Komentář: Zrušení letů z Budějovic je podraz na klienta aneb koupákem poprvé a naposled
Boeing 737-800 společnosti Smartwings, letiště České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
S vědomím, že aerolinie nezvládají organizaci letového řádu a CK může váš odlet kdykoliv zrušit, pojede příště rodina tradičně autem do Rakouska.
Čekal jsem dovětek ve smyslu, že rodina příště pojede do rakouského primárního hubu
Já chápu, že třeba není poptávka po těch zájezdech, já také nerad jezdím s cestovkou, vlastně k moři jsem naposledy letěl s cestovkou někdy tak v roce 2008 počítám. Nicméně věřím, že pokud by volná místa v letadle normálně prodávali jen jako letenky, tak se to vyprodá, jsem z ČB a létáme obvykle z Vídně, klidně bych dal o pár stovek víc a letěl z ČB s tím, že dovolenou si ale naplánuju sám…
Tahle praxe je k vzteku i u komerčních linek. To si takhle naplánujete prodloužený „eurovíkend“, koupíte letenky podle nabídky dopravců, takže ve středu tam a v neděli zpátky, k tomu koupíte ubytování, a za 3 měsíce vám přijde mail, že odlet je zrušen a posunut ze středy na pátek…. Takže z plánovaného čtyř a půl denního pobytu jsou necelé dva dny….. Je to k nasrání, úplně mě to odrazuje od letecké dopravy. Zlaté auto….
Bohuzel mate pravdu. Ale kdo s tim pocita a vi, ze se muze vse zrusit nebo presunout nebo onemocni clovek, nemuze si natvrdo objednsvat ubytko dopredu. To proste nelze.
Pro autora:
Jako dopravního odborníka Vás to vůbec nemělo udivit. Dalo se to očekávat. Berte jako plus, že Vám to nezrušili.
Ale chápu, že 20 minut cesty domů je 20 minut …
Ještě nikdy jsem neletěl s cestovkou, ale zaplacené peníze bych očekával prověřené služby a dobrou péči. Ale tak to u nás nefunguje a proto raději létám linkovými spoji a objednávám apartmány prověřené stovkami předchozích nájemníků na portálech. Za 30 let jsem neměl problém a ještě polovinu ušetřil. Asi je někde chyba…
Nefunguje to ve všech destinacích
Uplne v pohode vam zrusi i linkovy spoj.
Dnes se vracím z La Palmy, v poledne (kdy má být odlet z Prahy) kouknu jestli odletěli, my stály dvě hodiny a čekali než nám někdo naloží kufry, které potom nakládali dva lidé (jeden v letadle, druhý dole) takže on je problém i s nedostatkem personálu na letišti 😐
No jo, kdyz lakaji personal na plat 35 tis hrubeho, na lepsich pozicich 40 tak at se nedivi, ze tam nikdo nedela. Z toho se v Praze neuzivi ten, kdo zije sam.
Tohle je obecně praxe cestovek. Vypíšu zájezd/let, nemám to plné, netuším zisk, raději přeprodám zájezd i s klienty jinam, kde už se to obsadí (Praha určitě). Stojí to nějaké peníze navíc, ale je to legální a ostuda to taková není. Takže v důsledku té legálnosti všichni nástup na sjednané místo zájezdu a následuje transfer úplně jinam, pouze s časovým posunem nástupu.
Podraz je letiště budějovice na všechny daňové poplatníky. Plus tenhle komentář s výhružkama, že už nikdy koupák autor nebude.
o průšvihu s letištěm se vědělo dlouho dopředu (Pardubice, Karlovy Vary dlouho v době výstavby Budějic fungovali se ztrátou), ale peníze tekly a odkláněly se. Když šla stavba ještě zastavit nebo omezit současné vedení kraje naopak prosadilo ještě rozšíření investice
Takže dle tohoto článku já bych taky napsat, že podvod se stal i na nás, kdy snad zrušili let z Brna a přesměrovali nás do Prahy ? 🤔 A z Brna to létalo plné do HRG…
Velkou nevýhodou českých charterů je nemožnost zakoupit samostatnou letenku. Kapacitu letadla má zakoupenu cestovní kancelář a ta potřebuje prodat celý balíček služeb, nejen tu letenku. Je tedy spíše výjimkou, když se na charterové lety prodávají samostatné letenky. A přitom prodej letenek je způsob jak vytížit ten let, jak zlepšit jeho rentabilitu. Je dost cestujících, kteří prostě ubytování a další služby CK nepotřebují, protože už je mají zakoupené jinde a nebo mají v destinaci svojí nemovitost, a přitom do dané destinace je špatné spojení pravidelnými linkami. Jenže když se nechce, tak je snadnější let zrušit a klienty přesměrovat jinam. Že to… Číst vice »
Tak ty 410 je dobry vtip… jinak mate docela pravdu
Doprodej letenek je záležitost, kterou fakticky navrhuje dopravce, protože jde o sdílení rizika. Pokud jde o spoj, kde je potenciál, že se místa prodají, tak to dopravce udělá, ale nejspíš si vyhodnotil, že jde o nový produkt a tak šlo celé riziko za cestovními kancelářemi. Jinak v případě doprodejů, pokud jsou letenky ve volném prodeji, tak se oficiálně nedá hovořit o charteru a to se sebou přináší i další, zejména legální požadavky, letecká společnost musí o lety žádat jiným způsobem a při letech do třetích zemí by mohli narazit na omezení, daná mezivládními dohodami, z tohoto pohledu je povolení pro… Číst vice »
Podle mě je to hlavně v tom, že aerolinka na takových letech podle všeho potenciál nevidí a tak si nenechá kontingent letenek pro svůj prodej (což je pak její riziko), raději prodá celou kapacitu letadla jako charter cestovce, či cestovkám, když se dohodnou a riziko je pak plně na straně cestovek. Aerolinka tam žádná svá místa nemá.
