Komentář: Čtyřicet let staré TGV jako přesvědčování přesvědčených
TGV, ilustrační foto. Autor: SNCF
Je naivní domnívat se, že odpůrce rychlovlaků zlomí návštěva 40 let staré soupravy
Je naivní domnívat se, že odpůrce rychlovlaků zlomí návštěva 40 let staré soupravy
Místo toho bych navrhoval exkurzi do zcela nových vlaků a též na zkušební trať ve Velimi u Kolína.
Znáte někdo trasu do Brna a pak do Jihlavy? Že by obojí přes HavlBrod?
Před 30ti lety jsem viděl soupravu v Plzni mě přesvědčilo že v CZ jde tohle pomalu. Vyhozené peníze a ostuda. 4hodiny z Mnichova do Lipska okolo nás. http://www.spolujizda.info
Zrušit železnici,vše vyasfaltovaná a všude budou jezdit kamiony. ODS bude v sedmém nebi. Celá Evropa jde do železnice,jenom zas…. ODeESeSácká Praha do silnic.
Kdo vám to řekl?
Někdo už rozhodl, jaký systém sem bude jezdit? Zda ICE nebo TGV?
Ne a je to jedno. Když to bude mít ETCS a 25 kV, bude to tu moci jezdit (zjednodušeně řečeno).
JJ, tipuju, že dost pravděpodobně tu bude po VRT jezdit směs různých typů jednotek. ICE bych v ní vzhledem k napojení první chystaný trati čekal skoro s jistotou, ale co dalšího, na to je brzy.
Ano, Němci jsou nejblíže a tak je nejpravděpodobnější výskyt ICE. Co koupí někdo u nás uvidíme. 🙂
Vše co splní pravidla a bude schváleno pro přístup na síť SŽ a bude to mít splňovat že maximální rychlost soupravy bude vyšší (nebo rovna) než minimální 200 km/h na VRT. Vozidla budou muset splňovat tlakotěsnost, ETCS a 25 kV střídavých (v budoucnu po konverzi), a aby to mohlo do zahraničí tak se 3 kV = a 15 kV německých kmitavých taky hodit bude.
Holt si nějaký páprda nejspíš plní nějaký v hlavě zarezlý sen, a jak už v česku existuje takový nešvar, použije k tomu prostředky poněkud zamýšlené na bohulibější účely..
Asi by stálo zapátrat uvnitř prohnilé organizace, kdo to byl, kdo to schválil, kdo to obhájí atd. ale toho se nejspíš nedočkáme.
TGV I je krásné, ale sem za 10 mega, v dnešní době a za tyto pěníze, fakt nepatří.
Samotný problém není v tom, že sem SŽ chce přivézt 40 let starý vlak. Působí to dojmem, že SŽ prostě pořádá šotoakci a prezentuje to jako něco úplně jiného. Problém je, že to nenazývá pravým jménem, že to spojuje s propagací VRT a že to financuje z peněz daňových poplatníků. Druhá věc je, že laickou veřejnost by nijak zásadně neoslovil ani modernější rychlovlak. Jeho hlavní přínos – rychlost, tzn. že se tím svezou z Prahy do Brna za hodinu a do dalších destinací za skvělé časy, jim stejně ukázat nejde. Ani ostatní přínosy VRT. A co se týče vzhledu exteriéru,… Číst vice »
Za mě palec nahoru! Dobře sepsaný. Děkuji.
Viezol som sa na nom pred 20 rokmi v prvej triede.fakt luxusny vlacik…milano-pariz..
Při rozloze naší země by bylo dobré se na rychlovlaku domluvit s ostatními zeměmi. Jinak důležité si uvědomit že tu je potřeba více rychlostní tratě.
