Konec červené a více prostoru pro kola. Vlaky S-Bahn pro Stuttgart prochází velkou modernizací

S-Bahn pro Stuttgart po modernizaci. Foto: DBS-Bahn pro Stuttgart po modernizaci. Foto: DB

Modernizace je součástí instalace ETCS do více než 200 jednotek.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hoermalmeister

Sluší se připomenout, že z letošního rozpočtu byl Digitaler Knoten Stuttgart vyškrtnut, takže s tím 2026 bych moc nespěchal

Karl vB.

Když už se jim to nákladama (5x víc, než byl plán) a průtahama (+4 roky a stále není hotovo) tak moc vymklo z ruky, tak by možná nebylo od věci akci „Stuttgart 21“ přejmenovat na „Stuttgart 31“. Za 6 let by to snad mohli už konečně dotáhnout do konce.
https://www.swr.de/swraktuell/baden-wuerttemberg/s21-stuttgart-21-kosten-chronologie-100.html

Skippy

Mozna „21“ neznamena rok 2021, ale 21. stoleti, takze maji jeste 74 roku cas.

Karl vB.

Je to možné, původně měl být celý projekt hotov už v roce 2019 a pak se termín posouval. Poslední, už x-tý termín zprovoznění je plánován na rok 2026.

Sáček

Kéž by z PID vlaků zmizely červené toalety. Nechci domýšlet po jakých zážitcích nějakou bytost napadlo, že červená bude nejvhodnější barva. Nebo jestli to má cestující nabudit, aby si pospíšili. Rok 2025 a reprezentace před světem.

M19

Četli vaše komentáře? 😉

Karl vB.

Zajímavé, že v případě tohoto sice ne příliš efektního, zato vcelku praktického nátěru, si u DB nestěžují, že by tím přicházely o korporátní identitu.
https://zdopravy.cz/prilis-smluv-a-pozadavku-cd-ztraci-korporatni-identitu-je-to-bolestna-zkusenost-rekl-krapinec-206682/

Twix

Třeba si také stěžují. Ale kdo objednává, ten si dává podmínky, a podobně jako v případě ČD tohle je regionální doprava, tam se není potřeba vůči konkurenci moc vymezovat, cestující pojede s tím kdo jezdí na dané lince. Spíš než DB vadí nové barvy některým bádenským patriotům, kteří to považují za další „utlačování“ – bílá a žlutá reprezentují Württembersko a město Stuttgart, zatímco Bádensko má tradičně i červenou a ta je teď fuč.

Karl vB.

Vlaky v tomto nátěru nevypadaj nic moc, ale kólisti a jedničkáři zase hned vědí, kam směřovat kroky a může to někdy napomoct zkrátit pobyt vlaku ve stanici.
Bádensko má tradiční žlutou a červenou, to pěkně ilustruje např. dosavadní S-Bahn S6 do Bad Wildbad, nebo lanovka Turmbergbahn v Karslruhe.
https://www.bahnbilder.de/1200/kuriositaet-bad-wildbad-hat-gleisbauer-1180035.jpg
Württembersko a Stuttgart jsou černo-žluté. Nové regionální vlakypro celé B-W jsou, kombinace neutrální bílé a žluté, kterou mají oba zemské regiony (dříve bývalé samostané spolkové země); dají se najít pokud do vyhledávače zadáme „bwegt“.

Sáček

Akorát Württembersko-Stuttgart je černá a žlutá. Bádensko červená a žlutá. Bílá na vlacích s regionálnem není spojena, je to zde jen nosič, univerzal. Ale černá (technicky) tam je, dveře. I žlutá. Takže místo modré mohla být červená.