Koncepce k režijkám: Mohly by fungovat v rámci jednotného tarifu, se zrušením se nepočítá
Vlaky ČD a GW Trainu na nádraží v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Ministerstvo dopravy v rámci nové koncepce veřejné dopravy na příštích pět let, kterou aktuálně odeslalo na vládu, řeší i další
Mne jako strojvedoucimu, rezijka vyhovuje, nevim co proti tomu ostatni porad maji. Chapu ze vozim naklady, ale je to fer.
Jasně, režijka je fajn. Rozdejme režijky všem občanům, a všichni budou spokojení. Režijku na vlaky, na tramvaje, na holiče, na nákup rohlíků, na pivo… každému podle jeho potřeb.
Na druhou stranu, všichni, co závidí mohou jít dělat na dráhu.
Jen pro některé chytráky rezijka není zadarmo doplácí se na ni a někteří zaměstnanci je ani nemají a dětem se to nevyplatí dat když jezdí se slevou.
Budu zde hovořit za Správu železnic, kde má KAŽDÝ režijku, bez ohledu na funkci, kterou provádí, od uklízečky, přes signalistu, elektromontéra, až po náměstky, přednosty.
A upřímně si nemyslím, že by 1200 KČ za dítě bylo moc.
Plus zaměstnancům, jenž mají režijku odbory naopak, dle kraje, kde se nacházejí doplácí na režijku. V našem kraji to je například 500 KČ.
Každý opravdu ne, pár lidí znám (i když to jsou jednotky), co si režijku nevzali, bydlí v místě pracoviště a na pracovní cesty defakto nejezdí, nebo naopak nemají spojení vlakem, dobré, tak jezdí autem.
1200,- je za dospělého, dítě platí cca půlku, pokud to stále platí (cca 3 roky zpátky to tak bylo).
A nikdo neřekl, že to je horentní suma, jen že se to platí, jelikož někteří si myslí, že to máme úplně zadarmo.
No zadarmo, rozhodně to není IN100 za kterou by SŽ platila katalogovou cenu.
A proč by Správa železnic měla kupovat IN100, když v době dělení to dokázali odbory vyhádat, že režijky zůstanou?
Navíc Správa železnic nějakou částkou režijky ČD kompenzuje, alespoň tomu tak bylo.
A nevím, proč furt srovnáváte s IN100, když se jedná o různé produkty.
Poupravím tedy odpověď. Každý od Správy železnic má nárok na režijku. 🙂
Já sám pro Správu železnic pracuji, stejně tak i můj otec, který vlakem jezdí jednou za uherský rok, ale i tak si jí platí, protože si život bez ní nedokáže představit.
Osobně jsem pro třetí možnost ať si na režijky jezdí jak je ctěná libost. A to říkám jako člověk, který opravdu, ale opravdu nemá nic se železnicí společného. Myslím, že tím by nikdo nezchudl a spoustě lidí by to ulehčilo život. Navíc proč by zaměstnanci RegioJetu nemohli jezdit zadarmo vlaky ČD a naopak. Za mě je to dobrý nápad. Ať chlapci a děvčata vesele jezdí, však spousta z nich odvádí vynikající práci a plně si takový benefit zaslouží.
Ale jo ať je takový zákon. Pro všechny a ve všech odvětvích, ať si pekaři berou domů rohlíků co hrdlo ráčí, čerpadláři benzínu, atd. Také odvádějí vynikající práci a zaslouží si takový benefit.
Jako někdo těm pekařům kontroluje kolik čeho snědli? Na všechno nemusí být zákon, když je špetka rozumu.
Budete se divit, ale kontroluje, stejně tak jako někdo kontroluje zda si zaměstnanci tabáku v Kutné Hoře neodvážejí domů auto plné kartonů cigaret.
A oni si železničáři berou něco domů, že to srovnáváte s pekařem?
Já se do této diskuze vložím také. Nesouhlasím s lidmi, jenž chtějí zrušit režijky, je to nesmyslný postup pro zachování zaměstnanců, budu psát za sebe, jelikož zde nechci hovořit za každého nádražáka, jenž má režijku. Za prvé, ve státní správě, kde je malý plat a řeší se vše tabulkově, zvýšení platu není příliš možné, protože odpovědný vedoucí má pro danou oblast rozmístěné platové třídy a tak nemůže přidávat peníze pro lidi, jenž zde pracuji, kompenzuje se to tedy danou režijkou ve smyslu dorovnání peněz pro dopravu na pracoviště. Za další je režijka nezbytnou součástí pro přemisťování na pracovištích, kdy osoba… Číst vice »
V případě brutto smluv, pokud režijkář jede krajským vlakem, tak využívá službu, kterou platí kraj, ale za režijkáře nedostane zaplaceno – což je špatně. Nebudu vám vyvracet, že ve státní správě je malý plat, ale jestli si myslíte, že v soukromém sektoru mají lidé více peněz, tak to pravda mnohdy není (znám platy na Hodonínsku a na dráze se nemají rozhodně špatně). Je možná jednodušší si říct v soukromém sektoru o peníze, ale je také jednodušší je lidem vzít. Což se momentálně u mnoha firem děje. Ohledně přemysťování na pracoviště bych napsal tolik – taky jezdím do práce 16 km… Číst vice »
Já na to budu ještě reagovat, pokud dovolíte. Reaguji na fakt, který říkáte, krajské vlaky. České dráhy pominu, ale uvedu Leo express, je jedno, kolik lidí pojede, kraj doplatí zbylá místa ve vlaku, tudíž když nikdo nepojede, bude proplacená plná částka za zbylá místa v plné rozsahu, tak jsem to tedy pochopil. V soukromém sektoru jsem pracoval, vím přibližně, plus mínus, jak to tam chodí, přijdu, zeptám se a zjistím, zda mne potřebují a tak se ozvu se zvýšením platu. Tady na dráze? Buď budeš makat nebo odejdi, čekají na Tvé místo další (slova vedoucích funkcí). Mrzí mne, že v… Číst vice »
Bude stávka?
Režijky v rámci SJT pro drážní zaměstnance nechť klidně hradí stát, když si vymyslel tu volovinu s rozbitím dráhy mezi XY dopravců. Ale nevidím jediný důvod k tomu, proč by je měl hradit ještě všem rodinným příslušníkům!
Kdo je to „drážní zaměstnanec?“
Jestli zaměstnanec nějaké státní instituce (SŽ, Cendis, MD,…) dostane režijku, tak samozřejmě to platí zaměstnavatel.
Ale co dostane zaměstnanec jakékoli firmy (včetně čd A.S.) je věc čistě dohody mezi ním a zaměstnavatelem..
„Rozbitím dráhy“? A považujete za „rozbití silnice“, že většina aut nepatří správci silnice?
ČSAD n.p. bylo taky rozbilo na desítky soukromých dopravců a zaměstnanecké jízdenky si mnozí z nich vzájemně uznávají. Je to věc přístupu.
Zákonem nařízenou slevu – přetvoříte na benefit (nepovinný a daněný). Nechápu tu cenu, když prý na režijku mají dražší místenky než platící cestující (ten jí někdy má zadarmo k jízdence). Jako byty v OKD – prodáme Vám je a …. najednou jsou soukromníka a nájemníci platí nájem majiteli do ciziny.
Ne, cena místenek je nyní u režijky stejná jako u ostatních cestujících. Vyjma Pendolin.
Není.
K jízdence máte přes e-shop místenku vždy zdarma.
K režijce je nutno si místenku zakoupit.
Dobře, pokud si místenku vezmu k jízdence při koupi přes e-shop, tak já zadarmo, ale jinak je její cena stejná, vyjma Pendolino, při koupi na e-shopu (sólo místenka) i na pokladně k režijce i pro ostatní cestující.
K IN100 je místenka zdarma?
Ano je, teď jsem si to schválně ještě ověřoval.
Prodáme vám je za určitých podmínek, Stát svou stranu nedodržel. Pak ani soukromník nemusel sliby dodržet… To máte holt těžký.
Nejblbější je, že to „odsrali“ úplně obyčejní lidi, co v tom byli namočený jen tak, že bydleli v oněch bytech….