Pane Sůro nějak jsem nepochopil smysl vašich pismen napadaných do kláves. Vy sám dobře víte že odprezenotovani toho nejnovějšího vyskorychlistniho vercajkuv naší zemi by bylo o jiných penězích ale s výsledkem naprosto stejným. Problém VRT spočívá úplně v něčem jiném a to taky dobře víte. POSTAVENI ŽELEZNIČNÍ DOPRAVY VE SPOLEČNOSTÍ JAKO TAKOVÉ! To je ten problém přetrvávající dlouhá léta v naší zemi Nemyslím si že je produktivní si ještě kopnout do né úplně povedených snah o vzkříšení VRT. Vaše snaha o invetigstivnost je občas opravdu hnus.
V pohodě. Já jsem také nepochopil, co jste napsal.
Mohu poprosit o preklad? Dekuji
Zkus to ještě jednou a srozumitelněji.
Pane Sůra, tenhle text se Vám opravdu povedl. Celkově jste popsal nesmyslnost téhle akce zavánějící papalášstvím a zbytečným vyhazováním veřejných peněz.
Jak ja nemam rad oslovovani prvnim padem… je to nedustojne a do oci bijici
Krásně napsáno 🙂 Čistá esence zoufalství ze strany Správy Železnic a bohužel i potvrzení toho, že VRT se u nás jen tak nedočkáme. Pokud SŽ nezvládá ani propagaci projektu, těžko ho dokáže připravit.
Perfektně vystiženo!
Současné pojetí SŽ svědčí o tom, že má brutální rezervy v koordinaci svých staveb, v nekoncepčnosti a v prioritách. Na některých tratích údržbu zanedbává, ale dovolí si dovézt historickou soupravu TGV.
SŽ si za tuto návštěvu určitě nezaslouží obdiv. A návštěvníci doprovodných akcí SŽ určitě chválit nebudou. Ano, na soupravu se sice půjdu podívat, protože jsem neměl možnost vidět ji na vlastní oči, ale zároveň si poklepu na čelo, jaké absurdní důvody její přitažení sem doprovází.
Tohle je festival zoufalosti.
1) Zbytecne vyhozenejch 10 micu,
2) Je to 0.02 % rozpoctu SZ. Zbytecny se tim zabejvat,
3) Do VRT se montujou lidi, ktery nejenze o tom nic nevedi, ale ani se nejsou schopny do toho Nemecka jet podivat a ma je tam vozit SZ kocarem,
4) Neuveritelny mnozstvi zabednenejch lidi co se zuby nehty brani pokroku.
Festival marnosti…
Nevšiml jsem si, že by někdo v diskusi níže vyjádřil jasný souhlas s článkem. Tak ho tady vyjadřuji, smysl převozu té prastaré soupravy, ke všemu za ty peníze, jsem opravdu nepochopil.
Jinak starosty bych tam taky doporučoval odvézt, nemusí to být zas tak daleko. Ale pokud ne, tak aspoň udělat několik regionálních seminářů na pozvání zastupitelů, s dobrým občerstvením a tam jim kvalitně prezentovat, jak to na západ od nás funguje včetně dopravních přínosů pro region a zkušeností uživatelů či rezidentů poblíž takových tratí.
Jsem druhý. 🙂
To už se stalo – viz exkurze starostů z oblasti Vysočiny do oblasti jižně od Norimberka.
Starosta obce Senožaty poté pro média říkal, že ani ta exkurze jej nepřesvědčila.
Nakonec je to jedno, protože okolo Senožat na Humpolecku ta VRT stejně nepovede.
Škoda, že to tohle krásný oranžový asi nebude. Na iDnes měli jinou ilustrační fotku…
Bude toto. Ale klidne věřte idnesu
Doufám, že si děláte s iDnes a jejich ilustračními fatkami srandu. 😀
Tak úplně stačilo napsat „nebojte, bude to on“, ale jako laik díky oběma, znám tu soupravu jen z Rail Nation 😀
Proč je nutné sem tahat TGV, když návrhy VRT počítají s nižší rychlostí 160-230km/h asi? Lokomotiva z roku 1980 je schopna jet 380, my máme úseky tak do 160km/h. Mám za to, že RailJety a InterJety jsou schopné jet 200+ km/h, to by. nestačilo na reprezentaci VRT? Netvrdím, že by se mi rychlostně TGV tady nelíbilo, ale spokojil bych se, kdyby se časy zkrátily na polovinu (de fakto zdvojnásobení průměrné rychlosti, za poslední dva týdny 82km/h u RailJetu z Prahy do Brna, 71km/h i RegioJetu z Brna do Ostravy).
