Komerční provoz nového čínského letadla se blíží, má za sebou let pro China Eastern
Komerční provoz nového čínského letadla se blíží, má za sebou let pro China Eastern
Cestující má nový letoun vozit ještě letos.
Cestující má nový letoun vozit ještě letos.
Konkurenci duopolu urcite potrebuje. A nakupujicim se bude naramne hodit v prubehh vyjednavani. Uz vidim O’Learryho, jak vyhrozuje, ze Ryanair zacne timhle létat…
Jen upozorním, že se nejedná o úplně první komerční letadlo z Číny. Už předtím minimálně Comac postavil commercial jet:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Comac_ARJ21
Takže už nadpis je vlastně zavádějící
Díky za upozornění.
Létá na kerosin ci drevoplyn??
Dřevoplyn by byl lepší – jde o obnovitelný zdroj.
Jsem zvědav jak se to prosadí. Aby to nedopadlo jak Suchoj Superjet – o to letadlo nikdo nestojí, ani v Rusku (tam ho kupovali jen z povinnosti).
Záleží, na kolik vyjde letadlo a jaké budou provozní náklady.
Jen státy jako Čína, Indie, Indonésie, Thajsko, Vietnam, Pákistán, atd mají přes tři miliardy obyvatel a obrovský potenciál rozvoji letecké dopravy vzhledem k tamním vzdalenostem.
Naklady samozorejme, ale dulezity bude i servis, podpora a dostupnost nahradnich dilu. To nebyva silna stranka cinskych vyrobcu (a o ruskych uz vubec nemluvim…)
nejak tam vypadlo jinemklicove kriterium – spolehlivost (ve smyslu kolik hodin denne zvladne byt ve vzduchu v ramci daneho obdobi – vypravenost).
suchoje na tom byly v tomto ohledu krajne nespolehlive.
nejake zakazniky i mimo cinu si to najde
ale budou to spis cinske satelity, nez nejake seriozni staty.
Jenze temer vsechny zeme, ktere jste vyjmenoval, nemaji obecne moc velkou snahu obchodovat s CLR. Z celkem jasnych duvodu.
Trošku off topic i když trochu související, jak se daří rusákům držet ve vzduchu/naživu letadla západních výrobců? Jsou už nějak omezovány lety aerolinek z technických důvodů?
tak staci se podivat na flightradar … spousta letu ve vzduchi i de zapadnimi letadly.
dily se tam nejspis dostavaj “sedive” pres cinu a kdo vi kudy jeste, urcite dochazi ke kanibalizaci letadel …
Sankce proti Rusku trvají zatím příliš krátce na to, aby se nějak významněji projevily v provozu ruských letadel západní provenience. Počkejte půl roku nebo rok, a pak to teprve začne být zajímavé.
A jak jsou na tom Magistraľnyje Camoľoty?
Magistralnyje Samoljoty 21 zatím asi čekají na svoji komerční premiéru. Ale s komponentami to bude asi podobné jako u C919.
Vzhledem k tomu kolik letadel mají a že teď nemají téměř žádnou zahraniční sít, resp. velmi limitovanou, tak pořád mají přebytek letadel na kanibalizaci. Čekal bych, že seto začne projevovat tak něco mezi půlrokem a rokem.