Komentář: Jednotka nebezpečnosti Drážní úřad. Co o sobě prozradil sankcí za běh před pendolinem
Přechod na nádraží Zábřeh na Moravě. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Drážnímu úřadu stačila formální pokuta. Jak zabránit opakování podobné situace už neřeší.
A co by s tím měl drážní úřad dělat? Donutit SŽ instalovat další nekonečné kilometry modrého zábradlí? Tohle je prostě přirozená selekce, stejně tak jako když někdo leze na vagony pod trakčním vedením, stejně tak jako když někdo jede přes přejezd na červenou. A kolik řidičů se před přejezdem rozhlídne, i když neblikají červená světla? Čím víc se bude společnost snažit, aby bylo všechno blbuvzdorné, tím méňě budou lidé ostražití. A kdyby byl na každém nádraží a zastávce nadchod, nebo podchod, samozřejmě i s výtahem, stejně se vždy najde blbec, který poběží přes koleje před přijíždějící soupravou, a nepomůže ani… Číst vice »
Včera vyhasl život hned tří lidí na kolejích. Důvod? Jak přes kopírák, porušení zákazu vstupu do kolejiště. A porovnávat s leteckou dopravou? Když se letadlo dostane do vzduchu, už nemá šanci zabít někoho, kdo riskuje svůj život jako je tomu na železnici.
A co řízení letového provozu? Jako že se nemůžou srazit letadla při nedodržování/hazardování všech možných zúčastněných? To nene 😉
Víte ono je smutné, že tohle nedodržování pravidel se děje tak nějak všeobecně a bohužel právě i ze strany těch, co mají pravidla prosazovat a hlídat. Jako řidiče tramvaje mě může čert vzít, když mě policie bez majáku předjíždí zleva! Děje se mi to denně. Často i takové vozy hlásím přímo policii. Nic se nemění… :-(. Nejvíc mě asi před rokem dostalo, když mě na zastávce Kamenická (Praha 7) předjížděli do kopce zleva (samozřejmě opět bez) a nahoře na Letenském náměstí šli na gábl.
Dobrý článek! 👍
Jak jsem při minulém příspěvku….hon na čarodějnice
Tady toho k zamyšlení bude víc. https://zdopravy.cz/misto-zabradli-sloupky-praha-chce-zacit-odstranovat-cerveno-bile-ohradky-v-ulicich-181171/ Praha se zbavuje zábradlí v ulicích. Samozřejmě chápu, že je rozdíl mezi městskou ulicí a železničním koridorem, ale stejně zkrátka nechápu, že někde lidem důvěru, že neskončí pod koly vozu, dáváme, a někde ne. I nadále si budu myslet, že je potřeba posilovat osobní zodpovědnost. Když bude u rybníka cedule, že voda není ke koupání, a já tam stejně vlezu a po mně ten skvělý nápad zopakuje další hromada lidí, a ukáže se, že budu mít nějaké neblahé následky, tak co se stane pak? Bude hnán k zodpovědnosti majitel rybníka? Bude mít rybník… Číst vice »
Stále nechápete, že vůbec nejde o to, zda lidem dáváte nebo nedáváte důvěru, ale o to, že jim neposkytujete zavádějící informace.
Sloupek je dostatečná informace o tom, kde končí chodník a začíná silnice. Resp. dnes spíš o tom, kde končí silnice a začíná chodník. Ono to také tak nějak odpovídá posunu doby – dříve to oddělení sloužilo k tomu, aby lidé nevstupovali na silnici, dneska je potřeba mnohem víc bránit tomu, aby auta nevjížděla na chodník.
O tom nepochopení bychom se mohli my dva bavit dlouho.
Holandsko, kousek od Eindhovenu. Na procházce po práci jsem se blíží k přejezdu. S prvním bliknutim červeného světla všichni zastavili, auta i lidi, před světly, jen ti v kolejišti odešli. Začali se sklapet závory, po minutě dvou se v dálce objevil ICE a ta pár sekund zmizel.
Proč u nás auta vjíždějí na přejezd, když se sklapeji závory, lidé je podlézají a tam jim přijde normální čekat? A není to jen o železnici.
Je to tak jmenovče, úcta k zákonům je u nás nulová. Jak to bylo „Největší úctu k zákonům, musí mít zákonodárce sám …“ V tom nejspíš bude ten základní zakopaný pes. :-(((
Důvěra v instituce je u nás nižší. Plus český naturel že každé pravidlo lze obcurat a proto jej pár procent lidí obcuravat bude.
To není jen u nás. Tuhle v Německu – spadnou závory, auta, motorky a chodci zastaví. Přijede cyklista, závory objede, a zubí se na přibližující se lokomotivu…
DÚ může vyčíslit cenu a říct, že je to moc drahé. Pokud se o to ale ani nepokusí, tak selhává
Tak tohodle jestli se někdo chytí tak půlka nostalgických vlaků které ještě můžou na tratě bez etcs nevyjede.. Už vidím jak bude muset každý organizátor pul roku předem hlásit jaká zavedl opatření. A jak si představujete dohled nad výcvikem strojvedoucích ? jakože dopravci budou musrt hlásit který kandidát ma a s kým směnu? Aby je někdo mohl chodit kontrolovat? Ok ale zřiďte v době škrtů dalších 10 regionálních pracovišť a přijměnte 100 nových lidí.
Já bych řekl že zrovna tady žádné „systémové“ opatření nepomůže, pokud není někomu z Hůry dáno.
Je to tak v realitě a je to i ve videu, ten přechod konci posuvnou bránou, takže dotyční nejen že se nepodivali vpravo-vlevo, ale ani před sebe ….a to pak nepomůže fakt nic…
To je jako chtít přestat vyrábět Jar, protože si ho někdo spletl se zelenou ….
Ale výši té (formální) pokuty jsme se zase nedověděli.
Pokud Vás to zajímá, tak si pošlete 106.
10000
Za osobu, nebo celou skupinu celkem?
Technický stav lanovky na Ještěd před její havárií, je naprosto skandální. Drážní úřad selhal po všech stránkách.
Když může policie pořádat velkolepé manévry při fotbalových utkáních, tak by mohla poslat pár policistů i na tyhle akce. Minimálně vyberou pár pokut do rozpočtu. Jinak ale ať si každý zodpovídá sám za sebe a používá hlavu.
Tak a teď bude všude ještě víc zábradlí 😀
Dobrý den, chybějící kontrola a účinná opatření je možné zjistit denně. Např. Modřany zast. Desítky až stovky cestujících přebírají koleje a svah mezi Tram a vlakem, protože zábradlí končí cca 10 m před vyšlapanou pěšinkou.