L410 je teda hodně vlhký sen. 😀
* Zrušení letů bez varování beru jako podraz, ale ono se top dalo čekat. * Add zpoždění: Tak aspoň bude mít autor článku dodatečně svoji dovolenou ještě levněji, protože si jistě požádá o kompenzaci za 3h zpoždění. Před pár lety jsem si takhle „zlevnil“ dovolenou o 1000€ (cestovka a overbooking). Ale přišli jsme o dva a půl dne dovolené. Nepřeji vám zažít pláč dětí co stojí na letišti a koukají jak jejich letadlo letí pryč a oni se vrací domů. * Add koupáci s cestovkami: Proč cestovkou? Ono to není o tom že jsem neschopný koupit si letenku. Ale v… Číst vice »
Moc to nesleduji, takže vůbec nevím o jaké cestovky jde. Spíš by mě zajímalo – existuje na českém trhu CK, které se dá v rozumné míře věřit a funguje na relativně vysokém standardu? (Osobně jezdím bez CK, ale pro rodiče občas není jiná volba)
Samozřejmě. Jak co se týče nabídky, kde nejsou jen all inclusive magahotely tak služeb. Zřejmě většina menších CK s dlouhou tradicí, ještě nezkrachovali ani je nepohltil nadnárodní korporát, což celkem indikuje věrnou a spokojenou klientelu.
Můžete dát nějaký příklad, budu rád za každou radu. Díky moc.
Tak můžu, čistě osobě bez další vazby na ně. Po Evropských městech a do Asie sice jezdím po svém, ale co se týče odfrku někde na ostrově u moře jsem ještě neměl jedinou španou volbu s Viamare (Travel Family). Základem nabídky je Řecko. Různé vilky, hotýlky, penzionky, těch megavěcí spíše méně.
Mám zkušenosti se třemi cestovkami, ale ani jedna nenabízí tradiční dovolené (= letadlem k moři). Riviera Tour, PT Tours, Pangeo Tours. Na služby ani jedné z nich si nemohu stěžovat, vše od A až do Z naprosto profesionální a perfektní, vč. přípravy celé věci, poskytnutých informací, servisu, delegáta. Kdysi dávno jsem byl na zájezdě i Fischerem (ovšem v době, kdy měl ještě vlastní letadla, z toho můžeme soudit, že jsem byl ještě malé dítě a moc si toho tedy nepamatuji) a pak s ČEDOKem, no, ani k jednomu jsem se pak už nikdy nevrátil.
To je tak sobecké, prosazovat zájmy budějovického letiště…. Co si maj počít třeboňští, kterým se nechce rajzovat až do Budějovic? Já bych kolem Třeboně vykácel nějakej les a postavil tam další letiště, aby to neměli ti od Třeboně, Lomnice a Stráže na Malorcu tak daleko. A ,ožná bych tam i zavedl nějakej přímák do Frankfurtu, protože odtamtud se dá lítat do celýho světa.
Myslím, že Třeboň je zbytečný luxus. Stačí další mezinárodní letiště až v J. Hradci, aby páni z Hradce mohli létat přímo a nemuseli se trmácet do Budějic
V Třeboni se dala použít plocha u Dvorců
Tam neni potreba nic stavet. Urcite by slo startovat hydroplanem ze Sveta 😉
Letiště České Budějovice jihočechy stoji 100 milionů ročně které kraj v čele s hejtmanem dává do tohoto nesmyslného projektu,celkově provar už 1,5 miliardy,(modernizace výstavba atd) jestlipak pan hejtman taky tak skvěle řídí svojí firmu
současné vedení Jč kraje už o financování letiště jednalo – výsledek byl ponechat ho v činnosti a nalákat tam další lety (většinou chartery). utopeno bylo už mnoho miliard, hlavně Zimola ČSSD si z toho letiště udělal svůj „pomník“
Prosím už dost. Rozumím, že Vám a podobným zvedá slovo letiště tep. Ovšem pokud by Kraj řekl, že dá miliardu až dvě za rekonstrukci bezvýznamné lokálky budete se tu tři dny klanět a hlasitě volat sláva, jak je to dobře a jaký má trať mezi lesy potenciál (známe odjinud).
S tím se dá než souhlasit…. když čtu, kolik miliard se plánuje investovat jen do VRT, tak proti tomu všechny investice do regionálních letišť jsou zanedbatelné. A nemyslím, že VRT budou sloužit k běžné dopravní obslužnosti… Bohužel, z nějakého důvodu zde přetrvává pocit, že letiště jsou něco jiného, ačkoliv jde rovněž o veřejnou dopravní infrastrukturu. Na druhou stranu nelze absolutně souhlasit s dotováním charterů, jak je tomu v JCL a KLV.
Tak hlavně je to podvod na občanech a vládnoucí, a ti politici, kteří letiště prosazovali o tomto vývoji moc dobře věděli.
Zavedení těch letů byl jen PR trik na lidi a zakrytí tunelu.
Asi nejzábavnější komentář. 😀 Fijalo octup!!!
Pořád oslík pořád
Jestli to měla být věta, tak v ní něco chybí a něco přebývá.