Návrhy VRT počítají s rychlostí 300 km/h s pár výjimkami (jako je podkrušnohorský tunel, kde je plánován souběh s nákladní dopravou).
Railjet není vysokorychlostní jednotka, ač se nám to tady s jeho max rychlostí může jevit (a po VRT by jet mohl).
Přesahuje rychlost 200 km/h, takže je high-speed.
Do maximáky 249 km/h je vlak (v EU) konvenční, i když se to v kotlince může jevit neuvěřitelné.
Každopádně VR vozidla nejsou to, co by potřebovalo propagaci. Koneckonců statický rychlovlak (nový i starý) je stejně nicneříkající a lidi co nevystrčili nos z poza pece to nepochopí, dokud to neuvidí jet tou třístovkou a nepovozí se, aby pochopili jak to mění vnímání vzdálenosti.
Cože? „… návrhy VRT počítají s nižší rychlostí 160-230km/h asi? …“ Máte nějaký zdroj? Měl jsem za to, že se psalo ~300km/h.
Nebojte, W14 je zcela mimo
Asi se taky nechal nachytat jiným článkem, kde se píše o VRT na 300 km/h a „dalších nových úsecích na 200 km/h“.
Bude někde i prezentace šukafonu a jeho výhod oproti autobusu, autu, kolu?
To bylo relativně nedávno v Ostravě a byla kolem toho velká sláva. Moderní cestování v Moravskoslezském kraji. Myslím tam dali nový okna. sedačky a LED displej.
Hřebíček na hlavičku! 👍
Pane Sůro 👏👏👏
Při představě, že jsem NIMBYsta a chci tedy vidět, jaká háj-spýd mě bude jezdit za zahradou, půjdu se podívat a uvidím (bez nadsázky) interiér a prostředí Škody 120L, tak sory jako, tohle se mnou vůbec nepohne!
Dovedete si představit, kolik balení brambůrek by prodali výrobci, kdyby v reklamě nabízeli obrázky na smaženou padrť, kterou vysypou z balíčku já?
Jak by se změnili prodeje žvýkaček, kdyby reklamáři natočili, jak se opravdu žvýkačka z balíčku dostává, že rozhodně nevypadne úhledně v páru? 😆
Tak zrovna potraviny se často nabízí v akcích v retro obalech a prodávají se stejně dobře, protože ten obal zajistí přepravu samotné potraviny až k vám do lednice i se starým potiskem.
Tak pravda v 70. letech nebylo nic jiného než Škoda 120, takže cokoliv z té doby musí vypadat jako Škoda 120, ikdyž je to … Aston Martin mezi vlaky?
Ad ICE v Česku v roce 2021: Tipnu si, že je jednodušší domluvit návštěvu současného rychlovlaku u nás v době, kdy je v zemi provozovatele omezen železniční provoz a část vlaků odstavena v depu, než v době, kdy se provoz vrací do dřívějšího normálu a souprav není nadbytek.
A je to ICE tolik odlišné od railjetu? Nemyslím si že v dnešní době má vůbec cenu sem tahat jakákoliv vozidla, když tu už těch moderních jezdí přehršel.