V Měcheních je u přejezdu s kříži odkloněno téměř rok zrcadlo, které má umožnit viditelnost mezi vlakem a autem, ale neslouží ničemu. Nikdo v něm nic nevidí.
Taková situace, byť nemá souvislost s nostalgií, se děje denně na železnici možná tisíckrát. Nicméně v těchto případech je riziko průšvihu přece jen o dost vyšší, než normálně. DÚ rozhodně nic nevyšetří, když už, měla by tento incident řešit spíš Drážní inspekce. Ovšem, vzhledem k tomu, že došlo k porušení zákona, měla by konat především policie. A konat by měla i preventivně. Není to tak dlouho, co se v Rajhradě rozhodlo pět puberťáků, že to stihnou ještě přede mnou, stihli, profoukl jsem houkačky, očistil magnety a naštěstí se ve vlaku nikdo nepotkloukl.Smutné je, že skupinové přecházení koridoru s traťovou rychlostí… Číst vice »
Pokud někdo záměrně přeleze i zábradlí, tak s tím se nedá prakticky už nic dělat.
Osobně jsem to oznámil na městskou policii Židlochovice služebnu Rajhrad s prosbou o zajištění preventivních kontrol v inkriminovaných časech, což bylo i přislíbeno. Jestli se preventivní kontroly konají netuším, ale pokud ano moc toho nezměnily….
Dá se s tím dělat to, že trasy pro pěší jde v mnoha případech projektovat více „user friendly“ a ne jako potrubí pro neživý substrát, jak se to mnohdy děje.
Máte pravdu, jenže zrovna ten Rajhrad nijak zprasený není…
Jezdím po světě i na Slovensko. A také u nás jsem něco viděl. Když stavěli němečtí a pak naši soudruzi před 80 lety trať Brno – Havlíčkův Brod, všude byly bytelné peróny a podchody či nadchody. Když dělali novodobí kapitalisté za Klause a Zemana koridor Brno – Česká Třebová v letech 1996 -99 tak ošidili nádraží a peróny. A na přístup k vlaku zapomněli. Tak na nádraží v Rájci-Jestřebí není ani podchod ani nadchod. A peróny jsou široké pouze 140 cm. Věčně tam stojíme a čekáme až nás předjede rychlík aby někoho nepřejeli. Přesto tam už přejeli od roku 1999… Číst vice »
Až na to, že zcela stejně, tedy poloperonizace, byla provedena třeba na trati Praha – Beroun v šedesátých letech, tedy za soudruhů. No a ti samí soudruzi takto bývalí soudruzi uvažovali na ČSD po roce 1989 a následně pak na ČD. To nebylo ani tak šetřením, ono se to tak prostě dlouhá desetiletí dělalo a bralo se to na dráze jako normální a zcela správné. Tímto jsou postiženy mnohé stanice na prvním a druhém koridoru. Odstraňuje se to pomalu – v nedávné době tak byly tyto závady odstraněny ve stanicích Roudnice nad Labem, Roztoky u Prahy, Velim, Adamov, Hrušovany u… Číst vice »
Trať Brno Havlíčkův Brod projektovali už předprotektorátní soudruzi a je na ní dost míst, kde se nelegálně přechází a občas to skončí i smrtí, protože kdo by chodil těch 100 m navíc k podchodu/nadchodu…
V Rájci jsou mrtví na přejezdu, kteří lidi tupě přechází na červenou, ne na těch nepovedených nástupištích.
Spousta ztrát na životech v Rájci-Jestřebí je o tom, že se ušetřilo a na koridorové trati se nepostavil podchod. Lidi jdou na vlak, stoupnou si k závorám a klidně 10 minut marně čekají, dokud jim jejich vlak neujede. Vůbec se nedivím, že to někteří psychicky nedají a trať ve stresu „tupě přechází“. Podle Drážního úřadu žádný problém není, přejezd má signalizaci, závory a dokonce kamerový dohled, takže dál není co řešit, je to problém nevychovaných lumíků, policie si je má vychovat pokutami. Že se to nikdy nepodaří je všem fuk.
Ano, závory pro vlak v zastávce jsme nikdy ještě rozumně nevyřešili…
Pletete hrušky s jabkama. Usmrcených osob v důsledku toho co popisujete jsou možná jednotky za deset let. Problém je v ÚMYSLNÉM pohybu osob místech kde je to zakázáno. Stačí si přečíst článek a trochu přemýšlet, než napíšete komentář…
No mně přijde, že už je teď kladen takový důraz na bezpečnost, že už se v některých stanicích nedá jezdit. Dobře, dopravce nostalgického vlaku by si měl najmout personál, který bude hlídat pohyb cestujících a před jízdou si vypracovat plán bezpečnostních rizik. Ale nikdy se žádné riziko nesníží na nulu. Když budu přecházet přes dálnici, taky se tam pak kvůli mně bude snižovat rychlost?
Co kdyby jste přes dálnici nepřecházel?
Jenže, když se hromadná akce pořádá na silnici, je provoz omezen/ zastaven a někdo to policie/pořadatelé řídí, aby se omezila rizika. A na dálnici to narozdíl od koridoru nikoho ani nenapadne. V Zábřehu se pro bezpečnost neudělalo lautr nic. V železničním muzejnictví se pohybuju celý život a tvrdím, že se u toho musí myslet. Když plánuju trasu, musím vědět, jak to v obratové stanici vypadá a na které nástupiště to pošleme, kde to bude pro hromadu lidí bezpečné, ne kde to zrovna vypravčího napadne/ má místo.
Lidská blbost je nekonečná, s tím Drážní úřad nic neudělá.
Ale mohli dát alespoň odstrašující pokutu.
Pokuta pár 1000 Kč nikoho nezastaví V dalším přecházení přes železnici tam kde to je zakázáno.
Hodně je to často vidět ve Vršovicích na nádraží, Kde je teď nově i podchod, ale stejně lidi budou chodit na konci nástupiště přes přechod pro zaměstnance dráhy.
Tak pokud tam měla být v řádech desetitisíců Kč !!!
To by pak možná další odradilo od stejného chování .
Totální nesmysl. Není tady doba před rokem 1989, aby si úřad vymyslel pokutu. Díval jste se do zákona?
No myslím, že zrovna v tomhle případě byla ta rodinka potrestaná už dost tím, co se (ne)stalo.. být málem rozšmelcován pendolinem je asi zážitek na celý život…
Podle vaší logiky vůbec není potřeba draze zavádět ETCS, úplně by stačilo zvýšit pokuty strojvedoucím za projetí stůj.
