Konec dělení jízdenek. ČD spojí nejlevnější kombinace do jedné, doklady přejmenují

Cestující ve vlaku Českých drah. Pramen: České dráhyCestující ve vlaku Českých drah. Pramen: České dráhy

České dráhy chystají od 1. února velkou změnu v nabídkách jízdenek. Kromě přejmenování jejich názvů by měl zákazníkům odpadnout problém

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vendelín

Velmi zajímavý článek o vývoji cen vybraných dopravců:
https://www.novinky.cz/ekonomika/495810-ve-vlacich-je-draz-ale-cestujicich-pribyva.html

aldik

Oni zruší Akční a SuperAkční jízdenky? To si dělají p*del, ne? To at se políbí zadní část těla! Hlavně že Babišem zvýhodnění jezdí skoro zadarmo a všichni to platíme.

vendelín

A na to jste přišel jak??

aldik

Vždyť to tam píšou 😀

vendelín

Musíte to číst celé:
Podle Joklíka budou Flexi zvýhodněné jízdenky (FZJ) dráhy nabízet na trojnásobném počtu relací než u současných Akčních jízdenek. „Už díky tomu může na výhodnější jízdné dosáhnout mnohem více našich zákazníků. Tyto jízdenky budou omezeny kontingentem a cena se bude dynamicky měnit podle reálné poptávky. Nejdražší proto budou ve dnech a časech přepravní špičky. Proto platí, že včasný nákup bude pro zákazníky výhodný,“ dodal Joklík.

Vázaná jízdenka bude vždy nejlevnější, bude se vztahovat vždy jen na konkrétní vlak. Půjde koupit jen v e-shopu a v aplikaci Můj vlak, na pokladnách až později.

Karl64

Pane redaktore víte že nepůjde tyto jízdenky zatím prodávat ve vlaku ?

Pavel

Ok, takže jinak řečeno – opět zdražíme s líbivým pozlátkem okolo. Nakonec všichni, co jsme na cestování do jisté míry závislí, objevíme kouzlo Flixbusu nebo vyndáme opět auta z garáží.

aldik

S tím Flixbusem to zase nebude tak horké myslím, u nás vládne Jančura (stejně jako na internetu Seznam, ne Google :D), to spíš ty auta…

Medvěd

Tarif má být základní – jeden (pro Základní Dopravní Obslužnost státu) . Pokud někdo chce jiný tarif (komerční) , tak na svoje triko a bez dotací a příspěvků státu, krajů, obcí. Jen „bláhový úředníček“ si myslí, že moderní mašinka je za 1 Kč (zaplatí dotace EU), železniční trať (zaplatí výstavbu a údržbu stát (SDFI a EU ) a vydrží 30 let dopravce (bude ten dopravce xyz existovat, bude na to mít stát kraj město ) a je solventní ! A co ůředník, bude po podpisu smlouvy nebo ho za rok nahradí jiný „správně přiznivý“? Kdo bude udržovat depa, koleje, pokladny,… Číst vice »

David

Jak to dopadlo se záměrem povinných místenek ve vlacích na lince Ex1?

babilon

Čerstvá informace z FB ČD: „Dobrý den, definitivní rozhodnutí ve věci povinných rezervací ve vlacích linky Ex1 ještě nepadlo. Kromě této nezávazné ankety na Facebooku ale proběhlo i několik průzkumů přímo mezi cestujícími na daných linkách se značně rozdílnými výsledky.“

Seniorka

Také nesouhlasím se zavedením povinných místenek v komerčních vlacích.V Zábřehu jiné rychlíky již téměř nestaví a dostat se na přestup do České Třebové za jízdné s místenkou? A v ČT ten přestup kvůli zpoždění se ani nestihne. Ne všichni cestující se potřebují rychle dopravit z Prahy do Ostravy nebo zpět.

Jen tak

Rec ohledne mistek neni v komercnich, ale o objednavanych vlacich.