Nepíše se to „Fyjalo octup“? 🙂
Věděli? Z křišťálový koule?
Na to stačí taková ta koule, co se nosí na krku a umí se používat.
Že veřejné mezinárodní letiště v ČB bude skokem do zdi a naprostým finančním propadákem, na to křišťálová koule a věštecké schopnosti opravdu potčeba nejsou. Stačí špetka smyslu pro realitu a selského rozumu.
JJ stačí se podívat, jak úspěšné je mezinárodní letiště v Karlových Varech, destinaci s mnohonásobně vyšším turistickým potenciálem.
Je nás tu více Tomů, po tomto příspěvku jsem to musel napsat. Omlouvám se za spam.
QS se nemely nechat premluvit. Ztraci prelety dost casu a nebude to nijak zvlast vydelecny.
a tech preletu je tam nejak bodne?
zas tolik jsem jich nezaznamenal a prakticky vsechny lety z/do CB jsou vlozene rotace letadla odjindud (ve stylu prg – neco – jcs – neco – praha )
Vážně myslíš, že letadla QS musí na odlet a přílet do ČB přelétat prázdná? 🙂 Nejde to udělat třeba tak, jak se to řeší u ostatních letišť, kde není báze, že letadlo odletí s lidmi např. z Prahy do destinace, pak z destinace doveze lidi do ČB, nabere jiné a odveze je do destinace a z ní zase s lidmi do Prahy? 😉 Prázdných přeletů je potřeba úplné minimum, jen na začátku a konci sezóny. Jinak je to v rotacích a nejsou potřeba prázdné přelety.
S tim se da souhlasit, ale kdyz se podivas, tak obcas jsou prelety QS z Karlovych Varu atd., nejsou to prave vzdy vlozene rotace z destinaci. Nevim jestli maji pouze mezipristani. Z Budejic jsou o min 2 tis na osobu i drazsi zajezdy nez napr. z Prahy, prave proto, aby se vykompenzovaly prelety.
Kdyz tam prelety nejsou, tak nemuzou byt důvodem drazsich zajezdu 🙂
To je tak těžký se podívat na neděli?:D Přelet z KLV.
to ale nejsou prazdny prelety – to je kombinace letu ze dvou destinaci do burgasu
stejny pripad, jako lety mezi brnem a ostravou, kde se take kombinuji cestujici
Pokud to tak je, tak ok. Psal jsem, ze tohle na 100%nevim:D
Hlavne nechapu proc z CB nelitaji nejake letni linky, kam by se dalo koupit sedadlo bez nutnosti zajezdu. Pak bych tuto linku velmi rad vyuzil. Ale zajezdy jsou za me prezitek 90.let
no, nelitaj zrejme proto, ze zadna aerolinka neni presvedcena o tom, ze by odtamtud nekdo lital 🙂
A ještě by to muselo být za rozumné ceny (ne jen zaplnit). Obávám se, že např. Leeds – Malaga leteckým společnostem vydělá v létě výrazně více.
Ja to chapu, protoze tam neni dostatecna poptavka.
A kolik takovejch jako vy tam jeste bude? Aerolinky evidentne nejsou presvedceny, ze je vas o moc vic.
Jeden důvod je že Smartwings nemá letadla a není schopen obsloužit všechny nasmlouvané lety a tak se ruší, druhý důvod je že celkem dost medializovaná expanze cestovek na regionální letiště asi naráží na nedostatečnou poptávku (Celkem mě zklamali plánované dálkovky z OSR a BRQ na Phuket a Mauricius, že nakonec budou létat z každého letiště 1x až 2x za měsíc)
Tak je to nenasytnost SW, kde si někdo asi myslel, že se nikdy nic nestane a v pohodě se to odlítá bez záloh. A už v červnu to zachraňují A330 na víkend. A taky naivita cestovek, že vsadí drtivou většinu jen na SW.
Ale protože jsme ten specifickej trh, tak se to zkusí za rok zase znovu, všichni na to zapomenou a zase se to nějak vyvrbí.
O jakých zálohách to mluvíte?
Zálohy aby při nějaké technické poruše nemuseli platit každému cestujícímu 250-600 EUR, zálohy jsou běžné i pro lowcosty, když nastane např. porucha na stroji v pražské bázi Ryanairu tak přiletí stroj z Polska.
Zálohy u lowcostů neexistují. Nemají ani záložní letadla, ani záložní posádky
ukazte nam nejakou aerolinku velikosti sw, ktera ma zalozni letadla 😀
AirBaltic
Neco konkretniho by k tomu nebylo? .)
Cca 2 letadla mají v RIX jako standby pro případ nějaké mimořádnosti, další co nelítaly delší dobu mají předpokládám v „servisu“.
Jo tohle 🙂
to je ale něco jiného – Air Baltic má A220 only flotilu , a A220 dlouhdobě sužují problémy s motory.
Loni kvůli tomu měli asi čtvrtinu flotily uzemněnou, a podle jejich vyjádření z podzimu předpokládají, že problémy se nevyřeší ani v průběhu roku 2024.
Za normálních okolnosti si aerolinka s 40 letadly ve flotile (funkčníimi, v tomto případě s řadou nefunkčních) dvě standby letadla tak úplně dovolit nemůže
To nie je pravda.
TUI, Condor treba… proste aerolinky z civilizace
to vite, nebo si to jenom myslite, nebo jenom vsrite z vody?
