Komplikace s opravou zubačky. Kvůli sporu o výšku nástupišť v Kořenově zrušila Správa železnic soutěž

Nádraží v Kořenově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNádraží v Kořenově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Vypsání nové soutěže plánuje Správa železnic za několik měsíců.

Odebírat
Upozornit na
guest
18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

Se divím, že památkáři nepožadují kolejnice typu Xa, které pro jistotu neunesou lokomotivy těžší než řada 714, k tomu acetylenové osvětlení.

SYN

To mi teda příjde naprosto logické aby aspoň jedno nástupiště mělo normovou výšku, když už se to dělá nově… kromě toho je vyšší než ostatní, kdyby měla být nižší to by byl problém ale takhle prostě stačí „přisypat štěrku“ (přeháním)…

zdroj

Tak takhle jednoduché to není

janvagala

U nás není nic jednoduché.

zdroj

Ano to není, ale jde o to jak se to do toho kolejiště napasuje. tuším, že by se dělalo nástupiště u budovy a tam je omezení prostorové výškové a délkové.

Jiří Kocurek

Myslíte, že ve Švýcarsku by stěrk držel kolmou stěnu, že je tam jiný úhel vnitřního tření sypkých hmot?

janvagala

Pane Kocourku, nic takového netvrdím. To bylo jen povzdechnutí nad tím, jak to u nás je. Švýcarsko neřeším. Tím se tu ohánějí jiní.

P_V

Jak tam bude organizován provoz? Přijde kočárek a budou kvůli němu posunovat křižující vlaky, aby se dostaly ke správnému nástupišti? Nebo tam budou památkáři vykonávat funkci nosičů?

Bram

Vlaky se běžně v Kořenově nekřižují, křižují se v Harrachově. Takže jedno nástupiště s hranou o výšce 550 mm nad temenem kolejnice je dostačující. Ostatní dopravní koleje jsou pro nákladní dopravu a muzejní akce na zubačce.

vladki

Nepíšou které nástupiště to bude. Klidně by mohlo mít dvě hrany.

j.k.l.

1.věta 4.odstavce

218

Ono bude nejjednodušší, když nás EU prohlásí za skanzen komplet a budou nám všem platit,že se na nás budou jezdit dívat..

Anonymní anonym

Před 15ti lety bych s Vámi nesouhlasil, dnes mi to přijde jako super nápad.

vladki

Jo. Nelze zvednout nástupiště, nelze zmodernizovat mosty. Čekám kdy prohlásí za památku trať kolem Berounky a zakážou modernizaci zabzař a konverzi na střídavé napětí.

Bez přezdívky

Když jsme u toho, nevíte někdo, jestli u nás v ČR zůstane nějaká nedůležitá trať na 3 kV DC pro nějaký ten muzejní provoz? Přece jen těch vozidel je celkem dost…

P_V

třeba ŽZO, tam se mohou pořádat nostalgické jízdy do zblbnutí

Jiří Kocurek

Která nedůležitá trať v ČR má troleje 3000 Vss?

xyz

Gratuluji k šotodotazu roku 2024.