Komerční provoz nového čínského letadla se blíží, má za sebou let pro China Eastern

Komerční provoz nového čínského letadla se blíží, má za sebou let pro China Eastern

Cestující má nový letoun vozit ještě letos.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kopr

Konkurenci duopolu urcite potrebuje. A nakupujicim se bude naramne hodit v prubehh vyjednavani. Uz vidim O’Learryho, jak vyhrozuje, ze Ryanair zacne timhle létat…

Bernard L.

Jen upozorním, že se nejedná o úplně první komerční letadlo z Číny. Už předtím minimálně Comac postavil commercial jet:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Comac_ARJ21
Takže už nadpis je vlastně zavádějící

Trup

Létá na kerosin ci drevoplyn??

Zdeněk

Dřevoplyn by byl lepší – jde o obnovitelný zdroj.

Geralt

Jsem zvědav jak se to prosadí. Aby to nedopadlo jak Suchoj Superjet – o to letadlo nikdo nestojí, ani v Rusku (tam ho kupovali jen z povinnosti).

noerf

Záleží, na kolik vyjde letadlo a jaké budou provozní náklady.
Jen státy jako Čína, Indie, Indonésie, Thajsko, Vietnam, Pákistán, atd mají přes tři miliardy obyvatel a obrovský potenciál rozvoji letecké dopravy vzhledem k tamním vzdalenostem.

Vilém Baczko

Naklady samozorejme, ale dulezity bude i servis, podpora a dostupnost nahradnich dilu. To nebyva silna stranka cinskych vyrobcu (a o ruskych uz vubec nemluvim…)

Air Traveller

nejak tam vypadlo jinemklicove kriterium – spolehlivost (ve smyslu kolik hodin denne zvladne byt ve vzduchu v ramci daneho obdobi – vypravenost).

suchoje na tom byly v tomto ohledu krajne nespolehlive.

nejake zakazniky i mimo cinu si to najde

Air Traveller

ale budou to spis cinske satelity, nez nejake seriozni staty.

Mysel

Jenze temer vsechny zeme, ktere jste vyjmenoval, nemaji obecne moc velkou snahu obchodovat s CLR. Z celkem jasnych duvodu.

vitapb

Trošku off topic i když trochu související, jak se daří rusákům držet ve vzduchu/naživu letadla západních výrobců? Jsou už nějak omezovány lety aerolinek z technických důvodů?

Air Traveller

tak staci se podivat na flightradar … spousta letu ve vzduchi i de zapadnimi letadly.

dily se tam nejspis dostavaj “sedive” pres cinu a kdo vi kudy jeste, urcite dochazi ke kanibalizaci letadel …

Zdeněk

Sankce proti Rusku trvají zatím příliš krátce na to, aby se nějak významněji projevily v provozu ruských letadel západní provenience. Počkejte půl roku nebo rok, a pak to teprve začne být zajímavé.

Ibragim z Bastru

A jak jsou na tom Magistraľnyje Camoľoty?

Roman osobně

Magistralnyje Samoljoty 21 zatím asi čekají na svoji komerční premiéru. Ale s komponentami to bude asi podobné jako u C919.

Y.K.

Vzhledem k tomu kolik letadel mají a že teď nemají téměř žádnou zahraniční sít, resp. velmi limitovanou, tak pořád mají přebytek letadel na kanibalizaci. Čekal bych, že seto začne projevovat tak něco mezi půlrokem a rokem.