Konec další části skanzenu podél Berounky. Správa železnic hledá projektanty úseku u Černošic
Podoba železniční trati po modernizaci v Černošicích. Vizualizace: SUM.architekti
Dokumenty Správy železnic zatím uvádějí termín zahájení v roce 2026.
Ještě by se mohl ozvat spolek pro zachování staré technologie, a nechat vyhlásit báboblok za národní kulturní památku.
To se mají dělat oba úseky společně? Zajímalo by mě jak to celé bude probíhat a co výluky.
Jaké úseky? Nic nemá územko a nic nejde plánovat.
tak si ještě naplánuji výlet s výstupem z vlaku v Černošicích a tu stoletou zastávku pamatující dobu , kdy Černošice byly letovisko u Berounky , s hospodami u kterých byly zahradní restaurace , slunečníky a točený Staropramen , tuto davnověkou zastávku si na památku vyfotím. Vnoučkům až dorostou k rozumu fotky mozná ukážu a oni mi určitě neuvěří , že dřevěný plot , zabezpečovací zařízení ze šedesátých let ,závory v půlce nástupiště a uhnilé sloupy trolejového vedení patřily ke trati nazvané koridor , na které jezdila nejmodernější jednotka Pendolino do čtvrtého největšího města v republice , že tato nostalgie byla… Číst vice »
Klid Adame, máte ještě tak 10+ let čas, abyste zachytil retro krásu zastávky černošické. To dřív zavřou ty hospody.
Z dvacátých let 20.století
Na západ je to slabých 230 km ( k trati Norimberk Mnichov)
Že by konečně vznikla sto let chybějící bájná odbočka Berounka, 😀
Píše se v tom „Odb. Berounka (mimo)“. Asi ji udělají až na samý konec, aby snad náhodou nemohla být při stavbě užitečná.
Průměrně inteligentní lachtan ihned pochopí, že daná odbočka je součástí jiné stavby, Odb. Berounka – Karlštejn včetně. Ostatní píší nesmyslné příspěvky.
Mimochodem, právě dneska v půl 1 se slavnostně zahájila stavba Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo)
No aspoň něco… 👍
A jestli mohu, jak nakonec s tou stridavinou…?
Připravuje se pro úsek Beroun – P. Radotín (mimo) pro přepnutí k roku 2029. Termín je dán ukončením provozu Elefantů na této trati a předpokladem dokončení všech staveb na této trati, včetně úprav ranžíru v Berouně.
Hliníky se odstěhujou do Humpolce a zbudou jen patra se sysly, resp. dvě mašiny na obou koncích, ne ?
Jo, to budou tři soupravy a zbylých 5 bude 2x eso a Bt z kopřiv v Táboře.
A jinak jste zdráv?
Tak ČD předvádí různá řazení.
Na S7 už byla i regionova.
Ta tam snad jezdí turnusově v rámci oběhu z Pacifiku, ráno otočí dvojitá regína jeden posilový obrat do Radotína. Pamatuju kdy zhruba v roce 2007 jezdil ráno o víkendu z Berouna do Prahy jeden vlak jako 810+010…
V nějakým GVD v Radotíně začínal nějaký výkon typu Slovácký Expres. 🙂
Jak dlouho trvá přepnutí na připraveném úseku? Vím že u Nedakoriko museli všechno postavit znovu.
A jde o zpracování PD ve stupni DÚR, nebo DSP?
A co si třeba přečíst článek?
Já bych teda ten konec ještě nepískal. 🙂
V Černošicích se nebude líbit textura květináčů a odstín okapu.
Tak nějak. Sousední stavba už má tento stupeň vysoutěžený 2,5 roku a ani u jedné zatím nebylo ani zahájeno územní řízení.
5,6 km. Tímto tempem než reko celé trasy doběhne bude potřeba začít znova. BTW co most v Mokropsech, v jakém je stavu/stačí kapacitně?
Má se měnit v navazující stavbě. Nevím jak to myslíte kapacitně, ale když všude okolo je (a je i nadále plánovaná) dvojkolejka, tak nemá smysl mít na mostě kolejí víc.
Kdyby to šlo objet jinudy, tak by se to dalo zavřít jako Brno-Blansko. Objet to nejde, přes Rudnou je to jenom něčí vysněný idol, ta trať to nepobere, ani kdyby se zrušila všechna současná doprava, co po ní dnes jezdí.
9km Smíchov – Radotín 6 let … zvolna se finalizuje. Počítejte.
Neuvěřitelné, že tam dosud ta výhybna není. (Když už ne ten tunel 🙂
Vim ze se bavime o velmi vzdalene budoucnosti, ale ten novy silnicni nadjezd bude jenom v Radotine nebo i v Cernosicich?
V Černošicích by měl být podjezd
Ono to na ty prilozeny mapce v clanku vypada spis jako nadjezd. Uprime pojdezd me prekvapuje vzhledem k tomu ze to je pod kopcem a blizko reky – tzn. urcite velky riziko zatopeni v pripade privalovych srazek/zaplav. Hodne podobny tomu co snad uz vyresili kousek dal v Chuchli.