Dominik

Spíše se to týká komerčních, povinné místenky v objednávaných vlacích nepovolí MD.

Rampa

Zaplatpambu za konec deleni, palec nahoru za to.

Naopak palec dolu za „dynamicky tarif“ a la LE, ktery je nevyhodny pro vsechny, kteri netusi, v kolik hodin, odkud a kam pojedou prespristi tyden.

Indian

Taky se bojím nástupu dynamického tarifu ve stylu Velké Británie. Normální jízdenku bez omezení bude pro normálního smrtelníka předražená a bude nucen plánovat hodně dopředu, a koupit jízdenku v předprodeji.
Ale třeba to trochu zvrátí objednatelé dopravy (MD a kraje). Jako objednatel bych trval na jednotném tarifu u vlaků, které platím. Dynamický tarif a slevy ať si dopravci nechají na komerční linky. Pro lidi co si zvykli na slevy na trasách jako Praha-Brno sice blbé, ale nevidím důvod, proč má člověk platit nižší cenu za kilometr na koridoru a než na nějaký lokálce. Pro mě naprosto nepochopitelná realita.

Radek Janata

Já ten důvod vidím – náklady přepočtené na osobokilometr na koridoru jsou výrazně nižší, než na lokálce. A to klidně 10x.

Jan Tichavský

Snad už bylo dost nařizování shůry kolik má kdo platit a jakou má kdo dostat slevu. Ať se tvoří takové jízdné, které dopravci vytvoří zisk. To on si zařídí aby jízdné nebylo tak drahé, že by s ním nikdo nejel nebo tak levné že by na každém prodělával. Ona žádná sleva nakonec není zadarmo a platíme ji pak všichni, akorát přes několik prostředníků, což je neefektivní.

Tronda

Normální jízdenka bez omezení pro normální smrtelníka je předražená už dávno, takže žádná změna.

Dominik

Předražená? Víte, že je teprve leden a ne první duben? Vždyť máme jedno z nejlevnějších jízdných v Evropě. Ale nepřekvapuje mě to, to je stále dokola, chtějí supermoderní vlaky, ale vozit se ideálně zadarmo.

Krokous

Máte pravdu – je řada podstatně bohatších tátů, s daleko modernějším vozovým parkem a klidně se tam jezdí zadarmo…

vendelín

Zadarmo to , tomu dopravci ty náklady někdo musí uhradit.

MRC

Jízdenka je předražená, chceme jezdit jako v německu nebo rakousku, ovšem pokud možno zadarmo. Platy jsou sic zajímavé měřítko, ale myslím že v tomdle směru vůbec. Dojíždím do školy, jeden den mě vychází na nějakých 8kč, a to dojíždím vcelku moderní jednotkou city elefant, kde následně přesedám na moderní nízkopodlažní tramvaj 15T, nebo to vemu do metra. Jistě, jsem do 18 let a využívám slev… ale to je spíš problém babiše, pokud jsem dobře koukal, pro normálního pracujícího je to kolem 60 kč, nezkoumal jsem více. Přesto dostane moderní jednotku, moderní tramvaj a kvalitní metro. Kolik by za to chtěl… Číst vice »

Tronda

A aspoň těch 8 Kč jste si vydělal na brigádě? Pak byste mluvil jinak
Kolik tak Němec na to jízdné dostane průměrný plat? Pokud chcete srovnávat s Německem musíte srovnávat poměr cena jízdného vs. průměrný plat, ten je v Německu také někde jinde.

Josef J.

Ten dynamický tarif by snad neměl jít do astronomických výšek ve špičce jako u LE, ale být shora omezen běžným kilometrickým jízdným. A to, aby se jím přelili lidé z vlaků na hranici kapacity do vlaků s dostatkem kapacity, je i v zájmu objednavatele.