Za me je to v poradku, nevim co vice by se melo udelat, mozna prenosne zabrany, ale pochybuji, ze by to nekoho odradilo, take by mohl zabranu posunout nebezpecne na kraj, kde vlaky mohou projizdet…
Proč tam nejsou trvalé zábrany (branka k přechodu)
Protože nikdo netušil že jednou budou lidi tak lhostejní a namyšlený !
Je potřeba všude víc policistů a pořádně pokutovat.
Nechápu že stále ještě v této době lidé vcházejí na přechod na červenou a ještě se rozčilují že mají přednost. Vůbec neberou v úvahu že případnou škodu budou platit ze svého, pochybuji že mají pojistku z odpovědnosti svého chování.
Mám dojem, že tam je, ale ten dav byl velký a tohle bylo za tim plotem.
Takovéto akce jsou z hlediska bezpečnosti velký problém a všichni na dráze to moc dobře vědí, ale bohužel není ochota to řešit (jako jiná další bezpečnostní rizika, viz. například nasazování vozů bez NBÜ v Ejpovickém tunelu i přes to že drážní hasiči vyzvali dopravce aby tam takové vozy nejezdily). Při nostalgických akcích si chce každý vyfotit páru a začnou lézt všude a je jim úplně jedno že jezdí i jiné vlaky, omezovat pravidelnou dopravu kvůli nostalgii mi přijde jako nesmysl, zastávám názor že by si tam měl bezpečnost zajistit organizátor takovéto akce, minulý rok jsem shodou okolností viděl mikulášský vlak… Číst vice »
Ano, lidé se chovají úplně bezohledně, proto jsem pro víc policistů a dávat pokuty a všem. Hodně často vidím jak lidi chodí na přechod na červenou a ještě se rozčují že mají přednost, tak policistů a uložit aspoň 10 000 Kč pokuty, aby si to příště možná rozmysleli. A když ne, tak další pokuta už by měla být třeba za 20 000 a třetí pokuta už klidně za 50 000 Kč. A pozor, samozřejmě ti kteří vydělávají statisíce měsíčně by mohli mít pokutu klidně i 100 000, jen ať to ty lidi pořádně zabolí a ať to třeba finančně pocítí.… Číst vice »
Děkuji panu Sůrovi za velice výstižný článek, jehož hlavní myšlenkou je zda Drážní úřad vykonává/nevykonává funkci určenou mu zákonem o dráhách -národní bezpečnostní orgán ve věci drah. Pana ředitele DU Koláře znám jako velice schopného „dopraváka“ se smyslem, že dráha musí jezdit. Dokázal zkoordinovat výluky i velice operativně rychle řešit mimořádnosti, aby se co nejdříve jezdilo. Z politických důvodů byl „uklizen“ na Drážní úřad, asi zahořknul, většinu pravomocí předal paní ředitelce kanceláře DU a reorganizací DU po r. 2019 se zbavili, nebo sami odešli odborníci z důvodu nelojalnosti k úřadu. Prakticky ho přetransformovali jen na správní úřad, schvalující vozidla, vydávající… Číst vice »
No právě místo aby se stávající zaměstnanci věnovali své práci tak furt někoho zaučují a on po roce odejde.
Ztráta soudnosti šotoušů to bylo krasně předvedeno těmito existencemi včera v sobotu 23.2. To že jich kvůli tomu bastardovi 005 bylo asi 400 cca okolo trati z ÚnL do Phy bylo samo osobě dost přehnané, ale zarazili mě například pán co vylezl na napínací příhradový stožár trakčního vedení u Lovosic od Ustí tak vysoko, že měl boční vedení 3000 V kousek nad hlavou nebo pán u Nelahozeveských tunelů směrem k Nelahozevsi u opěrné zídky daleko od úniku, kde je úzký profil a nemá tam sakra co dělat a ještě k tomu v černejch hadrech. Velká část stála asi 2 metry… Číst vice »
Ja zas nedavno videl partu co jela na sprahle vlaku, co s tim? Jak tomu zabranite?
Tohle by šlo částečně omezit podobným způsobem jako bude v metru D, nebo jako mají v některých stanicích v Japonsku. Dveře/branky na nástupišti co se otevřou zároveň s dveřmi vlaku, ale bylo by to ovšem dost drahé
Tak to ale lidi už budou opravdu ve skutečnosti jedno velké stádo když budou mít všude kolem sebe samé ohrádky.
Ohrazené by měly být i silnice a možná ještě proud v zábradlí, stejně jako u skotu, ten si taky nedovolí opustit vyhrazený pasoucí prostor.
Já jen napsal že by to tak šlo řešit, ne že bych to tak řešil😀 Zrovna u tohoto problému je to holt věcí každého jedince co se na těch spřáhlech vozí
Přesně tak! Jak by měla Správa železnic, dopravce nebo Drážní úřad těmto mentálně nedostatečným lidem v něčem takovém zabránit?
Na koridoru by měly být pořádné vysoké nástupiště. Aby nebylo možné slézat dolů. Otřesné je nádraží v Rájci – Jestřebí. Na koridoru úzké peróny 140 cm. Na jednokolejce do Železné rudy široké peróny. Kdo to schválil a zkolaudovali ? Tam přejeli od přestavby v roce 1996 více než 25 lidí. Chybí tam podchod nebo lávka. Na dálnici se dnes staví ekodukty pro zvířata.
Jak s tím souvisí ekodukty?
Jeschke, nestačí ti jeden nick? V tomhle příspěvku jsi zapomněl ovšem na komunisty 😉
Dovolím si jen zopakovat, co už jsem psal minule: 250 metrů pásky „zákaz vstupu“ stojí necelých 200 Kč, natáhnout by to snad zaměsnanci SŽ nebo i dopravce zvládli během chvilky. Pár korun, které mohou jednodueše zachránit život.
První blbec co bude chtít přejít ji prostě sundá a neřeší. Pokud to není cihlová zeď tři metry vysoká tak je to nezastaví.
Páska zastaví lidi, co by tam jinak šli omylem. Máte pravdu, že pitomci ji strhnou nebo podlezou, ale pokud jde člověk průseru naproti, tak se zastavuje jen velmi těžce. Hodně by o tom mohli vyprávět organizátoři rallye, kteří stráví desítky hodin páskováním bezpečných zón, a pak jen zoufale koukají, že se vždycky najde nějaký osel, co si přes všechny zákazy stoupne s mobilem vedle zatáčky nebo těsně vedle vozovky za horizont, protože on přece potřebuje originální fotky na instagram. Ale těch zbývajících 99 % diváků pásku respektuje a díky tomu jim nehrozí nebezpečí. Kdyby tam pásky nebyly, tak ne každý… Číst vice »
No já nevím, ale podle mě je nebezpečí úplně všude !!!