Zajímavé, jak vadí zákonem nařízené slevy. Ale jen ty, které režijkář nemůže využít.
U toho bodu 3 nevidím, jak je řešen komerční vlak vedený jako nepravidelný spoj/občasný spoj. Tedy jestli by ta režijka měla platit ve vlaku do Banátu či snad také ve vlaku vedeneném parní mašinou. Nebo taé ve vlaku organizovaném jako jízda pro nadšence do Tovačova/Hevlína/Pivovaru/kamkoliv.
Myslím že by to mělo zahrnovat všechny vlaky, co vlaky – všechna drážní vozidla! Takže nejen všechny řepařské drážky, zahradní a lesní železnice, ale i trolejbusy a tramvaje. Včetně neomezené bezplatné konzumace v Café Tramway na Václaváku!!!
Nebo snad chcete stávku?
🙂
Jo, stávka za režijky. Už to vidím. ČESMAD stávkuje za režijky a osožáci se domáhají odstavení vodovodu.
Jistěže a když si objednáte vlak na svatbu bude ještě dřív než k němu přijdete obsazen režisty a budete rád když budete přiškrábnut na představku. Ale nebojte faktura vám přijde celá.
Eště že jem již dlouho ženatej….
Nějak do sebe pletete vlaky, které jsou zavedeny jako veřejné a vlaky, které jsou zavedeny jako neveřejné, což je trochu rozdíl a takový svatební vlak by byl jistě veden jako vlak neveřejný.
V tehlech zvláštních vlacích režijka neplatí a neplatila nikdy.
Jsou to vlaky mimo tvářích Tr10 a platí se v nich zvláštní jízdné.
Rezijkari mohou mít v těchto vlacích slevu, ale nejedou zdarma
PID režijky i IDS JMK režijky fungují v pohodě.
Jenom modrogumáci v JMK vymýšlí problémy, které tam žádný jiný dopravce nemá.
Kolik stojí IDS JMK režijka pro jiné dopravce?
Psal jsem svůj názor na režijky už několikrát a napíšu ho sem znovu a očekávám opět kritiku. Režijky by se měly zrušit a zaměstnanci by platili stejně jako všichni ostatní. Já pracuji ve velké firmě s miliardovými zisky a platím za její služby stejně, jako všichni ostatní lidé, přestože by firma mohla zvýhodnit zaměstnance. Dále nechápu důvod, proč by stát měl nějakou koncepcí řešit firemní benefit. Jestli by zaměstnavatel přispíval zaměstnancům jako benefit na IN100, už je jeho vůle.
Souhlasím.
SJT/Cendis má umět roční paušál. Jestli si kdokoli chce koupit třeba tisíckrát ten paušál a rozdat ho svým zaměstnancům, tak ať to udělá.
Což je vpodstatě rozšířený bod 2, který mi přijde daleko nejlepší.
Celosíťové jízdné jako firemní benefit, zaměstnanci se strhne poměrná část daně z příjmu jako u libovolného jiného benenfitu – 15 %. Tím pádem jakoby zaplatil 3450 Kč za celoroční ježdění.
OK, v tom případě beru kramle. 😉
Houbeles. Vaše firma poskytuje secí stroje svým zaměstnancům za režijní cenu. Jako Hujer byste to měl vědět!
Odpovím vám jako člověk, který není expert na to, ani u dráhy nikdy nepracoval, ani jeho známi nebo příbuzní:
REŽIJKY ZACHOVAT V PLNÉ ŠÍŘI.
A naopak, problémy s tím, že vaše firma benefity na své vlastní služby neposkytuje, je v této diskusi úplně irelevantní.
Pokud by stát neřešil benefity svých vlastních firem, tam bychom také brzy dojezdili. A rozhodně je výhodnější dávat benefity vlastním lidem, než dratovat mašinfíry někde v Bulharsku (to už se děje) nebo
s tím pokračovat dál na východ do Bangladéše.
Dávám obrovský mínus vašemu příspěvku.
Takže jaké cenově odpovídající benefity mají pošťačky?
Můžou si doručovat svoji poštu úplně zdarma. A to se vyplatí!
Můj zaměstnavatel mi poskytuje benefity 🙂 ale je to právě kvůli tomu, co jsem si já vyjednal (a že můžu přejít k jinému zaměstnavateli).
Nevidím důvod proč by to měl nějak řešit stát, proč bych měl dostávat benefity od konkurence mého zaměstnavatele.
ČD můžou a mají svým zaměstnancům dávat třeba in100 nebo paušál SJT.
Ještě že kamioňáci režijky nikdy neměli. Kdyby jim je měli brát, nebylo by v obchodě vůbec nic.
Akorát ukazuješ na svou neschopnost vyjednat si nějakou výhodu. Jiným se to v minulosti podařilo tak jim nezáviď. Zvedni zadek a začni vyjednávat se svým zaměstnavatelem. Má-li miliardové zisky, pak se jistě rád se zaměstnanci o ně podělí v rámci nějakého pěkného benefitu jako je např služební auto, služební telefon či notebook, týden dovolené navíc atd.
Tak snad s příslušným ministrem. Režijky se také nevyjednávají se zaměstnavatelem.
Varianta (3) povede k vlakum vozicim deti, duchodce adolescenty a rezijkare z chebu do bohumina za maximalni ceny. Treba dojde i na zaporne jizdne kdyz na nulu uz jsme se dostali.
Dlouhodobe udrzitelne reseni sitovych jizdenek (a tim i rezijek) pres vicero dopravcu jsou:
a) vsechny penize z daneho dokladu na jednu hromadu a pak rozdeleni mezi zucastnene dopravce podle predem daneho klice nevazaneho na konkretni cesty drzitelu techto dokladu
b) penize schrabne stat a vsem zucastnenym zaplati pausalem vykony tak jako se to dela v krajich u integrovanych jizdenek a regionalnich rezijek zamestnancu dopravniho podniku / papalasu kraje
Mne by hrozně zajímalo, jak to funguje třeba u ATOC.
ČD ať si pro svoje zaměstnance režijky nechají, je to určitě příjemný benefit. Pokud chce nějaký zaměstnanec ČD jezdit i vlaky jiných dopravců, tam by měl normálně platit… popřípadě mít dva typy rezijek – jen na vlaky ČD za současnou cenu, nebo na vlaky všech dopravců, na které by se zaměstnanec podílel finančně více… Jen nevidím význam v těch nesnášenlivých komentářích, proč by nemohl existovat takový benefit? Spoustu autobusových dopravců a dokonce i aerolinek nějakou takovou formu vyhod má (většinou standby letenky za letištní poplatky – i tak ta úspora bývá obří…). Pokud vím tak napr. Regiojet pro zaměstnance ani… Číst vice »
Jenomze problemem rezijek nejsou zamestnanci ceskych drah jezdicich vlaky ceskych drah. Vetsina sporu je kolem zamestnancu jinych spolecnosti (nebo statu) ktere je povinna vozit zadarmo CD ale uz ne jina spolecnost jezdici na stejne trati. Pokud tedy na nejake trati jezdi 5% rezijkaru tak neCD bude mit na trati o 5% vyssi trzby. Casti z nich (vlastnim zamestnancum) je dat bude muset ale napr. szdc zadaco vozit uz nebude. Jinak souhlasim s vasim navrhem a myslim ze v podstate popisujete bod (2) ktery se jevi jako pruchodny. Puvodnim duvodem rezijek stejne bylo aby zeleznicari „nekradli“ a nejezdili na cerno (ono… Číst vice »
Bývaly doby, kdy režijkáři nejezdili zadarmo, ale museli si kupovat zlevněné jízdenky. Když nejlevněšjí jízdenka pro lidi byla za 1 Kčs, tak nejlevnější režijní jízdenka stála 20 haléřů. Tedy podobná míra slevy, jakou dnes mají třeba ti studenti. A pak ještě byl nějaký určitý počet ručně vypisovacích volných jízdenek do roka.
Jestli jako benefit dostanou zaměstnanci in100 nebo jenom in75 je detail. Akorát ať jejich zaměstnavatel zaplatí normální tržní cenu.