Vim, pracoval sem v MUC a operativni zaloha vetsinou byla, ne vzdy a nekdy byla napr na jinem letisti. Ale ze stane zavada a cestujici cekaji den na lavicce se v nemecku fakt nestavalo.
Kecáte. To nie je pravda.
SW jdou cestou: slibem nezarmoutis.
A330/A350 už používají po několikáté. Podle mě se jedná o legitimní řešení zvýšené poptávky.
Bez záloh. V letectví zálohy zrovna nejsou, nenecháte stát na zemi letadlo jehož leasing stojí zhruba 200 000 korun denně.
Řeší se to aktivním řízením nasazení letadel na lety. Což většinou v bázích funguje dostatečně dobře pro všechny aerolinky, pokud teda není nějaký zásadnější výpadek ve flotile, nedodaná pro sezónu očekávaná letadla (s tím se teď potýká hodně aerolinek), nějaké drsnější dopady počasí, kdy se zdrží či někam divertuje mnoho letadel.
Od samého začátku je jasné, letiště v CB je naprostá kraviny, díra na peníze, která ne sebe nikdy nevydělá. Nevidím jediný důvod, proč by se CK hrnuly do takového podniku.
už koupili v ČB ty nové rentgeny, aby stihli více letadel za hodinu??? Co Jednota COOP má dostatečnou zásobu?
Vlašák se dá recyklovat a rohlíky se dají nový. Coop připraven! 🤣
😀 COOP is Cajk!! co ty rentgeny? jsou ready?
No snad budou do krajských voleb, aby se mohlo krajské obyvatelstvo kolektivně rentgenovat. 🤣
ještě mě napadlo, zda to pro Jednotu nebude výrazná ztráta, když se to tak redukuje. Dá kraj nějakou mimořádnou dotaci?
Dá. 😀
tak to můžu jít v klidu spát 😀
Pořád beru jako strategickou chybu, že ta jednota není pojízdná prodejná – takhle by ten airport special (Vlasak a 2 rohlíky v setu) mohli hned rozvážet po okolí.
Je v tom setu plastová žlíce, nebo je to bez? 😀
Neumíte jíst vlašák s rohlíkem z papíru bez lžíce? 🙂
Umím už od školy, ale co bude dělat bezzubá tetina, který neumí rohlík ukousnout tak aby se jím vlašák dal nabrat!! Čeče berte taky ohledy na hendikepovaný! 🙂 🙂 🙂
Beru si mísu popcornu a jdu sledovat, jak fanoušci letecké dopravy, kteří mají potřebu dlouze vysvětlovat, o co je pohodlnější a praktičtější, pod každým článkem o nočních vlacích, budou vysvětlovat, že přijet do hotelu v půl páté ráno je strašně cool…
Přijet do hotelu o půl páté rozhodně není cool při letu po Evropě, skousnutelné je to jenom při letu přes aspoň 6 časových pásem. Proto fanoušci letecké dopravy nelétají koupáckými lety od CK, ale normálně si koupí samostatnou letenku a letí v civilizovanou hodinu.
A v čem je problém aby kraj ty neprodaný místa SW proplatil, muže se vesele lítat dál.
Předpokládám, že k tomu dojde jen co se přiblíží termín krajských voleb. 🤣 Lítat se bude i kdyby na chleba nebylo.
On je problém že nejsou letadla, u Smartwings se ruší frekvence jiných letů třeba i z Prahy.
Cestovní kanceláře upouštějí od last-minute a z toho důvodu, že mnoho klientů úmyslně odkládalo nákup na co nejpozději s vidinou slevy. Jenomže i když do jisté míry se nákupy předem dají predikovat, z pohledu organizace kapacit a rizika nevyužitých a předem zaplacených, resp. propadlých kapacit, to je peklo. Spíše je orientace na včasné nákupy.
A presouva se to na first minute, proste v cechach bez slevy neprodas…
Ona ta „sleva“ je často jen dosažením smysluplné ceny. Když plná cena znamená, že zaplatím dvojnásobek oproti tomu, že si cestu zorganizuji sám, nemám potřebu po nezlevněných zájezdech vůbec koukat.
A proc to tak je? Protoze narodni slovo je sleva… muzeme si za to jako narod dost sami.
Ten českej oslík toho hodně vydrží…
Velmi trefné
Ono s těmi odlety bude pravda tak někde uprostřed. Kdo v tom umí trochu chodit tak je schopen si najít zájezd s rozumným odletem i cenou. Můj případ: ač z Ostravy, poslední 2 roky jsem letěl z Brna… jednak nabídka destinací z Brna je daleko širší než z OV…poprvé to bylo kvůli ceně zájezdu a malému dítěti, aby se netrápil přes noc… podruhé letos Egypt termín+cena+odlet…. odlet i se zpožděním ve 2 ráno, takže v 10 na hotelu ihned pokoj i jídlo, skoro celý den ušetřený,…návrat v 10 dopoledne takže jsme šli večer v 8 spát už sbalené věci, ve… Číst vice »
Jednou máme regionální letiště a buďme na to hrdí, tak z nich létejme. Máte pravdu.
Abych byl na toto hrdý, musel bych být velký osel
Letiště dvě hodiny od Ostravy jsou ještě ve Wroclawi a Krakově, litá to od tama všude.
U nabídky zájezdů se na informaci o čase odletu nedá moc spolehnout. Rodiče několikrat kupovali zájezd z Ostravy, tak půl roku předem, a měli slíbené pěkné časy letů přes den. Týden před odletem jim časy změnili na noční lety, a protože to je zájezd, ne samostatná letenka, tak si CK může vyhradit právo na změnu odletového času a evropská kompenzace za změnu se nevyplácí.
Tak český zákazník asi nikdy nepochopí, kdyz letiště nařídí letecké společnosti třeba měsíc před odletem, ze překáží něčemu důležitějšímu, tak ji může změnit podvečerní let na brzky ranní, prostě na naky ještě zbývající volný slot.. Navíc hotelu platíte za počet nocí, takže jestli jste v bazénu, na pláži třeba už ve 12h hotel neřeší, to samé, kdyz letite domu až v 21h,taky jim nevadí a neúčtují navíc to, že jste dal v bazénu, jděte na kávu u baru apod.! 🙁
Že by české regionální letiště měsíc před odletem měnilo časy kvůli svým nějakým jiným preferencím? O tom něco víte nebo takhle fabulujete?
Nabídka destinací z Ostravy a Brna je podobná. Na obou letištích jsou přirozeně odlety/přílety všelijak v průběhu dne. Jiný případ nemůže vyjít časově lépe z Ostravy? Někdo radši poletí brzy ráno, aby tam měl celý den, jindy upřednostní nevydávat se na cestu v noci
Koupák začátečník, no. Nevěděl, co kupuje, výsledek tomu odpovídal.
Totéž jako cestující vlakem začátečník nebo řidič začátečník? Ale no tak!
Zrušení letů z Budějovic není podvod na jihočeské koupáky, je to jen logické zakončení nelogické euforie a návrat do normálu. Rušení dalších destinací bude následovat.
Vy to letiště máte hodně nerad, že?
Ne on ma jen selsky zdravy rozum.
Asi bych byl na vás sprostý. Jsem středočech. 14 km od Ruzyně, denně mraky letadel nad hlavou. Ale půl rodiny mám v Budějovicích. A jeďte se tam podívat. Snaží se, areál žije, plány jsou velké a v běhu, tak si malý český človíčku nechte ty komentáře.
A mate tam dole i doktora?
Hlavně že vy jste velkej. Jako Čech myslím.
Arel zije, snazi se, hromada zamestnancu, hromada uredniku, hromada dotaci. Jen tam nic neleta :)To je jak ze serialu Jiste pane Ministre.
To je všechno hezké, ale co poměr cena/výkon? To už taková sláva není, co? Tak jestli tu snahu a plány nevrhnout na něco jiného a smysluplného…
Za jakou cenu pane Hájku? Vy nevíte kolik do toho p. Kuba napumpoval z veřejných rozpočtů? Anebo spíš nechcete vidět..
Už to omezování začíná všude!! letecké společnosti, protože nemají dostatek zaměstanců, letoviska přeplněné turisty , mají problém s vodou i potravinami , znečištěné moře výletními loděmi a migranty, některé přístavy jim nedovolí zaparkovat , tak vypouští výkaly do moře , znečištění ovzduší z války ,ketré je větší než z automobilů!
Z Lince dělá dvě rotace PMI týdne Eurowings, to je po dálnici blíž než PRG, nelze se divit , že Budejky mají nízkou poptávku
Urcite, vetsina ceskych baliku neumi ani kvaknout anglicky natoz nemecky.
Na vlez do letadla kvákat moc nemusej
Na to rozumet zakladni veci uz ano
Teď to zkrouhli na jednu rotaci a dálnice tam bude komplet až v roce 2031. A upřímně? Radši z JCL než z LNZ. Trmácet se tam 75 km po staré silnici.
Ovšem v mé apce Eurowings stále 2 rotace do konce září, Stř, Ne
Z Budejek do Freistadtu je to 57 po starý a pak dálnice až k letišti . Jezdil jsem tam ze Stč kraje
jako ze cely budejky litaj z lince? 😀 😀
Lítal jsem jsem odtud i jako Středočech, např Kanáry.
Rozhoduje cena a letový plán
Nejlepší je si dovolenou (i pro rodinu s dětmi) organizovat sám. Ono totiž od CK nejsou záruky žádné, resp. žádné nic moc navíc. Pár kliků na internetu – letenky a na airbnb – to dneska zvládne i cvičená opice – a aspoň vím, v kolik odletím a kdy přiletím.
Přesně……chce to jenom trochu chtít a starat se.
Už jen z toho důvodu, že si mohu vybrat letový časy dle svýho, často ty destinace mají více dopravců….
To je pravda, ale ne každý toto zvládne.
Já to zvládnu. Teď jsem se vrátil z dovolené, kterou jsem si organizoval sám (letenky, ubytování, přesuny, program v místě…). A příští týden letím s cestovkou vyvalit se u moře. Tak schválně, kam mě zařadíte?
Mezi uvažující, svéprávné neovce. 👍😀
Což taky není úplně pravda… Co čtu na FB, tak hlavně nízkonákladovky velmi rádi mění časy odletů….
Ale to CK taky. Jen říkám, že cesta s CK nesnižuje tato rizika. Tam často ani při koupi nejsou známy časy letů, takže to bývá zajíc v pytli.
To je zase rada😄Když pominu to, že většina klientů ck opravdu není schopna si tu dovolenou sama zařídit, tak dost velká část má například příspěvky od zaměstnavatele a různé tipy benefitů, což u airbnb nebo letecké společnosti neuplatní.
Jen říkám, že CK nezaručují o moc víc než běžná linka nebo ubytovací portál. Viděli jsme to před rokem s kauzou Rhodos. Dál tam téměř nuceně navážely další koupáky a jejich odvoz nechaly na státní repatriační lety.
