Kolony u Šmejkalky na D1. Ke zlepšení dojde příští rok na jaře, říká Mátl

Most Šmejkalka. Pramen: StrabagMost Šmejkalka. Pramen: Strabag

Problém je, že kamiony nyní v omezení jezdí přes oba pruhy, takže osobní auta nemohou využít levý jízdní pruh.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dálnice

Rozšiřovat D1 plošně mezi Prahou a Brnem je nesmysl. Jednak dobře funguje zákaz předjíždění kamionů, to pomohlo významně. Druhak je nutné spíše vytvářet alternativní trasy, které D1 odlehčí. Což je D11+D35. Budoucí (D)19. A ideálně nějaká SPMV R38…

Dálnice

Chtěl jsem říct rozšiřovat na 3+3.

zemko

uprimne se tady v tom useku divim, ze se snazili zachovat 2+2, ta vozovka je otresna a kdyz tam jedu za kamionem, tak rozhodne nemam zajem ho predjizdet, protoze celkem casto neprijemne vybocuje, a ano, mam sirsi auto, nez se udava jako povolene, a presto to behem ostatnich rekonstruovanych useku slo v pohode projizdet, tady je to proste male

navic nektere dodavky si mysli, ze jsou Fiat 500…

Zadarmo

Pokud je stavba atraktivní tak proč nepostavit dočasné pláště podél všech stran aby nebylo nic vidět.

Frantisek

Nemá se od 2030 D1 stejně rozšiřovat na 3+3?

Tady by to asi někam k 66km třeba bylo a z druhé strany tak 160km.

Petr

Nemá. Možnost rozšíření na 3+3 se propásla při rekonstrukci.

František

Právě naopak, v rámci reko došlo k drobnému rozšíření, aby se tam pak vešly 2 pruhy v každém směru.

Petr

Ano, dříve nebo později se tomu bohužel nevyhneme. Nejstarší modernizované úseky jsou z roku 2013, takže by se mělo v horizontu 10 let začít s přípravou…

PetrN

tak zrovna Šmejkalka bude na tři pruhy připravena

PavelM

Možná by bylo vhodné doplnit článek, jak PČR řeší porušování zákazu vjezdu do levého pruhu. Není nic neobvyklého vidět v levém pruhu i velké dodávky. Pak je také zajímavé místo na sjezdu EXIT 15 na úrovni obce Všechromy směr Brno ve špičce, tam se mimo dálnici snad snaží dostat 30% dopravního proudu a podle toho to tam taky vypadá (3 průběžné pruhy, stoupací pruh, který záhy končí a odbočovací pruh). Vedou je tam navigace, kdy Vás to vyhodí na D1 u Mirošovic prakticky před most Šmejkalka. PČR na hrotu sjezdu 15 jsem tam nikdy taktéž neviděl. Vidět je tam ale… Číst vice »

Vítek

To by možná byla velmi stručná informace, která by se při doplnění do článku snadno přehlédla: nijak? 😉

Jakub

to podstatné je řečeno hned v úvodu. Kamiony jezdí v obou pruzích. Na takovém zužení mají být kamery a při tomto zjištění rozesílat milionové pokuty a to i těm, co se musejí kochat a zpomalují…

svobodnikp

Důležité je sice v úvodu, ale vyvozeny závěr je spíš špatný. Zřejmě ta šířka pravého pruhu není dostatečná a co si budem, jet 5 cm od svodidla není úplně příjemné a spousta lidí to nezvládne

N.N.

Především je to riziko proříznutí penu o svodidlo. Následný problém … za to riziko nestojí.

N.N.

Přečíst celé než budu vynášet soudy: Vyznačené pruhy jsou příliš úzké, kamion se do nich nevejde.

Mimochodem: Proč požadujete proušení zákona udělováním pokut v nezákonné výši?

Vítek

Kamery tam jsou na začátku a na konci úseku v obou směrech, a doplněné příslušnou bílou tabulí typu „Měření rychlosti radarem“, takže zřejmě úsekové měření. Pokud by tam někde byly kamery pro sledování správné jízdy v pruzích, to by asi zase mohly překážet stavařům při práci?
Jinak se tam dá mrknout on-line i přes kamery z webu dopravniinfo.gov.cz, např.: https://api.dopravniinfo.cz/CameraImage.ashx?camera=4120 , aby se nebylo nutné kochat pouze při průjezdu daným úsekem … 😉

Ondřej

No kamiony rozhodně v obou pruzích nejezdí. Problém způsobují řídiči osobních automobilů, kteří dojedou až k betonovým svodidlům a tam najednou dostanou strach a snaží se nacpat do pravého pruhu mezi kamiony. Jezdím tam čtyřikrát denně, takže to vidím z první ruky.

Petr

Mělo dojít ke stavbě nového mostu, jehož pravá polovina by byla vedle současné pravé poloviny mostu tak, aby nebyl omezen provoz vůbec nebo minimálně. Tento armagedon na D1, který probíhá od roku 2013 je opravdu tristní. Výsledkem je stále přeplněná dálnice s neustále hrozícím kolapsem. Každý pravidelný uživatel této dálnice zná již důvěrně celé její okolí při hledání objízdných tras.

Lukáš

…a výsledkem armagedonu je pořád dvoupruhová dálnice.

Petr

Bohužel to tak je. Pokud by se v rámci modernizace dálnice rozšířila na 3 + 3, tak by byl i samotný provoz v omezení mnohem snesitelnější při převedení dopravy na novou širší polovinu dálnice. Vést takové množství dopravy v pruzích šířky 2,2 metrů nikdy nebude fungovat dobře.

FrenkyUL

Poděkuj spolkům, že do toho raději nikdo nešel

ZdendaP

Ale v nesrovnatelně lepší kvalitě a se širším odstavným pruhem.

