Konec 300 metrů dlouhého přestupu. Nýrsko otevřelo nový terminál, propojil nejen vlaky s autobusy
Nový přestupní terminál v Nýrsku. Foto: Plzeňský kraj

Součástí přestupního uzlu jsou nová parkovací místa.
Součástí přestupního uzlu jsou nová parkovací místa.
Osobně místo neznám – ale podle fotek mi to připadá velmi zpackané! Byl by asi velký problém se domluvit se SŽ na společném nástupišti hrana-hrana pro vlaky i autobusy anebo u vstupu do nádražní budovy – ale takhle bokem u zábradlí… Prostě se mi to nelíbí… ani ponechání těch starých dláždění a těch povalených betonových zídek… Za mě totální prasárna – zase se šetřilo…. (a v celkovém dojmu je jedno jestli to jde na vrub města nebo SŽ nebo obou) Na druhou stranu zas lepší zpackaná prasárna než vůbec nic… No ale stejně.. Za vzor by se měly dát také… Číst vice »
Za mě škoda, u projektu za 20 mil. Kč, že se neudělá alespoň základní přístřešek na té autobusové zastávce proti nepřízni počasí. Ne-li nějaký elektronický odjezdový panel, když už to je ten přestupní uzel 🙂
Mimochodem, co je to za objekt s garážovými vraty před zastávkou busu?
Tj objekt Spravy Železnic
Vi se co tam bude jezdit za linky ? Nikde jsem to zatím nenašel.
To asi zatím vědí jen úředníci z POVEDu a možná i nýrští zastupitelé, protože ani IDOS a „www.portal.jizdnirady.cz“CHAPSu tu novou zastávku zatím neznají. Ale můžete si zkusit tipnout z této nabídky: Výpis linek projíždějících obcí: Nýrsko: Linka 001982 Klatovy – Hamry – Nýrsko – Lam – Drachselsried – Bodenmais Linka 143104 Praha – Plzeň – Klatovy – Nýrsko Linka 430960 Klatovy – Nýrsko Linka 430962 Železná Ruda – Nýrsko Linka 430963 Nýrsko – Svatá Kateřina Linka 430964 Nýrsko – Chudenín – Liščí – Chudenín – Nýrsko Linka 430965 Nýrsko – Hodousice – Hadrava Linka 430966 Nýrsko – Hamry – u… Číst vice »
„Nýrsko, vlakové nádraží“
– ?! Jednak je to strašlivý patvar, a jednak co je špatně na tradičním „XYZ,,žel.st.“?
Právě ty tečky a zkratky.
Proč tedy ten stejný kraj pak má zastávky „Klatovy, nádraží ČD“, „Klenčí pod Čerchovem, nádraží“ a tady tedy je v jednom kraji už třetí varianta, „Nýrsko, vlakové nádraží“. Nechtělo by to aby to POVED trochu sjednotil?
Možná byla snaha zvýraznit, že nejde zároveň i o nějaké „autobusové nádraží“, které v Nýrsku formálně neexistuje (nahrazuje je zastávka „Nýrsko, |Komenského“). Ale nějaký jednotný systém názvů (pro celou ČR) by asi lepší byl.
Nádraží ČD má logiku, když tam jezdí vlaky GW Train a brzy taky Arriva… a patří to SŽ 🙂
Ano, taky mi to trhá uši … Ale podle mě by bylo naprosto dostačující označení „Nýrsko, nádraží“. Zejména je-li vlakové i autobusové na jednom místě.
Tak mě napadá: Mít společné nástupiště pro vlak i pro autobus, že by se vystupovalo na druhou stranu, tam co je to zábradlí?
Tak se to přece nikdy nedělalo!
Dělalo, třeba Nesovice, Svoboda nad Úpou. Možná nějaká novější nesmyslná norma?
Nemyslím si, že by to znemožňovala nějaká norma. Spíš je to časový nesoulad – železniční nástupiště v Nýrsku je cca 10 let staré a bus je aktuální záležitost.
Navíc by tak stejně bylo možno vybavit pouze jednu kolej.
Mě spíš překvapuje, že jim tam stačí pouhá dvě autobusová stání – ale asi o žádném dalším rozšíření autobusové dopravy tam POVED neuvažuje.
proč to dělat jednoduše, když to jde složitě. se divím, že tam není podchod pro přístup k busu 🙂
A nekřižuje se tam pravidelně? Pak by to ostrovní nástupiště se dvěma hranami dávalo smysl.
