Komplikace pro stavbu D11. ÚOHS zrušil výběr polského Budimexu, ŘSD musí o vítězi rozhodnout znovu

Vizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSDVizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSD

ÚOHS vyhověl námitkám MI Roads týkajících se referencí polské firmy.

Odebírat
Upozornit na
guest
74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Artur

To snad není možné 🙁 Jsem Polák, který bydlí v ČR a fakt chybí moc ten úsek D11, z polské strany za chvili otevřou celou S3 a zde ta D11 je v nedohledu. Tak za co se platí tu dálniční známku? V Polsku se postavilo siť dálnic za 10 let, tak přece v ČR také by to asi šlo?

jirik.e

Dálniční známku (zcela logicky) platíte za možnost jezdit po celé dálniční síti. Pokud vám extra chybí tento krkonošský kousek D11, nikdo vás nenutí si tu známku kupovat…

Artur

Tak cestuju z Legnice do Vídně moc často, ale na území ČR chybí úsek D11, potom kus D35, od Svitav do Brna není vůbec žádná dálnice a pak za Pohořelicemi chybí přes 20 km D52 (což jsem se dozvěděl, že se to nepohlo od roku 1996). Tak bych očekával, že když navyšuje se cenu za dálniční známku, tak i ty dálnice by měli být konečně dodelany. V Polsku se ruší platby za státní úseky dálnic, tak možná i proto mě to překvapuje. A ta D11 je jen višnička na dortu.

Joker

Sága plná demence, zvratů a překvapení pokračuje : A tak se v Kocourkově stalo, že místní arcikorupčník neunesl, že ho ve výběrku zválcovali Poláci, a proto oslovil velkého El Mafiosa z „pseudoprotikorupčního“ úřadu, aby mu pomohl.

David

Už před rokem a půl jsem se podivoval, proč tak dlouhá a důležitá stavba nebyla rozdělena na víc částí. Obchvat Královce už mohl být skoro hotový a takhle není a asi nebude nic.

Jan

Rozumím tomu co píšete, ale za mně obecně platí čím méně úseků pro stavbu dálnice, tím méně razítek a napadaní odpůrci 🙂

lukas

obchvat Královce stavět samostatně je hlpoupost! Musí se to postavit v kuse, jinak to ta silnice nepobere (pohadcem o tom, že tam policie bude kontrolovat, aby tam nejezdily kamiony neveřím)

Mirius

Zloba, závist a zášť z vás kverulantů jde. Kritizovat toho co poukazuje na chybu. ÚHOZ dá za pravdu a i tak je to podle vás špatně. Je teda správně, aby vyhráli ti, co nesplňují podmínky? Vy co kritizuje byste byli první, co byste plivali jed, že je to špatně. Korupce, MI Roads, Metrostav, pořád dokola 🙂 Hlavně nepochvalit. Nerozumíte ničemu, jen máte blbé řeči.

Cikcak

A za co chválit? Za to, že další veřejná stavba stojí? Vždyť to vypadá to jako bohapustý formalismus a slovíčkaření. Nebo snad máte pocit, že by Budimex skutečně nezvládl tunely postavit?
Nebo že ŘSD rozhodlo „z rychlíku“ a dokumentaci řádně neprostudovalo?
Může jít o střet názorů, nejen o chybu a i ÚHOZ se může mýlit. Já jako občan rozhodnutí respektuji a je samozřejmě k dispozici institut odvolání.
Jen to bohužel přispívá k obecné „nasr….“, a není to dobře.
Připomíná mi to malého smrada na pískovišti – já to chci a ty to dělat nebudeš.