Že jsou lidi hloupí a nepřemýšlí je jenom jejich blbost a za blbost se platí, ale rozhodně ne pár tisíc .
Obávám se že ani ta tři metry vysoká zeď by je nemusela zastavit !?!
Nadzvedne, podleze, v horsim pripade sunda…
Ale to není to samé jako v průvodci po galaxii, kde chudáci nemohli se dostat skrz branku půl metru vysokou protože byla zamčená.
Lidi jsou koumáci a i kdyby tam byl dvoumetrový plot tak ho klidně přelezou, protože oni mají právo si chodit kvůli chtějí a nikdo nemá právo je omezovat !
Jednoduše všude najmout policejní dohled a dávat klidně likvidační pokuty, pak by možná to pomohlo.
Řeší se tady úplné blbosti , tady to je chyba té rodiny že tam vběhli , dělat opatření je úplně zbytečné. Ještě když se v podstatě „nic nestalo“ když se stane nějaká horší věc třeba že vlak někoho srazí tak se to dál neřeší mě přijde a rozhodně tyhle věci nejsou tak vidět v médiích jako tahle kde se nic nestalo.
Že to je chyba tý rodiny, to tu asi nikdo nepopírá. Tady se řeší, proč ta rodina tu chybu udělala a je to úvaha o tom, jak stejné chybě v budoucnu zabránit a proč se tím Drážní úřad nijak nezabýval…
Takže blbosti se neřeší.
P.S.: Vy jste tak dokonalý, že jste nikdy omylem nevstoupil třeba v neznámém supermarketu do skladu?
Rodina tu chybu udělala, protože je hloupá, slepá a nezodpovědná.
P. S.: Ve skladu Vás vlak nesrazí, to je třeba si uvědomit.
Vlak je jediné nebezpečí na světě?
Nemáte pravdu, lidé jsou si sami sobě nebezpečný !!!
Jsou. A pro někoho bude zatraceně těžké si to přiznat.
Ve skladu vás sice nesrazí vlak, ale jakákoliv srážka s dopravním vozíkem bude možná ještě bolestivější, než s vlakem.
Jednou za život omylem člověk vejde do skladu supermarketu a zpoza regálu zrovna vyletí vozík rychlostí 160 km/h…
No srážka s vysokozdvihem může být také smrtelná, problém je že tam si pak půjde odsedět vinu řidič vysokozdvižného vozíku.
Já jsem vždy ve skladu troubil, ale i tak mi tam ostatní lidi ze skladu úplně v klidu vlezli a když jsem je pak konfrontoval, tak jenom má vliv rukou že by to určitě přežili.
Jo a já bych šel kvůli nim do vězení !
No pozor, ale taky si musíte uvědomit že ve skladu vás může srazit vysokozdvižný vozík a přestože vy jako normální zaměstnanec se máte rozhlížet a dbát opatrnosti, tak za případné vaše sražení půjde do vězení řidič vysokozdvižného vozíku !!!
Život sám je nebezpečný, stačí špatně šlápnout a upadnout !
Dennodenně řešíme, proč lidi i po mnoha upozorněních dělají ty samé chyby – přejíždění železničního přejezdu ve výstraze, parkování tak, že to brání rozhledovým poměrům, nebezpečné předjíždění, vstup civilisty do míst, kde nemá co dělat. Každému nějakého opatrovníka, že?
Jak lidé vychovávají své děti, že po prvním nebo druhém upozornění už dostanou pohlavek, podobně by se mělo přistupovat k dospělým. Ta kočka v mikrovlnce je dost absurdní, ovšem zcela reálný příklad naprosté ztráty zdravého uvažování.
Vám připadá, že je chytré dělat pořád to samé a očekávat, že výsledek bude jiný? Pokud dennodenně řešíme, že lidé i po mnoha upozorněních dělají ty samé chyby, tak by asi stálo zamyslet se nad tím, proč to nefunguje.
Za mne je teda ten, kdo dělá pořád dokola to samé a očekává, že výsledek jednoho dne bude nějakým zázrakem jiný, hloupější, než někdo, kdo se pokoušel sušit kočku v mikrovlnce (pokud se to doopravdy stalo). Protože pro kočku a mikrovlnku potřebujete specifické znalosti; opakovat stále totéž a očekávat jiné výsledky je nepochopení základního principu fungování světa.
Vám připadá, že je v některých ohledech možné udělat víc? Když je zakázáno předjíždět auto přes plnou čáru, jaké další opatření uděláte, aby řidiči tuto chybu už neopakovali? Zamyslel jste se nad tím, proč to nefunguje? Pokuty a body jsou nejspíš malou výstrahou. Očekává snad policie nebo správa silnic jiné výsledky? I je obviníte z toho, že nechápu základní principy fungování světa?
Právě že nejde o to udělat víc. Jde o to udělat něco, co pomůže. S tou plnou čarou to jednak nefunguje proto, že jsou zjevně plné čáry namalované i tam, kde se předjíždět dá – akorát že je k tomu potřeba auto s dnešním výkonem motoru, jenže ta čára je tam pořád stejně už od dob Škody 100. Za druhé to nefunguje proto, že Policie prakticky nepokutuje nebezpečnou jízdu, jenom měří rychlost. Za třetí proto, že tady pořád panuje představa, že jezdit autem je základní lidské právo, takže sebrat někomu řidičák, to už musí provést opravdu něco. A i když mu… Číst vice »
No právě že měli štěstí že se nic nestalo, i tak by měli zaplatit minimálně 25 000 Kč pokuty, z pár tisícové pokuty si každý bude dělat dlouhý nos a bude to všem jedno, ba naopak ještě budou riskovat mnohem víc ! Ale jo, na druhé straně kdyby se něco stalo a vlak by tam zastavil a museli by vyšetřovat srážku s vlakem s člověkem, tak bych těm pozůstalým z té rodiny dal tak vysokou pokutu že by se ocitli mimo společnost. Nechal bych je zaplatit zdržení vlaků a úplně každému cestujícímu v tom vlaku minimálně proplatit jízdenku a případně… Číst vice »
Neprehanite to s tim terorem trochu? Kdyz byste takto trestal nepozorne pitomce, tak nasilniky budete trestat jak? Stazeni z kuze?
Mimochodem, s podobnou psyche byste se uplatnil jako dozorce v koncentraku…
Zkuste to a mimo společnost se ocitnou nezaměstnaní nádražáci po zákazu drah. Svět se prostě netočí kolem vašich mašinek.
Nehody se stávají i v jiných druzích dopravy. Jsou mnohem častější a brutálnější.
