Komerční vlaky InterCity nám vydělávají, oznámila ZSSK, chce přidat další

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSKLokomotiva Siemens Vectron v barvách ZSSK. Foto: ZSSK

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vydělala na provozu vlaků kategorie InterCity, které jezdí na Slovensku mimo objednávku státu na komerční riziko,

Zpět na článek
40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Romanero

Akorát jim to „tržní“ prostředí k vyvíjení zisku musel stát pomocí udělat.. 😉

Cyklista

A plati tam ceske rezijky?

Juraj

Tie ekonomické výsledky sú trochu fantasmagória, pretože oddeliť ekonomiku IC od zvyšku ZSSK je ako oddeľovať predaje Big Macu od ostatného sortimentu v mekáči. Vozidlá a priamy personál sa asi dajú nejako exkluzívne alokovať na IC (i keď mám určité pochybnosti), ale servisné zázemie, predaj, propagácia, náhradné diely, logistika, ošetrenie súprav… to všetko je stále zdieľané. Ale je samozrejme dobré, že popularitu produktu rastie a že si to nachádza nových cestujúcich. Momentálne to najviac brzdí práve nedostupnosť spojov – interval 4 hodiny je absurdný a vyžaduje značné prispôsobenie na strane zákazníka. IC BA-KE mali už dávno fungovať v 2h intervale… Číst vice »

K.S.

Eh. snad raději vyprážaný syr, než tu umělou hmotu.

Na slovensku, jak se dívám na openrailwaymap to vypadá na problém že máte pořádnou jenom „federální“ železnici z Prahy přes Ostravu do Košic, na kterou musíte kolem Váhu, pak tam máte ještě „zálohu“ po druhé straně horského hřebene. Co chybí jak pak nějaká relativně rychlá jižní páteř, stejně jako v případě ČR.

jal

„chybí jak pak nějaká relativně rychlá jižní páteř.“
Takže Bratislava-Žilina není rychlá?
Ano, některé vlaky na ní jsou pomalé.

K.S.

Žilina je na jihu? Ta je na severu, pokud vím.

Martin V.

Jižní tah by mohl být kratší, ale relevantní osídlení je podél Váhu a pod Tatrami (Trenčín, Žilina, Poprad – když beru jen ta největší města). Co je na jihu? Zvolen a Banská Bystrica (ta už je trochu z ruky) a pak Lučenec a Rožňava? IC přes Žilinu má psaných 445 km, R Gemeran přes Zvolen pak 442 km. Takže úspora 3 km po dnešních tratích, ale jede o 1,5 hodiny déle. To se vyplatí. 🙂

Alibaba

Ke zkrácení a zrychlení by bylo potřeba směrově předělat Šurany – Levice, a pak spoustu lokálních přeložek v dalším úseku až do Košic.
A elektrizace (+TZZ) by pomohla taky, přece jenom by se nemuselo jezdit v některých přímých okuliarnikem 100km/h.

Pitrys

Tím se myslí trať ve směru východ západ vedená na jihu Slovenska

noerf

Od kdy mohou jezdit cestující zdarma ve vlacích intercity? Možná to bude důvod zisku za rok 2019.
Ale i tak je pozitivní, že dopravci dosahují zisku i v tržním prostředí.

Juraj

Nemôžu.

noerf

Juraj: Že cca 15 % cestujících jezdí zdarma.

Tomariero

Já to spíše pochopil že jelo 15% kteří by jinak mohli jet zdarma rychlíky.

Alibaba

Nevím jak na Slovensku, ale v Česku se do toho počítají v tomhle děti do 6 let (a byly na to nulové jízdenky)?

Jara 16

Na odlehčenou… Tak to je hoooodně velká hromada prodaného sýra! 😊 A proč ne… 😉 👍

Martin V.

Technický dotaz. Na tomto serveru jsou tabulky naformátované hrozně „řídce“, bylo by možné s řádkováním něco udělat? A nebo to všichni vidí normálně a jen já mám podivnou interakci browseru s velikostí písma? Tu tabulku mám na 2,5 stránky.

Haha

Safari @ macOS, stejný problém.

Radovan Komínek

Další technická. Věta ve slovenštině: „počet prepravených cestujúcich s nárokom na bezplatnou přepravu, ktorí uprednostnili IC vlak“ obsahuje 2 česká slova.