Metrak

Měl jsem za to, že jsme tu na odborném webu a zatím to tu vypadá jako v diskuzi na seznamu. Jako vše v právním státě není o pocitech, ale pravidlech a ty jsou jasná,. V kvalifikaci byly jasné (nebo méně jasné) podmínky, Budimex něčím doložil jejich splnění (zde koupenou referencí subky, která tam nikdy nebude), ŘSD to uznalo, Metrostav si s právníky prošel detail zveřejněný ŘSD a napadl to, protože se s tím neztotožnil. Úplně normální stav, když se bojuje o takovou zakázku v soukromé firmě, která musí stavět a vydělávat. Jasně, akci to zdrží, ale díky bohu nežijeme v… Číst vice »

Michal Mann

Ano, proto jsme v dopravní infrastruktuře za Evropou sto let za opicemi ,,,

Metrak

Jsme pozadu, protože teprve asi poslední 3 vlády začaly masivně projektovat a stavět. Od dokončení okruhu, přes éru Bárty se vše prakticky zastavilo. Dnes snad nikdo soudný nemůže říct, že se u nás nestaví a neprojektují silnice.

Frantisek X

Zatímco jinde už přišli na to, že převádět další dopravu na silnice není to pravé.

Gawain

Není možné, aby poddodavatel, kterým se prokazuje kvalifikace, se reálně nepodílel na plnění zakázky. To, zákon výslovně zakazuje, resp. vyžaduje tento závazek doložit ve smlouvě s poddodavatelem.

Evik

Ukaž mi jedinou věc kterou tyto firmy postavili v čas a bez navýšení vedlejších nákladů narozdíl od tebe jsem tu práci v Polsku viděli jak pracuji v noci o víkendech a naší nic. Jde jen o další tunel a někdo dostal hodně do kapes.

panda

MI je zkratka mimořádný idiot?

Míření

Další slendrian ŘSD, škoda že neumějí vypsat a vyhodnotit zakázku každou chvíli je někdo napadá, s cenou se málokdy trefí protože jí snad losují. Nevšiml jsem si že by někdo napadal a řešil soutěže SŽ.

Ondra

To je fakt, nejlepší tunelář je Metrostav a jeho podfirmy 🤣 . Takže teď nový výběrový kolo, a co když to znovu vyhraje Budimex 🤔🤭😎😂😂

Místní

A jak to tak vypadá nebudou tunelovat ani metro D a čeká nás metro Jerevan, z toho ovšem některým praskne žilka🤣🤣🤣

Jaaa

A co reference odsouzeného Metrostavu, pardon MI Roads?

mgr.pavel

Rath říká že dobrý!

MichaelP

Kdo je ve vedení MI Roads?

t t

prosim vas, jaky je predpokladany dalsi postup? znamena to ze rsd vybere druhou nejvyhodnejsi nabidku, tzn. metrostav?nebo muze opet vynrat polaky a toto cele kolecko nasledovat znovu?

johniee

slyšel jsem o zrušení a vypsání celé zakázky znovu

Kodl

Nesmysl. To by bylo minimálně na rok. Pojede se hodnocení vítězů zakázky znovu.

t t

dobre, ale jak to muze skoncit. muze byt vybran jiny vitez nez budimex?nebo ho bude muset rsd vyloucit z duvodu nedostatecnych referenci?

Vojtechh

Ano, to je předpokládaný postup. Ještě by zadavatel mohl vyzvat Budimex k nahrazení referencí nějakou lepší, co bude splňovat podmínky.

JGR

to zní rozumně

JGR

proboha jen to ne

JGR

Je to obyčejný kapric neúspěšné firmy ve výběrku

Vojtechh

Asi tezko, jinak by UOHS rozhodl jinak.

Tomas

Smích

Dejv

Aaaa, levnější konkurence ty naše tuneláře bolí. Bohužel.

Kodl

Zajímalo by mě, zda-li je zahájení stavby ještě v tomto roce vůbec realistické. Podle mého názoru se většina tohoto roku propálí na byrokracii a k reálnému zahájení nedojde, možná k šutrklepu. Je to obrovská škoda, další ztracený rok.

Míření

Je to škoda, taky k tomu hodnocení mohla ŘSD přistoupit zodpovědně a pořádně si reference ověřit.

test

opět se ukázalo že místní mafiánské praktiky stále trvají a její praktiky sahají až do státní správy 🙁 , dálniční síť nebude dostavená nikdy

Míření

Správně pokud se to řeší přes soudy a úřady jsou za tím mafiani. Kdyby se to v tichosti podepsalo bylo by to aspoň čistý.

