Kompletní D1 už na příští Vánoce? ŘSD řeší urychlení výstavby dálnice okolo Přerova
Výstavba dálnice D1 u Přerova.Foto: Radek Mátl
Rychlejší výstavba by znamenala vyplacení akceleračního bonusu.
Rychlejší výstavba by znamenala vyplacení akceleračního bonusu.
Bože akceleraci potřebuje nedokončená dálniční síť celé republiky.
Akcelerovat by měla spíše příprava D0 včetně přivaděčů a příprava nějakých jiných dálnic než těch desítky let plánovaných. Za posledních 30 let se podstatně změnila situace, ale bez jakékoliv reakce. V Čechách neexistuje jediný návrh dálnice, která by odvedla tranzit z oblasti Prahy. Přitom není důvod, proč by třeba z Plzně nemohla vést dálnice na východ k D3 a D1..
Existuje – stálo by to strašné prachy a intenzity by nebyly nic moc.
Hlavně ať to není na úrok kvality…. I když třeba už teď ví že se za dvatec let bude řešit šestiproud… Ten tam měl být už teď!!
Prosím, hlavně už ne žádné dálnice kolem Přerova a podobných „důležitých“ míst. Jde o peníze vyhozené z okna, dokud nestojí Pražský okruh, dálnice mezi Brnem a Vídní a mezi Prahou a Linzem. Námitky, že jde hlavně o tranzit kamionů z Východu nedávají smysl, protože těch se právě potřebujeme v ČR zbavit. Tak, jako se to daří už pár let Rakousku (a jezdí pak přes nás).
Nápad, kudy jet ze Slezska do Rakouska? On existuje i severojižní směr. Ne nedarmo vede Ferdinandka tudy.
úplné zastavení výstavby dálnic napáchá více škody než užitku
Ta dálnice kolem Přerova je důležitější,cnež ten kousek mezi zatáčkou a Vídní.
Hadám, že se bude tlačit na dokončení před volbama, i kdyby řidiči měli jezdit po vyválcovaným šterku. Dokončení D1 bude velká sláva pro toho, kdo bude zrovna u kormidla, a celý to téma si přivlastní
Volby jsou na přelomu září a října, takže hádáte špatně. I když pokud bych byl ministr, také bych si to přál, ale z výše uvedeného textu je jasné, že to nepřichází v úvahu.
Ale na slavnostním otevření by mohl být Kupka ještě jako ministr. Jmenování nové vlády bývá až cca 2 měsíce po volbách, což vychází na polovinu prosince. :-;
Stejně tak může mít nový mandát.
Může, ale vzhledem k tomu, že „Spolu nikdy nezvýšíme žádné daně“ a pak nás okradli jejich zvýšením a zaváděním nových, tak neobhájí.
Tak pokud to bude po volbách, tak už je jedno, kdo tam bude, protože karty už budou rozdané. Smysl to otevírání má jenom před volbami, a to je jisté, že se nestane.
Ono to nemá smysl ani před volbami. Žádný volič se nerozhoduje o své volbě na základě účasti papalášů na ťukání nebo stříhání veřejných staveb.
Byste se divil. On je pan kupka takový hezky, on mi dal kytičku, rekne se kdejaka baba….
Poslední úsek až na polské hranice? Jste si to v redakci spletli jak Patrik. 😀
Už chápu. D1 na polské hranice. 🤦🏻♂️
I pro ty stavební firmy je lepší to stihnout do vánoc a nemuset to dodělávat v mrazech.
Ze by bylo 86 let od zacatku vystavby dalnice (D1) z Prahy na vychod hotovo (jiny stat, jine trasovani ale coz…)? Jakou sanci ma ještě Miroslav Patrik to překazit?
Šance je nulová
Ještě bych nejásal, v naší zemi je možné hodit vidle kdykoliv.
Jiné trasování a poloviční délka, no… 🙂
Nebylo by lepší dávat optimističtější termíny přímo v soutěžích při výběru zhotovitele? Pokud to zkrátit lze, tak bych čekal, že bude výhodnější ten parametr mít v soutěži a ne pak doplácet vysoutěžené firmě, kdy pak chybí prvek konkurence.
Jinak Přerov to potřebuje, už včera bylo pozdě. Semafor u nájezdu na dálnici často způsobuje kolony až přes mostní estakádu přes trať. Jak ta kdysi pomohla, tak teď je tam nový špunt. Přerovu tak definitivně pomůže až dokončená D1.
Může záležet na okolnostech. Třeba mírná zima během které mohou práce postupovat, a která podle článku úvahy o urychlení stavby umožnila, nejde spolehlivě předpovědět předem.
Politik: Sněhová kalamita přijít nemůže, globální oteplování!
Sněhová kalamita: Kdeže je ten Texas?
Osobne zde bych uplne netlacil na urychleni, stejnak jsou zimy slebe, tak to drive vyjde, ale zameril bych se na d35 a take na urychlenou pripravu tahu Valašské Mezirici – Vsetin
co chcete změnit na D35?
Vse? Je tak rozdelanych 46km ve vystavbe, takze urcite se par useku najde a rozhodne by se pak neurychlovala jak v Prerove betonaz mostu.
Jen aby to urychlení (hr, hr, jen ať už to je) neznamenalo „práce kvapná…“ a nemuselo se to pak s dalšími náklady – materiál, energie ap. – zase hned předělávat.