Ano, křižuje se tam stále, v rámci takového grafikonu.
taktového
Spíš se bude přestupovat do toho autobusu než do protijedoucího vlaku.
Ale z autobusu naopak do toho vlaku opačného směru, a budete stejně tam, kde jste byl dosud, jen to může hodně zhoršit prostorové poměry v kolejišti oproti stavu s jediným ostrovním perónem.
Takže je lepší, aby soupravu obíhali všichni.
Tomuhle říkat terminál je odvaha. Úsporné nástupiště pro autobusy bez přístřešku a ani nádraží nemá verandu.
nádraží nemá…ani zimní zahradu, ani bazén…
Moc to nestálo a účel to plní. Za mne správná cesta. Jasně že by to mohlo být hi-fi vybavené, i dodavatelé by se tetelili blahem, ale k čemu to? Obvykle to je tak, že bus čeká na příjezd vlaku. Na přestup stačí. Směrem obráceně perón svojí boudu má.
Člověk se ani tak nepozastavuje nad tím provedením – to se zdá být s ohledem na místo a objem provozu funkční a za vynaložené peníze efektivní. Ale označovat vybudování točny pro autobusy „terminálem“ či „uzlem“, to už chce velkou představivost.
No hlavně, že vzniklo 27 parkovacích míst, už jsem měl strach, že jsme neudělali nic pro plechovky.
Pro čekající na bus nebo vlak ani přístřešek na nástupišti, cyklostojany nebo cykloboxy taky nic (nebo nejsou vidět), takže všechno „v pořádku“.
Stojan na kola je (blbě) vidět na fotkách mezi lampou a bednou na posyp. (Už tam byl.)
Naopak je to pozitivum. Čím menší vesnice, tím jsou náchylnější na krok. Takhle mají možnost se dovézt na nádraží a nejet autem až do Plzně.
je pravda, že dnes už se 5km na vlak pěšky nechodí. Ale to ani šotouši… taky už rovnou jedou autem 😀
A hlavně do těch menších vesnic pořád ještě často autobus ani nejezdí vůbec, a pokud jezdí, tak určitě ne od každého vlaku.
Pristresek na nastupisti pro vlaky tam je uz od rekonstrukce nadrazi (cca. pred 10 lety?).
Tím autem nepřijeli cestující? Ne každý je ochoten jít pěšky do sousední vesnice, která není v SJŘ a přesto existuje.
Proč zrovna pěšky? Kolo ani koloběžka neexistují?
Tamní terén ovšem používání vámi navrhovaným dopravním prostředkům příliš nepřeje: spěchat do kopce na nádraží a táhnout s sebou koloběžku nebo kolo, to právě ideální není. Pro cestu zpět by to sice bylo zajímavější, ale při ní se zase často vyřizují různé nákupy a někdy láká i možnost návštěvy nějaké občerstvovny, a s tím ve městě kolo ani koloběžka většinou také příliš neladí.
Než se dohodnou „na úřadě“ jestli je správně bicykl, nebo koloběžka, tak bude jeden doma rychleji pěšky. Protože vždycky bude někomu vadit, že nemáte to druhé.
Měl byste se dohodnout s Liborem níže. Ten zas tvrdí že 27 parkovacích míst je málo…
Já vím, tvrdý pošumavský lid, ale jestli by kvalitní terminál přece jen nesnesl přístřešek.
Předtím to bylo Fársko, teď už je to Nearsko 😀 😛
Ten terminál bude mít větší význam, až se elektrizuje trať z Klatov do Železné Rudy, a budou jezdit přímé osobní vlaky mezi Plzní a Železnou Rudou.
Tak zatím nejezdí moc osobních vlaků už ani do Klatov, většina končí v Přešticích a dál to zajišťují rychlíky. Ale ty přejdou do elektrických jednotek a samozřejmě bude žádoucí aby aspoň něco pak pokračovalo přímo na Rudu.
Z Plzně do Klatov by to hlavně chtělo zdvoukolejnit.
pěkné, jen škoda tak malého počtu míst pro OA. 27 je prostě málo, chtělo by to někde najít dalších 50… Vím, jak to bylo a je po podobné akci v Nepomuku… Prostě pokud chcete, aby lidé ten vlak používali a rychle se k němu dostali, tak musí mít i kde zaparkovat 😉