A dnes jezdí zadarmo?
Ne pane, prvotním důvodem režijek, stejně jako deputátního uhlí, byla konkureční nevýhoda drah – zatímco dělníci v lese nebo na poli dostávali k platu i naturálie, tak dělníci na dráze nedostávali nic, takže tam nikdo moc pracovat nechtěl.
Na svých komerčních, nedotovaných linkách ať si ČD vozí zadarmo koho chce a jak se mu zlíbí. Ještě možná má nějakou logiku, aby stát na linkách objednávaných státem zadarmo vozil státní zaměstnance (jen netuším, proč zrovna dvou státních firem, když jich stát má mnohem víc). Ale pokud si kraj nebo obce za svoje peníze objednávají dopravu, proč by měl trpět, aby tam někteří cestující byli zvýhodňováni před jinými? Pokud si za svoje peníze koupím housky, tak to přece taky neznamená, že si je pak rodiny všech zaměstnanců té pekárny mohou z mé tašky volně brát.
Jojo, jako novomanžel jsme měli s mamkou ještě deputátní uhlí.
… plus nárok na dovolenou v Jugoslávii.
Takže dneska aspoň kanáry, ne? Daňovému poplatníkovi kdyžtak sebereme dům a prodáme ho turkům, aby na to ve státní kase bylo.
Já nepotřebují a nechci jezdit vlaky jiných dopravců.
Ovšem výmysly krajů my znemožnili do určitých míst vlakem ČD dojet ( Králíky, Bohumín z Brna…)
Vy, kteří závidíte režijky, nemáte náhodou od svých zaměstnavatelů dost často zdarma služební auto sloužící k soukromým účelům, zlevněný nebo zdarma benzín či naftu nebo zdarma služební telefon? Nám dává zaměstnavatel benefit, který si zpeněží každý po svém. Někdo ujede za rok za 1000 Kč, někdo za 5000 Kč, někdo za 200 Kč. A myslíte si, že benefit od soukromých firem ve formě aut a telefonů je nižší benefit než ten náš? Myslím, že když počítáte i pořízení auta, které Vám slouží jako soukromé, jsme na benefitu několika set tisíc korun ročně. Já třeba dám za režijku 1200 Kč, ale… Číst vice »
Tak podnik, ve kterém je pořádek, zásadně nepovoluje používat služební auto pro soukromé účely. Pokud ano, tak je to placená služba, okolo 5 tis. měsíčně (záleží totiž na úrovni toho automobilu). Fabia méně Lexus či poslední SUV od BMW bude dražší. To máte smůlu v tom vysvětlování, že mobil, notebook jsou pracovní nástroje. něco jiného je, když pracovník/ce je používá i v pracovní době k soukromým účelům, ale i to se dnes už dá kontrolovat. Ré: PONECHAT NEBO UPRAVIT REŽIJNÍ JÍZDENKY TAK, ABY TO BYLO PRO ZAMĚSTNANCE ČD (na kterou občas hodně nadávám :):) TAK, ABY TO MĚLI CO NEJVÝHODNĚJŠÍ… Číst vice »
Služební auto I pro soukromé účely je naprosto běžná věc.
I když si projete palivo platíte a platite z toho auta nějakou daň ( tedy měl byste) pořád to je benefit několik desítek tisíc ročně
Tady je vidět nepochopení slova “režie” “režijní”.Zaměstnanec celosíťové dráhy (ČSD, DB, SNCF) jede vlakem a původně uhradil pouze část jízdného. Protože se tak podílel na nákladech jenom zčásti. Uhradil jenom režii a nikoliv nějaký další zisk. A věří tomu, že pokud by zůstala jedna dráha tak by to tak mohlo být, jak psal někdo 1/6 1/4 ceny obyčejného jízdného. Například . Ale teď s tou komercí a konkurencí vlastně takhle nešlo. Kolik stojí Praha- Ostrava 99- nebo 790,- ? Nebo 9Kč? SJT je dobrá cesta.
Tak to jsme nevěděli, že u In 100 činí „nějaký další zisk“ skoro 19 tisíc. Není to poněkud nemravná marže?
Odkazují na článek o historii této formy jízdného , který jsem četl na webu. A historicky to tak bylo. Vašich 19000,- mravně / nemravně je váš výplod nějaké kvazipravicové závisti. Skoro jako onen ministr co nařkl sestřičky v nemocnicích , že dojídají rohlíky po pacientech. Sancta simplicitas.
Jestlize pracujete v potravinarskem prumyslu tak je bezne ze muzete „za pausal“ snist a vypit vsechno co zvladnete. Nedelaji to kvuli nemravnym ziskum (se kterymi se mohou se zamestnanci podelit) ale ciste protoze nelze zabranit kradezi.
U vlaku je jedno jestli to bude za korunu nebo stovku. Proste jedete vlakem kde to kontroluje vas kolega. A ten kolega muze krom zakladniho jizdnyho napalit priplatek za nastup v obsazene stanici nebo rovnou pokutu za jizdu na cerno.
Když já byl na brigádě v mekáči, tak akorát poslední směna si během zavíračky rozebrala to co se rozmrazilo a neprodalo, bylo to i nařízený(byl by průšvih zákazníkovi minutu před zaviračkou říct, že něco není, majiteli pobočky se to nelíbilo ale bylo to ve smlouvě o franciz). Proto byl o večerní směny zájem 😀
Pití ofiko kdo měl žízeň, měl pít vodu z kohoutku. Neofiko jedno kafe se neřeší, víc chlastu se dává normálně kupuje.
Nechť „režijku“ (státní In100) koupí svým zaměstnancům zaměstnavatel, když to uzná za vhodné. Opravdu nevím, proč by něco takového měl řešit speciální zákon.
Naprosto souhlasím, režijka je post-komunistické dědictví, naprostý excess, který už měl být zrušený dávno. Tím neříkám, že by se měla zrušit režijka taková. Jen by se s ním mělo zacházet stejně, jako s jakýmkoliv jiným benefitem, jako je třeba služební auto.
Asi tak. Za první republiky se taky řešilo aby autosák jedoucí vlakem a nádražák jedoucí autobusem to měli zadarmo. 😀
Režijka není post-komunistické dědictví. Račte:
https://www.koridory.cz/historie-jizdnich-rezijnich-vyhod-zamestnancu-drah/
Režijka je tu víc jak 100 let a ti co tu tvrdí něco o komunistickém výmyslů,by si měl zjistit fakta.
Za první republiky zákon nařizoval bus dopravcům uznávat drážní režijky nebo naopak?
Za první republiky hlavním bus dopravcem byly ČSD. 🙂
Hlavním, nikoli jediným 🙂 a v některých městech byla MHD
Za první republiky si nenechali dopravu rozesrat soukromníky.
Dráhy, které provozovali i autobusy byly státní
Spíš se léčit.
Není to žádné post-komunistické dědictví, to je velký omyl, ni řádný exces, ale prostě motivační benefit, aby tam vůbec někdo pracoval. Služební auto není benefit, ale pracovní nástroj. Pokud se užívá soukromně, je to placená služba.
Je to benefit, o kterém rozhoduje STÁTNÍ podnik, a takový benefit tedy může upravovat zákon.
Jakože pro státní podniky neplatí zákony? Ani zákoník práce? Tak to už chápu, proč měli v nemocnici směny v délce 36 hodin.
Nechápeš nic.
Ta 36 hodinová směna není pochopitelně vcelku.
Na dráze máme také 18ctky , 24tky nebo 36tky .Ale vždy to je max. 12 hodin práce.
Ta 18tka je například s nočním přerušením, kdy o půl jedenácté odjede poslední motorák, zhasnes nádraží zamknes a do čtyř do rana jdeš normálně spát. Ve čtvrt na pět rozsvítíš peron, vypravis první ranní vlak a děláš do oběda, kdy te střídá kolega, co bude sloužit do šesti do rána dalsiho dne.
Jde o celostátní dopravu, a to je rozdíl!