Místní

Jestli to byla ironie, tak vtipný. Jinak v ČR s justiční mafií plnou zkorumpovaných soudců a úřadů je ta naivita k pláči…

Ježek Karel

Poláci promiňte,nám se tu ti byrokraté množí neskutečným tempem.

Ivan_pha

A on MI má nějakou referenci z tunelu? Proto tam mají Subterru.

Mirius

Proč by měl mít MI něco společného s touto
akci ? Přeci MI se nyní nemůže účastnit těchto výběrových řízení. Nechápu tolik kladných reakci. Je vidět, jak víte, že nic nevíte.

Bez přezdívky

Metrostav má dlouhé prsty…

Martin Hodek

Sice mne to jako obyvatele dotčeného města přes které dnes jezdí každý kamion do Polska hodně štve, ale pokud jsou pochybnosti o splnění zadávacích podmínek, nedá se nic dělat.

Zdeněk

No chyba asi byla v kompetentnosti komise která to vybírala ! Co jiného vedle ceny porovnávají než splnění zadávacích podmínek ?!

Tomas

Je to pouze o tom,že Metrostav ví,kde najít díry,aby mu to „nezavisly“UOHS odkejval.

Frantisek X

Pouhé přesunutí problému za město (a mimoděk i jeho zvětšení) beztak není řešením, jen záplatou (již odnesou jiní).

Luky

Poláci staví rychle delší km než u nás Česko.

M19

A?

Luky

Musí ĥotova 2027 rok dalnice.uohs není normální

M19

Takže chybu hledáte jinde, než je? Smutné…

Luky

Polsko u hranice je krasne dalnice já jeli.

M19

A?

Ivan_pha

Naučte se psát česky.

Dalnice

To pise AI nebo de*il?

jirik.e

Je to zjevně cizinec. Já bych polsky nebo francouzsky psal ještě hůř.

Tukan

Ještě že Metrostav umí tunelovat 🙃

Roman

Poláci z nás musí mít docela srandu..(

Dan

Spíš to je smích skrze slzy, protože dokud my tu dálnici nepostavíme, tak doprava musí přes Lubawku.

Roman

Myslel jsem to tak, poslední roky uvádějí do provozu cca 300 km dálnic ročně a u nás jim nedovolíme ani pro jistotu kopnout do země. Jen aby nebyli dřív s S8 u Králíků než my s D11 u Lubawky.

Dalnice

Mno jo, no, buhvi jak to je. Budiz tedy prezkoumano a rozhodnuto znovu….

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Metrostav a všechny jeho deriváty by už od státu neměli dostat jedinou zakázku.

Míření

Metrostav může za to že budimex nepodal pořádně referenci a ŘSD to bylo jedno?

Tomas

Je to slovickareni,nic víc.Pokud si sednou s dobrým právníkem,tak vždycky něco najdou.

jaroslav.dohnalik

Jak u blbečků na dvorečku…..

Jan

Myslel jsem že největší osina v zadní části D11 je Miroslav Patrik, ale všechny možné Metrostavy se rozhodly, že jej za každou cenu předčí…

M19

Chyba není u toho, kdo něco udělal špatně, či u toho kdo by případně vydal špatné rozhodnutí, ale u toho, kdo se brání? To jste chtěl říct? Že faktický stav věcí není rozhodující, ale to, čí zájem to je?

percula

Brání nebo zdržuje?

libcha

Metrostav by se neměl bránit, Metrostav by totiž měl být automaticky vyloučen z veřejných zakázek, a to včetně Metrostav Infrastructure, MI Roads a libovolného počtu dalších dceřiných firem, které si pro účely obcházení rozsudku založí.

Míření

Takže někdo blbě vypíše zakázku, druhý nedodá referenci a špatný je ten kdo na to upozorní.

maditel

Komedie ve stavbách stále pokračuje krokem vpřed a dvěmi vzad.

Frantisek X

V mezičase se může člověk doučit skloňování číslovek. 🙂

mgr.pavel

Na tunely a tunelování má nejlepčí reference dycinky Metrostav!

Kdo jiný se může pochlubit referencí od odsouzeného Ratha, nooo? 🙂