Na mapce je to špatně, nadjezd bude až místo přejezdu k Radotínu, ale na mapce zatím není nic. Vedle je Penny market a zatím nebyl pod vodou …?
Protoze ho postavili az po povodnich r.2002, tak povoden jeste nezazil. Jinak podjezd tam nedava smysl jelikoz za trati je hned prudky svah. Tipuju to spis na nadjezd a mozna i zbourani par domu na zapadni strane trati smerem k dnesnimu prejezdu
Na videu SŽ je jasně vidět II/115,
pologalerie a podjezd pod tratí, kruhová křižovatka a napojení na starou II/115 u betonárky, pak vlevo na Radotín a pak je ten nadjezd nad tratí do Karlické. A to už je Praha.
U Penny marketu.
Budoucí čtyřvozové jednotky budou dlouhé 100 m, zdvojené tedy 200 m. Nebude se při 200 m peronu brzdit zbytečně brzy (s vlivem na jízdní dobu), aby se náhodou nepřejelo? Rezerva 20 m (u peronu 220 m) pro brzdění mi připadá jako rozumné řešení.
Možná ne, ty dveře nejsou hned na začátku/konci soupravy ale třeba 5-7-10m od začátku/konce. To fíra trefí v poho podle mne i kdyby měl předek/zadek kousek mimo
Bude tam AVV.
To už tam je i teď. Navíc strojvedoucí nemá povinnost jet v režimu cílového brzdění.
V Černošicích je na ten hnůj namontovaná traťová část AVV?
Tak samozřejmě to může dobrzdit na ruku…
Ty jednotky mají spíš 104 – 105 m, ale nástupiště by měla být dlouhá 220 m, v Chuchli mají nová také 220 m, takže spíš asi jen nebude pořádně aktualizovaný informační leták.
Budoucí jednotky budou dlouhé 105,6 m, tj. ve dvojici 211,2.
nenasel jsem informaci, kolik tedy zustane v cernosicich prejezdu……., nebo presneji receno – od mostu pres reuk v Mokropsech az k zst Radotin….
Jen ty 2 u zastávky v Mokropsech. Respektive v Černošicích snad měl být ještě místo současného křížení trati s II/115 přechod pro chodce (nevím, zdali je to stále aktuální).
https://zdopravy.cz/dobrichovice-revnice-zadni-treban-dalsi-usek-koridoru-kolem-berounky-prosel-hodnocenim-vlivu-na-okoli-85092/
Je to jiný úsek a staré informace (2021).
200m nástupiště? To snad ne, když už se SmRad dělal na 220 m.
Ale když se to udělá na 200 m, tak se to pak bude moct za těžké peníze zase předělávat na 220 m.
Řekl bych, že to bude jen chyba v info letáku.
Vtipné je, že nad tímto článkem je text o 1500 dělnících a stavbě D4 rychlostí světla.
Bez projektu tam ti dělníci ani nepřijedou.
A bez územka tuplem ne. 🙂
Takže kolem roku 2030 bude hotovo a začne se s ETCS, ok… To je asi nejpomalejší stavba koridoru z Prahy ven…
Jak se to vezme, nejpomalejší stavba. Mezi Hostivaří a Uhříněvsí se to modernizovalo cca 2006, úsek přes Zahradní Město se dodělal loni. Podobně dlouhý odstup byl mezi modernizací kralupské tratě a úsekem přes Podbabu, uzel Kralupy je stále v původním stavu a stanice Roztoky už se rekonstruovala podruhé. Jaké další rychle postavené koridorové tratě u Prahy máme?
Nepočítaje vzácné brouky, květenu, trilobity, archeologické nálezy, nestabilní podloží, nadloží, petice a následné soudy s místními samosprávami a případné zastavování Eurovodu, výměny vlád … 2040+
Oni teprve hledají projektanty?
Měli by se podívat na Smíchov, tam se nehledá, tam se staví.
škoda že se tyto stavby neřeší nějak komplexně. například tím , že na trati byly při stavbě všechny budovy unifikované , vyšly celkem ,,levně, . nyní se pro každé nádraží hledá projektant …
Tak páni projektanti, z tunajších diskusii, už ste sa prihlásili?
Predpokladám, že tunajšie osadenstvo vie najlepšie ako to má byť naprojektované a nedovolí aby to robili tí „diletanti“ ktorí doteraz projektovali pre SŽ. 🙂
Takoví tam naženou dělníky bez projektu a budou se vztekat, že děleníci nevědí, co mají dělat.
Milosrdný bože dej, ať moje projekční firma Modré zábradlí tuhle zakázku nevyhraje. A dej prosím, ať jí vyhraje nějaká perspektivně progresivní firma se silnou zahraniční účastí s nějakým úžasným architektonickým týmem. A nechť mají inženýring s odolnými lidmi, kteří to s místními umělci a právníky zvládnou, viz. Alice Neliciová která si koupila barák u tratě a teď kvrdlá že jí vlaky ruší 🙂 Ježiš, jestli tohle vyhraje Afriy, budu se smát blahem celý rok, jak moc jim tuhle zakázku přeji. Zdravím konkurenci 🙂
No chudák Alice, jak je tohle dneska vůbec možné. Okolo domků u trati jezdí vlaky… Ó tempora, o mores…