Tak docela dost, ICE proslo vyvojem, je to ucelena jednotka s distribuovanym pohonem a aerodynamickym vzhledem, rychlost pres 300km/h… Railjet pripomina spise soupravu klasickych vagonu s lokomotivou a ridicim vozem, spise pro klasicke trate a max. rychlost je 230km/h…
Smutne je ale to, ze my uz si prezentaci vlaku VRT zazili v 90 letech, kde o to meli zajem samotne firmy a dopravci ze zemi, ktere je provozuji, a byl velky zajem tu trate stavet… Dnes jsme pro vsechny spise zemi, ktere se nejlepe vyhnout a na okraji zajmu, trate uz nas obchazeji…
Spousta dnešních i budoucích cestujících vůbec netuší, že existuje něco jako řídící vůz. Mnohokrát jsem se v případě Railjetu setkal s názorem ve smyslu „má to kabinu tak je to mašinka“ a ještě vysokorychlostní. Pohon je to pro většinu cestujících nedůležitý. Interiér, to je jiná. Má to klidný tichý chod? Nabízí i tichý oddíl? Bar? WiFi klimu a zásuvky nezmiňuju, ty už dnes lidé u nových vlaků tak nějak automaticky čekají. A pak je samozřejmě potřeba tomu dát nějaký ten název. Třeba „Rychlý jak větr“ nebo tak něco. Samozřejmě že v angličtině.
Samozřejmě, že technická stránka cestující mimo obor nezajímá.
Můj tříletý syn má řídící vozy moc rád a plně chápe smysl řídícího vozu. (že mašinka je na druhé straně vlaku) U nás doma známe tyto typy: 1) Sysla 2) Railjetového sysla a 3) dvoupatrového sysla (Škoda 13Ev) 😀
Jenže 300 km/h se musí zažít, vidět. Mluvit o tom na lidi dojem neudělá. 🙂 To si nejde představit, stejně jako se nedá představit si let z letadla stojícího někde na zemi. Zrovna ta rychlost je ten zásadní rozdíl, jinak se to moc neliší (specifická technická řešení jsou pod prahem vnímání veřejnosti).
https://cs.wikipedia.org/wiki/Gare_Montparnasse
TGV tam zajíždějí dodneška, je to velmi staré nádraží, z roku 1840.
Záleží ale na názoru, zda jsou Vítkovské tunely pouhou opravou staré Hrabovky nebo novostavba.
V příspěvcích u minulého článu jsem obdržel mnoho záporných reakcí proč pletu nynější nedostatky v údržbě vozidel do VRT. Je to proto, že systém železnice jako takový je o dopravní cestě a vozidlech a toto spolu prostě souvisí. Mororáčky asi nebudou jezdit po VRT a ICE nepojede na posázavském pacifiku. Vozidla a jejich zázemí pro údržbu (ne obyč. provozní, ale periodickou) jsou nedílnou součástí tohoto systému. Obnova vozidel dle ECM není o obyčejné hale kterými se nyní chlubí ČD, ale o té výbavě uvnitř (kolovka, modení podvozkárna, opravy elektromotorů, sběračů, dílů brzdy, zkušební stavy atd., atd.), která mnohonásobně přesáhne cenu… Číst vice »
Pokud by to dopadlo tak, že VRT u nás bude využívat DB pro přeshraniční spojení ICE (ať už na svou licenci, nebo v nějakém společném podniku třeba s ČD) a naši dopravci pro klasické soupravy/jednotky na 200 až 230, které pojedou část cesty po VRT a budou sjíždět na konvenční tratě, budu jako cestující celkem spokojenej. Samozřejmě budu doufat, že někdo z lokálních se časem taky vzmůže na vysokorychlostní jednotku pro vnitrostátní spojení třeba mezi Prahou, Brnem a Ostravou, ale nebudu do tý doby považovat VRT za nevyužité.
Plus samozřejmě dokud bude těch opravdu rychlých jednotek pro vnitrostátní provoz jen pár (doslova jednotky kusů, což by pro spojení Ústí-Praha-Brno-Ostrava mohlo stačit), přijde mi představitelné, že vozit je na větší periodické opravy a kontroly do Německa vyjde líp, než stavět pro ně kompletní extra zázemí tady. Jinými slovy, určitě by bylo dobré mít na případné zázemí pro větší opravy vysokorychlostních jednotek někde prostorovou rezervu, ale nepřijde mi nutné ho s prvními kilometry VRT rovnou stavět a vybavovat. Pokud se ukáže, že těch jednotek budou i naši dopravci potřebovat tolik, že se extra zázemí vyplatí, tak si ho postaví a… Číst vice »
Takže problém je v tom, že absolventi VŠ se nehrnou na dělnické pozice?
Ne. Problém tkví v tom, že máme mnoho absolventů, kteří svůj obor dále nepěstují. Naopak nám zoufale chybí ti, které pro potřebné obory potřebujeme. Takhle já to sdělení čtu.
…o to si myslim nejde, ale o praxi a videt to na vlastni oci, o to uz celkem jde…
Ale problem muze byt v tom, ze tady se posouvame vice k hightech a tady nebude stacit kontrola jako u klasickych vlaku, nebo pochuzky po tratich, bude nutne prisne dodrzovat predpisy, provadet presnou diagnostiku trati a vlaku a provadet udrzbu na urovni…
Ano i na dělnických profesích (nazývejme je jak chceme – mechanik, elektronik, systémový technik, manažer údržby) jsou a budou zapotřebí VŠ a se zvyšováním technické náročnosti vozidel to bude ještě horší. Tito lidé se nazývají Inženýři v montérkách…
Tipuji, že to dopadne následovně: 1) Stavba VRT bude velmi pomalá – ze začátku se možná zprovozní jen nějaké kousky, pokud budou procházet nějakou původní tratí nebo bude z VRT spojka na klasické tratě. 2) Dopravci budou mezitím přes ty kusance jezdit se soupravami na 200 nebo 230 km/h. 3) Až se dodělá celá VRT v jednom úseku (například Praha – Brno nebo Praha – Ústí), tak až pak teprve bude mít smysl koupit nové ICE nebo něco jiného. Ale kdy to bude hotové? Bavíme se o roku 2050? Zatím vlastně ani nevíme, jaká bude ve skutečnosti rychlost – stále… Číst vice »
Hlavně ECM vůbec není o tom, o čem zde píšete.
Požadavky na údržbu stanovuje manuál výrobce. ECM je systém, který zajišťuje jednotnou péči o drážní vozidla, tedy jejich řádnou údržbou v čase potřebném a po údržbě řádné zkontrolované uvedení do provozu.
To s vámi souhlasím, ale mnohé se nedodržovalo a nedodržuje. Aby se mohla zajišťovat údržba dle manuálů výrobce (nebo následně provozovatele – i ECM dovoluje na základě provozních zkušeností návody výrobců do určité míry upravit) musí k tomu být patřičné vybavení a kvalifikace a u vysokorychlostních vozidel to bude platit obzvlášť.
No. Podle mě to bude mít pro laickou veřejnost opačný efekt. To je jako kdyby třeba na Maltě chtěli mezi veřejností prosadit výstavbu regionálních tratí a na Maltu by vyrazil na výstavku motorový vůz 810 jako symbol regionálních tratí…
Tak to je teda hodně vedle. Možná jste si mohl vybrat Žabotlam, ten byl ve své době vcelku pokrokový a už také není v běžném provozu.
Žabotlam na regionální tratě?
Chápete, že na Maltě by bylo skoro vše primesto? Tedy 810 by nic nevyřešíla?
Vlak na Gozu asi nikdo stavět nebude, tam by 810 asi stacila
Přesně tak, příměsto říznuté rychlou tramvají. Ta města v okolí Valletty srostla, jen je nikdo administrativně nespojil jako Prahu v roce 1922.
A co je za rozdíl, jestli je zastávka na trati celostání, než kdyby byla na trati regionální? Myslím tím z pohledu běžného cestujícího.
Tohle dělení je totiž cestujícím zcela k ničemu. Kde bude větší otoč cestujcích, v 70 tisícovém městě na trati regionální, nebo nebo ve Lhotě koridorové se 100 obyvateli a žádnou hospodou?