Leinad

Počet, s, na, bezplatnou, přepravu, vlak.
Dá se říci, že šest, i když nevím která z nich jsou slovensky stejně/jinak. 😀

Jaaaa

„Bezplatnou přepravu“, vy taky musíte komentovat všechno bez ohledu, na to, co to je, že?

ICE_Laco

Ešte tak nejaké lepšie súpravy typu SBB RABDE 500 alebo nejaké 4 pendolína a bolo by to super….

Honza D.

Ještě aby bylo víc těch ‚dobrých tratí’…

Jarek

Než jen jedna… možná opraví Břeclav-Komárno a budou dvě. Jižní tah se mezitím rozpadne úplně a na zbytku se budou po tratích pamatujících MÁV provozovat dva páry šukafonů denně pro návoz signalistů ŽSR.

kakov

břeclav-komárno bude mít pro komerční provoz minimální význam, spíše by to chtělo z pohledu slováků udělat tah BA-BB

Cestovatel

Historický kvíz: Kdy a z jakých peněz se ty „dobré tratě“ stavěli… Není těžké odpovědět.

Nekdo

dal bych jim tip: možná by mohli zkusit Košice-Brno. na této konkréní trase zatím bez přestupu nikdo nejezdí a myslím, že zájem by byl…

K.S.

A máme na to stavěnou přímou trať? Slovensko má trochu nešťastnou geografii a železniční síť, takže to stejně pojede buď přes Žilinu, nebo Blavu, Severní variantou přes přetížený koridor a Přeroffku si to představit neumím, ledaže by v tomto úseku byl vlak vedený jako zastávkový rychlík. Ano, šlo by to po Vláře, ale muselo by se úvraťovat a jízda by se zbytečně protáhla kvůli pomalé trati a nedostatku rychlých naftových lokomotiv, dalo by se přes Nové Mesto, ale zase nafta a pomalá trať. Navíc to všechno před rekonstrukcí na naší straně. Pak jsme už tak na jihu že má snad… Číst vice »

kakov

přímé spojení Brno-Košice jezdí již dnes, noční spací vozy na Sl.střele, které se v Blavě přepřahají na rychlík jedoucí jižní cestou do Prešova

Nekdo

Jiste. Jeden vagon z jizdni dobou asi trikrat delsi nez autem. A povinne luzkovy. To cestujici fakt oceni…

Adam

Propaganda v priamom prenose. Chýbajú údaje ako:
najväčšie meškanie,
počet vlakov, ktoré nedošli do cieľovej stanice
počet zhorených lokomotív
počet sťažností
najvyšší počet sťažností jedného zákazníka
najčastejší dôvod sťažnosti

Tom

Nie je to propaganda. Skúsil som aj Regiojet na tej tratí aj ZSSK 4 roky dozadu. ZSSK sa naučili ako správne robiť tarifu vďaka regiojetu. Ceny lístkov , služieb, tarifná politika sú veľmi dobre nastavené. Možno najlepšie ako som videl. Čo bohužiaľ ZSSK nevedia ovplyvniť je stav infraštruktúry a ten je na väčšine tratí žalostný. Trať Bratislava a Žilina je ok ale problém je Žilina – Košice. Je pomalá . Horší stav tratí je na zvyšku Slovenska. Každý rok

Jaroslav

Místenku do IC za 15E na osobu (k lístku 1. třídy) na trasu Poprad – Bratislava rozhodně nepovažuji za ani trochu korektní.

Tom

Pozriem sa na to množstvo ale mám taky pocit že v ic vlakoch je miestenka v cene lístka. Keďže je to povinné miestenkovy vlakový spoj. U rýchlikoch nieje povinná miestenka.

IGCT

Stav tratí na slovensku je bohužel způsoben silným mafiánským prostředím. Slovensko bohužel patří na „východ“

K.S.

A bohužel někdo se to snaží udělat i zde.

Karol

Áno a Vy ste tak prešpekulovaní, že patríte na mesiac 😉
Každý je taký, aký je a má, ako má mať.

Cestovatel

Hlubocký je opravdu tragický – sotva pokreje náklady a ještě se tím chlubí… Je to jen o tom ab si chlapec vylepšil svoje PR..

Jiří 3

Ten pár z Košic do Vídně jezdí s přepřahem v Bratislavě po trase RR, nebo jinudy?

Martin

Jezdí přes Petržalku a Bruck a.d. Leithu. Pouze v Bratislavě na hlavní stanici otočí lokomotivu.

Romino

Neotočia.Pridajú Vectron a odpoja Gorilu 😀