S tím taky nemůžu tak úplně souhlasit. Např. Wizz nebo Ryanair s námi už několikrát docela vypekli, když nám změnili časy letů popř. rovnou letiště. Je super, že Vy si dovolenou takto umíte zařídit a případně tyto situace jste schopni řešit, ale spousta lidí toto prostě nezvládne.
Letiště mi nezměnili nikdy a čas odletu také ne (zpoždění nepočítám). Několikrát mi zrušili celý let, a to je pak základ hlídat si storno podmínky u ubytování. A popravdě, kolikrát jedeme radši vlakem, je to spolehlivější a často i časově podobně efektivní zvlášť v případě nočních vlaků.
S Ryanair lítám cca 4x ročně a co pamatuju , a pamatuju toho hodně, např. letenky za 10 Euro z Altenburgu do Londýna a Barcelony, tak nikdy mi let nezrušili , ale letos poprvé nám změnili odlet z Gdaňsku během téhož dne na krásných 5.45 ráno😀 Zato SW mi zrušil let…
Schopna být klidně může, ale není ochotna tomu věnovat třeba jedno odpoledne. Navíc ti lidi jsou nenároční co se týče programu v destinaci, prostě jedou si válet šunky celý den a pendlovat mezi pláží a hotelem. Pokud chce člověk trávit čas trochu aktivněji, navštívit více míst a nejít všude s davem, tak si to zařídí sám podle svého.
Ale to je snad každého věc jak chce trávit dovolenou.Někdo ji chce trávit aktivně a někdo chce ležet u bazénu a koukat na animace.Něco z toho je snad špatně?Ať si každý tráví dovolenou jak je libo.Ano, někdo tomu prostě ten čas není schopen věnovat a někdo to prostě nezvládne.Mě taky kolikrát nebaví hledat letenky, hotely, plánovat, řešit změny atd.
Já jsem sice obecně k CK také spíše skeptický, nicméně právě u zájezdu s aktivním programem mám s CK dobrou zkušenost. Měli docela zmapované, co kde v okolí je, a za jakou dobu se co dá stihnout. Já bych to dal po několika dnes zkoumání internetu a stejně by mi to pak třeba nevycházelo časově.
Přesně tak….v dnešní době CK jsou naprosto zbytečné organizace. Není jediný rozumný důvod používat CK a už vůbec ne české.
Já mám minimálně jeden důvod…. na každého člena rodiny mám příspěvek kolem 6tis kč. Ale musí to být pře CK. takže 2+3 rodina – pro ,ě sleva 30tis. to už mi přijde slušné.
Ono to není pokaždé o neschopnosti si dovolenou zařídit sám. CK mají velmi často výrazně lepší cenu (let+pobyt), než když si to koupím sám. K tomu v ceně transfer z/na letiště v destinaci. Neříkám, že vždy a všude, ale u běžných týdenních dovolených je bývá přes CK jednodušší/levnější.
Nesetkal jsem s tím , že by CK měla lepší cenu. Příklad letos: Kréta 5 dní all inkl 5* hotel, let , taxi hradil hotel, jsem pořídil pro 2 za 56 tis. Ve stejném termínu , stejný hotel a služby, velká CK nabízela se slevou za 79 tis.
Ty noční lety charterů jsou jednoduché. Přes den mají aerolinky letadlo na běžných linkách, tak těmihle šílenými časy doplňují kapacitu letadel, ať jim nestojí na zemi. Lety kolem půlnoci až šesté ráno při nákupu moc atraktivně nevypadají, ale jestli se něco nezměnilo z doby, kdy jsem naposledy před 20 lety letěl s cestovkou, tak při nákupu zájezdu časy letů úplně neinzerují, takže tam se to nacpat sá.
Jenže nad tím se autor zapomněl zamyslet.
Z mé zkušenosti se časy sice inzerují při nákupu, ale až pár dní před odletem pošle cestovka informace k zájezdu a tam vše může být úplně jinak (zkušenost mých rodičů cca dva roky nazpátek). To, co jste napsal na úvod je ovšem blbost, obzvláště v případě Travely. Ta má nějaký svůj letový poskládaný program a na Budějovice vyšly časy uprostřed noci (stačí se mrknout třeba na Flightradar na historii letů letadel, které dnes obslouží let do Burgasu nebo včera do Antalye). Ani u jiných aerolinek to není tak, jak říkáte. Noční lety uskutečňují na trasách, kde to má smysl (např.… Číst vice »
U QS už prakticky neexistuje něco jako běžné linky. Řada jejich letadel teď dělá 100% koupácké chartery. Problém je jinde: Smartwings sice mají snahu o maximální utilizaci, ale operačně to totálně nezvládají. Na řadě letišť je obratový čas jen 45 min, s minimálními rezervami pro domovské bázy. Schválně koukněte třeba na historii OK-TVM, který včera točil Budějovice-Antalya: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ok-tvm V pátek dopoledne nabral hodinovou sekeru v Praze a od té doby si to zpoždění nese, resp. pozvolna navyšuje, protože prostě nemá nikde možnost to stáhnout. To už i Ryanair má v letovém řádu větší vatu, a navíc umí operativně prohodit stroj… Číst vice »
Presne tak Juraji… SW chce dost vydelat, tak zase naslibovali nemozne a jeste se divi, ze si cestujici opovazili stezovat…
To máte samozřejmě pravdu. Jen bych dodal, že TVS také umí prohazovat letadla v rotaci a často to dělá. Já měl třeba před 14 dny celý den psané pro návrat z Rhodosu jedno letadlo, ale po té, co postupně nabralo 3 hodiny zpoždění (mimo jiné i kvůli hodinovému kroužení na přistání v té době přeplněné Antalyi), tak ho prohodili za jiné a výsledkem byla výrazná eliminace zpoždění.