Václav

Proč ne dělení? Když si koupím Praha Loučná nad Desnou tak cena 270 Kč. Po rozdělení na Praha – Šumperk a Šumperk – Loučná nad Desnou je cena 183 kč tak kde je chyba????? Ušetřeno cca 80 kč

babilon

Rampa si pochvaluje, že to dělení udělá e-shop sám a když budete chtít jízdenku Praha-Loučná, tak vám cenu 183 nabídne rovnou.

vendelín

To je stávající stav, článek je o stavu od 1.února a když by to kupoval teď a to může být např. to Praha -Loučná n/D 219 Kč, nebo Praha Zábřeh 169 Kč a Záběh Loučná n/D 50 Kč, tedy 169+50=2019

babilon

Bude to umět kromě dělení i jízdenky natahovat? Např. dostanu pro cestu Praha-Studénka levnější jízdenku až do Ostravy? A co kombinace se síťovými jízdenkami? Docela pochybuji. Takže to „vždy nejvýhodnější nabídku“ nebude fungovat vždy a všude. „Už díky tomu může na výhodnější jízdné dosáhnout mnohem více našich zákazníků. Tyto jízdenky budou omezeny kontingentem a cena se bude dynamicky měnit podle reálné poptávky.“ Akční jízdenky neměly omezený kontingent a kromě pár dnů v roce měly i pevnou cenu. Takže mnoho zákazníků sice získá výhodnější jízdné než kilometrické, ale pro mnoho zákazníků dojde ke zdražení. Navíc, pokud se kontingenty „včasných“ jízdenek nezmění… Číst vice »

Krokous

„Bude to umět kromě dělení i jízdenky natahovat? Např. dostanu pro cestu Praha-Studénka levnější jízdenku až do Ostravy? “ To jsem psal níže – např. cesta Praha – Plzeň je podstatně levnější než Praha – Rokycany, Pha – Kařez nebo i Pha – Hořovice

Michal J.

Tohle je suverénně nejlepší komentář v rámci celé diskuse, nechápu, zač babilon dostal ty minusy. Ceník ČD je výrazně diskriminační. Příklad: Poděbrady–Trutnov 190 Kč. Praha–Trutnov 149 Kč. Přitom ve druhém případě je to o 62 km dál! A opravdu to není tím, že by ČD zohledňovaly nějaké reálné náklady (viz mylná argumentace o lokálách vs. koridoru). Tohle je cena za naprosto stejný rychlík. Akorát že v prvním případě zůstane sedadlo z Prahy do Poděbrad prázdné, takže ČD ušetří, a přitom zinkasují vyšší částku. Jediné kritérium, které ČD při tvorbě ceníku aplikují, je existence konkurence. Žluté busy, nebo dokonce vlaky dokážou… Číst vice »

Jen tak

A proc by melo nutne platit, ze kratsi vzdalenost = nizsi jizdne?

Indian

Protože to je potom jak na arabském tržišti. Kdo si vyhádá (v tomto případě vygooglí) lepší slevu, ten zaplatí méně. Veřejná doprava je dotovaná z našich daní (včetně komerčních spojů, ať si kdo chce co chce říká), tak proč má být někdo zvýhodňován na úkor někoho jiného?

Krokous

Protože to logicky nedává smysl. Je nějaký tarif, tak by se měl dodržovat – zejména pak v ZDO!

Krokous

Svatá pravda. Zapomněl jste dodat, že zatímco na koridoru v moderních vlacích si jezdí chudí obyvatelé velkoměst za ca. 50 haléřů za kilometr, bohatí vesničané z pohraničí si plně užívají koženek a rádi si za to připlatí – pěkně 1,50 za kilometr. Cestující mimo nekonkurenční trasy ve velkém dotují cestující na konkurenčních trasách. Přitom budeme soustavně poslouchat opak.