Kolik jezdi zabotlamu a kolik 810? Proc nabizet neco, co uz neni v provozu?
Tak zrovna tohle TGV je muzejní kousek. Zbývají poslední 4, zbytek již byl sešrotován. Srovnejte s Žabotlamy.
Vlak jistě bude zajímat železniční fanoušky, ale ti dávno nepotřebují o smyslu vysokorychlostních tratí přesvědčovat. – Jsem železniční fanoušek a se stavbou VRT u nás nesouhlasím. Určitě lze investovat do důležitějších věcí, než jsou rychlovlaky. Se zbytkem článku jinak hluboce souhlasím.
Švejku! Co to zase vyvádíte?
U nás v ulici bydlet taky jeden…
Jednou z těch důležitých staveb je právě VRT. Nevyřeší sice úplně všechny problémy železnice, ale dost odlehčí páteřním tratím.
Ale proč podle tebe není VRT u nás důležitá?
S tím zájezdem starostů do zahraničí je to fakt dobrý nápad. Neříkám, že přesvědčí všechny, ale určitě by si ta racionální část (a skoro bych řekl „většina“) udělala celkem solidní obrázek. Krávy kolem tratí dojí, obilí nehoří a hlavně – NEDĚLÁ TO HLUK. Je třeba si uvědomit, že – ač se jedná o technologii, kterou asi většina místních diskutérů více či méně zná – tak u nás prostě není a tím spíš je třeba představitele samospráv zatáhnout do děje. Všichni si totiž představí jediné, co znají jako liniovou stavbu na zelené louce – nepřekvapivě dálnice. A ta dělá hluk 24/7… Číst vice »
Jenže pro starosty je běžný trvalý hluk normální a o tom, jak se počítají limity hluku nemají ani ponětí.
Ale to, že se jim na tři vteřiny významně zvýší hluk a hned utichne a to bude 20x do hodiny, to jim vadit bude, byť bude podle norem vše naprosto v limitech…
V roce 2014 udělal Cedop za peníze Siemensu přesně toto: https://zpravy.aktualne.cz/denik-insider/firmy-pomahaji-statu-s-rychlovlaky/r~i:insider:article:43129/
Co jsem tehdy četl, starostové z Vysočiny byli sice rádi za exkurzi, ale názorem to moc nepohnulo. Přínosné to ale určitě je – zejména v kontextu citátu mluvčího MD z toho článku: „Takové cesty jsou zbytečné. Lidi přeci vědí, jak vypadá vysokorychlostní železnice.“ 😀
Lidé vědí… je ten největší kec na světě a jinak také argumentační faul.
Já nechápu, proč s tím nápadem musí vždycky přijít někdo jiný. Chceme zavést něco, co jinde funguje. Ale my tam nepojedeme, raději se budeme snažit vymýšlet kolo a utratíme hromadu peněz za studie, proč a jak.
Pár let zpět jsem jezdival každý týden do Paříže, po dalnici A4. Při návratu jsem měl oblibenou benzinku SHELL,kousek před mestem Remes. Trať TGV vedla zhruba 300m vedle te benzinky. A můžu garantovat,že menší kraval mam na zahradě, 500m od ranveje ruzyňskeho letiště.