Tak hlavně hloupá křídla.je těžká parodie na leteckou společnost. Patří mezi nejhorší letecké společnosti v Evropě a nebýt charteru tak už neexistuje- obecně se divím že vůbec CK s takovou společnosti podepíšou smlouvu. Ale ono obecně běžné české CK na kvalitu služeb zvysoka ( cest výjimkam)
“nebyt charteru, tak uz neexistuje” – to je objev stoleti 🙂 qs je od pocatku charterova spolecnost, jejiz hlavni (a prakticky jedinou) naplni cinnosti jsou prave charterove lety 😉
No, asi nikdo lepší cestování cestovkám nenabízí. Protože přes silná slova o útoku na českých charterový trh před mnoha lety (třeba Buzzem) se nějaké masivní přesuny cestovek nekonají.
A Travel service byl od počátku charterová letecké společnost, tak ta poznámka o neexostenci je jaksi mimo mísu. Vznikla aby dělala chartery a dělá je do teď.
Proc je z toho takovy povyk, jen proto, ze jsou to Budejky? Kdyby to bylo kdekoli jinde, nikdo ani nestekne.
Ze je to cele nesmysl je jasne od zacatku, jen par politiku si to nemysli. Tady to ma…
On ten původní článek byl v pohodě. Otevřeli jsme z Budějovic několik nových destinací, dvě z toho se neprodávaj zdaleka tak dobře, jak bychom čekali, tak je stáhnem. Aerolinky to dělají běžně. Pro cestujícího, co na ty lety měl koupené letenky, je to samozřejmě mrzuté, protože musí řešit náhradu a ne vždy je nabízené řešení pro něj přijatelné, ale těžko nutit aerolinky nebo v tomto případě cestovky, aby na nějakém zájezdu či lince prodělávaly.
Povyk z toho udělal až tento ubrečený komentář.
Samozřejmě, vykašlat se na zákazníka je standard a když na to někdo upozorní, je to brečení.
Vykašlat se na zákazníka je běžný standart SW, ale i řady jiných evropských aerolinek. Proto se o tom musí psát co nejvíc a je dobře, že to děláte.
Další člověk, který nebyl a soudí jen podle tisku a tabulek.
a podle ceho mame soudit?
Na co Češi přistoupili, to mají.
Aniz bych cestovky obhajoval, proc nemuze obstat poukaz na “nizsi poptavku” na zacatku sezony?
Samozrejme, ze muze, a je zcela relevantni – na zaklade prodeju od zahajeni peodeje az do dneska dovedou cestovky celkem presne odhadnout, kolik toho nakonec prodaji, a to na zaklade historickych dat. a prodeje nejspis byly tak mizerne, ze ani kdyby vsechno dali do last minutu, tak se jim to nezplati.
holt asi mely cestovky velke oci, coz se u noveho “trhu” stat muze kdykoli, a lepsi zrusenych par dovolenych, nez zkrachovala cestovka.
a k tem casum – to, ze na nekoho ten pesek s “nocne-rannim priletem” padne, neni nic mimoradneho a nic specifickeho pro cesko, ceske cestovky a smartwings.
je to normalni u cestovek v cele evrope a bezny jev u dovolenkovych charteru.
Přesně tak, tam kde to (např. hlukové) předpisy umožňují, tam se létá i v noci. Ted jsem zrovna koukal na Norimberk, v noci na zítřek je tam mezi půlnocí a pátou ráno v plánu 9 letadel, všechny do „koupáckých“ destinací.
Pokud chce mít někdo jistotu odletu v denních hodinách, musí volit dovolenou bez cestovky a zajistit si letenku sám (vím, že kdysi tu jakási cestovka nabízela garanci rozumných časů odletu, ale asi už to odvál čas).
To neni tak uplne pravda. Treba TUI (pro uplnost v NL) umoznuje vybrat si i konkretni let – pro nektere destinace vyuzivaji klasicke aerolinky, ale i pro vlastni lety maji dopredu znamy letovy rad.
hodne cestovek (hlavne v nemecku, ale jsou i v cechach) ma zajezdy, kde je letecka cast dopravy zajistovana na beznych linkach.
Samozřejmě, že může.
A to, že zrovna pan redaktor měl na svých letech plno, absolutně nic neznamená.
Autora plně chápu, je to smutné a trapné.
Ovšem co nechápu, je že místo k moři pojedu do Rakouska.
Kdybych chtěl k moři, pojedu k moři.
Taky když chci auto, nekoupím si dodávku…
Škoda, že Vás ty cestovky nemají, mohl jste jim poradit…
Jo, bude tu pěkně naknucino, hlavně koupit co nejlevněji dovolenou. Nekoukat na nic jiného na cenu a pokud se něco stane, je to chyba všech okolo.
