Doprava ve městě Infrastruktura Metro Zprávy

Kolínská: Rada hlavního města neschválila společný podnik s Pentou k metru D

Stanice metra D Nemocnice Krč. Vizualizace: DPP, Metroprojekt
Stanice metra D Nemocnice Krč. Vizualizace: DPP, Metroprojekt

Pražští radní dnes hlasovali o jedné z největších transakcí v tomto volebním období: založení společného podniku s developerem Pentou, který by se podílel na výstavbě metra D. Radní záměr neschválili, informovala na twitteru náměstkyně primátorky Petra Kolínská (Zelení).

„Megatunel jménem Společný podnik k výstavbě metra D, který hrozil odklonit miliardy veřejných peněz developerovi Penta, jsme právě na radě hlavního města NESCHVÁLILI!!! Nejlepší zpráva pro Prahu za poslední dobu,“ tweetovala Kolínská. Pro deník Zdopravy.cz následně dodala, že kdokoliv může se žádostí přijít znovu, pro toto volební období už to ale náměstkyně nepředpokládá.

Základním argumentem pro založení společného podniku, který prosazuje vedení Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP), je urychlení výkupu pozemků a tím i výstavby. Tento argument přitom výrazně oslabila červnová novela zákona o urychlení výstavby liniových staveb, do které se dostalo i metro D.

To znamená, že Praha může začít stavět i na pozemcích, které ještě nemá vykoupené. Rada hlavního města ve věci jedná z pozice valné hromady DPP.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Jako proč takové věci nejsou řešeny nějakou veřejnou soutěží. Proč právě penta. A proč hlavně minoritní podíl státu 49%. Ten je pak úplně na nic..

    • Anebo taky ne. Ono to klidně mohlo tu stavbu skutečně urychlit. Takhle si Praha vyzkouší (možná dokonce jako první) co to obnáší aplikace zákona o liniových stavbách. Což je nová věc, klidně se to může někde zadrhnout a i tak to umožňuje stavbu bez dohody, neřeší to vypořádání s majitelem pozemku, což po několikaletých soudech může být klidně dražší než ten deal s Pentou. Ale já vím, že developer je nepřítel státu (proto se v Praze skoro zastavila výstavba a byty jdou dražší než v Mnichově) a nějaké D je každému šumafuk, čekáme dvacet let, tak to těch pár dalších vydržíme. Hlavně, že aktivisté opět prosadili svou.

  • „Kolínská pro deník Zdopravy.cz následně dodala, že kdokoliv může se žádostí přijít znovu, pro toto volební období už to ale náměstkyně nepředpokládá.“
    A mnoho Pražanů zase nepředpokládá, že Kolínská bude v dalším volebním období ještě „příslušnicí“ MHMP …

    • A máme další volební období fuč a nic se nezměnilo. Za měsíc bude dlouhé období po volbách, které pozvolna přejde do obdbí před volbami. A tak to máte pořád odkola – co uvidím, sežeru)))

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora