Konec brněnské dopravní ostudy se blíží. Město získá pozemky pro vybudování terminálu ve Starém Lískovci

Zastávka Brno-Starý Lískovec. Foto: Nové nádraží Brno / Facebook.comZastávka Brno-Starý Lískovec. Foto: Nové nádraží Brno / Facebook.com

Směna pozemků má umožnit vybudování přístupové cesty a malého terminálu pro MHD.

53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin z topírny

Nejdříve se projektuje, pak staví 🙂

Včera bylo pozdě pánové lajdáci.

Pavel

A bohužel již totálně veškeré přístřešky posprejované.. Hlavně, že tam je několik kamer a výpravčí ve Střelicích mají neustálý dohled a ani po upozornění na novou malůvku nikdo záznamy neprojde, aby se viník dohledal..

Mysel

Vzhledem k laxnimu pristupu PCR k temhle zalezitostem neni divu, ze ohlasovatele na vec casto nakonec rezignuji.

Pavel Skládaný

Dokonce i most přes potok Leskava už vandalové stihli zbourat.

tomash

Podaří se tedy sehnat pozemky, ale co bude dál? Tedy:

1) Pěší přístup z ulic U Leskavy (lávka přes Leskavu – btw. zanesená v mapy.cz, i když vůbec neexistuje)

2) Silnice od ul. Osová východně od rodinných domů na ulici U Leskavy, včetně smyčky před žel. stanicí. Má silnice vůbec územní rozhodnutí?

3) Vybudování trolejbusové trati z Osové do nové smyčky.

Obávám se, že bodem 1) celá akce na dlouhé roky skončí, protestů, peticí a žalob od majitelů nemovitostí na ulici U Leskavy bude nespočet.

Pavel Skládaný

Lávka přes Leskavu již existovala, ale zlí kluci ji zničili.

Vojtech

Obviňovat vodu z Tetčic je nesmysl. lobbing brněnské stoky je šílený. Par lidi si chce namastily kapsu přípravou postavení develop projektu a tady byla záměrně vyrobena situace, kdy se postaví zastávka na nedostupné místě (kamarád pozdravuje), načež se dotlačit město k nevýhodné směně a doplatku (nakup letadel CASA či pozemky kolem nadrazi Dejvice, jen v menším). No a přes koho místní starousedlíci tlačili, aby se to stoplo, když šli jejich zastupitele proti nim. Cestující jsou na vedlejší koleji, tady šlo o plný zlabek a prasata chrochtají.

Andrej

Dvorak (Voda z Tetcic) opravdu neblokoval terminal, a v clanku to ani nikdo netvrdi. On blokoval samotnou trat. V clanku se pise, ze diky jeho obstrukcim melo mesto paradoxne vic casu vyresit pozemky pro terminal, ale ani to nestihlo

mgr.pavel

Ten blbeček z Tetčic měl prsty v blokování i tohoto?

Dokud blokoval jen silniční stavby, bral jsem jej za ekomagora. Teď když vidím, že blokoval i ekologické druhy dopravy (vlak a MHD), beru jej jen za magora.

Gombík

Třeba je to degrowther, což určitě spadá pod kategorii „ekomargor“, nebo tu prostě jen používá ekologii jako zástěru.

Elb

On všude i do Brna jezdí na kole, obecně by se podle něj ale lidé neměli tolik pohybovat, ale pracovat kde žijí.

David

Někteří by i poznamenali, že nikdy se nepodívat do Brna úplně nevadí…

Svojsin

Třeba nějaký smazky a podobní od vás by tam nikdy opravdu nemuseli…a bez vás se taky obejde.

Mysel

Nevadi. Ale lidi se jezdili podivat i do Cernobylu, tak co by nejeli do Brna?

El Barto

Jojo, tím pro svou věc určitě získá přízeň lidí. Oni lidi vůbec mají moc rádi, když jim někdo říká či chce dokonce nařizovat, jak mají žít, nebo v tomto případě kde mají pracovat a jak se tam mají dopravovat.

Martin Toman

Taky jezdím na kole. To jezdí kdekdo. Ale nenapadlo by mě stěžovat si, když mají někde něco stavět.

Elb

Ták záleží jestli jste extrémní ekolog, nebo magor, i když to je asi jedno a to samé.

Štefan

Pokud jsou obcházeny nebo vynechány předepsané procedury a lidé se z toho důvodu nemohou vyjádřit, tak je logické, že se brání. V krajním případě soudně.

Vojtech

Ono je to přesně naopak, zbytecne ze sebe děláš troubu

trafopajka

Dvořák je opravdu jen magor, nic, jako ekomagor neexistuje, to je pojem skutečných magorů

Mr.Zout

Voda z tetčic se objevila, tramtarará, právě kvůli Tetčicím. Co je na tom těžkého k pochopení?

Peeetr

Tam to teprve bude dopravní masakr. Okraj druhého největšího města, z jihu pevně zahrazený železnicí a dálnice až za tím, plus nejvyšší poslední generace už skutečně přehuštěných paneláků, dostavovaných po revoluci. Jestli tam nová výstavba nebude maximálně pro místní, nebo pro ty z vlaku z nichž budou pokračovat dál jen pacienti, tak se to tam celé neřešitelně ucpe. A to drtivá většina tamních používá auto jen na „chatu“ a velké nákupy. Přitom je širší centrum Brna, s výbornou dopravní dostupností na všechny strany, často zaplněné jedno až dvoupatrovou zástavbou střihu moravských vesnic. Kdyby raději tam vykupovali bloky, a přestavovali to… Číst vice »

Peeetr

Tak výjimečně zrovna superspeciálně tady by mě moc zajímaly nesouhlasné názory mínusářů, pokud to zvládnete, nestyďte se napsat nějaké argumenty.

mgr.pavel

O jaké nové výstavbě prosím mluvíte? Ty pozemky se měnily ne kvůli nějakému developerskému projektu, ale pro to, aby se na zastávku vlaku dalo normálně dostat a aby tam i vznikl dopravní terminál.

Peeetr

Nová výstavba bude samozřejmě na těch volných plochách mezi železnicí a stávající výstavbou. Čekalo se desetiletí na dokončení té zastávky železnice, pro možné kancelářské budovy, co bývaly nejziskovější v letech, když ty pozemky skupovávali, ale teď co jdou kanceláře po coroně do kopru, tam čistě kanceláře určitě nebudou.

Gunduľ neubiješ

Nikdy jsi v Brně nebyl. Dokonce ani na google maps. Nevadí, stejně tady můžeš svobodně pindat nesmysly….

Peeetr

Zajímavý argument. Můj protiargument je, že tímto vyjádřením je z tebe prokazatelně lhář.

SYN

Tak zatím je to prokázané jen na inernetu 🙂

Bubak.cz

Nějak nevidím, jak by se to mělo neřešitelně ucpat.
Pro lidi z paneláků je blíž na šalinu. K terminálu se jen o nějakých 800m prodlouží trolejbusová trať z konečné Osová. Reálně ten terminál bude používat část mimobrněnských přijíždějících po železnici, pro které bude ten trolejbus lepší, než vystupovat na hlavním nádraží (poměr se může změnit v budoucnu po přesunu nádraží).
Kromě jedné trolejbusové linky kolem projíždí ještě tři autobusové linky (každá s intervalem 15-20 minut), myslím ale že i kdyby všechny tři zajížděly k terminálu, tak si jich křižovatka Osová x Elišky Přemyslovny (kterou tak jako tak projíždí) ani nevšimne.

Peeetr

Já samozřejmě nemyslel výstavbu terminálu, to bude max na pár měsíců, ale následnou výstavbu na okolních volných pozemcích, které čekali na tu vlakovou a MHD zastávku, kdy to poté bude jedna z nejpřehuštěnejších částí Brna s železnicí odseklým jihem, plus jedinou východo-západní ulicí, takže celkově dopravně v pasti.
Ale díky, už je mi jasné, jak někteří lidé získali iluzi, že to označuji za do budoucna ucpané, kvůli stavbě trolejbusáku a chodníku 🙂

Gwann

Co vlastnite? Zjevne kulove, jinak byste tenhle svazacky blabol o pokroku buldozerem nemohl vyplodit. Proc musi furt nekdo nekde neco chtit nicit?

Frantisek

Otázkou je, kdo co čím zničil. Přehuštěná, ale i příliš roztahaná zástavba je nějaké dobro?

Peeetr

Tady zase další nepochopil, že jsem tam vůbec nic nepsal o vyvlastňování, které straší v jeho hlavě.
Protože a jelikož takových nízkozástavbových bloků jsou v Brně stovky, tak to může jet zcela čistě komerčně. Všem se nabídne odkup, a za rok-dva jednání se uvidí, které bloky by vyšly skoupit nejlevněji. A následná efektivnější náhrada se bude dát prodat snadno 4x dráže.

Frantisek

Podzemními garážemi si moc nepomůžete. Ta auta na povrchu pak budou jezdit po trávě?

Peeetr

V Brně většina obyvatel z centra a i paneláků na okraji, používá auto jen na „chatu“ a velké nákupy, hlavní problém s auty v centru je parkování.

Právě ta nízká zástavba v širším centru má většinou silnic kolem sebe kvanta na všechny strany na rozdíl od paneláků, kde pokud vám hlavní tepnu rozvrtají, tak často nastane pro celou čtvrť opravdu významné zhoršení.

xyz

„O přestupním terminálu se mluví přes deset let. Obstrukce spolku Vody z Tetčic odsunuly dokončení až na rok 2021, město za tu dobu nevyřešilo přístup k zastávce.“ To zní, jako by „obstrukce“ Vody z Tetčic odsunuly realizaci toho terminálu. Přitom proti němu se Voda z Tetčic nevyjadřovala vůbec. A co se týče „obstrukcí“ proti samotné modernizaci, tak z hlavy lovím několik údajů: – 31. 12. (!) 2009: žádost o územní rozhodnutí – veřejné projednávání ohledně žádosti o ÚR až v 5/2011 (mezitím bylo předpokládáno pozastavení realizace tohoto projektu vlivem tzv. Bártovy superkoncepce) – na podzim 2012: námitky Obce Tetčice (žádného… Číst vice »

Kov

Ten chodník od Šoustalové není provizorní, je to normální chodník, který tam doufám zůstane.

M19

Vy víte, zda je povolen jako trvalá či dočasná stavba, nebo prostě slovo provizorní ve vás evokuje dojem, že daná věc musí vypadat zákonitě nedodelaně?

Kov

Myslím, že pod pojmem „provizorní chodník“ si většina lidí představí nějakou pěšinu, kterou se dá s opatrností projít, ne chodník, který splňuje všechna kritéria (laickým pohledem).

M19

Myslet, znamená nevědět. Většina lidí tuší, že vyšlapaná pěšina není nic, co by bylo oficiální cestou, ne?

Kov

Nikde žádná pěšina není, tak proč o ní chcete diskutovat? Je tam bytelný chodník, který je užitečný i do budoucna.

M19

Jak jste proboha přišel nacto, že chci diskutovat o pěšině, která tam není? To je vaše představivost, stejně jako to, co podle vašich představ považuje údajná většina za provizorní řešení. Jak vypadá nebytelný chodník?

Kov

Možná žiji ve světě svých představ. Ale už musím jít, vychovatel mi vypíná počítač.

Peeetr

Je to nově postavený chodník, který vznikl na místě velmi používané rekreační cestičky podél potoka, jeho rušení nedo opuštění do stavu, aby si tam lidé začali lámat kotníky, můžou předpokládat opravdu jen „nevědoucí myslitelé“.

M19

Žádné věcné argumenty, jen osobní osočování. Navíc nemáte?

Petr Jetelina

Je to trvalá stavba, postavená načerno a Správa železnic za jeho výstavbu dostala od stavebního úřadu pokutu 100 tis. Kč.

dopravák

To jako vážně, nebo je to ironie?

mgr.pavel

To jako vážně.

V Česku zkrátka nejde dělat politickou satiru. Protože ji nepoznáte od reality.

Granja

A co dál? Skončilo to u pokuty nebo bude řízení o odstranění stavby? Tedy pokud to takto skutečně bylo.

M19

Černá stavba není trvalá ani dočasná. Je prostě jen postavená v rozporu s platnou legislativou. Tam se řeší buď odstranění nebo dodatečné povolení.

xyz

Mimochodem dle katastrální mapy, nachází se chodník výhradně na pozemku v majetku ČR, resp. ve správě „Dobré správy“.

Pavel Skládaný

Přesto lidé za tento zločin Správu železnic velebí, protože nemusí na vlak šlapat bahnem.