Radek Janata

Zapomínáte na to, že ty „nekonkurenční“ trasy (a nikoliv náhodou) mají i vysoké náklady ma oskm.
Prostě když vlak jede pomalu a veze málo lidí, tak ani vyšší jízdné nemusí znamenat, že má vlak lepší hospodářský výsledek.

Michal J.

Na příkladu rychlíku Praha–Poděbrady–Trutnov jsem vám ukázal, že tohle rozhodně není racio, kterým se ČD řídí. Stejná trať, stejný vlak a diskriminační ceny pro obyvatele neprivilegovaných obcí.

Michal J.

Oni si připlatí i ti na tom koridoru, pokud ho využívají při cestách mezi neprivilegovanými destinacemi. U dotovaných spojů je to sprosté.

Pochopil bych, kdyby ČD nabízely levnější jízdenky do méně obsazených vlaků nebo s podmínkou včasného nákupu na konkrétní spoj. Ale pro všechny stejně a plošně, ve formě fixní procentuálně vyjádřené slevy ze základního jízdného. Letecké tarify ať si nechají výhradně pro své komerční spoje.

Ondra

Snížení DPH nemá NIKDY dopad na snížení ceny pro spotřebitele z důvodu, že jsou všude uváděny ceny za zboží se započítanou DPH, výše daně je kvůli tomu pro spotřebitele prakticky neviditelná. V obchodech by měla být cena uváděna bez DPH, ale teď už je na změnu pozdě, jelikož obchodníci by případnou změnu zas zneužili pro svůj prospěch a pro spotřebitele by to znamenalo další zdražení.

Jen tak

cena v obchodě uváděná bez DPH? no, úžasný … 😀

ve vší úctě – na takovou kravinu jste přišel kde? .)

Ondra

Nepřipadá mi uvádění ceny bez DPH nějak nesmyslné, naopak zabránilo by to situacím, kdy se snížení daně do ceny nikdy nepromítne. Ale jak jsem zmiňoval, nyní je už pozdě, to mělo platit hned po zavedení DPH.

Jen tak

je to naprostý nesmysl, který by nic neřešil. a ostatně – proč by se změna DPH měla do ceny nějak promítat? 🙂

MartinS.

Cena se má uvádět v takové podobě, kterou potom zobrazí pokladna. Zákazníkovi je jedno, jestli je na zboží/službě DPH 0/10/15/21 %. Zákazníka zajímá, kolik zaplatí.

Michal

Zdravím. Uvádění ceny bez daně není tak neobvyklé. Např. v USA se ceny běžně uvádějí bez Sales Tax, která je dopočítána na pokladně. Pro neznalé je to potom celkem překvapivé (taky jsem se prvně divil). Ceny v řetězcích na regálech pak bývají stejné, ale na pokladně se cena může lišit město od města v závislosti na místních daních …

Alexandr

V USA a Kanadě se v obchodech skutečně uvádějí ceny bez daně. Má to tu zásadní nevýhodu, že nevíte, kolik přesně zaplatíte za nákup. U platby v hotovosti si tak nemůžete předem připravit obnos peněz. V ČR bych nic takového zavádět nechtěl, nechť se v obchodech uvádí ceny, za které zákazník skutečně zaplatil.

Omlouvám se za příspěvek mimo téma.

Rampa

Tak ono se da jednoduse uvadet oboji, myslim, ze Makro to tak ma.

Jen tak

jojo, čekal jsem, kdy někdo vytáhne ameriku … 🙂

Vít Jůza

Pamatuji případy, kdy mi bylo zlevněno z důvodu snížení DPH … ale bylo jich málo.

Petr766

Jsem zvědav, zda to eshop zvládne když doteď neukazuje ani ceny jednotlivých jízdenek, jen jejich součet příp druh. A až někde v košíku se to dá rozpoznat neli až na zaplacených dokladech.

vendelín

Nechápu, co by neměl eshop zvládat. Dostanete jednu jízdenku a jednu cenu z nástupní do cílové stanice

Krokous

si to radši překontroluju)))

Jen tak

víte… on se ten eshop dá upraviit, výpočet ceny (jeho algoritmus) změnit… aby to fungovalo korektně.

takže – proč by to nezvládl? .)