Článek je o hromadných akcích, kde jsou rodiny s dětmi, a priznejme si to, v davu IQ klesá. Je lepší přijmout opatření, které zabrání neštěstí, než se spoléhat na inteligenci a zodpovědnost.
On už je teď malý problém organizovat nostalgické akce…?
To je nespravedlivej pohled. Kdyby mohli, dali by ještě pro jistotu dejchnout všem okolo aby bylo bezpečnosti učiněno za dost.
Ne. Ale provést nějaké místní šetření, rozbor situace a vydat bezpečnostní doporučení, aby se ta situace neopakovala, klidně mohli.
No a jak byste to jako chtěl řešit, že by třeba zrušili na všech nádražích služební přechody přes koleje a výpravčí to pak bude třeba obcházet půl hodiny, to moc vlaků nevypraví !
Neznám u nás stanici na koridoru kde je výpravčí nucen k pohybu v kolejišti za účelem výpravy vlaku, vy ano? To jen tak na okraj. Ale bezpečnost se dá zajistit různě. Vámi zmíněné zrušení služebních přechodů je samozřejmě totální blbost a vůbec nevím, jak vás to mohlo napadnout (já jsem nic takového nepsal). Ale způsoby jsou různé. Od vyžádané přítomnosti zaměstnanců SŽ a policie ČR, případně obecní policie až po umístění takového vlaku mimo hlavní koleje na koleje, kde se pokud možno eliminuje riziko nežádoucího pohybu osob v hlavních kolejích. A těch způsobů bude daleko víc, tak mě neberte za… Číst vice »
To je zajimavý. Jak to tady čtu, tak „cestující jsou líný udělat pár kroků“, a vy tady tvrdíte, že chudák výpravčí by to musel obcházet půl hodiny. Vypravuje vůbec v Zábřehu vlak výpravčí?
„Udělejte něco s tím, abych nemusel v nebezpečných situacích přemýšlet. Musíte mě ochránit před sebou samým, abych neudělal nějakou vylomeninu.“ Citoval jsem sám sebe, protože tenhle stav přesně dokazuje uvažování mentálně nedostatečných lidí, kteří potřebují návod na život. Tohle a kočka v mikrovlnce. Všude je nutný nějaký hlídač, závora, policajt, kamera, zámek. Blbuvzdorné řešení. Jestli si případ té rodinky něco zasloužil, tak masovou medializaci a násobně větší pokutu, která by sloužila jako odstrašující příklad. Jak jsou na tom lidé v zahraničí? Dělají lidi ve Finsku nebo ve Švýcarsku podobné vylomeniny? Nebo prostě jen zapojí rozum a nevydávají se vstříc neznámému?… Číst vice »
Otázka je, zda má být opravdu cestování vlakem nebo pobyt na nádraží vnímán jako nebezpečná situace. To se pak totiž nemůžeme divit, že lidi radši pojedou autem, o kterém si myslí, že jim tam žádné nebezpečí nehrozí.
Ještě pořád je na silnici víc magorů než na železnici. A pokud někoho nepřesvědčí statistiky, kampaně, nehody, množství zraněných a usmrcených a to, že je železnice z pozemní dopravy nejbezpečnější, tedy bezpečnější než auto, pak už fakt nevím, na čem lidi jedou. 🙁
Můžete prosím prozradit, jakým způsobem byste se dopravoval vy osobně do obce, kam nejsou natažené koleje?
Kde nejdou koleje, neni civilizace
To zase ne. Ale podnikáme výlety i do přírody. Byli jsme na mnoha místech bez železnice. 🙂 Pokud to vyloženě není místo, které toužíme navštívit, tak nás místa bez železnice nezajímají.
Divím se, že po tom všem máte potřebu a chuť mi psát a ještě po mně chtít odpověď. 😄 Vymyslete si ji. 😉
O kterém si myslí.. A podle toho to na silnicích občas vypadá.
Prostě je třeba být ve střehu a používat mozek, to je vše, část národa má v hlavě průvan, takže vždy se někdo najde, kdo nedbá své bezpečnosti.
On je to problém naopak. Oni si nemyslia, že im tam žiadne nebezpečnstvo nehrozí. Ono sa len umieranie za volantom spoločensky dlohodobo považuje za „normálne“.
Zrazil niekoho vlak? Tragédia! Ako sa to mohlo stať? To sa nesmie opakovať!
Zomrelo 5 ludí pri autonehode? Holt, chudáci, mali smolu.
Souhlas, ale to je v podstatě to samé. Automobilová doprava je považována za bezpečnou, a nehody, které se stávají, nejsou její součástí – jsou to zásahy „shůry“.
Máte jasně popsanou netypickou situaci, kdy objektivně i jinak opatrní lidé ztrácejí pud sebezáchovy, kde se pohybují spousty rozjívených a neozorných dětí, ale vy budete filozofovat nad tím, proč nejde udělat jednoduchá a prakticky nic nestojící preventivní opatření, která by riziko nehody omezila. To je česká mentalita, která se zase zajídá mně.
U dětí to beru, ale ti jsou pod dohledem zákonného zástupce. Tedy pokud i on je při smyslech.
Docela často vidím matky s kočárky přecházet mimo přechod. Jak si s tím chcete poradit? Jaké preventivní opatření, které je jednoduché a nic nestojí, byste navrhoval? V obou případech?
Nevím, jak jste přišel na to, že děti mohou cestovat vlakem jen pod dohledem zákonného zástupce. A už vůbec nevím, proč do toho taháte kočárky a silniční přechody nebo obecně vědomé a úmyslné porušování pravidel, když se bavíme o naprosto konkrétní situaci a neúmyslné chybě. Ale když už na to mermomocí chcete roubovat silnici, tak si povšimněte, že na přechodech u škol dost často na začátku a na konci vyučování asistuje policie. Stejně jako obvykle asistuje u různých kulturních a sportovních akcí, se kterými je spojený mimořádný pohyb chodců po silnici.
Jak tady někdo psal, že všude udělat zábradlí, ohrádku.
Ano to by pak vyřešilo všechno, spousta lidí by se mohla skutečně chovat jako stádo, Ale samotná ohrádka moc nezmůže, zvířata mají ty ohrady ještě pod proudem aby opravdu nešli tam kam nemají, tak asi přesně to samé udělat pro lidi.
Jako že by lidé se mohli pohybovat pouze v ohradě. A třeba u přechodu když padne červená pro chodce, tak by se tam ještě zavřeli vrátka Pod proudem, aby opravdu lidé nechtěli překonávat i ty vrátka.
Ale to by stálo hodně hodně miliard Kč !
A hlavne to je kravina.
