kmax

Komplikace s přestavbou ostravského náměstí Republiky. Tramvaje neprojedou až do druhé půlky prosince

Přestavba Náměstí republiky v Ostravě. Foto: čtenář Zdopravy.czPřestavba Náměstí republiky v Ostravě. Foto: čtenář Zdopravy.cz

Beton v mostech má známky degradace a není vhodný k sanaci, musí se proto vyměnit.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
qwertz

Jakým způsobem bude řešena ta nadbytečná šířka mostu po zrušení jedné koleje a jednoho nástupiště?

Pavel

Prodloužení oprav Frýdlantských mostů je jen střípkem v mozaice všech dopravních nepříjemností, které byly způsobeny souběžným spuštěním oprav většiny klíčových komunikací ve městě, včetně Rudné a D1. Člověk se až skoro diví, že se zároveň neopravují ještě i Svinovské mosty a Českobratrská.

johny

To je nápad! 😀

asfalter

Co není, může být!

asfalter

Tak co, už vnímáte potřebu propojit centrum přes Žofinku na ulici Ruskou? Nebo budete čekat až bude sídliště?

Marian Kechlibar

Já ji vnímám pěkně dlouho, to spíš tam nahoře se ptejte…

Na rozdíl od svinovských mostů se toto úzké hrdlo ostravské tramvajové sítě dá realisticky řešit.

duch

Ve vedlejším článku byl nápad k přiblížení tramvaje blíž svinovskému nádraží, takže staronová trať od Nové vsi přes Boříka, estakádou přes Odru, D1 a koleje s nadzemní stanicí nad kolejemi Svinova? Pak zpětně napojit u Zahrádek, jak je ten terénní rozdíl v elevaci. 🙂

Do toho by seděla i moje fantaskní představa oddělit tramvaj a auto u Nové vsi vodárny. Tramvaje by se prostě křížily nad křižovatkou – stejně je to pak do všech směrů do kopce. Zvýšila by se tak i kapacita křižovatky pro auta, odpadly by tramvajové fáze semaforů.

Marian Kechlibar

Tak když už fantazírujeme, ten územní koridor po bývalé vítkovické vlečce, který vede kolem Bedřišky, je pořád nezastavěný … takže po něm, souběžně s cyklostezkou překročit Odru, pak pod dálnicí, podzemní stanice tram 7 a 17 přímo pod severním koncem svinovských nástupišť a pak nahoru k Zahrádkám…

Z Jihu by to přiblížilo Porubu tak o 4 minuty a svinovské nádraží o 10 minut, to už by byl významný rozdíl.

Navíc by se tím udělalo i cyklistické a pěší spojení mezi Svinovem a Novou Vsí.

duch

A pumpa bude z tunelu tryskat vodu rovnou do bazénku před nádražím 🙂

Marian Kechlibar

Svinov-fürdő, příprava na odjezd do Budapešti!

jarek

Z historického hlediska, náměstí republiky je méně používaný výraz, než Frýdlantské mosty.A v jakékoliv společné diskuzi mezi ostravaky se bavíme o výluce na Frýdlantských mostech.Místopisně je náměstí republiky samozřejmě správně.

Marian Kechlibar

Tomu náměstí samotnému jsme vždycky doma říkali Fifejdy.

vilik

přesněji „Na frydlantskych mostach“

vlachjan

Já bych se v prvé řadě pozastavil nad užitím slova náměstí. V urbanismu za náměstí považujeme typicky prostor, který je jasně definovaný okolní zástavbou a který plní určité společneské funkce. Nic z toho nelze o tomto převážně dopravním prostoru tvrdit. Mostty jsou z tohoto pohledu mnohem lepší, rovněž by se dalo použít označení křižovatka. Sám bych se ale přimlouval za vhodnější označení, třeba urbanistická noční můra.

Karl vB.

Děkuji autorovi za promptní doplnění nadpisu.

Karl vB.

Nejdříve mně napadla otázka, copak se asi tak na náměstí Republiky může přestavovat. Teprve info u titulní fotky mně navedlo, že se vlastně jedná o dlouhodobě propírané Frýdlantské mosty v Ostravě.
Nebylo by od věci, pokud by autor webu s celostátním záběrem specifikoval místo, jehož se text týká, už v titulku poněkud pečlivěji, s větší vypovídací schopností.
Pokud by takový nadpis vyšel např. v Ostravském deníku, tak by to naprosto stačilo, protože by se asi nenašel nikdo, kdo by přemýšlel o náměstí Republiky v Praze, nebo třeba Plzni.
Pro pobavení:
https://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/ostrava-frydlantske-mosty-a-namesti-republiky-chybne-cedule-uan-4-8-2025.html?photo=4&back=3525833204-2514-57

šofér

Dobrý chaos v centru, raději se celé Ostravě nyní vyhnout. Kam člověk zamíří, tam je něco rozkopaného..