Vít Jůza

Mně ceny nabízených jednotlivých jízdenek eshop ČD vždy ukazuje.

Krokous

Ještě krátký dovětek: a nabídne mi to např. levnější cestování na IDS? Asi ne… a když nám národní dopravce musel od prosince zdražit z důvodu, že podražily brambory a máslo (tzn. o inflaci běžného spotřebního koše), neměl by nám naopak od 1.2. slevnit o 5%, když se sníží DPH na jízdenky? A nebo bude situace českých dopravců připomínat situaci na benzínových pumpách? O zdražování žádný dopravce neuvažoval, ale když se sníží DPH, tak najednou mluví o tom, že nemůžou zlevnit, páč si tím pokryjí zvýšené náklady a ještě budou tvrdit, že pro občana to bude mít vlastně plus, protože nebudou… Číst vice »

vendelín

A to vadí,? Obnova vozového parku není zadarmo a tak každá kačka dobrá. A to není je o ČD ale i o ostatních dopravcích. Jinak tady budou dál jezdit staré plečky a ojetiny z ciziny.

Miloš

A co je lepší, poloprázdné novoty nebo zaplněné ,,plečky“ ?

vendelín

No v diskusi to vypadá jinak. Co je lepší jedno Desiro za 80M nebo 4 reigonovy za 20M

Michal

Ojetiny z ciziny tu jezdí běžně u několika dopravců už teď a mnohdy je to to nejlepší v dané kategorii. Ne všichni dopravci zdražují.

Krokous

Nj, tak si pak ale nestěžujte, že jízda autem (IAD) je levnější než hromadná, která by teoreticky mohla převézt stonásobky toho, co se vleze do auta (kdyby samozřejmě bylo jízdné v takové výši, že se lidem vyplatí jet vlakem)… trochu zvláštní nepoměr.

vendelín

Neplatíte za použití dopravní cesty, což je systémová chyba. Takže na tu Vaši levnější jízdu autem přispívají všichni ze svých daní.

Krokous

Osobně nemám levnější jízdu autem.

Krokous

Ano a také benzin je hrozně levný – IAD je neskutečně zvýhodňována a protěžována.

MartinS.

A do té jízdy autem počítáte jenom PHM nebo i cenu auta, servisu, pojištění, dálniční známky?

Krokous

Jsou tratě, kde žádná obnova neproběhla. Proč mám dotovat cestující, jedoucí Praha – Morava za třetinovou cenu v moderních vozech s intenzitou spojení co 10 min?

Michal

1. Zopakujte si češtinu pro základní školy: sice je sleva, ale zlevňuje se.
2. Jak chcete realizovat, že v e-shopu ČD budou AKTUÁLNÍ ceníky všech IDS, ve kterých ČD jezdí?

Tronda

Počítače to jistě zvládnou, když zvládnou vypočítat let rakety na měsíc, tak toto pro ně bude úplná brnkačka.

Krokous

Za jednu pravopisnou chybičku se omlouvám, přepsal jsem se.

Vít Jůza

Já bych čím dál nelogičtější a absurdnější stále se měnící pravidla českého pravopisu za úplně podstatné dogma nebral …

Y.K.

Snížená DPH je něco co zlevní cenu vám, ale obchodníka (ČD) se to nijak netýká, protože DPH jsou peníze co dostane stát a ne on. Čili i kdyby DPH byla nula, na příjmech dopravce se to nijak neprojeví, on dostane pořád stejně.

Jste si jist, že vaše příjmy se v posledních letech nijak nenavyšovaly?

vendelín

??????

Krokous

A když dopravce z vaší jízdenky odvede 10% a vy zaplatíte na dani 15%, tak nám někde těch 5% zůstává… že by u dopravce?