Nemuzu si pomoct, ale to lezeni do koleji je darwinuv test
Je to Darwinův test i na jiných stejně vypadajících přechodech ve stanicích kde se jinak cestující nedostanou do vlaku?
Malokde je moznost legalne prechazet urovnove pred pendolinem.
A stanice typu Turnov, Slavkov nebo Benesov nad Ploucnici jsou resene bezpecne
A vypadalo by to příšerně.
Lidé v zahraničí to někdy vůbec nemusejí řešit, protože jednoduše nemají jak/kde přecházet. Třeba ve zmíněném Finsku by v takovém Zábřehu:
a) vůbec nebyl přechod přes koleje
b) mezi 1. a 2. staniční kolejí by byl plůtek zabraňující přecházení v délce převyšující délku nastupiště.
K celé situaci by nemohlo dojít.
Zamyslel se někdo nad tím, proč u nás ty přechody jsou a proč je jinde nepotřebují?
Ano, zamyslel. Ta odpověď je některým známa celkem přesně. Je to proto, že v ČR stále převládá mentalita lidí, kteří uvažují jako vy. Takže když dojde k nějaké takové události, hodí to bez zaváhání na cestujícího a jakékoli otázky po tom, zda to náhodou nemůže být systémový problém, zda tam ten přechod v současné podobě opravdu je potřeba, zda to nejde řešit jinak – tak takové otázky zesměšňují, tvrdí, že je to vodění lidí za ruku, že by každý potřeboval svého opatrovníka a že by lidé museli být jako ovce v ohrádkách. Tam, kde ty přechody nepotřebují, je nepotřebují proto,… Číst vice »
Odpověď dlouhá, ale o ničem.
Takže znovu – proč u nás na nádražích takové přechody jsou? Proč je SŽ chce/potřebuje? Proč se bez nich neobejde?
Protože když někdo začne uvažovat o tom, že by tam ten přechod nemusel být, přijde Michal Bartoníček a prohlásí, že přece nebudeme lidi vodit za ručičku.
Nikdy to nejde úplně, ale faktem je, že města a země, kde nehlásaj jen všespásnou osobní odpovědnost, ale zamýšlej se i nad tím, jak může infrastruktura pomoct (navádět k bezpečnému chování, odrazovat od nebezpečného, zmírňovat důsledky chyb nebo ne, atd.) (Nizozemí, severské státy) mají v dopravě úplně jiné a daleko lepší výsledky, než města, která se zaklínaj tou osobní odpovědností na prvním místě a spoléhaj jen na ni nebo hlavně na ni. A zajímavé je, že často to vlastně není o vodění za ručičku, nalajnování všeho a obrovských cedulích. Dokonce není vzácné, že to je naopak, že ta jejich infrastruktura… Číst vice »
Jen bych doplnil, že ty prvky nejistoty neznamená dělat z veřejného prostoru krysí bludiště, ať musí být člověk pořád ve střehu. Znamená to nedělat prvky tak, že nejsou tím, co se zdají být. Pokud třeba někde nevidím jasný východ, musím se rozhlédnout a podívat se, zda třeba někde není značení cesty k východu. Ale pokud někde vidím jasný odchod z nástupiště v podobě úrovňového přechodu, už žádné značení nehledám. Ale pokud ten úrovňový přechod není odchodem z nástupiště, je to problém – problém architektury, ne cestujícího. Mimochodem, navrhovat veřejný prostor jinak, je stejné, jako navrhovat ho pro lidi, kteří by… Číst vice »
Zarazila mě se ta opakující myšlenka, toho zbrždování běžné dopravy, a mám jen jednu otázku, proč? Proč by pravidelná doprava měla být omezována na úkor nějaké nostalgie?
Můžeme trvat na nějakých brankách, řetízkách,,apod… Ale to by SŽ musela být ochotná dávat od těchto branek klíče i dopravcům, a to je občas trochu problém (tam kde jsou)
Proč by se měla zdržovat běžná doprava kvůli nostalgii? Ptám se úplně stejně. A navíc to není řešení, jen „hození odpovědnosti“ na někoho jiného. V našem konkrétním případě na strojvedoucího a nepřímo také na výpravčího/dispečera…
A proč by měla SŽ dávat klíče od takové branky všem dopravcům? Taková branka by měla být odemknutá, pouze zavřená tak, aby se neotevřela třeba tím, že se o ní někdo opře… Každý normální, kdo takovou branku legálně otevře, tak jí za sebou i normálně zavře!
Mechanický kopírovatelný klíč každému zaměstnanci, to je jen otázkou času než to budou mít exzaměstnanci, šotomafie atd. 😀 když už, tak čip. Ale stačí branka na kliku(která se neotevře při nechtěném opření).
Když to takhle vid, furt vzpomínám na blba v Čelákovicích. Dva nový podchody, vzájemně propojené přes nástupiště. Ale to je málo, dotyčný prostě musí přes tu kolej, metr hlubokej odvoďnovací kanál a přelézt pletivo… A kdyby jednou, ale tohohle jsem tam takhle vídal pravidelně…
To je tak, když služební přechod vypadá úplně stejně jako „normální“ přechod ve stanicích bez podchodu.
Leccos by vyřešila nezamčená branka na konci peronu, něco jako v pražském metru.
Bohužel nevyřešila. Jeďte se podívat třeba do Karlových Varů. Tam taková branka je
Některým kandidátům darwinovy ceny pomoci opravdu není, ale zrovna tahle rodinka by tam IMHO nevlezla.
Tak to si nejsem jistej, pac tech lidi co tam vlezlo bylo hafo… ale jen tihle si to strihli pred rozjizdejicim vlakem pres koleje, i kdyz cesta nikam nevede…
Taky to tam nemusí být vůbec, nádražaci by nejspíše zvládli podchod jako ostatní.
Musí. Co když bude na perón potřeba zajet třeba sanitkou?
To by se jim ale zkrátily žíly a to jen ten problém, protože spousta z nich žije s pocitem „já jsem tady doma, všemu tady rozumím, všude smím vlézt a ostatní ať mi vlezou na záda“.
A ty cedule, že je to služební a ostatním je tam vstup zakázán? Mají je třeba v Mostě, jeje, to najednou nikdo neumí číst.. Tam si stoupnout a vybírat od každého desátek, tak se provoz nádraží zaplatí jen z pokut.
To Teda nevypadá
Leda by tam dali dvoumetrovou mříž. Vše nižší by se Češi minimálně pokusili přelézt i s rodinou.
Tak nejúčinnější řešení je zábradlí, jenže to by některým praskly cévky.
Nebo radlici na každé Pendolino.
Zábradlí. Všude zábradlí. Koridory ze zábradlí a skupinové hrazení jako v kravíně. 🙁
Vždyť píšu, že by prasklý cévky.
