Kompletní D1 už na příští Vánoce? ŘSD řeší urychlení výstavby dálnice okolo Přerova
Výstavba dálnice D1 u Přerova.Foto: Radek Mátl
Rychlejší výstavba by znamenala vyplacení akceleračního bonusu.
Rychlejší výstavba by znamenala vyplacení akceleračního bonusu.
V sobotu jsem jel přes Přerov. Průtah městem mi cestu urychlil výrazně. Dokonce tak moc, že navigace doporučila tuto cestu primárně, neboť ve Vyškově je zúžení.
A světe div se, ono to opravdu jelo.
Na obchvat se těším, ale akceleraci bych uvítal spíše na severní cestě, abych mohl do tý Prahy vrchem, a nemusel ucpávat Brno. To teď stojí furt.
Je to rozumné, stejně kvituji rozhodnutí urychlit dostavbu D35 u Olomouce. Jsou to obrovské špunty a přitom okolní části jsou hotové, tak proč ne. Naopak průšvih je zdržení u moravské části D35. Jezdit autem z Prahy do Zlína nebo Ostravy přes Brno je utrpení.
Aplikace podmínek FIDIC byla v rámci ŘSD skvělá volba! Výrazně ubylo sporů s dodavateli, urychlení výstavby, měřený kontrakt nepřipouští žádná šmela v rámci víceprací atd.
urychlení s 20 ti letým spožděním, no to se povedlo. Byl jsem teď u Polského Baltu, Na polském území jsem jel z 463km celých 95% cesty po dálnici a „zdrama“, u nás, děs – z 208km pouhých 86 km po dálnici, a za „poplatek“, úroveň odpočívek v Pl vysoká, úroveň radarů doma taky vysoká, soudruzi tady asi něco dost pohnojili…čest
blíží se volby a zrychleni zaplati daňoví poplatníci
daňovi poplatníci budou jezdit driv
to je pravda 😉 otazka je, jestli se to zkraceni kvuli volebni kampani vyplati, zvlast kdyz ma vlada 200 mld rozpoctove schodky.
Budeš taky takhle zcestně přemýšlet, až ti na stávající nevyhovující státovce vyhasne život příbuzného?
jasně ještě jsi mohl napsat dítě, to je lepší manipulace. on pribuzny muze umrit i na te nové dalnici
No pokud se před otevřením celé D1 neopraví povrch mezi Ivanovicemi a Kojetínem, bude se velmi rychle opět jezdit jen na polovině dálnice.
Přesně tak
To jsem také nepochopil, proč tento úsek neopravují ještě v době, kdy zde není taková intenzita dopravy. Ten úsek je v naprosto žalostném stavu, proto po otevření úseku u Přerova bude pro některé z nás na cestě Ostrava-Brno stále prioritní hanácká dálnice.
Veď ten je už pol roka opravený.
Bože akceleraci potřebuje nedokončená dálniční síť celé republiky.
včera bylo pozdě
Akcelerovat by měla spíše příprava D0 včetně přivaděčů a příprava nějakých jiných dálnic než těch desítky let plánovaných. Za posledních 30 let se podstatně změnila situace, ale bez jakékoliv reakce. V Čechách neexistuje jediný návrh dálnice, která by odvedla tranzit z oblasti Prahy. Přitom není důvod, proč by třeba z Plzně nemohla vést dálnice na východ k D3 a D1..
Existuje – stálo by to strašné prachy a intenzity by nebyly nic moc.
No tak to by se vidělo… Představte si, že byste v Rakousku neměl A9 a na Graz byste „musel“ přes Wien
Intenzity by byly všechno, co dnes jezdí od Plzně na Brno a naopak, tedy i jižní SRN-AU, SK, HU a dál. Toho zas tak málo není, akorát dnes to samozřejmě jezdí kolem Prahy (a denně blokuje D0 s kolonami i na D5). Plus fakt není nutné jezdit od Jihlavy na Plzeň přes Prahu, ta tangenta (v podstatě transverzála) by si vytížení našla velkým fofrem (a ještě líp, pokud by od Plzně pokračovala na Cheb/Sokolov a od Jihlavy/Humpolce na Pardubice).
Ale stálo by to bambiliardu, to je nesporné.
Mrkněte do knihy J. A. Bati Budujeme stát pro 40 milionů. Tam předpokládaná dálnice z Aše do Užhorodu vede pod Prahou. Zbyl z ní jen ten známý poloviční most nad přehradou a pár menších mostů a podjezdů na Moravě. Ludkovice se toho torza konečně zbavily loni. Či už předloni?
Stejně tak není potřeba z Prahy na Ostravu přes Olomouc….
To je fakt. Všichni nechcou jet do Prahy.
Ale to pražáci nikdy nepochopí….A na ministerstvu už vůbec…
Však my vás v Praze také nechceme 🙂 to opravdu není o Pražácích, ale o nedostatku financí.
Ukažte mi jiné město v Evropě co má do všech směrů 9 dálnic. Chtěli jste rychle jezdit na své chatičky, tak asi proto je to takhle.
Hlavně ať to není na úrok kvality…. I když třeba už teď ví že se za dvatec let bude řešit šestiproud… Ten tam měl být už teď!!