Jen tak

těch 5% zůstane u dopravce jako vyšší zisk, který dopravce zdaní.

co je na tom nepochopitelného?

Krokous

Jako jak zdaní? Už jednou zdaněné ze soucitu, že okradl cestujícího, zdaní podruhé?

Y.K.

Prosivás, je vidět, že si daně neděláte. DPH je daň přidávaná k hodnotě služby výrobku. Daní se dále zisk firmy atd atd… daní jsou desítky.

Y.K.

Vy převádíte na účet státu nějaké peníze ohledně naúčtované DPH? Protože to je placení daní.
Vy jste tedy žádnou DPH neplatil. Vy platíte nějakou cenu co vám firma naúčtuje. Tečka. Daně platí podnikatel. Vám jen na účtence vyjádří v jaké sazbě se daná služba nachází a tím to pro vás hasne. Pokud ČD berou konečnou cenu jako danou tak ano, zůstane jim o 5 % více. Pokud ne, nezůstane jim nic (a konečná cena o 5 % klesne).

Krokous

Řekl bych, že to nic nezmění na faktu, že pokud pojedu z Rokycan do Benešova, zaplatím za těchto cca 100 km stejnou částku jako když pojedu ca. 200 km Praha – Zábřeh na Moravě (ilustrační příklad). A když si koupím např. jízdenku Praha – Hořovice za 90 kč, tak mi to taky rovnou nabídne levnější jízdenku z Prahy až do Plzně, která se nechá koupit od 70 kč? Jsem trochu skeptický – řekl bych, že to pomůže hlavně na tratích s konkurencí, takže na dvou až třech relacích v ČR – viz uvedený příklad Český Brod – Ostrava.

Krokous

Popravdě nechápu za co ty mínusy… zřejmě za to, že ČD mi takto prodávají jízdenky a já jsem to sem s drzostí napsal.

Jen tak

co je zvláštního na tom, že za úsek „100 km“ zaplatíte stejně, jako na jiné trati za úsek „200 km“ ?

Krokous

Že to není úplně normální?

Jen tak

je to zcela normální.

vy jste asi nikdy nekupoval letenku, viďte?

Krokous

Letenka je jaksi úplně něco jiného, není v ZDO. Letadlem také běžně nelítáte do práce.

Radek Janata

Naopak, dnes, kdy se do veřejné dopravy dostávají tržní principy, to normální je.

Náklady na osobu neodpovídají délce cesty v km. Například na lokálkách jsou oproti hlavní tratím několikanásobné. Prostě se tam jezdí pomalu a jezdí tam málo lidí. Další faktor je poptávka a konkurence (jak jiní dopravci, tak IAD).

Jan Tichavský

Nevím proč by to mělo nabízet levnější jízdenku na úplně jinou jízdu když tam nejdete. To je pro lidi, kteří by to využili až do Plzně. Obchodník má maximalizovat zisk, ne prohlubovat ztrátu. A proč je to do Zábřehu levnější? Jednak tam jezdí daleko víc lidí než do Hořovic a druhak tam jezdí více vlaků které konkurují nižší cenou (i když pro dopravce třeba ztrátovou, že LEO), tak je potřeba nabízet podobné jízdné aby zákazníci neutekli úplně.

Krokous

Řeknu vám proč je to do Zábřehu levnější než do Hořovic… protože konkurence, jinak byste platil do Zábřehu 250. Jen dodatek – řekl bych, že z Prahy např. do Hořovic jede podstatně více lidí než z Prahy do Zábřehu. Jenže z Prahy do Hořovic nejezdí konkurence, takže se cáluje krásně za plnou. Až začne jezdit soukromník do Plzně, bude se jezdit do Hořovic místo 90 za 40 korun. Asi tak.