Dům 500 metru od ranveje, chapu😊
VRT v ČR má několik z mého pohledu zásadní problémy, které se neřešili. Pro koho tyto tratě stavíme a co od toho očekáváme. 1) jestliže lidé jsou ochotní cestovat do práce či školy cca hodinu, znamená to, že z Brna či Ústí nad Labem se dostanou za cca hodinu, ale pak se musí dopravit po Praze a to bude řešeno jak, když dnes jsou problémy s kapacitou tratí a některé jsou velmi pomalé? 2) je na těch tratích dostatečný potenciál cestujících, který se chce přesouvat za prací a bude ochotný jezdit vlakem a platit cenu rychlovlaku v ceně jízdenky? 3)… Číst vice »
1) Pokud myslíte vlak po Praze, tak NS2 je nutnost. Jinak – VRT by se měla podle mě navrhovat tak, aby vlak krom Wilsonu zastavil ještě někde na okraji u metra. U trati do Ústí se nabízí Vysočany, bohužel VRT odbočí už na Balabence a Bčko, které je z hlaváku nejhůř dostupné, mine. 2) Podíváme-li se do zahraničí, jsou tam jízdenky na VR vlaky o tolik dražší? Mimochodem, pro doprau lidí z Ústí do Prahy je možné použít i něco jako NIM expres, tam snad žádný příplatek ani není. 3) Všechny tyto možnosti. Jako hlavní účel VRT u nás bych… Číst vice »
VRT do Německa obslouží na severu Prahy metro linky O. Alespoň takové byly představeny plány.
Pokud někdo bydlí v Praze,Brně tak jeden z důvodů je aby nemusel dojíždět za prací. Určitě nikdo bydlící v Brně nebude dvě hodiny dojíždět za prací do Prahy, proč by to dělal? Popravdě mně také uniká smysl VRT v zemi velikosti ČR.
Proc dve hodiny?
Ne každý bydlí a zároveň i pracuje na nádraží, takže ty dvě hodiny jsou spíše optimistické.
No vidíte, ale podle těhlech pravidel lidi dojíždí z Pardubic.
A do Brna bude moci taky stejně dojíždět z Prahy.
1) Většina vlaků už teď do Prahy zajíždí, po postavení VRT se akorát tyto linky přesunou sem. NS2 jak píše i VTT toho spoustu řeší. 2) Po VRT mají jezdit i současné linky R (samozřejmě se soupravama na 200), takže se dá očekávat minimálně celostátní tarif ONE TICKET. V expresech bych čekal místenku navíc. 3) Primárně budete moci nastupovat v současných velkých uzlech, pro další plošnou obsluhu jsou „nádraží v poli“, primárně přístupné silniční dopravou, ale některé budou napojeny i železnicí. Je třeba postup stavby naplánovat tak, aby při teoretickém omezení množství peněz bylo možno některé úseky provozovat i po… Číst vice »
Sám si také odpovídáte: „dnes jsou problémy s kapacitou tratí a některé jsou velmi pomalé“
Získat kapacitu znamená postavit další tratě, nebo aspoň rozšířit 2 koleje na 4 koleje. Ale rozšíření na 4 koleje zase neřeší fakt, že je ta trať pomalá. Takže další trať a asi i rychlou, což?
Hlavně rozšířit současné trati na 4 koleje nejde. Neumím si představit, jak cpát další kolej do Úval a Č. Brodu a další dvě koleje skrz Roudnici, Pardubice, Kolín (u současné zastávky), mezi Blanskem a Brnem nebo je protahovat skrz CHKO Střední Pomoraví.
Dobrá správa už neví, jak obhájit svoji neschopnost při provozování současných tratí. Tak civilnímu cestujícímu předkládá vize něčeho . To něco je jakési pozlátko jménem VRT . Ale cestujícího ani tak moc nezajímá jakou rychlostí pojede . Cestujícího zajímá a je pro něj prvotním ukazatelem jistota, že když je v JŘ uveden odjezd v AB a příjezd v XY tak to tak bude . To je zásadní . A vůbec ho nemusí zajímat výluky . Ostatně, všimli jste si toho, že při hlášení zpoždění, pokud je ze strany SŹ, tak se to nijak nejmenuje, ale pokud má problém dopravce, tak… Číst vice »
Vite o tom, ze cas v jizdnim radu je jen informativni?
Jistě, má za úkol informovat cestujícího, jestli je reálné se někam dostat v danou dobu za daný čas. Pokud si koupím jízdenku a do cíle nedojedu, protože mi kvůli předem plánované výluce ujel poslední přípoj tak příště zvážím zda tím vlakem má vůbec cenu jezdit.
