Komplikace s opravou zubačky. Kvůli sporu o výšku nástupišť v Kořenově zrušila Správa železnic soutěž
Nádraží v Kořenově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Vypsání nové soutěže plánuje Správa železnic za několik měsíců.
Vypsání nové soutěže plánuje Správa železnic za několik měsíců.
Tak ať nástupiště udělají zvedací, třeba na hydrauliku. Rozdíl je jeden schod a pro cestující na kolečkách udělat mezi pevnou a pohyblivou částí můstky s klouby na obou stranách.
Památkáři zase škodí?
Vyrazit jednu kolej v Kořenově a postavit normální poloostrovní nástupiště. Místa je tam dost.
Nic takového a památkáře si do úst příště neber. Velice dobře vím, jak bys s památkami zatočil – kostely bys zboural, nebo bys je jako klubovny věřících nechal zaplatit jejich údržbu věřícími. Ostatní památky pro Tebe také nemají cenu. Všechno staré zbourat a bude hned klid :-(.
Památkově chránit kolejiště včetně nemožnosti změn konfigurace je škodění. Viz i Martinice. Podívej se třeba na RHB v úseku, kde je pod ochranou UNESCO. Nádraží mají hodně často novou konfiguraci pro provoz (prodloužená zhlaví a podchody). Kostely bych neboural, ale tu druhou variantu s nima by věřící měli dělat. Náboženství je zlo. Ostatní památky posuzuji ad-hoc. Nikdy jsem třeba neměl nic proti rekonstrukci Negrelliho viaduktu, protože je to most z materiálu, který se neunavuje a dá se opravit (technicky je to reálnější než u ocelového mostu). A třeba proti opravě Fantovi budovy na Prahlaváku taky nic nemám. Možná co mě… Číst vice »
To, že někdo chce normovou výšku nástupišť, kterou nesmyslně zabraňují památkáři, tak automaticky je ničitel všeho historického?
Nikoliv, navíc nikde nic takového netvrdím a o pár příspěvků níže vysvětluji, proč v Kořenově stačí je jedna hrana výšky 550 mm nad temenem kolejnice.
Se divím, že památkáři nepožadují kolejnice typu Xa, které pro jistotu neunesou lokomotivy těžší než řada 714, k tomu acetylenové osvětlení.
To mi teda příjde naprosto logické aby aspoň jedno nástupiště mělo normovou výšku, když už se to dělá nově… kromě toho je vyšší než ostatní, kdyby měla být nižší to by byl problém ale takhle prostě stačí „přisypat štěrku“ (přeháním)…
Tak takhle jednoduché to není
U nás není nic jednoduché.
Ano to není, ale jde o to jak se to do toho kolejiště napasuje. tuším, že by se dělalo nástupiště u budovy a tam je omezení prostorové výškové a délkové.
Otázkou je, jestli je v plánu redukovat počet kolejí, jak má SŽ při modernizaci bohužel v oblibě. Pokud by se nejblizsi kolej k vypravni budově posunula, bude prostor pro nástupiště u budovy
Jde o památkově chráněnou trať, redukce žádná a posuny minimální, z důvodu ochrany.
Jestli to bude památka sice „absolutně“ chráněná, ovšem málo funkční, pak takových památek si můžeme dovolit sotva hrstku…
Musí být natolik funkční aby byl důvod z provozních peněz platit údržbu. Jinak to bude jen řízené chátrání a statut památky zajistí jen „nespadnutí/nerozložení“.
Myslíte, že ve Švýcarsku by stěrk držel kolmou stěnu, že je tam jiný úhel vnitřního tření sypkých hmot?
Pane Kocourku, nic takového netvrdím. To bylo jen povzdechnutí nad tím, jak to u nás je. Švýcarsko neřeším. Tím se tu ohánějí jiní.
I ta výška 380 mm nad TK má oporu v normě.
Ale chápu, že jste chtěl říci, že alespoň jedno nástupiště by mělo být vysoké 550 mm nad TK pro bezbariérový přístup.
Ano, tak, ostatní varianty (jako těch 380mm) jsou funkční, ale jen pro „zdravé“ osoby a to je škoda. Zvlášť pokud bychom rádi aby tuto lokalitu navštěvovaly „davy“ a památku si prohlíželi…
Jak tam bude organizován provoz? Přijde kočárek a budou kvůli němu posunovat křižující vlaky, aby se dostaly ke správnému nástupišti? Nebo tam budou památkáři vykonávat funkci nosičů?
Vlaky se běžně v Kořenově nekřižují, křižují se v Harrachově. Takže jedno nástupiště s hranou o výšce 550 mm nad temenem kolejnice je dostačující. Ostatní dopravní koleje jsou pro nákladní dopravu a muzejní akce na zubačce.
Aktuálně. Až MD dostane rozum a R21 prodlouží do Harrachova, muže se to dost změnit.
Ha ha ha.
Nepíšou které nástupiště to bude. Klidně by mohlo mít dvě hrany.
1.věta 4.odstavce
Aha. O kus dál se píše jedno ze tří tak sem to nějak vytěsnil.
Ono bude nejjednodušší, když nás EU prohlásí za skanzen komplet a budou nám všem platit,že se na nás budou jezdit dívat..
Před 15ti lety bych s Vámi nesouhlasil, dnes mi to přijde jako super nápad.
Jo. Nelze zvednout nástupiště, nelze zmodernizovat mosty. Čekám kdy prohlásí za památku trať kolem Berounky a zakážou modernizaci zabzař a konverzi na střídavé napětí.
Když jsme u toho, nevíte někdo, jestli u nás v ČR zůstane nějaká nedůležitá trať na 3 kV DC pro nějaký ten muzejní provoz? Přece jen těch vozidel je celkem dost…
třeba ŽZO, tam se mohou pořádat nostalgické jízdy do zblbnutí
Požaduju každých 10 koleček otočit směr jízdy, jinak se mi motá hlava!
Bez úvratě ostatně není žádné cestování vlakem dostatečně komfortní 😀
Která nedůležitá trať v ČR má troleje 3000 Vss?
Třeba Březno u Chomutova-Tušimice-Prunéřov.
Až skončí těžba hnědého uhlí, bude naprosto nedůležitá. A má i ůvrať. 🙂
Nemá úvrať, neb má okolo elektrárenského kolejiště v Tušimicích spojku pro bezúvraťovou jízdu.
Gratuluji k šotodotazu roku 2024.
Ne, stačí jedna muzejní trať. Ta s 1.5 kV DC.
Možná by se dala udělat přepínací?