Končící Ťok: Síla brutálního lobbingu majitelů STK překračuje možnosti ministerstva
Dan Ťok se označuje za sběratele kladívek. Po něm má přijít střihač pásek. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ministr dopravy Dan Ťok v příští vládě nebude, potvrdil Hospodářským novinám. Spolu s ním skončí i jeho náměstek Jakub Kopřiva.
Děkuji panu ministrovi za dobrou práci, povedlo se mu zlepšit komunikaci a informovanost, přineslo to sice spoustu negativních názorů, a méně pozitivních ale je to mnohem lepší než nevědomost. Hlavně je ministrem co se nebojí, nejezdí na populistické vlně, hodně se učí z chyb, to se na ministerské pozici nevidí.
„Síla brutálního lobbingu majitelů STK překračuje možnosti ministerstva.“
Tahle věta v podstatě skandální. Kdo jiný by měl mít páku na STK než ministerstvo? A když ji nemá, ta kdo jiný?
Ministerstvo pouze připravuje zákon. Schvalují ho poslanci a senátoři, podepisuje prezident. V případě STK ministerstvo skutečně předložilo zákon výrazně uvolňující trh a zavádějící větší konkurenci u STK. Pak zákon doputoval do Sněmovny a výsledkem je, že je víceméně vše při starém.
STK je problém, a to právě i v tom, že to dělají soukromníci namísto státu. Jedná se o dědictví a rozhodnutí ODS nomenklatury (neděkujme panu Římanovi), která tento „netrh“ uvolnila. Je logické, že pokud si chce stát víceméně represivně hlídat technický stav vozidel, tak to nemůže přepustit do soukromé sféry, kde obecně platí „za peníze v Praze dům“.. Jednotnost cen a rovnováha v rozmístění STK je pak taky mimo stát, když tento ty stanice neprovozuje.
Další přiznání na téma, kdo tahá za kratší konec politiky … ve všech oborech a šup až na vrchol a na pyramidu… (ta se nacháí někde jinde, že…?), a tak se nasadí další loutka a ta vydrží pokuď to půjde a pak další a další …
Zreformování ŘSD by byl úspěch, zjednodušení stavebního procesu by byl úspěch. Nic z toho se nestalo. Ťok bude zapamatován jako nemastný neslaný ministr. Nic vyloženě zlého nespáchal, nic vyloženě pozitivního se mu nepovedlo. Jedna z řady šedých úředních myší stojících za procesem postupného zpomalení vývoje českého hospodářství i společnosti.
Ačkoliv společnost Skanska po svých zkušennostech výsostně nesnáším. Být ministrem na této fuknci a vůbec v jakémkoliv kolektivním orgánu je velice těžké. (kolektivně packané rozhodování, zvláště s kaziči). Ale Ťok byl podle mě pozitivním ministrem. A jít do politiky navíc za ANO není jednoduché. Kéž by Babiš prostě postupoval tímto způsobem, že na funkce ministrů by najímal profesionální manažery s životopisem z oboru. (tak jako Singapore) Nikoliv politické trafikanty.
Vy jste se zbláznil.
Experti, odborníci na vysokých postech. Profesionálové , kteří rozumějí oboru.
A komu, kromě státní pokladny a deseti miliónům obyvatel tím prospějete.
Vy vůbec necítíte s ministerskými úředníky, náměstky, ani jejich rodinami. A co jejich děti na Dijonských lyceiích, oxfordech. Potom by museli jezdit v superbech místo medvěda a děti chodit do státních škol.
A lobbisti taky nebudou mít co žrát.
Toto by jste opravdu chtěl?
Udělal něco přínosného pro železnici? V rozhovoru o tom není zmínka, tak asi ne.
Tak třeba 2015 se povedlo udělat hodně modernizací. Bohužel v OPD2 se to asi z nějakého důvodu už nezopakuje. (šlo to částečně do vozidel)
Škoda ho rozhodně nebude, kromě hloupé represe na řidiče neudělal prakticky nic. Bohužel se obávám, že přijde ještě něco horšího, jak už je v ČR zvykem, když si člověk řekne, že „hůř už to nejde“….
Máte slabou paměť na Řebíčka..
Jan:
Nejen Řebíček – těch opravdových škůdců bylo víc, a Ťok rozhodně není tím úplně největším. A nelze zapomínat, že je tam „na pobřeží“ také velký aparát úředníků, kteří působí dlouhodobě zlo a škody bez ohledu na to, kdo a ze které partaje je právě jejich formálním resortním (i politickým) „štítem“.
Ťok nebyl vůbec špatný ministr. Mám obavy, kdo nastoupí po něm..
Řebíček, Slamečka, Říman, Bárta, Šimonovský, Stanjura ….
Každý stihl v nějakém smyslu udeřit do již tak dost ofackovaného panáka jménem MDČR.
co se týče lobbingu, tak nejvíc lobbisty krmil Řebíček a Říman (zřejmě to kouzelné Ř). Ťok ale neskutečně ustupoval třeba ČESMADU a výsledkem je bordel na silnicích v podobě povalujících se kamiónů po škarpách….
Jo a jeho represivní legislativní zásahy do zákona o silničním provozu byly zase namasírovány Policií ČR, která ty přestupky pak nedělá, takže ve výsledku nárůst administrativy apod…..