Jirka

Tak po předchozí změně ceníku ČD již nyní na eshopu samozřejmě nekupujeme jízdenky z Rokycan do Prahy, ale levnější z Plzně do Prahy. V rámci trasy je přeci jedno, kde nastoupíte nebo vystoupíte. Samozřejmě nemluvím o vázaných jízdenkách na konkrétní vlak, ale těch volných. Protože možná bych odhadl, kdy asi pojedeme tam, ale zpátky, to už vůbec než, když je zde hodinový interval.

Jan1203

Na jedné straně dobrá zpráva, ale na druhé straně, kontingent výhodných jízdenek bude omezen, což dnes u akčního jízdného není (snad kromě Vánoc ap.). Nebo to celé špatně chápu?

Marek Janík

Moc bych si na to nezvykal, od 1.3. se to bude jmenovat zase jinak, potom další změna bude od 1.4. a tak dále… Pro cizince musí být ta jejich nabídka absolutní guláš

Arnošt

Cizinec zadá odkud kam a vypadne mu cena a podmínky. Nějaké názvy znát nemusí (to platí samozřejmě i české cestující). Jinak podívejte se například do Německa, myslíte, že mají přehlednější tarif?

Radek Janata

Zrovna e-shop DB nabídne už ve výběru spojení zpravidla dvě ceny. Normální flexibilní a akční. Výběr je na vás. E-shop ČD se chová podobně, jen tyto dvě ceny ukáže až o krok později.

A pokud bude název nabídky obsahovat slovo „Flexi“ pak je to mezinárodně sroumitelné dost.

Kirschner

Vy jste toho v cizině moc nenacestoval, že? A naše až směšně levné jízdné musí být pro cizince zničující. 😁

Josef J.

Pojem cizina zahrnuje země s jízdným dražším i země s jizdným levnějším než u nás, možné vzory i odstrašující příklady. Pověstná cizina, kde je tráva zelenější, sníh bělejší a všechno lépe funguje, je jen abstraktní pojem užívaný těmi, kdo nemají po ruce nic konkrétnějšího.

jouda

No uvidíme, jestli v tom zase nebude nějaký háček. Ale vypadá to nadějně. Že snad po těch letech nebude nutné absolvovat dělení jízdenek a propočet, aby cestující neprodělal kalhoty, když může jet podstatně levněji. Když byla dříve nějaká mimořádnost, tak mi jízdenka vcelku byla vždycky na nic, já potřeboval dojet do cíle a ne se vracet přes půl republiky.

babilon

Drobný háček je v tom, že ti, co využijí automatické dělení jízdenek (a doposud to nedělali), vyberou kontingenty levnějších jízdenek těm ostatním, takže ti pojedou dráž. ČD nezlevňují, levných jízdenek bude stále stejný omezený počet, pouze se k nim nově dostane někdo jiný a někoho pro změnu nezbudou.

PeBe

každá změna k lepšímu dobrá, ale kolikrát za posledních 10-15 let se výpočet jízdného a názvy jízdenek měnily? sotva si cestující zvykne, už mu přistává další změna 🙂 hlavně nezahálet

Michal

Jo, to je ta liberalizace a konkurence. Podívejte se na RJ a Leo – totéž ve žlutém a černo-zlatém.

Michal

To nemá s konkurencí co dělat, tohle je čistě věc ČD.

Jan Tichavský

Ale ČD se přizpůspbuje dynamickému ceníku jízdenek kterou konkurence používá. Nicméně stále je to velmi jednoduché: čím dřív se kupuje a čím méně je vlak obsazený tím levněji se jede. První dostávají slevu, poslední jim to dotují 🙂

michal

Nesmysl, chcete říct, že kvůli dvoum trasám kde jezdí i někdo jiný než ČD mění dráhy celý tarif i na relacích, kde žádný jiný dopravce nikdy nejezdil. Zajímavé, že třeba GW žádný dynamický tarif na žádné trase nemá.

MRC

Super, už se těším. Snad se moje trasy nerozpadnou 🙂