Prosím, hlavně už ne žádné dálnice kolem Přerova a podobných „důležitých“ míst. Jde o peníze vyhozené z okna, dokud nestojí Pražský okruh, dálnice mezi Brnem a Vídní a mezi Prahou a Linzem. Námitky, že jde hlavně o tranzit kamionů z Východu nedávají smysl, protože těch se právě potřebujeme v ČR zbavit. Tak, jako se to daří už pár let Rakousku (a jezdí pak přes nás).
Nápad, kudy jet ze Slezska do Rakouska? On existuje i severojižní směr. Ne nedarmo vede Ferdinandka tudy.
úplné zastavení výstavby dálnic napáchá více škody než užitku
Je vidět, že absolutně nemáte ponětí jaká doprava z Přerova na Olomouc je.. lepší mlčeti.. lidí z Přerova by Vám dali
Ta dálnice kolem Přerova je důležitější,cnež ten kousek mezi zatáčkou a Vídní.
Dej si facku
Hadám, že se bude tlačit na dokončení před volbama, i kdyby řidiči měli jezdit po vyválcovaným šterku. Dokončení D1 bude velká sláva pro toho, kdo bude zrovna u kormidla, a celý to téma si přivlastní
Volby jsou na přelomu září a října, takže hádáte špatně. I když pokud bych byl ministr, také bych si to přál, ale z výše uvedeného textu je jasné, že to nepřichází v úvahu.
Ale na slavnostním otevření by mohl být Kupka ještě jako ministr. Jmenování nové vlády bývá až cca 2 měsíce po volbách, což vychází na polovinu prosince. :-;
Stejně tak může mít nový mandát.
Může, ale vzhledem k tomu, že „Spolu nikdy nezvýšíme žádné daně“ a pak nás okradli jejich zvýšením a zaváděním nových, tak neobhájí.
mají něco přes 90 mandátu a víc jak rok do voleb.
O tom ale rozhodnou volby a ne nejaky drban Metro…
Tak pokud to bude po volbách, tak už je jedno, kdo tam bude, protože karty už budou rozdané. Smysl to otevírání má jenom před volbami, a to je jisté, že se nestane.
Ono to nemá smysl ani před volbami. Žádný volič se nerozhoduje o své volbě na základě účasti papalášů na ťukání nebo stříhání veřejných staveb.
Pokud budou Kupku volit podle xichtu (to se nedá vyloučit) nebo chodí tam, kde od něj mohu „dostat kytičku“, budou ho volit stejně a nezávisle na nějakém šutroklepu nebo páskostřihu – tam se stejně těch vašich babek moc nevyskytuje. Čili jste vonkoncom napsal broskvovinu. Ale samozřejmě, v mediálním prostoru by ta informace chvilku rezonovala, protože pozitivních zpráv v předvolebním sračkobití (jehož délka se nyní limitně blíží 4 letům) nebude nikdy dost. Dopad ale bude, dle mého, nevelký.
Poslední úsek až na polské hranice? Jste si to v redakci spletli jak Patrik. 😀
Už chápu. D1 na polské hranice. 🤦🏻♂️
I pro ty stavební firmy je lepší to stihnout do vánoc a nemuset to dodělávat v mrazech.
Obzvláště, když přes Vánoce mají prakticky všechny stavební firmy celozávodní dovolené.
Ze by bylo 86 let od zacatku vystavby dalnice (D1) z Prahy na vychod hotovo (jiny stat, jine trasovani ale coz…)? Jakou sanci ma ještě Miroslav Patrik to překazit?
Šance je nulová
Ještě bych nejásal, v naší zemi je možné hodit vidle kdykoliv.
Jiné trasování a poloviční délka, no… 🙂
Nebylo by lepší dávat optimističtější termíny přímo v soutěžích při výběru zhotovitele? Pokud to zkrátit lze, tak bych čekal, že bude výhodnější ten parametr mít v soutěži a ne pak doplácet vysoutěžené firmě, kdy pak chybí prvek konkurence.
Jinak Přerov to potřebuje, už včera bylo pozdě. Semafor u nájezdu na dálnici často způsobuje kolony až přes mostní estakádu přes trať. Jak ta kdysi pomohla, tak teď je tam nový špunt. Přerovu tak definitivně pomůže až dokončená D1.
Může záležet na okolnostech. Třeba mírná zima během které mohou práce postupovat, a která podle článku úvahy o urychlení stavby umožnila, nejde spolehlivě předpovědět předem.
Politik: Sněhová kalamita přijít nemůže, globální oteplování!
Sněhová kalamita: Kdeže je ten Texas?
Osobne zde bych uplne netlacil na urychleni, stejnak jsou zimy slebe, tak to drive vyjde, ale zameril bych se na d35 a take na urychlenou pripravu tahu Valašské Mezirici – Vsetin
co chcete změnit na D35?
Vse? Je tak rozdelanych 46km ve vystavbe, takze urcite se par useku najde a rozhodne by se pak neurychlovala jak v Prerove betonaz mostu.
Jen aby to urychlení (hr, hr, jen ať už to je) neznamenalo „práce kvapná…“ a nemuselo se to pak s dalšími náklady – materiál, energie ap. – zase hned předělávat.