Komplikace pro stavbu D11. ÚOHS zrušil výběr polského Budimexu, ŘSD musí o vítězi rozhodnout znovu
ÚOHS vyhověl námitkám MI Roads týkajících se referencí polské firmy.
Společnost MI Roads uspěla se svými námitkami proti vítězství polského Budimexu na stavbu dálnice D11 z Trutnova na státní hranici s Polskem. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výběr Budimexu v této soutěži.
O rozhodnutí ÚOHS informoval na sociální síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl. „Výběr se tak vrací zpět do hodnocení nabídek. ŘSD po detailním prostudování rozhodnutí ÚOHS rozhodne o dalším postupu v zakázce,“ uvedl Mátl. Stavba tak nabere další zpoždění, původně měla začít loni v prosinci.
Sdružení firem vedené MI Roads napadlo vítězství Budimexu kvůli jeho referencím. Ve sdružení je kromě MI Roads také Doprastav, Metrostav TBR, Subterra a Duna Aszfalt. MI Roads patří majetkově do skupiny Metrostav, její některé firmy se nemohou soutěže účastnit kvůli trestu za korupci. Sdružení nabídlo v největší dálniční zakázce posledního desetiletí cenu o 358 milionů korun vyšší než Budimex.
Společnost MI Roads v prosinci při podání námitek uvedla, že podle jejich názoru Budimex nesplňuje požadavky stanovené zadavatelem v podmínkách soutěže zejména v oblasti výstavby tunelů. Mělo jít především o doložení referencí z prací na tunelu v Kolumbii. Budimex již oznámil, že je připraven stavět a že v Trutnově zřídil kanceláře.
Jeden z největších dálničních tendrů tohoto tisíciletí v Česku vyhrál polský Budimex s cenou 11,352 miliardy korun bez DPH. Dvacet jedna kilometrů dlouhý úsek by vyšel státní kasu výrazně levněji, než ŘSD očekávalo. Pod odhadovanou cenou 13,078 miliardy korun bylo pět ze šesti nabídek.
Dálnice na hranici naváže na polskou rychlostní silnici S3, která je již na hranice hotová, chybí předposlední úsek. Postup prací v Polsku přinutil ŘSD změnit plány: nejprve se má začít budovat úsek úsek u státní hranice, který by měl být hotový v roce 2025. Celá dálnice z Trutnova na hranice má být hotová v roce 2027.