ne. Ano, trvá to déle, zato je pak to řešení pro všechny přijatelnější. Což se nedá říct o nedalekém nadjezdovém obludáriu u Malé Chuchle, sice menším, ale trčícím nad Vltavu. Místo křižovatky na stále městské třídě.
trest za zdržování, krom toho se staví to co od začátku bylo v plánu.
Kdo jiný než místní, kteří s tím budou potom žít, by se tím měl zabývat pečlivěji?
Bude nějak na té čtyřkolejce z důvodu bezpečnosti omezen drážní provoz? Teď by se možná na odbočce Závodiště hodila ta kolejová spojka mezi první a druhou kolejí.
Podle toho, co občanům řekla na schůzce SŽ, tak nikoliv. Stavba nad koridorem by měla probíhat hlavně v noci, kdy po trati nic nepojede.
Ve vybraných obdobích budou vlaky v Chuchli zastavovat u provizorních nástupišť u první a druhé koleje. To znamená u elefantů nástup a výstup pouze prvními dveřmi prvního vozu, syslografy budou Chuchli projíždět.
Některé noci tam bude provoz přerušen úplně, ale to se bude týkat pouze nočních vlaků.
Chtěl bych to zábradlí a svodidla z cortenu vidět. Ale chápu, architekti jsou schopni namalovat úplně cokoliv.
Tak studie, resp. papír snese všechno. Já hlavně chuchelákům přeji, aby nadjezd nebyl nekonečnou stavbou jako např. podjezd ve Wolkerově ul. na Kladně
Nemůžu říct, že by se mi to nějak extra líbilo, ale cortenové svodidlo na trhu je k dostání 🙂
Mohu poprosit kdo je vyrábí a dodává. Děkuji.
Čistě ze zevědavosti, co je na tom nerealizovatelného? Chápu, že to není modré zábradlí, ale podobné prvyky jsem v cortenu realizované viděl.
Obecně patinující ocele jsou vhodné do prostředí vystavenému dešti a větru (sucho a vlhko se víceméně pravidelně střídá), nejsou vhodné do prostředí trvale suchého či trvale vlhkého a do prostředí slaného nebo chemicky agresivního, například mořské pobřeží, chemické provozy, blízkost chemicky ošetřovaných vozovek – a právě tento případ zde nastává (při podélném sklonu na mostě 7,4% a při vedení autobusových linek lze pravidelné ošetřování posypovou solí očekávat), spodní část zábradlí bude zatížena ostřikem, horní část slanou mlhou a lze tedy očekávat velmi nepravidelný a nespolehlivý vývoj patiny. Dalším problémem je aktivní polétavý obrus uhlíkové oceli na frekventované železniční trati (litinové… Číst vice »
Děkuji za vysvětlení 🙂
V jakém časovém horizontu dochází k tomu vytěsňování Cr?
V Dánsku používají cortenové sloupy při elektrifikaci železnic, tak snad jim to brzo nepopadá, když už se do toho pustili 🙂
mnohem větší problém je ta slaná mlha. vytěsňování legur uhlíkem je u dostatečně masivních a nenosných prvků problém víceméně jen estetický.
Dánové taky stavějí rádi dřevěné pergoly, tak hodně štěstí…
Jo. A všech 6 milionů Dánů je úplně stejných.
A nebo jim ty corteny brzo popadají ?
No já doufám, že tam patinující ocel nebude, ale že to bude natřené hnědou barvou, aby to něco vydrželo.
Prosím, nenatírejme věci na hnědou barvu. I ta modrá je výrazně lepší.
Každému se líbí něco jiného. Co konkrétně vám na hnědé vadí? A proč to nemůže být třeba červené nebo žluté?
je to jakási architektonicko-památkářská představa, že všechno kolem dráhy má být malebně rezaté. ono to nakonec není zas tak špatně, polétavý obrus uhlíkové ocele za pár let nabarví všechno porézní kolem dráhy nazrzavo (beton, kámen, omítky etc.). svého času bylo módní barevné řešení všeho kolem dráhy odstínem „drážní rez“ – není na tom vidět špína a patina. úplně stejně, jako kolem silnice vypadá nejlépe (nejméně špinavě) dopravní šedá (verkehsrgrau, ral 7042).
Brzy se malebné rezatosti dočkáme i na Výtoni. NPÚ dnes aktuálně podpořil opravu starého mostu přes Vltavu namísto výstavby nového. Malebný šrot podle návrhu nadace.
Jaké by to bylo krásné, kdyby si nadace převzala i projekt a celou rekonstrukci. Aby prostě převzala odpovědnost a ukázala, co umí.
Oni tvrdí, že podle nich to bude jednoduché, rychlé a na mnoho let. Doufám, že tam budou moci jezdit třeba taky i vlaky.
Pořád lepší hnědá než rezavý plech, jakkoliv mu dáme vznešený název „corten“.
Máte raději olupující se lak? V tomto případě celkem zbytná přidaná vrstva chemie.