Komplikace pro D4: Soud zrušil stavební povolení pro přidružené stavby

Stavba dálnice D4. Pramen: Via SalisStavba dálnice D4. Pramen: Via Salis

Dálnici D4 mezi Příbramí a Pískem (přesněji úsek Háje – Mirotice) dostavuje od loňského června francouzský koncesionář DIVia (skupiny Vinci a Meridiam).

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jana S.

Všude se maká, u nás se začne střílet skála, my z dotčených obcí to chceme mít všichni už brzy za sebou postavený a jeden v.. si postaví hlavu. Stačila Havránková, nikdo jí nic neupírá, byla v právu, ale byla to fraška.

Luboš Vrba

Kdybychom byli tzv. právní stát, tyto problémy bychom neměli. Jenže my tak nějak právní stát úplně nejsme….

Asd

Osobně nechápu proč jihočeskou dálnici řeší v Ostravě. Ale budiž. Pamatujete si někdo že by nějaká dálnice vyšla na první dobrou?

Karel Mio

nezaujaty organ

Jiří Kocurek

Jo, Olomouc-Lipník a Plzeň(mimo)-Rozvadov. S tunelem Valík to bylo horší, aktivisté protestovali…

Jan

Na to je jednoduchá odpověď…ustanovení § 7 odst. 4 soudního řádu správního, který stanoví, že stavby, které se řídí podle liniového zákona, je k rozhodnutí o podané žalobě příslušný Krajský soud v Ostravě. Jde o specializovaný senát, který bude tyto záležitosti řešit s vyšší mírou profesionality.

Jan z Rokycan

Proč o stavbě v Jihočeském kraji rozhoduje KS v Ostravě?! Já vím, bla bla, podjatost, ale tohle je jak u hloupých na dvorku.

Lupenyk

Krajský soud v Ostravě má senát specializovaný na dopravní infrastrukturu. Rozhoduje o všech dopravních stavbách v ČR.

Asd

Díky za info. Stejně nechápu jak stát může takto z mého pohledu hloupě přijít o stavební povolení.

Jiří Kocurek

To kdyby měl soudce z kraje vedle stavby chatičku. A podjatost není žádné bla bla bla, soud by neměl rozhodovat podle osobních zájmů jednotlivce.

Luboš Vrba

Protože v Ostravě mají nakloněné soudce. Stejně jako za kovidu. Poslanec z KDU podal žalobu a soudil a rozhodl to jeho bratr. Vítejte v České republice.

Diesel

Tak to Francouzům vrch hlavy pouli zraky zajisté. S naším zákonodárstvím by Paříž – Lyon stavěli 150 let.

Geralt

Myslím že v situacích jako je tahle by stát měl rozhodnutí soudu ignorovat a prostě to dostavět.

123

Jistě, mělo by stačit usnesení ÚV KSČ.

Jan

Přesně tak, je to přece u nás běžné. Lidi si staví na zahradě věže, přehrady v CHKO, pak se to stejně schválí a nikdo to nebourá. Tak proč to nepraktikovat i u dálnic? Žádné zdržení nepotřebujeme.

Jiří Kocurek

Tu soukromou přehradu v CHKO bych chtěl znát.

Klabavátor

Sice to není přímo v CHKO, ale ignorace zákonů slušná – kauza přehrady pod Paprskem (Velké Vrbno).

Jiří Kocurek

Takže to nejsou lidi, ale 1 exot.
Není to v CHKO, ale 4 km od hranice CHKO.
Hráz je sypaná jako u rybníka.
Vodní plocha má bý ekvivalentem obdélníku 89 x 100 m.

Přehrada v CHKO je pro mě dolní nádrž Dlouhých strání. Nebo tak něco, abych nechodil daleko.

Jihočech

Ono je něco jiného černá stavba, kterou pak zlegalizujeme nebo dálnice, která má platné stavební povolení. Z mého pohledu je nesmysl, aby jednou nabytá účinnost mohla být napadena. Proto snad máme tak dlouhé stavební řízení…

Kodl

Výstavba prioritní, evropské infrastruktury v České republice se začala prakticky hroutit. Skoro žádné stavby se nezahajují a bohužel se ani nic moc nedokončuje, jelikož se poslední dobou rozmáhá takový neduh rušení již jednou pravomocných rozhodnutí. Toto je katastrofické pro další vývoj české republiky a nebezpečný prezedens. Takto zůstane vše opravdu jen rozestavěno. Další problém je, že ŘSD aktuálně ani není schopno vyhodnocovat nabídky a zahajovat důležité stavby, kde neustále posouvá soutěže dále a dále ke konci léta tohoto roku. To znamená jinými slovy, že se tento rok nepodaří zahájit prakticky nic.

Martin Peterka

Co je to za nesmysl? Dálniční/silniční výstavbě se teď (bohužel na rozdíl od té železniční) naopak celkem daří, aktuálně je v realizaci asi nejvíc staveb, co kdy bylo. Stačí se podívat na stránky ŘSD – v realizaci je151 km dálnic + 79 km silnic I. třídy. Za takovým Polskem samozřejmě pořád zaostáváme, ale o žádném hroucení rozhodně nemůže být řeč. Zřejmě si nepamatujete, jaká byla situace ohledně výstavby dopravní infrastruktury v „pobártovských“ letech, to byla pravá katastrofa.

Kodl

To vubec neni zadny nesmysl, nybrz fakt. Pokud se podivame na zapad, ci klidne i do Polska, zjistite, ze tempo v CR je neuveritelne pomale a v prumeru se otevira 20km novych dalnic za rok. Tato tempo je tragicke.