A je vám jasné, že ten zamestnavatel to naúčtuje svým odběratelům, tedy státu /krajům jako zvýšení ceny za poskytnutou službu ?
Tedy SŽ buď zdraží dopravní cestu, nebo bude chtít od státu dosypat pár miliard ?
A v konečném důsledku to bude několikanásobně dražší než pár tisíc režijek?
Skoro to vypadá že nejvíc změnit nepotřebují ČD (které se přece jenom snaží, proti stavu před deseti lety), ale MD….. :/
Jako nemyslím to nějak zle nebo jenom kvůli téhle studii, ale obecně to podhalilo jejich nastavení mysli, co tam ti lidé vidí za problémy a jak je chtějí řešit…. To je úplně bez šance na jakýkoliv rychlý posun k moderní dopravě, pokud v létě 2020 řeší kocepce na režijky na úrovni ministerstva… Nemyslím to nijak zle, jenom bych to ministerstvo zrušil / sloučil s průmyslem, hlavně s podmínkou obměny lidí, kterých by mělo být výrazně méně / ale lépe placených.
Ale to je problém všeobecně, tak toto ještě 100x váíe platí o M3MT, které je totálně bezradné, a podle toho tam ani chytrý člověk nepůjde dělat. Na miniterstvech v podstatě sedí lidé, co se neuplatnili nikde jinde.
M3MT – chtěl jsem napsat Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy ČR. A jím řízené organizace s lidmi, kteří neučí, ale mudrujou do toho.
Jojo. ČD taky vadí uznávání režijek SŽ(jakoby SŽ nemohla svým zaměstnancům koupit normální in100)
Tak varianta číslo 2 je snad jasná. Je to benefit zaměstnavatele a pokud si na to vydělá, proč by neposkytl tento benefit.
V případě dopravců (i ČD) souhlas, ale jak chcete v případě SŽDC a dalších jmenovaných státních organizací určit, zda si „na to vydělají“?
uplne stejne jako se to urcuje u poslancu, nebo prazskych radnich
Úkol managera a personalisty.
Mám A Kč na mzdové výdaje, po zaplacení pojištění, pracovního obleku,… zbylo B Kč . Dam to podřízenému na ruku nebo mu dám nějaký benefit?
Můžu mu dát míň, ale on může utéct ke konkurenci.
1/ Mzdy ve státní sféře (SŽDC) jsou z velké části dány tabulkami, závisejícími na rozhodnutí státu (vlády), tudíž mi nepřijde překvapivé, že i o tomto benefitu rozhoduje stát.
2/ Někteří zaměstnanci ve státním sektoru nemohou utéct ke konkurenci, pokud nechtějí změnit profesi. To se týká třeba i učitelů. Proto také ty tendence ke stávkování – moc jiných možností, jak si říct o vyšší plat, nemají.
U státních zaměstnanců to beru, že o tom rozhodne stát, pokud na to má jim to koupit. Ale samozřejmě, může naopak za to chtít, aby to používali na služební cesty. Druhá věc je, že ten benefit by měli možnost získat všichni státní zaměstnanci, pokud to rozhodne parlament, proč diskriminovat třeba lékaře v e státních nemocnicích, nebo hasiče.
Každé odvětví má svá specifika, třeba u lékařů v nemocnicích, tíží úplně jiné problémy, a to je vysoká přesčasovost, která se nedá srovnat žádným benefitem. Jinak jsem pro, aby hasiči byli řádně placení a měli nějaké zajímavé benefity.
Ale bavíme se o benefitech a to může být i volná jízdenka. Nebavíme se o podmínkách práce. Kolega odešel k profi hasičům, protože chtěl pravidelnou a méně stresující práci. Teď si to jen chválí, za každé vyškolení peníze navíc a má pravidelné služby. Odslouží si své a má volno.
K jaké konkurenci uteče výpravčí 🤔 ?
Výpravčí je použitelný na jakémkoliv dopravním dispečinku. Dnes už je doba, že několikrát za život změníte obor, zcela běžné a pokud zůstanete u dopravy tím lépe.Každý se musí celý život učit. Však kolik výpravčích už nedělá výpravčího.
Tak se jenom přesunou náklady ze šuplíku A ve stole ČD do šupklíku X ve stole Správy železnic(SŽ). Hádám, že v mzdovém rozpočtu SŽ to bude činit nárůst o cca 5-8 %, v celkovém rozpočtu výrazně pod 1 %.
No pokud na to budou mít v rozpočtu, tak proč ne. Hold omezí jiné náklady. Mají jezdit na služebky autem, nebo vlakem, to je přeci jedno.:-)
Právě že není!
Chápu, že třeba na ŘSD by ježdění vlakem bylo problém, mají ty silnice daleko od nádraží, ale Správa železnic, tam by to měla být první volba, až pak auto nebo autobus. A u MD by to mělo být bráno jako kontrolní činnost (určité proceno vlakem, určité autem, určité autobusem atd.)
Na to Jste kápl, POKUD SI NA TO, VYDĚLÁ….A VO TOM, TO VŠECHNO, JE…
Ještě by se mohl vrátiut deputát, to bych uvítal!!
Mám na chalupě tak asi tunu černého uhlí, podle starých pražců užitých na domě tipuji na exajznbonaky a podle novin z roku 1907-1939 na půdě ještě c.k. dráha . Přivezu tento deputát kamkoliv
Děkuji, rád této nabídky využiji.
Taktéž se hlásím!!! Uhlí beru!!!
Sorry bylo pro Dádu …
Vypadá to že většina modrogum by ani nepotřebovala mzdu , ale pro rezijku by položila i život a kariéru na železnici.
Závidíš co ? Tobě asi zaměstnavatel benefity neplatí co ? Víš jak se to říká. Kdo to říka ten to je ? Tak je to pravda. Průměrně inteligentní cvičená opice by ani tohleto neřekla. Jenom tím vlastně urážíš jen sám sebe protože takovéhle nesmysly by normální člověk nenapsal… Běžte pracovat k Funebrákům nebo k Rozleskávačům případmě ke Krabicím. Ti vám rozhodně žádné benefity nedají. Pro ty lidi kteří bydlí např. V Mohelnici a pracují v Praze tak by se jim to asi trchu nevyplatilo ne ? Pro normálně pracující lidi tady je in25 a in50 co vím taky ani RJ… Číst vice »
Nekdo si udela srandu a ty sem hned placnes takovy slohovy dilo 😀
Ja mam taky srandu z toho, ze jak se nekde jen zmini, ze se sahne na rezijky, spouste lidi na krku nabehne zila 😀
A co nezapomenu, tyhle lidi stoji za zrusenim diskuse na Babitronu.
Ona i ta překotná snaha je zrušit o něčem vypovídá zase z druhé strany . 18=20-2
Ale režijka nyní není benfitem zaměstnavatele. To je jediný problém, který má se současným systémem 80% odpůrců. Nechtějí režijky rušit, ale narovnat podmínky. Nyní ČD doplácejí na ostatní drážní společnosti a křiví jim to podmínky na trhu.
„Jo a mimodem Funebráci jsou Leoš Roztleskávači jsou Regio Jet a Krabice je Arriva 🙂“ řekl Kirak ze Šrotplacu
Vy nejspíš patříte k modrému muzeu.. u těch Krabic můžete mít volné jízdné i v autobusech a dokonce i BahnCard100, jen to nerozdávají automaticky každému, bo si na to musí nejprve vydělat (krabice i daný zaměstnanec).
Mmch na rozdíl od muzea ty benefity řádně daní!
Pokud by byly tak aktivní ve vyjednávání o mzdě, pracovních podmínkách a jiných věcech, souvisejících s tím, co dělají, to by bylo….
Jančura, kdysi řekl tuhle větu… REŽIJKY PRO VŠECHNY, CO MAJÍ SMLOUVU A PRO VŠECHNY…A vo tom, to je a byl by klídek, ne??
Býval jsem taky takový, ale platí „opustíš-li mně, nezahyneš“ 😀 U mne to byl důvod zdravotní, ale platí to všeobecně.
Prominte blbému blbý dotaz.