Petr

Ano. Ale má to asi stejný efekt, jako když si mladý pár, který bydlí v 2+kk v původním stavu v paneláku svůj byt kompletně zrekonstruuje v době, kdy už čeká dítě. Bydlí pak sice v hezkém bytě, ale velmi brzo jim tam začne být těsno a začnou pokukovat po větším 3+kk bytě…

ZdendaP

Pokud na ten větší byt nedosáhnou, tak je pořád lepši zrekonstruovat ten malý. Nehledě na to, že jim během pár let jedno dítě z baráku odejde, v podobě kompletní D35.

Lukáš

D35, to je takova prostorova uleva jako kdyz jim v tom byte umre jezevcik.

ZdendaP

No to si úplně nemyslím. Podle mě to znát bude. Praha – Olomouc a Praha – Ostrava (a pak dál Polsko či Slovensko) bude pod D11 + D35 výrazně kratší, než po D1 (+ D46). Jako bonus to bude sklonově výrazně méně náročná trasa.

Třeba i taková relace relace Praha – Zlín, bude vycházet severní trasou přibližně stejně jako po D1. Zkrátka D35 něco z D1 vysosá. Kolik to teprve uvidíme, ale podle mě to bude víc, než jen mrtvej jezevčík.

Petr

Se schválně podívejte, kolik osobáků s SPZ s T, M nebo Z po D1 jezdí nyní. Dost jich už teď jezdí severní trasou. Ten efekt plné dostavby D35 opravdu velký nebude. Přirovnání s jezevčíkem o komentář výš je poměrně trefné.

Ervín

Bohužel tohle jde za ŘSD. Neměli zhotoviteli povolit rekonstrukci bez mostního provizoria. Celé mi to připadá jako typická Švejkovina, ano, formálně je to v režimu 2+2 pruhy, ale fakticky ne, protože takto úzké pruhy jsem ještě nezažil.

Petr

Přesně tak. Léta se slibovalo mostní provizorium v odpovídajících parametrech a je z toho zase další blamáž, jakých D1 zažila za poslední roky nepočítaně.

old

Takže byste jezdil po mostním provizoriu ve dvou pruzích, ale velmi nízkou rychlostí. Předpokládám že výsledek by byl stejný jako je teď.

Petr

Nebyl. Pokud by bylo mostní provizorium v odpovídající kvalitě, tak částečně omezíte jenom jeden směr. Druhý směr by nebyl vůbec dotčen a navíc by byla rekonstrukce mnohem rychlejší, protože by se pracovalo vždy s vyloučením provozu na jedné polovině mostu. Opravdu vám připadá normální takto paralyzovat D1 na více než 2 roky?

lubanov

A seděl někdo z vás v tom kamionu při průjezdu toho zůžení? Ten úsek přes most je tak hrbatý, že to normálně hází s kamionem i 30cm do stran. Když vezmu že pruh má jen o pár cm víc než kamion a do levého se cpou SUV a jiná auta, která mají rozhodně více než 2.1 metru včetně zrcátek, tak je za mě bezpečnější jet levýma kolama kousek v levém pruhu. Člověk předchází pak nehodám. Jinak zkuste si takto jet celé zůžení a mít vlevo vedle sebe široké auto celou dobu. 😉

Dachs

Opět si myslím, že by měli navštívit očaře (údaj na značce 2,1 jednoduše nepřečtou), no a ti ostatní si snížit ego a namísto toho jet s respektem k situaci. Se většinou dopředu uklízím do pravého a největší obava není z kamionů, nýbrž ze splašených dodávek či SUV, jež vidím v zrcátku přibližovat se podezřelou rychlostí v levém, fakt úzkém pruhu. Kolony tam nezpůsobuje zvědavost, ale to, že spousta suverénů do takových zúžení vletí rychle, brzdí na poslední chvíli, případně se leknou v tom zúžení – to způsobuje bum efekt a najednou to stojí třeba až k 18. km. (Kdo chce… Číst vice »

_jan91

Bohužel si za ty kolony můžeme sami…někteří držitelé řidičského oprávnění (záměrně nepíšu řidiči) mají potřebu se cpát do levého pruhu a pak jím nejsou schopní předjet vozidlo v tom pravém nebo se začnou na poslední chvíli zběsile řadit přes plnou čáru do pravého. O tom, že by udrželi ve zúžení 80 km/h ani nemluvím. Vídám to při každém průjezdu… SUV mama taxi, dodávky, auta s vozíky…všichni musí jet vlevo a pak smrt v očích a zběsilé brzdění na poslední chvíli ze 130 pokud možno na 40 abych náhodou nejel 81 a nedostal pokutu. Dále styl „čára není zeď“ a jak… Číst vice »

Ddd

Z mé zkušenosti. Kamion tam potkám ve všední den vždy, ale většinou se drží ve svém pruhu. A osobní auta včetně suv do poslední chvíle v levém a 9 z 10 si netroufne předjíždět a jedou prostředkem za kamionem rychlostí 60-70. Nepředjedou ani neuhnou.

Prakticky je to zúžení do 1 pruhu. Otázka, jestli by pro stavbu nebylo efektivnější přiznat jen 1 pruh hned a získat víc prostoru na staveništi a třeba tím stavbu zrychlit.

PetrN

rozhodně se to nedá považovat za „jakoby 1 pruh“, furt se přes ty úzké 2 pruhy dokáže protáhnout výrazně více aut než kdyby tam byl fakt jen jeden pruh. To by znamenalo totální kolaps s kolonami desítky kilometrů vzhledem k běžnému provozu jaký zde na D1 je…

Dejf

Tak na zahnání mamataxi do pravého pruhu bohatě stačí dálková světla. Aplikovat s rozvahou.