Dobrá a zábavná glosa, palec nahoru. Jen bych doplnil, že to počítání nocí není specialita cestovních kanceláří. Stalo se mi dvakrát, shodou okolností v Řecku, že se mě na tom snažili vzít na hůl. Poprvé v kempu v Korintu, kam jsme dorazili někdy ve 4 ráno při zavřené recepci a těsně po poledni jsme se shodli, že v takovém humusu spát nebudeme a šli jsme zaplatit a pobyt ukončit a recepční (zřejmě člen rodiny vlastníků) se nám pokusil naúčtovat dvě noci, protože jsme překročili hranici času na checkout. Což jsme mu samozřejmě nedali, mohl být rád, že jsme mu dali… Číst vice »
Nezlobte se na mě, ale ten druhý případ není braní na hůl. V ubytování platíte zpravidla za časový úsek od 14h do 12h druhého dne. To, že dorazíte v 5 ráno, není „pár hodin navíc“. To je celých 9 hodin navíc. Za to se opravdu standardně účtuje celá noc. Že vám to majitel dal za půlku ceny je vstřícný krok.
On měl ten apartmán prázdný. On mi ho sám nabídl. Já jsem nežádal early check in v 5 ráno. Mohl jsem mu říci, že se tedy odpoledne ubytuju a nemusel bych mu platit polovinu noci. Byla to vstřícnost a kompromis z obou stran.
Každopádně já tady reaguju na to, že cestovky jsou vydřiduši, protože počítají i tu noc strávenou vlastně v letadle a hotel ubytuje v 6 ráno a když uvedu, že to nedělají jen cestovky,tak napíšete, že je to vlastně v pořádku. Tak napište i panu Šindeláři, že to bylo v jeho případě v pořádku 🙂
Od cestovek je to samozřejmě vyčůraná prasárna, protože ty si pronajímají „levné“ letadlo v době, kdy by jinak stálo. Je to něco jiného, než když jedete na vlastní pěst, neplánovaně někam dorazíte nad ránem a chcete hned bydlet.
Nepronajímají si letadlo, které by jinak stálo. V sezóně by letělo jinam pro jiného zákazníka. Nestálo by určitě, letadel je nedostatek.
To není „protože by stálo“, ale protože se letadla točí ve dne v noci pokud možno aby vůbec nestála. Na někoho (kdo si koupil patřičnou destinaci) vyjde pěkný odlet v lidskou hodinu, na někoho brzy ráno a na někoho v noci. Kdyby se mělo létat jen v pěkné časy tak potřebují na sezónu dvoj, trojnásobek špatně vytížených letadel a to by se dost promítlo do cen.
9 hodin navíc???
Od kdy do kdy je to 9 hodin? Od 14 do 5 ráno? Nebo od 5 ráno do 12 poledne?
Ani jedno mi na 9 hodin nevychází…
Mně to tedy vychází, 14-5=9 (od 5 ráno do 14)
Přečtěte si možná znovu, co jsme já i on napsali.
Mě nejvíc pobavila ta výhoda 20 minut z letiště doma a pak šaškovat od půl šesté v hotelu. To si prostě nevymyslíš, to se musí stát samo… 🙂 To si opravdu někdo myslí, že z ČB odletí ve 12:00 aby byl cca v 15:00 na hotelu a naopak? 🙂 Že ne?
Jo, to načasování odletů na noční hodiny mě taky pobavilo. Příjezd do hotelu nad ránem po noci strávené na cestě je totálně na pi…na nic.
Jojo večerní odlety milujou cestovky čím dál víc. Loni jsme si koupili dovču s odletem dopoledne a stejně nám to týden před dovolenou změnili na 7 večer. Je to podle mého vyčůranost cestovek kdy si klient zaplatí třeba 7 dní pobytu a z toho jeden pročumí doma na gauči. Nehledě na to,že jsou tyhle pozdní lety neuvěritelně únavné.
Je celkem daný počet letadel. Jsou celkem dané kapacity letišť. Prostě někdo letí v 6 ráno a pak čeká 4 hodiny v hotelu než ho ubytují a na zpáteční cestě vstává brzo a odlétá po deváté. Jiný letí večer. Není možné všechny lety odbavit tak, aby v cílové destinaci byly kolem 12.30 a tudíž se turista dostal do hotelu ve dvě odpoledne a z hotelu odjížděl kolem jedenácté. A čím víc zájezdů cestovky prodají, tím víc přibývá těchto letů v okrajových denních a také nočních časech.
Tak lítejte do destinací kam se lítá ráno a odlítá se večer🤦🏻♀️Nemáte zač.
Jistě, odlety z Olomouce jsou nemožné, ovšem, jinde… 😉
https://www.brno-airport.cz/informace-o-letech/odlety/
Všude jsou odlety v noci. Jen tady je pár odletů týdně a většina z nich je (jestli se pletu, tak mě opravte) s příletem do destinace uprostřed noci nebo nad ránem, tj. v naprosto nejhorší čas).
Zkuste si otevřít ten odkaz. A podívat se pořádně. 😉 Tedy jestli to zvládnete, krom papouškování svatých pravd na základě víry. 😉
A jakou víru máte na mysli?
a co tak specifického bych tam měl vidět?
vidím tam třeba odlet ve dvě ráno do egypta….
Rhodos před polednem, Tenerife v poledne, Burgas ve dvě odpoledne, to jde.
Selektivní vidění se tomu říká. 😉 Ty polední časy co? 😉
a? to neco dokazuje?
Nedám si letos dovolenou v Tunisku. Neplačte, sami jste si to zavinili…
Špatné zkušenosti z obdobných důvodů.
Odlet Brno přes Prahu do cílové destinace. Zpět mělo být Brno. Ale byla Praha, aby se ušetřil přelet. V mrazu s ročním dítětem autobuse několik hodin místo půl hodiny. Už jsem od české cestovky let nekoupil, radši do Vídně, kde ze mě aspoň nedělají blbce.