Transformační zákon ukládá ministerstvu stanovit tarif pro jmenované skupiny. To bude asi SJT.
Kde je ale psáno že to má být zdarma?
Aneb i jako režijkáři jsme platili, byť podle vzdálenosti různý zlomek ceny (např. 1/6). (pamatuji sedmdesátá léta). I stanovením 1/4, 1/2, 9/10, nebo 1/1 obyčejného jízdného by zákon byl naplněn.
Jj, matně si vybavuji z těch dob ze širší rodiny průkazky s kuponem, se kterými se chodilo normálně k pokladně.. Taky si myslím, že MD vyhoví zákonu stanovením jakéhokoli tarifu a nejspíš vyhovuje i nyní, „podmínka užití tarifu“ klidně může být omezení platnosti na státního dopravce.. Předpokládám tedy, že zaměstnanecké jízdné bude sjt (cokoli jiného by znamenalo složité kompenzace další slevy ze strany státu, kterou ted jen nařizuje ale hradit nemusí) a náklady na jeho pořízení jako benefit pro své zaměstnance ponesou dopravci a SŽbezDC, dopravci pak jistě mohou nabídnout ještě benefit vlastní, platný jen v jejich prostředcích Takže moc… Číst vice »
Docela mne zajímá , jak se bude vyvíjet ona vzájemná uznavatelnost zaměstnaneckých výhod po rozpadu federace ZSSK vs. ČD a také FIP…
FIPky ne zcela souvisí s režijkami.
A ono to je nyní zdarma?
Jsem jen častý cestující, ale jestliže takto zákon nakazuje ČD vozit i zaměstnance jiných složek. Vůbec se nedivím, že se to ČD ani jejím zaměstnancům nelíbí. Toto je opravdu veliká konkurenční nevýhoda. Nechápu, proč se toto neřešilo ještě před zahájením liberalizace a dělá se to až teď. Dovedu si to živé představit co by se dělo, kdyby ta povinnost byla zákonem odebrána ČD a nařízena např. RJ. To by Jančura okamžitě psal do Bruselu a začal se soudit. A již vůbec nechápu ty, kteří za to, že se to zaměstnancům ČD nelíbí a protestují a zároveň hájí ten benefit pro… Číst vice »
„Benefit pro sebe“ mají zaměstnanci řešit se svým zaměstnavatelem (s čímž nemám problém).
Absurdní situace je, když „nařizovatelem“ benefitu (resp. v takové situaci ani nejde o benefit v pravém slova smyslu) je ministerstvo, načež to pak zaměstnanci obchodní společnosti ČD, a. s., řeší s oním nařizujícím ministerstvem.
Jestli to nebude tím že ministerstvo je nadřízenou složkou ČD.
přímo není . ČD jsou ze zákona akciová společnost, kde je valná hromada nahrazena řídícím výborem složeným ze zástupců myslím 3 ministerstev.
V tomto případě ale MD hodlá vystupovat coby „nařizující orgán“ vůči všem dopravcům.
Pokud by šlo o pozici „nadřízené složky ČD“, tak by leda tak představenstvu ČD nařídilo, ať tento benefit v rámci firmy poskytují.
MD bude pouze autor zákona, nařizovat to bude stát jako takový, pokud to projde legislativním procesem.
Co myslíte tím „nadřízenou složkou“? Že to ministerstvo je vykonavatelem práv majoritního (jediného) akcionáře? Nebo že je dominantním objednatelem? Nebo že je veřejnoprávním regulátorem? Každopádně ČD nejsou jen tak nějaká příspěvková organizace, obecně prospěšná společnost nebo dokonce nadace, ale obchodní společnost.
Už jsem to psal. ČD nejsou ani jedno z toho co uvádíte. Jsou akxiovou spolecností ve které 100% akcii vlastní stát.
Buď železnice je liberalizovaná nebo není, jenomže u nás je tak nějak liberalizovaná jakože vlastně částečně, kočkopsovitě, každý má jiné podmínky. V takové situaci je každé řešení špatné.
Zákon/vláda do toho vůbec nemají co kecat, to je věc firem na se železnici pohybujících a jejich rozhodnutí o benefitech pro své zaměstnance.
I liberiralizace může mít nějaké podmínky a omezení, což má legislativně již dne. Viz třeba navrhovaný koncesní režim. Zajímavý je případ SJT, kdy je tento tarif vnucován objednavatelům regionální dopravy jako podmínka pro poskytování státní dotace do krajských rozpočtů.
Ústecký kraj zavedl režijky pro zaměstnance a rodinné příslušníky všech dopravců jezdících v DÚK.
… a žádný státní befel k tomu nepotřeboval. 🙂
Kraji, protože se jedná o krajské dopravce stačil vlastní befel , dráha je celostátní a ČD jsou státu, tak musí být státní befel 😀.
Krajské DÚK režijky jsou i pro zaměstnance ČD.
Kraj zadny befel nedal protoze krajsky dopravce neni firma vlastnena krajem ale jenom normalni firma ktera jezdi na danem uzemi. Oni de facto koupili sitove jizdenky pro lidi ktere chteli (na severu moravy tusim hranice bylo dokonce mesto ktery to koupilo vsem obyvatelum).
pravděpodobně namáte v případě JMK pravdu. zaměstnanecká jízdenka existuje, přinejmenším pro MHD v Brně.
Režijku nikomu nezávidím a zaměstnancům ČD ji srdečně přeju.
Ale proč můj zaměstnavatel (stejna akciovka jako třeba dráha) musel pro mě in100 koupit za těžké €, zatímco pracovník ČD má tu samou věc (jen s jinym názvem) „zdarma“?
Jezdíme po stejných kolejích, vozime stejné lidi, platíme stejné poplatky za dopravní cestu a stejné daně jako ČD (byť samozřejmě menší, jelikož jsme menší firma), ale podmínky máme jiné. Důvod…?
No jo vlastně, my nemáme to sociálno a žijeme jen z toho, co si vyděláme a opravdu odvozíme…
A jaké výhody vaše společnost poskytuje zaměstnancům Českých drah?
No rozdíli v In100 a zaměstnaneckém jízdném jsou. Například Režijka – Slovensko, In100 místenky zdarma a nevím jak je to s koly a zavazadly na In100, ale s režijkou s doplatkem za ně platit nemusím (vyjma místenky). A nevím, jak je to s čekáním přípoje, ale svého času se uplatňovalo pravidlo, on je nádražák, může si počkat na další spoj.
A právě to se má změnit (tedy zadarmo to není, něco se za režijku platí), podle této změny, byste měl nárok na režijku i vy.
Cekani zavisi na pruvodcim (ktery oznamuje pocet prestupujicich bez ohledu na jizdni doklady) a dispecerovy ktery rozhodne. Vestinou se na nadrazaky neceka protoze maji sitovou a „vim kde vystoupi ne“ tak se neobtezuji sdelit pruvodcimu ze budou v nejake stanici vystupovat (natoz aby tam prestupovali).
Pokud mate pocit ze vas nejaky pruvodci nenahlasil „protoze jste jen nadrazak“ tak zavolejte na infolinku ceskych drah. Ti podaji stiznost a sdeli vam duvod proc vlak necekal.
Právě naopak, dřív se mi stávalo, že mi průvodčí řekl, když jsem ho požádal, aby se dotázal, zda připoj počká, že nesmí říct dispečerovi, že to je někdo s režijkou, že pak dispečer s vlakem nepočká už vůbec.
Režijka- Slovensko, je hloupost. Jde pouze o identifikaci zaměstnance. Pokud se ĆD a ŽSSK dohodnou, že bude stačit modrá čepice, bude modrá čepice. Aplikace „režijka Slovensko“ se dá nahrát i na IN100.
Aplikace „Jízdní výhody ČD“ se dají taky nahrát na IN100, ale proč bysme to dělali?
aplikace režijka Slovensko od poloviny roku 2018 neexistuje. Takže ji na In 100 určitě nenahrajete.
Nevim za co minus. Techn8cky to fungujw tak. Že si železnice vyměnuji seznamy zaměstnanwckých karet s platnou aplikaci zamestnanecké jizdné a pri kontrole POp přecte čisli karty a hleda ji v seznamu.