Tohle „jízdní řád je informativní“ mi připomnělo Bulharsko (místní bus linky). Na vývěsce bylo něco jako „jede 16 spojů v pracovní dny od 6:00 do 22:00“. Takže vlastně „stůj tady a až něco pojede, sedni do toho“ 🙂 Skvělé 🙂
Tak jako příčinu zpoždění „porucha trakčního vedení“ už jsem slyšel, ostatní ne. A není to jedno? Lidi si stejně myslí že za to všechno může ČD – kolikrát jsem to ve vlaku slyšel jak se bavili a nadávali na ČD že způsobuje zpoždění i RJ a LE. (neříkám že všichni).
Tak argument ďáblova advokáta pro představování by mohl znít: „podívejte, ve světě je to normální už tak dlouho, tak co tady prudíte?““ Osobně je přítomen spíše smutek – před 31 lety v Holešovicích byla přítomna i naděje a ochota něco dělat – oboe bylo během času spotřebováno:) Teď ať se stará jiná generace. A když nechce rozvoj, ať si to po zásluze užije.
Oboe je anglicky hoboj. 😁
Ale jinak s obsahem souhlas.
Pane Jablonecký, bylo to použito záměrně co citát z návštěvních dnů Šimka a Grossmanna. Uznávám, že nadbytečně a omlouvám se.
Správa železnic nedostane do Česka nic novějšího z produkce rychlovlaků, protože si žádný dopravce nemůže dovolit poslat vlak do železničně rozvojové země na prezentaci
pardon rychlejší enter … a proč by nemohl? Nebo by to nemohl poslat výrobce? Se bojí že se to na místních kolejích rozbije? Časem se tady můžou ucházet o kšefty…. byť možná ne na VRT
Proč by nemohl? Tak proč ho sem někdo z výrobců dosud nepřivezl?
Šrotujou se už i Eurostary, tak proč nepřivezli třeba ten? Přeci jen (původní) Eurostar pořád ještě jezdí, pokud vím.
Dobrý den, Honzo. Asi jen pro přesnost. Kdo sleduje provoz na Velimi ví, že se tady čas od času takové jednotky na testy objevují, ať již šlo o AGV Alstom, italské V250 Albatros nebo historicky třeba TGV 4401. Šotouši mě jistě doplní řadou dalších. To, že se s nimi nikdo z dopravy neumí domluvit na smysluplné prezentaci pro veřejnost je samozřejmě druhá věc… Pro ABC: stahovat jednotku už z ostrého provozu kvůli několikadenní prezentaci někde v ČR se pak z ekonomického hlediska nikomu z dopravců logicky moc nechce. Svou roli jistě hraje i riziko a složitá logistika. Taková souprava už… Číst vice »
Jistěže nechce, když ta jednotka na VRT může za týden najezdit 25 000 km práce, místo toho aby najela v závěsu 2000 km někam na východ.
Dneska jsem se ptal a nejake podrobnosti jako třeba od kdy do kdy atd.. i
v slavném stánku SŽDC na Hl.n.Praha a jedním slovem nevěděli NIC. Přej že to ví ČD že to dělají s nimi….
Obrazek,jak se to nema delat,ale dela.Svet se zblaznil,ale to mne nenalez hodnotit.Tady uz davno svet neni v poradku.Hranici to s trestnim oznamenim.
https://www.policie.cz/clanek/postup-pri-podani-trestniho-oznameni.aspx
Kdo nic nedělá, ten nic nezkazí…
Souhlasím, ale taky by za to nicnedělání neměl dostávat peníze.
Já myslím, že to bude dobrá akce. Nějaký ten raut, poplácávání po ramenou, úsměvy, fotografie, tiskovna a že na to padne přes 9 mega to nikoho tížit nebude.
Tak aspoň budeme moci dětem ukázat to TGV, takže rozhodne lépe vynaloženy peníze než Alenčin páv….
Když to srovnáváte s pávem, tak aspoň lidi TGV potěší, než koukat na tu hrůzu z ministerstva.