Nemusí být všude. Třeba mezi krajním nástupištěm a trávníkem, aby měkdo omylem nespadl na sousední pozemek 😀
Ne všude. Naopak.
Problém je, že ho alibisticky dáváme leckde, kde je maximální reálný riziko vymknutej kotník a pak ho absurdně vynecháme na místech, kde by mělo být nejspíš a divíme se, že nám ausgerechnet tam vlezou lidi zvyklí na to, že je téměř všude, i tam, kde reálně nic, nebo minimálně nic vážného nehrozí…
Taky nejsem příznivce toho, že SŽ projektuje zábradlí i tam, kde to nedává smysl.
MU v Dobkovicích 18.2 , přecházející důchodkyně koleje mimo přejezd. Měla štěstí utrpěla jen lehké zranění od projíždějícího rychlíku.
Dobrý den,
plně souhlasím se článkem, že dělat nostalgické akce tam kde se jezdí 160 km/h je šílenost. Za další souhlasím v tom, že to měli být České Dráhy a.s jako pořadatel této akce, kdo mě zajistit bezpečnost pohynu na nástupišti po příjezdu vlaku. A za další měl být zpomalen provoz ve stanici Zábřeh na Moravě. Nechat lidi běhat v kolejišti a nechat tam prolítnout Pendolino 140 km/h je docela slušné bláznovství. Ano lidi tam neměli co dělat, ano proč by Pendolino mělo zpomalovat, ale toto vše musel vidět Výpravčí stanice co se mu děje před služebnou.
To Pendolino jelo konem 2. nástupiště a nostalgie přijela ke 3. nástupišti, tak proč by mělo SC zpomalovat?
Protože vím o tom, že dojede nostalgický vlak plný lidí, kteří se vyhrnout a budou se chtít jít podívat na lokomotivu? Snad předcházím problému ne?
Proč účastníci akce sami problémům nepředcházeli? Zase se svaluje vina a odpovědnost na někoho jiného?
Protože u nich nejde předpokládat místní znalost a znalost drážních pravidel a zvyklostí? Zajistit bezpečnost drážní dopravy a cestujících prostě není starost cestujících.
Nejde? To se mě ptáte?
Bezpečnost cestujících je zajištěna dostatečně. A znovu – když jsem někde, kde to neznám, tak jsem o to opatrnější. Skáčete do neznámého rybníka hned po hlavě, nebo se nejdříve přesvědčíte, jak hluboká voda je? A když bude u rybníka cedule, že voda není ke koupání, a vy tam stejně skočíte, tak budete svoje případné zdravotní následky dávat za vinu majiteli rybníka, protože vás dostatečně neochránil před vaší blbostí?
Jasně, hodíme všechno na fíru alibistickým rozkazem „Dbejte v žst. Zábřeh na Moravě zvýšené pozornosti z důvodu pohybu osob v kolejišti a použijte návěst „Pozor““.
Možná bych věděl, na co využít všudypřítomná modrá zábradlí. V některých zemích je mají ve stanici mezi kolejemi, aby je nešlo přebíhat. Určitě lepší využití, než když odděluji peron od trávníku…
Jo, jo – a pro místní přátele přátel se v zábradlí bude dělat mezírka (helééé, nešlo by to ňák udělat?).
Chodí-li přes koleje tchyně lokálního velmože, kdo si na ni troufne?
Takový odvážlivec, pokud se vyskytne, rychle dostane nabídku, jež se neodmítá.
Tak i kdyby tam mezi kolejemi zábradlí bylo, tak na tom služebním přechodu by byla mezera. Čemu by to pomohlo?
Spíš bych čekal nějaké zábradlí s brankou mezi perónem a kolejemi v místě toho přechodu a cedulí přímo na brance.
Spíše než mezi peronem a kolejemi bych zu zábranu čekal až v místě té cedule Zákaz vstupu/název stanice na fotce v článku – aby drážní zaměstnanci neotevírali zábranu stojíce ještě v kolejišti, ale aby se dostali na začátek/konec peronu a až pak na bezpečném místě řešili překážku jménem branka/závora či něco jiného.
Pisatel textu patrně neví, jak dnes funguje železnice.
Že dopravci i správci infrastruktury mají zaveden nějaký systém zajišťování bezpečnosti (SMS) a zavádět bezpečnostní opatření k eliminaci známých rizik je v jejich gesci a dokonce je i jejich zákonnou povinností!
Drážní úřad by měl nastoupit do akce až v případě, že výše uvedení bezpečnostní opatření nepříjmou.
Kdo to kontroluje? Opravdu to někdo kontroluje? Je bezpečnost dostatečná? Já celkem chápu, co chtěl pisatel říct.
Státní dozory na dráze probíhají (viz výroční zprávy Drážního úřadu), pokud si dobře vybavuji z konference, kde o tom zástupce úřadu mluvil, tak to byly v průměru asi 4 dozory denně. Ale je to na velká množství zaměření a na DÚ je málo zaměstnanců na to všechno. Ti navíc údajně musí hlavně řešit žádosti, kde jsou vázáni správními termíny.
Takže stačí, že někdo něco přijme bez ohledu, zda je to k něčemu dobré? Neměl by ten systém skutečně zajišťovat bezpečnost i těch, kdo není znalý předpisů a rizik a ocitne se na daném nádraží poprvé?
Ano, to jsme viděli. Systémové selhání u lanovky, Retrolok atd.
A přijmuli? Reálně naplňovali? Asi jste nepochopil text. Pisatel pokládá otázky, zda Drážní úřad skutečně řeší bezpečnost, nikoli jen po formální stránce a zda hledá řešení. Věcně jste pisateli v ničem neoponoval, jen jste se v duchu nejen českých demagogů pokusil udělat z něj blbce, aniž byste dokázal jediný argument přesvědčivě vyvrátit.
Tak stačí mi pohled na Svinově. Úplně na pohodu přes koleje přechází denně stovky lidí bez mozku, kteří na pohodu lezou klidně za stojícím vlakem přímo pod kola dalšího po vedlejší koleji, který v té chvíli ještě nevidí.
Kdyby tam stála nějaká skupinka policajtů tak se nezastaví s tím kolik by toho museli řešit. Ale postavit je tam občas by určitě mělo smysl, protože jinak je jen otázkou času, kdy tam někoho přejedou.
A sme u toho. Proč ti lidé přechází přes koleje v takových počtech (pokud se to opravdu děje)? Co je tam špatně že tolik lidí potřebuje přecházet koleje?
Je to kratší a bez postihu.