Ve svem prispevku, pokud jste ho vubec cely do konce docelt, spojuji prave pocet kilometru ve vystavbe/realizaci s trendem ruseni pravoplatnych stavebnich povoleni.
Coz me vede k myslence, ze pocet rozestavenych kilometru, ktere se nedari dokoncit prave diky tomuto novemu problemu ve forme neustale rusenych stavebnich povoleni, nic neznamenaji aktualne.

Martin Peterka

Rušení stavebních povolení není žádný nový problém, ten tu byl vždycky (viz třeba Chýnov, Prodloužená Rudná, Rychaltice, D49 Hulín – Fryšták). Rozdíl je v tom, že poslední dobou se to alespoň svižně řeší. Zatímco D49 byla zablokovaná asi 10 let, stavební povolení na obchvat F-M je již opět pravomocné, tedy 3 měsíce po tom, co ho soud zrušil. Stavba tak bude ještě letos zprovozněna, zdržení je v řádu týdnů. Tvrdit, že se stavbu nepodaří dokončit, je tak nesmysl. V případě D4 pak ani není zrušeno SP k dálnici, takže stavba může normálně pokračovat. Jedinou stavbou se zrušeným SP je tak… Číst vice »

Kodl

Rozumim rozumin, uvidime tedy ke konci tohoto roku, jak to dopadne 👍

looking4bucho

Zkusil jste nekdy dat do prohlizece http://www.rds.cz? Uz na home page mate kolik projektu je prave v realizaci a kolik v priprave. Jiste, idealne by to cislo bylo jeste vyssi, ale v porovnani s minulou desetiletkou je to primo zavratne tempo. Tim neobhajuju soucasne vedeni at politicke nebo RSD – u dopravnich staveb se vetsinou vse projevi az s 5ti letym zpozdenim – ale takova je proste realita. Jsme na to vyrazne lip nez driv a kez by to aspon takto pokracovalo.

johniee

rsd.cz

Luboš Vrba

Ano, a kdyby tady 4 roky nebyla vláda A. Babiše, nebylo by tam nic.

Kodl

To snad ani nemyslite vazne, doufam.. Vy jste troll?

s1mple

Co se to v poslední době děje jako?

Martin Peterka

Ono se dělo vždycky – vzpomeňte na Chýnov, Prodlouženou Rudnou, Rychaltice atd.

původní Jakub P

Předpokládáme, že tyto nedostatky bude možné v krátké době napravit a dosáhnout tak toho, že nedojde k ohrožení termínů realizace celého úseku,“ sdělil mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

A zase, kdyz je to tak jednoduchy opravit, proc to RSD neopravi uz ve chvili, kdy to nekdo namita, ale nechava to jit zbytecne az k soudu? A proc jim to prislusnej stavebni urad nehodi na hlavu? Nic jinyho nez arogance moci me nenapada.

Lektor

Jak to proboha může opravit ŘSD, ta snad to rozhodnutí vydává?

původní Jakub P

RSD podava zadost. Tedy pri opravneny namitce by jim to stavebni urad mel vratit, oni pozadat s opravenym znenim a to by jim mel urad teprve schvalit, ne?

Lektor

No právě stavební úřad jim to musí vrátit jinak s tím nic neudělají. Ale píšou formální problém takže spíše nějaká chyba stavebního úřadu. S námitkami se musí vypořádat stavební úřad od toho tam je. Kdyby námitky vypořádal žadatel tak úřad je zbytečný.samozrejme může žadatele požádat o vyjádření.

Jarda Š.

ŘSD by mohlo vzít zpět žádost o stavební povolení a podat novou upravenou, ale to by řízení vrátilo na úplný začátek. Muselo by před novým podáním nechat aktualizovat všechna stanoviska a následně by pak stavební úřad musel svolat nové veřejné projednání. Pokud je možné chyby napravit podle rozsudku soudu, je to rychlejší a především daleko méně pracné.

mlokXCM

Ale proč myslíte, že ten soud má pravdu? Jistě, čerpá ze své zákonné autority, kdy máte povinnost řídit se rozhodnutím soudu. To ale neznamená, že toto rozhodnutí je správné. Není výjimka, že i u NSS jeden senát na naprosto odlišný názor než jiný senát. Sám ke správním soudům chodím a vím, jakým způsobem někdy rozhodují. Je to často rozhodování bez znalosti problematiky. Proto také soudy tak rády jdou po formalitách a věčnou stránku vůbec neřeší. Je chyba vycházet z toho, že soud má vždy pravdu.

původní Jakub P

Vychazim z toho konstatovani mluvciho ministerstva, ze ktereho vyplyva, ze to realne jsou snadno opravitelne chyby. Toho, ze k soudu se nekdy nechodi pro spravedlnost, ale pro rozsudek, jsem si vedom. Proste mii prijde nesmysl, aby oprava zjevnych chyb pres soud byla lepsi cesta, nez kdyby prislusny stavebni urad vyzval zadatele k naprave a ten ji provedl.

Jiří Kocurek

A nestává se, že si „někdo“ s námitkou počká, až na běžící stavební řízení, aby napáchal co nejvíce *****, protože v připomínkách k územku by to nebylo dost cool?

watslaw

Kdyby šlo o věc, kterou měl řešit v územku, tak by s námitkou neuspěl. Ale obvykle (a z toho stručného vyjádření to vypadá tak i zde) jde o to, že připomínka v územku je zapracovaná v územním rozhodnutí v podobě nějaké podmínky, ale stavební povolení chybně umožňuje tuto podmínku nesplnit.