Protože si tento benefit „vydobyli“ i z hlediska historického kontextu… Prostě různí zaměstnanci různějch firem mají různý benefity. Jediný paradox je, že „rejžky“ jsou jako snad jedinné zakotveny v zákoně. Nicméně pokud se zavecde do života státní jednotný tarif a režijka bude „vázána“ k němu, bude tento benefit vyřešen a bude pro všecky dopravce stejný (nákladově). Jak se to pak bude „rozfakturovávat“ v rámci objenu převezených jedinců opravdu nevím…
CD vozi zdarma svoje lidi SOUKROMNIK vozi zdarma svoje lidi. Pokud chcete jezdit zadarmo vlakama ceskych drah tak se musi vas zamestnavatel domluvit na vazejmnem uznavani rezijek a kompenzacich (mezi zamestnaci osoblazske drahy bude asi vyrazne vetsi zajem cestovat cd nez u zamestnancu cd vyrazit si na uzkokolejku).
Pokud si dopravci budou svoje lidi vozit na svých vlastních komerčních linkách, je to jejich věc. Problém nastává, pokud tu dopravcu objednává a financuje někdo jiný, třeba obec, kraj nebo stát. Pokud si objednám a zaplatím taxi, tak taky nepočítám s tím, že v tom autě tři místa zaberou příbuzní taxikářova kolegy, kteří se povezou zadarmo na můj účet.
ČD ale kromě svých lidí vozí i tuny cizích. Protože ze zákona musí. Ne proto že chtějí
To se ptejte vašeho zaměstnavatele, proč vy nemáte to, co má člověk od ČD.
Nevím, proč by režijky měly platit u jiných dopravců. Vždyť s nimi nemají ani neměli nic společného, potažmo je všude akorát pomlouvají. Ať si mají výhody u dopravce, u kterého pracují nebo pracovali.
No, když by byla v rámci SJT, tak už by nebyla věcí dopravce.
Nemají nic společného? Co třeba Správa železnic? Obhospodařuje až na zanedbatelné výjimky veškerou drážní infrastrukturu a řídí na ní provoz….?
Za tyto služby samozřejmě dostává řádně zaplaceno nemalými penězi. Proč by musel uživatel krom zaplacení ještě uznávat cosi kdesi?!
Protože v době oddělení SŽDC od ČD se to tak domluvili. V opačném případě by se předcházejícím zaměstnancům zhoršily podmínky a spousta z nich by od podniku odešla a doprava by se zastavila.
A šli by kopat lopatou výkopy.
Domluvili se CD a SZDC, tak co sem furt tahate jine firmy? btw kazdy je nahraditelny, jen si bezte.
Jistě, on přeci na dráze není vůbec podstav a před bránami Správy železnic stojí stovky zájemců o práci.
Tak toho, že by odešli, bych se, nebál…
Třeba už jen proto, aby se využívala ta kolejová doprava a nebylo nutné mít služební auta do míst, kam vede dráha, aby se mohlo omezit placení a využívání aut. Máme tu veřejnou dopravu, která lze využít a kterou by zcela samozřejmě měli využívat dopravní zaměstnanci. Nakonec by to bylo užitečné i k tomu, že by tu dopravu, kterou dělají, znali v praxi a i z pohledu jejich uživatelů. To se rozhodně vyplatí a žvásty o tom, kolik to stojí, když ten vlak stejně jede, je nesmysl.
Takze ako zemestnanec velkoobchodu budem mat vyhody u kazdeho dodavatele, ktoremu ten velkoobchod dodava tovar ?
Ako zamestnanec pekarni budem mat vyhodu u kazdeho odberatela, ktoremu firma dodava pecivo ?
Ak nie, v com sa to lisi oproti tomu vasemu prikladu ?
Trošku mimo, velkoobchod si může najít jiného dodavatele, zatímco bez kolejí (a potažmo SŽ ) jsou ČD i ostatní dopravci ze hry ;-
Existuje nieco ako vyhradny dodavatel. Takze pre slovensko a cesko je len jeden velkoobchod pre vsetkych. Ako obchodnik nemam sancu ist ku niekomu inemu. Skuste sa pozriet napr. na fototechniku.
Dalsi priklad. Na slovensku je jedina firma, ktora overuje vydajne stojany na PHM. Nikto iny Vam to na Slovensku neurobi. Taky isty monopol ako ma SZ. Overenie sa robi kazde 2 roky a bez tohto overenie nemoze benzinka tankovat. Ziaden zo zamestnancov nema zadarmo benzin alebo naftu a dokonca ani zlavu a nikomu to nepride divne.
…. a naopak, ne?
ŘSD obhospodařuje silniční infrastrukturu. Jezdí autobusy zdarma?
Dělám správce silnic, ale při soukromé jízdě nejsem osvobozený od spotřební daně na benzín ani od poplatků na dálnici.
Jsem netušil, že to dělají jen, za režijky…
Skoro historicky vzato …. babička jako vdova po zaměstnanci ČSD uplatňovala režijku i u ČSAD, pamatuji, že dítě autobusáka jezdilo autobusy zadarmo po celé republice, železnice různých zemí si různě poskytovaly navzájem volné jízdenky – různě, třeba i tak, že při dovolené v Bulharsku jsme přes Rumunsko na rozdíl Maďarska a Bulharska museli platit …. čili možné je leccos, co se dohodne, dohodne se, co se dohodnout nepodaří, nedohodne se …. .
Ano, a soudruzi mohli jezdit výhodně i do západní Evropy, že? Jen museli být poslušní :(((
Protože musí jít o jeden dopravní systém ČR a kouskovat ho, tak jak se to dnes daří, je cesta do pekel.
http://www.gvd.cz Aktualizovány pomůcky GVD
Konečně to taky někoho napadlo dát režijky do SJT. A největší problém s tím akorát budou mít antirežijkáři, ale proč? Však režijka byla jedním z argumentů proti SJT a soutěžení ZDO, takhle by ty hádky mohli odpadnout.
“ Však režijka byla jedním z argumentů proti SJT a soutěžení ZDO“
Spíše pseudoargumentů. Nikde jinde (u autobusů; mimo dopravu u čehokoliv jiného, co je ze strany veřejné správy soutěženo) žádný takový problém nebyl.
Mimochodem, reálně tím budou mít neČD dopravci větší výhodu – ČD už teď nebudou své zaměstnance moci motivovat na „nepřejití k jinému dopravci“ tím, že „s námi můžete jezdit po většině železniční sítě prakticky zdarma“. Protože tuto výhodu (ba na celou síť) nyní budou poskytovat i Arriva, GWTR, Regiojet, Leo Express Tenders, KŽC, ba možná i Railway Capital. 🙂
Možná to je argument jen na železnici, ale je.
Ano, to je mi jasné, ale lepší než přijít o režijku úplně, to by se nato část lidí vykašlala a odešla z železnice úplně (a celosíťová jízdenka SJT není totéž, pokud tedy spolu s režijkou zůstanou zachovány i benefity co přináší).
Režijka je spíše náborová věc, nevím kolik lidí to motivovala nepřejít. To je spíš otázka osobní, někteří od ČD by prostě nešli jezdit k soukromníkovi ani za zlaté prase, a pak znám i takový, co se od soukromníka rádi ještě vrátili.
Kam by asi odešla? Na úřad práce? Nebo kde jinde by bylo uplatnění pro takové ty elitní ajznboňáky, kteří žijí jen režijkou.
Ne, že žijí jen režijkou, ale je to benefit za to, že člověk dojíždí do práce, třeba i desítky kilometrů, že má nepravidelné nástupy (ano jistě to mají i jiné firmy, ale ty to taky jistě nějak odměňují), atd…, takže někteří by si pak rozmysleli, zda budou dojíždět 50 kilometrů do práce, nebo jestli vezmou práci 10 km od baráku za podobné peníze. Ano jsou i tací, kterým to je jedna, či si dokonce režijku nebrali, takže jistě by z železnice neodešli všichni, ale nevíme jak velká část ano. Můžete považovat nádražáky za lůzu, ale vzhledem k vzdělání a co… Číst vice »
Dojíždět do práce, běžně i desítky kilometrů? To opravdu není ojedinělý případ Dráhy, který se jinde nevyskytuje.
