Komplikace v pražském metru: porucha zabezpečovacího zařízení omezila provoz na lince C
Stanice metra Hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Vojtěch Očadlý

Čas návratu k normálu není zatím znám.
Čas návratu k normálu není zatím znám.
Tak to jsem včera s asi o 5-10 minut delší jízdní dobou dopadnul celkem dobře. Mezi PP a BU jela souprava krokem, asi podle rozhledu. Zpoždění jako takové člověka nezajímá, ve výchozí stanici člověk nastoupí do nějak zpožděného vlaku a jede (když po 2 minutách čekání nastoupim do 60 minut zpožděného vlaku, který má v cíli třeba 70 tak je to pořád dobrý výsledek). Hlavní je ten interval, jak dlouho čeká na nástupišti a to mě přišlo, že byly klasické 2,5 minuty (pravda bývá to někdy jen 1,5 ale jindy i přes 3, prostě normálka). To předevčírem byla větší legrace,… Číst vice »
Teď je to samé, jedu metru, které má 15 minut zpoždění
Vltavská teď směr Letňany. Už nic 8 minut nejelo a další vlak prý za 38 minut. DPP se tváří, že mimo PP-Kačerov to jezdí normálně. Po 23h informace vlastně nula.
Dneska zase problém, tentokrát kompletní výpadek Pražského Povstání – Kačerov: https://pid.cz/zmena/prazskeho-povstani-kacerov-linka-metra-c-oba-smery-29368-1
Na FB psali, že (zase) kvůli poruše zabezpečovacího zařízení :-/
V mé soupravě (myslím že jsem nastoupil 17:04 v Holeškách se startem poruchy:) to fíra hlásil v každé stanici že je technická závada.. na Florenci už přidal i to, že dojedem na hlavák a tam zas budem stát.. tak jsem domu dojel kolmo na hokej:)
Já na Hlaváku hned viděl, že se něco děje. Naštěstí do Holešovic se dalo dojet eskem přes Libeň. Ani to nakonec nebyla časová ztráta.
>Závada začala podle webu PIDu pro mimořádnosti v 17:04.
Asi jim jdou špatně hodinky.
V 17.02 jsem na MU vykrtkoval z A a na intervalovkách bylo tuším už 8 minut.
A v aplikaci už v tu dobu byla zpráva o přerušení provozu od tuším 16.55.
A do toho 2 soupravy kvůli závadám museli předčasně vysadit lidi, takže docela komplikace.
Měl jsem to od konečné nez hlášení asi 40min. Fíra to nevěděl že nemohl říct dvě slova?
Já to už zažil v pozdější fázi, takže to hlášení ve stanicích bylo, kromě Kobylis, tam nic. Ale jeli jsme přískokem. Z Kobylis na Budějovickou asi 40 minut. Někde kolem IP Pavlova to ale začalo už nějak fungovat a akorát jsme dojížděli soupravy před námi, takže sem tam trochu brzdil.
A že by se provozovatel namáhal něco sdělit cestujícím, to ani náhodou. Hlavně že se stále dokola ve vlacích „mele“ „Use service transport services“. Vlastní zkušenost, stanice Budějovická, 18:05.
surface*
Stalo se to i včera odpoledne, směr Háje, pomalá jízda přes Pražského Povstání, informace jen na stránkách PID a nikde jinde nic.
Co vlastně hlásit cestujícím? „Snížila se rychlost, vlaky mají zpoždění.“ Kolony zdržující autobusy se nehlásí.
Jo jelikož je metro většinou bráno jako spolehlivé, tak nějaká hláška „dneska jsou zpoždění“ by asi mohla být, ale nic by nezměnila.
Tohle srovnání moc neobstojí. V buse vidíte, že je molona, problém v metru nevidíte. Furt čučíte do zdi tunelu a jedete krokem. Upozornění na problém je zcela na místě…
Když se třeba navíc 10 minut stojí ve stanici, kvůli tomu že je omezená propustnost metra, tak by bylo fajn vědět co je to za mimořádnost, cca jak dlouho může trvat a zda je lepší z metra nevystoupit a nevyužít povrchové alternativy.
To jsem po asi pěti minutách sledování (ne)provozu na Florenci včera ve čtvrt na šest udělal a jak tak koukám na komentáře, asi jsem udělal dobře.
To se naučili od SŽ , tam také víte vše , číslo vlaku, dopravce a jiné , ale když je mimořádnost mlčí jako ryby .
Já když sedím v jakémkoliv prostředku, tak bych rád věděl, proč trčíme třeba uprostřed tunelu, ve stanici nebo kdekoliv. Prostě jednoduchá hláška (omlouváme se ze zdržení z důvodu poruchy, závada potrvá asi pár minut). Toť celé. Na mně je, jestli budu čekat či v případě alternativy vystoupím a využiji jiný způsob dopravy.
Náhodou v autobusech jsem to hlášení zažil. Jak kvůli kolonám tak kvůli odklonu (když autobus do Průhonic nejel přes dálnici, ale jel po okreskách). Už si nepamatuju znění hlášení. Ale byla to normálně nahraná hlášení. (Chvíli předtím zaznělo, že konzumace potravin není ve vozech městské dopravy dovolena samozřejmě s nějakým tím úvodem, který byl úplně stejný, tak jsem čekal, na jaký další zákaz nebo nedovolení bude upozorňovat „andula“ teďkon, a on to byl odklon od trasy.)
Častějc zažívám spíš, že řidič se obrátí do vozu a ptá se, jestli se chceme zdržet v koloně nebo oklikou po okreskách.
Fakt šílený, jediný hlášení byla dozorčí na Pražského povstání. Zbytek bez zájmu. Proč to nedal fíra na hubu?
Na florenci to fíra „dával na hubu“, takže asi záleží případ od případu
Porucha se stát může, ale co se týče informování cestujících to bylo opravdu selhání. Já strávil na Florenci 15minut v soupravě bez hlášení, jen se plnila a plnila. A například i Twitter PID v tu dobu informoval o ztracených klíčích na Letné a tuto mimořádnost skoro 90minut ignorovali.
Jo, přesně. Asi nejslavnější klíče včerejška
Slyšel jsem taky, zrovna tam nás vyhodili ze soupravy kvůli závadě
Povstání to samé. Nejdřív „Nenastupujte do soupravy, v krátkém intervalu tu bude další“ a po pár minutách „Vystupte si“.