Nemusí do podchodu. Schody jsou táák náročné a stojí za to umřít. (ironie)
Každý jedinec je zodpovědný za svou bezpečnost. Nikdo jiný to za tebe neudělá. Život je riskantní záležitost a ve sto procentech končí smrtí. Jestli dříve nebo později, to můžeš ovlivnit mírou přijímaného rizika, ale nikdy se nebezpečí zcela nevyhneš. Druhou stránkou je minimalizace dopadů chybných rozhodnutí jedince na ostatní lidi. Je opravdu nutné, aby se kvůli jednoho sebevraha zastavila na koridoru doprava na půl dne? Dopadne to jako vždycky, politici si užijí pět minut pozornosti před kamerami, byrokrati vydají další předpis a budou dlouze papírovat, tím vykáží vůči veřejnost činnost a je pro ně splněno. Lidé budou nový předpis ignorovat… Číst vice »
Vyšetřování sebevražd jako vražd reklamujte u manželů Stodolových.
To, že je každý zodpovědný za svou bezpečnost, je akorát taková teoretická póza v komentářích, kterou se ve skutečnosti nikdo neřídí – ani ten, kdo to tvrdí. Je od každého rozumné, když dělá jednoduchá opatření pro svou bezpečnost, která zároveň mohou zachránit mnoho. Třeba rozhlédnout se před vstupem na přechod pro chodce – protože nápis na náhrobku „měl přednost“ by mu byl houby platný. Nicméně protože žijeme ve společnosti, spoléháme jeden na druhého. Když jdete po ulici, spoléháte na to, že ty baráky okolo jsou postavené alespoň tak, aby na vás nespadly. Spoléháte na to, že nebudou po ulici chodit… Číst vice »
To jsou ale věci které nejsem jako jedinec schopný ovlivnit.
Co ale můžu ovlivnit je to, že nepolezu do zákazu vstupu, že se na přechodu rozhlednu i když mám zelenou.
Toto chtěl Dusmor říci, to že na mě spadne cihla při opravě domu nebo mě na chodníku přejede splašené vozidlo je riziko povolání jménem život které nejsem schopný ovlivnit.
Ale samozřejmě, že jste schopný to ovlivnit. Třeba se můžete domům vyhýbat. Můžete je předem pomocí dronu prohlédnout. Můžete se v blízkosti domů pohybovat jen v obrněném vozidle.
Takže ovlivnit to můžete, jenom by to bylo velmi pracné. Je to tedy tak, jak jsem psal – děláme jenom taková opatření pro svou bezpečnost, která jsou jednoduchá a zároveň mají velký dopad. Rozhlédnout se před přechodem pro chodce mne skoro nic nestojí, ale pravděpodobnost, že nějaký řidič nedodrží předpisy a srazí mne, když se nerozhlédnu, je dost vysoká.
Dost msnipulativni argumentace
Co je na tom manipulativního? Je to pravda. Žijeme ve společnosti, tím pádem se spoléháme jeden na druhého. To je princip fungování společnosti. Takže „každý je odpovědný za svou bezpečnost“ zkrátka neplatí.
To ze nektera rizika hde omezit. Pouze minimalne. A vymyslete nesmyslne mitigace
Prakticky všechna rizika lze omezit. Riziko že na vás spadne dům omezíte tak, že se budete domům vyhýbat. Riziko zemětřesení omezíte tak, že se přestěhujete do oblasti, kde zemětřesení nejsou. Riziko, že se nakazíte nakažlivou nemocí, zmenšíte tak, že se budete vyhýbat možným zdrojům infekce. I rizika dědičných chorob se dají zmenšovat, protože mají typicky nějaké spouštěče nebo faktory, které rozvoji choroby přispívají.
Vidím, že se ve svém vnímání světa neshodneme, přesto to zkusím. Před vstupem na přechod se rozhlédnu právě proto, že na předpis „měl přednost“ nespoléhám. U každého baráku počítám s tím, že z něj něco spadnout může. Podle stavu budovy, počasí, dění v místě,… buď to minimální riziko přijmu nebo jdu jinudy. Nespoléhám na to, že se na ulici nevyskytne pošuk střílející do lidí, ale nosím nástroje k zastavení takového pošuka. To u nás, na rozdíl od zbytku Evropy, stále ještě legálně lze. Jsem si vědom, že pravděpodobnost potkání na ulici tygra na lovu je velice maličká, avšak není nulová.… Číst vice »
Takže se spoléháte na jiné, akorát si to nechcete připustit.
Při usmrcení sebevraha obnovení provozu povoluje policie.
Zajímavé by bylo znát názor na věc pana nadřízeného, Kupky, zda by to květnatě okecával, nebo se rozhodl učinit kroky k nápravě tohoto stavu…
Logický důsledek toho, jakou Drážní úřad praktikuje personální politiku, tedy že slouží jako odkladiště těch, kteří z různých důvodů skončili v jiných železničních organizacích.
Tak drážní úřad ani moc s personální politikou nevymyslí, když jsou to klasičtí státní zaměstnanci s tabulkovými platy. Za 35 kKč hrubého žádné mladé nadané lidi v Praze fakt neseženete.
Tak se bude muset něco změnit, je to jednoduché.
A proc je na tom Drážní inspekce se stejnými platy úplně jinak a je schopna odhadovat systémové chyby?
Protože je to její hlavní náplň práce?
Zatímco Drážní úřad v prvé řadě odbavuje žádosti o licence, UTZ atd.
Drážní úřad je národním bezpečnostním orgánem pro železnici, ne jen vyrizovac žádostí. Ale ano, pokud se tak sám vnímá, pak ten článek tady je naprosto přesný.
To si nemyslím. Nejsou schopni dotlačit stavbu podchodu nebo nadchodu v Rájci -jestřebí. Tam přejeli více než 25 lidí.
To není jen o penězích, to je o firemní kultuře. Ta začíná u hlavy a pokračuje níže a níže… Ovšem tam, kde funguje kultura my jsme ti chytří a ty to dělej podle nás, jinak půjdeš, aniž by to mělo věcné opodstatnění ani stotisícový plat skutečně schopné nikoli všehoschopné lidi nepřitáhne.
V souladu s argumentem navrhuji přesun úřadu do České Třebové, kde mzdové náklady budou nižší…
Coz neni tak blby napad. Ja bych navrhoval Mezimesti, je tsm vhodna budova
Co třeba Moldava?
A to má být vysvětlení? Nebo omluva? Nebo alibi? Pokud takhle ten úřad „funguje“, že ani není schopen zaplatit schopné lidi, tak je evidentně zbytečný a je lepší ho rovnou zavřít. Protože kdyby potřebný skutečně byl, tak už dávno tohle někdo řeší.