Kdekoli. Můžu jít kamkoli v oboru za dvojnásobný plat.
Proč? Protože je to totální nesystémový nesmysl. Až bude mít prodačka ze zákona zdarma nákup v obchodech (tentokrát již nejen ve svým), můžeme se o smyslu režijek ze zákona bavit.
Proč nesmysl? Režijka tu byla a je a si myslím, že je dobře, že se hledají cesty (ať už pro zachování sociálního smíru, či zaměstnanosti) jak ji zachovat, je to lepší jak alibistické, však si mohou zakoupit celosíťovou SJT.
Nevím, proč do toho taháte prodavačky, ale prosím (i když je mi jasné, že by se pak museli obchody dotovat z daní), ať mají slevu na zboží ve svém obchodě, za režijku se taky platí.
Takže prodavačky nemají nárok na sociální smír? Ten je snad pro všechny.
Však já nejsem proti tomu.
Takže prodavačka zaměstnaná v Lidlu má dle Vás mít právo na nákup zdarma, případně s velkou slevou v Albertu? Jen proto, že pracuje v maloobchodě?
Režijka v dnešní podobě je nesmyslný přežitek z dob, kdy ajznboňáci byli de facto státními zaměstnanci .
Jediné rozumné řešení je ten paragraf zrušit a nechat to na zaměstnavatelích, zaměstnancích a odborech. Co si v kolektivní smlouvě dohodnou, to budou mít, klidně režijku v podobě celoroční síťové jízdenky SJT.
Ne, prodavačky mají mít v neděli volno, aby si alespoň 1 den v týdnu odpočinuly. (ironie)
“ ať mají slevu na zboží ve svém obchodě“
V případě, že se jejich zaměstnavatel rozhodne jim tento benefit dát, ji skutečně mají.
Ovšem u ČD právě nejde o benefit poskytovaný dobrovolně zaměstnavatelem, ale o benefit nařízený úplně jiným subjektem.
V tom je ten rozdíl.
Boh se mě ptal, zda jsem pro benefit nařízený zákonem, přečtěte si to pořádně.
To, že něco bylo, je a bohužel bude neznamená, že je to dobře. Je to nesmysl, protože je to nesystémové (žádný jiný zaměstnanec obdobné benefity ze zákona nemá). Stát by neměl být od toho, aby zvýhodňoval některé zaměstnance na úkor jiných. A za režijku se platí? OK, tak ať ty prodavačky mají 90 % slevu na zboží a bude to OK (no nebude to OK, protože každý zaměstnanec by měl mít slevu 90 % na zboží a služby poskytované v daném odvětví).
Proč by ne, dělají v tom obchodě, tak ať tu slevu mají, já jim ji nezávidím a ani bych ji nepožadoval pro RP.
:-O To vážně byste chtěl mít v zákoně, kdo mí mít na jaký přesně benefit má mít u nejen svého zaměstnavatele nárok? Skutečně je stát od toho, aby řešil takové blbosti? Stát má nastavit ochranu zaměstnanců (minimální mzda, zákonné volne), ale do benefitů se skutečně cpát nemá a to u nikoho. Toto má být čistě na zaměstnavatelích, co svým zaměstnancům nabídnou a na zaměstnancích je, jestli to přijmou nebo půdou jinam, kdo jim nabídne lepší podmínky..
90%? A není to málo, Antone Pavloviči? Nejsou současné režijky slevou větší?
Možná ano, možná ne. Myslím, že smysl je jasný 🙂
Jak pro koho, moje žena sotva projede těch 1250,- co režijka stojí. Takže je to vlastně taková podpora ČD …
No vidíte, a já cenu režijky projezdím do 3 měsíců.
To vlastně nejsou režijky v SJT. To je normální sítová jízdenka, kterou každý dopravce (i nedopravce) koupí jako benefit komu bude chtít.
Nebo zaměstnanecké jízdné, říkejte si tomu jak chcete, ale při zachování benefitů (což doufám, že by zůstalo), by se jednalo o trošku něco jiného, jak síťovou jízdenku.
Jasně, dvousíťová, i na Slovensko. To je benefit docela hezký.
Brzy asi přijde řeč i na jeho zdanění když bude mít konečně jasnou cenu..
Slovensko +Kola + zavazadla + Lanovka na Ještěd + FIP, Cena jasná rozhodně není, a nebo dobře, bude se platit daň z toho co platíme, tedy 1100,-.
To všechno už jasné ceny má, zbýval jen ten SJT.
Spíš to do daní vyjde +/- stejně jako služební auto vyšší třídy.
To záleží jenom na tom, jak se to „režijně“ ocení.
Problém se SJT může být i absence FIP…
To pak záleží, zda by MD toto se zahraničními dopravci domluvilo.
Taky tím pádem úplně odpadne jeden z nádražáckých argumentů o tom, že režijka je znakem „sepětí se zaměstnavatelem“.
Takto půjde o sepětí bulharských strojvedoucích Arrivy s vlaky ČD či sepětí jihočesko-šumavských pracovníků ČD (kteří nechtěli přejít ke GWTR a do práce dojíždějí na velkou vzdálenost do nejbližšího působiště ČD) s GW-Trainem. 🙂
Člověk by řekl, že taková jízdenka je zaměstnanecký benefit. A hle, ono ne – je to jen jedna z variant dalšího vývoje a nerozhoduje o ní konkrétní zaměstnavatel, ale ministerstvo. 🙂 (Žel vzhledem k určitému lobbysmu ji nepovažuji za příliš reálnou.)
P. S. Těším se, až ČD budou povinně „zdarma“ přepravovat všechny bulharské strojvedoucí Arrivy (tzn. ty, na které byli schopni „plivat“ někteří pracovníci ČD) či všechny mladé stevardky od Regiojetu. 🙂
V takovem pripade zavest jednou rezijku pro vsechny postarano at si jedou klidne cargem.
Proti vožení lidí v Gagsu bych měl jisté výhrady. Když se to dělo naposled, tak z toho byla veliká ostuda.
Tak proti tomuhle je i covid lehká rýmička. Téma režijka je horší než vyhlášení války 😀
Ajej, to zas bude kvikot, až se modrogumy vzbudí.
A ja jaj, zase píše omezeneck terej nedokáže napsat lepšího než modrogumy. V podstatě toto ani nikoho dráždit nemůže protože tady jsde alespoň vidět kolik imbecilů se tu najde. Hrdá může být každá modroguma jak fotballista po vítěztví. Jelikož číst komentáře tak tupých omezenců vždycky člověka u srdíčka. Je to jak pozorovat sfetovanou opici v kleci. Tak něco takového podobného jste vy. Ubožáci :-)))) Pozorovat jak se snažíte být tak vypatlaní a urážet všechy. jó jo jo.
Nejrozumnějším řešením je, aby zaměstnanci v železniční dopravě měli automaticky nárok na režijní jízdné za určitou cenu takové roční jízdenky. ne tedy 23 000 Kč, ale např. 3 000 Kč. Jako i odměnu za službu v této důležité oblasti. Bez jakýchkoliv formalit, přeúčtování apod. Rodinní příslušníci třeba za poloviční cenu síťové jízdenky apod.
Jen malá poznámka pro znalé.Kdo ví? Ta cena síťové jízdenky je pro 2. nebo i 1. třídu, nikde jsem to nenašel a doplatek na 1. třídu k roční síťovce také ne. Snad to nezrušili. To by už byla skutečně magořina na n-tou.
Roční sitovka je na 2.tř, pokud chce do 1.tr, musí si koupit Časový doplatek
Kde to je? Nikde jsem to nenašel a tedy ani jeho cenu?
