dkv_obrazok

Konec dálkových ambicí Wizz Airu. Ze 47 objednaných Airbusů A321XLR převezme jen šest

Airbus A321XLR pro Wizz Air. Zdroj: AirbusAirbus A321XLR pro Wizz Air. Zdroj: Airbus

S plány obsluhovat s novými letouny oblast Indického oceánu zamíchalo uzavření základny v Abú Dhabí.

Letecká společnost Wizz Air výrazně přehodnotila své plány v oblasti nových letadel a tedy i dalšího rozvoje. Nízkonákladový dopravce si v roce 2021 objednal 47 Airbusů A321XLR s prodlouženým doletem, nakonec jich ze zakázky odebere jen šest. Polskému webu Pasazer.com to řekl šéf aerolinky József Váradi.

Nová letadla měla Wizz Airu umožnit expandovat na nové trhy v Asii, především v oblasti Indického oceánu. Po uzavření základny v Abú Dhabí a stažení z oblasti Blízkého východu však bude muset dopravce změnit plány.

Šestice A321XLR, kterou Wizz Air od Airbusu odebere, zamíří do bází dopravce ve Velké Británii. Podle informací Pasazer.com by odtamtud měly létat na Blízký východ. Celkem 41 neodebraných letadel má být v rámci původní objednávky konvertováno z A321XLR na A321neo.

Wizz Air byl třetím dopravcem, který nejnovější typ letounu od Airbusu převzal. Airbus A321XLR nabízí oproti letounům řady Neo například delší dolet nebo nižší spotřebu paliva. Aerolinky si od něj slibují efektivnější provoz a prodloužení letecké konektivity. Má jim umožnit létat třeba na některých dosud nedosažitelných trasách. V závislosti na konfiguraci a počtu cestujících na palubě uletí až 8 700 kilometrů (asi 8 hodin letu).

Výrobce chce s letadlem proniknout na trh dálkových letů mezi městy, kde se dosud širokotrupý stroj nevyplatí nasadit. Na letoun má v současnosti asi 500 pevných objednávek.

Airbus A321XLR pro Wizz Air.
Foto: Mariusz Piotrowski / Fly4free.plAirbus A321XLR pro Wizz Air.
Foto: Mariusz Piotrowski / Fly4free.plAirbus A321XLR pro Wizz Air.
Foto: Mariusz Piotrowski / Fly4free.pl
Tagy A321XLR Airbus A321XLR Wizz Air xlr
2 komentáře