Proč? U které další profese jste viděl, že by zaměstnanec (nestátní) měl nárok na nějaký specifický benefit včetně jeho rodinných příslušníků? Ať si jednotlivé společnosti působící na železnici od státu nakoupí roční jízdenky a pak je ať dává či se slevou prodává svým zaměstnancům. Ale proč by do toho měl vstupovat stát zákonem? Totální zhovadilost…
Třeba u autobusových dopravců v ZDO? Je padlé na hlavu, aby řidič vezl rodinu a nutil ji platit jízdné.
Já o voze, Vy o koze… Já neříkám, že mají platit (i když nevidím důvod, proč by manželka neměla v autobuse platit), já říkám, že to má jít tržní, nikoliv legislativní cestou. Tedy ať dopravce (pokud na to má peníze) koupí předplatné kupóny pro své zaměstnance , rodinné příslušníky a koho jen napadne. Ale je to právo i odpovědnost dopravce, nikoliv státem nařízené cokoliv
Však jsem taky dodal, že zákonné nařízení mi přijde zvláštní. Ale když ty vlaky jezdí nejen pro kraj, ale i pro stát, tak to možná jinak nejde. A nevidím důvod, proč by měl zaměstnavatel tyto kupóny kupovat za tržní cenu. Holt jsem asi zvyklý na ty autobusácké jízdenky pro celou rodinu a přijde mi to normální.
Však ten zaměstnavatel si to naúčtuje do „dotací“, tedy bude chtít po státu větší kompenzace za ztrátu. Nicméně samozřejmě v liberálním prostředí musí počítat s konkurencí a musí tedy pečlivě zvažovat, zda tu jízdenku „koupí“ jen pro své zaměstnance či i jejich rodiny.
Aspoň tady zaměstnavatel za ty jízdenky kraji neplatí.
Tak to se kraj nechová, jako dobrý hospodář…
A proč? Protože když to vyženu do absudrna (ale pořád je to stejný princip), tak když půjde manžel prodavačky v Kauflandu nakupovat, proč by za to měl platit? Ať zákon je spravedlivý a nařídí, že prodavačky a jejich příbuzní nemusí v obchodech platit…
Proč pořád všichni to srovnávají s prodavačkou v nějakém obchodě?? Ty režijky se vůbec netýkají stejného „zboží“. Když prodavačka pracuje v Ostravě a najednou v Brně vypadne spousta prodavaček a někdo musí dělat, proplatí cestu zaměstnavatel prodavačce do Brna? Když se to bude stávat častěji určitě jí pořídí nějakou tu traťovou jízdenku. Když se to bude stávat, že bude dojíždět do více lokalit tak se koupí celosíťová. Tady jde o to, že lidé na železnici nepracují často na stejných místech a musí dojíždět klidně přes celou republiku. Jako režijky chápu u těch pracujících zaměstnanců, ale u zbytku rodiny nebo důchodců… Číst vice »
No a co? Má snad někdo jiný ze zákona nárok na režijku, protože musí do práce dojíždět? No samozřejmě, že nemá, ale správný zaměstnavatel jim to proplatí. A stejně tak by to mělo fungovat i na železnici, tedy že stát svým zaměstnancům koupí roční integrované jízdenky a jejich zaměstnanci se mohou dopravovat po železnici zdarma kýmkoliv. Ale neexistuje jediný racionální důvod, proč by to mělo být ukotveno v zákoně.
vy se pletete, nesrovnáváme s prodavačkou v nejakéím obchodě, ale v Kuflandu. 🙂
Rodina, jo proč ne.
A důchodci, po tom co dostali slevu 75% si režijku už stejně moc neberou.
Kvůli dojíždění mezi dvěma různými pracovišti nepotřebují ani zaměstnanci ČD nebo SŽDC režijku, stejně jako všichni ostatní zaměstnanci všude možně si vyplní cesťák a jedou.
Nebo se dá jet ještě na provozní záznam. Ti co ho mají. Ale je pravda, že to firmu vyjde laciněji, než kdyby měli proplacet jízdenky, takto zaplatí jen stravné.
Znám svědomitého poctivého nádražáka, který jako revizor při zapomenuté režijce udělil pokutu vlastní matce … .
Ale souhlasím, že řešení zákonem není standardní. I když to na celostátní úrovni asi nejde řešit tak jednoduše jako u těch autobusových dopravců jezdících pro kraj.
Chcete tím říct, že pekař nepracuje v důležité oblasti? Dispečer letového provozu? Horník? Kde by byla tato důležitá oblast bez hutníků a valcířů, kteří vyrobí koleje…..
Ano, železničáři si zaslouží spravedlivý zaměstnanecký benefit, ale nechápu to soustavné povyšování nad ostatní.
No, třeba ti horníci: https://www.zdarbuh.cz/dejiny-hornictvi/minulost/pred-dvaceti-lety-skoncilo-deputatni-uhli/
A stejně se pořád fárá =)
Nikdo se nad nikoho nepovyšuje, tak to možná chápou ti, co nám režijku závidí.
Rezijku mám a nezavidim.
Navrhnu v TRZ aby zaměstnanci měli nárok si nafasovat čerstvě vyválcovanou kolej jako benefit :-))
Sítovka ČD je jen na rok za 19990kč 2 tř,1 tř lze doplatit časovým doplatkem týden 250,měsíc 790,3 měsíce 1990a rok 4990kč a návrh cen sítovek státního tarifu je 2 třída týden 1570,měsíc4709,3 měsíce 11512,půl roku 15175 a rok 23547kč a 1 třída je týden 1960,měsíc5899,3 měsíce 14020,půl roku 18765 a rok 29137kč
Za 23.5 tisíc na rok cestovat téměř všemi vlaky a autobusy v Česku, nejsem si jistý jestli to platí i na MHD. To by byl velký posun dopředu ohledně dneska.
To by bylo hezké a vždy jsem to prosazoval, ale to, co se navrhuje platí snad jen pro železnici a na naše příjmy je to neskutečně drahé i v porovnání s cenami aut soukromými nebo poskytovanými zaměstnanci. Takto se lidi do vlaků a veřejné dopravy nenalákají.
Nejlépe by bylo tento paragraf vyhlášky zrušit a nechat na jednotlivých společnostech, jak si to zařídí. Jedná se totiž o zbytečný zásah státu do podnikání. Dopravci si to mohou vyřešit po svém, správa železnic může pro dojíždění do práce zajistit lidem volné lístky v rámci integrovaných tarifů kraje (vlak, bus, MHD) či do budpoucna SJT (mimochodem ŘSD a SÚS také nemají volné jizdenky do autobusů) a nemyslím si, že by se měli zaměstanci MD či DÚ vozit zdarma vlaky, když tu činnost mají zpravidla kontrolovat. To mi přijde jako ztřet zájmů.
On to není paragraf nějaké vyhlášky, ale paragraf zákona. To asi bude trochu složitější rušit nebo změnit.
Samozřejmě, že by případné rušení tohoto § muselo projít legislativním kolečkem. Ovšem není to nezrušitelné 🙂
Už jen to je absurdní – že ČD neposkytují svým zaměstnancům de-facto volnou jízdenku pro jízdu svými spoji na základě toho, že se tak s nimi domluvili a že si váží jejich práce, ale proto, že jim to nařídil pan Zákon. 🙂
Nechtěl bych se mýlit, ale dnes tady bude asi hodně veselo 😀.
To si pište. Ono to jinak nejde, když už to vypadalo, že tento nesmysl „vymře“ s liberalizací trhu a ono ne, on se ještě „vylepší“ 🙂
Když má být veselo – z literatury vyplývá, že Pašíček dostal režijku od Nejvyššího pana železničáře za to, že mu poradil, co s mašinkou od Ing.Zababy. Nebylo to systémové. Nebyl to benefit zaměstnanci od zaměstnavatele. Nebyl to stavovský znak příslušnosti k profesi. Nebylo to dané zákonem. … 😉
Ostatně první vydání vyšlo v roce 1942, Pašíčkovi tehdy mohlo být tak něco kolem 5 nebo 6 let, čili dnes může panu Pašíčkovi či Paškovi být něco přes 80 let a ten papírek od Nejvyššího pana železničáře platí navždy a předpokládám, že u všech dopravců, pokud pan železničář byl opravdu ten Nejvyšší.